;
coinex

نگاهی بر فیلم The Upside ؛ پرفروش ترین فیلم هفته ایالات متحده آمریکا

فیلم The Upside فیلمی است محصول سال 2017 میلادی آمریکا با بازی برایان کرنستون و نیکول کیدمن و گلشیفته فراهانی که با اکران در 11 فوریه سال 2019 ؛ عنوان پرفروش ترین فیلم هفته را به خود اختصاص داد. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر زمان اکران، بررسی، هنرپیشگان، میزان فروش و بودجه ساخت این فیلم.

The Upside یا قسمت بالایی، فیلمی است در ژانر کمدی که نسخه بازسازی شده فیلم The Intouchable محصول سال 2011 فرانسه به حساب می آید. The Intouchable که توسط Olivier Nakache و Eric Toledno کارگردانی و هنرمندانی مانند Francois Cluzet و Omar Sy در آن به ایفای نقش پرداخته بودند، در زمان اکران موفق به کسب رتبه دوم در بین پرفروش ترین فیلم های سینمایی فرانسه شد.

نگاهی بر فیلم The Upside ؛ پرفروش ترین فیلم هفته ایالات متحده آمریکا
فیلم The Untouchable

علاوه بر این منتقدین نیز نظر مثبتی به آن داشته و فیلم The Intouchable موفق به کسب جوایز متعددی مانند بهترین بازیگر از جشنواره سزار (Cesar) برای Omar Sy، بهترین فیلم خارجی جشنواره شیکاگو و بهترین هنرپیشگان در جشنواره توکیو گردید.

فیلم The Upside

در سال ۲۰۱۱ و پس از موفقیت The Intouchable، شرکت فیلمسازی واینستین (Weinstein) تصمیم به بازسازی این فیلم برای مخاطبان انگلیسی زبان گرفت. پس از چندین سال تغییر در گروه کارگردانی و هنرپیشگان، بالاخره در سال ۲۰۱۶ میلادی ساخت این فیلم آغاز شد.

نگاهی بر فیلم The Upside ؛ پرفروش ترین فیلم هفته ایالات متحده آمریکا

The Upside ابتدا در سال ۲۰۱۷ میلادی و در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد. اما به دلیل مشکلات اخلاقی هاروی واینستین (Harvey Weinstein) و درگیری وی در پرونده‌های تجاوز که کمپین من هم با هشتگ #MeToo را رقم زد، پخش این فیلم با تاخیر روبرو شده و امتیاز آن در اختیار شرکت STX Entertainment و Lantern Entertainment قرار گرفت و در نهایت هفته گذشته (۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ – ۲۱ دی ماه ۱۳۹۷) به اکران عمومی درآمد.

فیلم The Upside مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۶ دقیقه داشته و کارگردانی آن توسط بیل برگر (Neil Burger) کارگردان آثاری مانند شعبده باز (The Illusionist) محصول سال ۲۰۰۶ با بازی پیتر نورتون (Peter Norton)، سنت شکن (Divergent) محصول سال ۲۰۱۴ با بازی شی لین وودلی (Shailene Woodley) و نامحدود (Limitless) محصول سال ۲۰۱۱ با بازی بردلی کوپر (Bradley Copper) بر اساس داستان فیلم The Untouchable برای گروه سنی PG-13 (تماشای کودکان کمتر از ۱۳ سال با نظارت والدین( انجام شده است.

هنرپیشگان

لیست هنرپیشگان فیلم The Upside عبارتند از:

  • برایان کرنستون (Bryan Cranston) در نقش Phillipe Lacasse
  • نیکول کیدمن (Nicole Kidman) در نقش Yvonne Pendleton
  • کوین هارت (Kevin Hart) در نقش Dell Scott
  • آیا ناومی کینگ (Aja Naomi King) در نقش Latrice
  • جولیانا مارگیولیس (Julianna Margulies) در نقش Lily
  • گلشیفته فراهانی در نقش دکتر Maggie Gupta

میزان فروش

فیلم The Upside که با بودجه ای در حدود ۳۸ میلیون دلار (معادل ۱۶۰ میلیارد تومان با ارز ۴۲۰۰ تومانی سابق و 530 میلیارد تومان با دلار 14000 تومانی فعلی) ساخته شده، در اولین روز اکران به فروشی در حدود ۲۰ میلیون دلار (معادل ۸۵ میلیارد تومان) دست یافت. این فیلم تا پایان نمایش خود به فروشی در حدود 108 میلیون دلار (1500 میلیارد تومان) در ایالات متحده و 125 میلیون دلار (1750 میلیارد تومان) در اکران جهانی دست یافت و توانست جایگاهی را در بین پرفروش ترین فیلم های 2019 به خود اختصاص دهد.

نگاهی بر فیلم The Upside ؛ پرفروش ترین فیلم هفته ایالات متحده آمریکا

البته مشابه با بسیاری از فیلم های این ژانر، نظرات کاربران و منتقدان نسبت به این اثر مثبت نبوده و The Upside موفق به کسب نمره ۵.۵ از کاربران وب سایت IMDB و امتیاز ۴۵ از منتقدین Metacritic شده است.

خلاصه داستان

فیلیپ (با بازی برایان کرنستون، هنرپیشه نقش والتر در سریال Breaking Bad) یک میلیارد سفید پوست بوده که به بیماری فلج دچار شده است. او که حس می کند زندگی دیگر ارزشی ندارد و در پنت هاوس مجلل خودر در نیویورک زندگی می‌کند، برای انجام کارهای روزانه خود نیاز به کمک دارد. به همین منظور او دل (با بازی کوین هارت) که یک مجرم با سابقه زندانی شدن است را استخدام می کند.

دل که در ابتدا تنها برای انجام وظیفه استخدام شده بود، با وجود قرار گرفتن در دنیایی بسیار متفاوت، رابطه دوستانه‌ای با فیلیپ برقرار کرده و با تلاش در برگرداندن همسر سابق و پسر او، ارزش زندگی کردن را به کامل ترین شکل ممکن به او یادآوری می کند…

فیلم The Upside در یک نگاه

نام انگلیسی The Upside
نام فارسی قسمت بالایی
سال ساخت ۲۰۱۷ میلادی
زمان اکران ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹/در‌ماه 97
کشور ایالات متحده آمریکا
نمره IMDB 6.6 از 10
امتیاز Metacritic 46 از 100
کارگردان Neil Burger
مدت زمان ۱۲۶ دقیقه
رده بندی سنی PG-13
ژانر کمدی / درام
هنرپیشگان Bryan Cranston

Nicole Kidman

Kevin Hart

Golsgifteh Farahani

Aja Naomi King

Jahi Di’Allo Winston

Genevieve Angelson

Tate Donovan

Julianna Margulies

Suzanne Savoy

Michael Quinlan

بودجه ساخت 38 میلیون دلار
میزان فروش در آمریکا 108 میلیون دلار
میزان فروش جهانی (برآورد) 125 میلیون دلار

بیشتر بخوانید:

گالری تصاویر فیلم The Upside

منبع: IMDB

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر