;
coinex

بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان در تور لحظه آخری

پیست اسکی، شیک‌ترین و رمانتیک‌ترین مقصد مرتفع بر روی زمین است. اگر به دنبال بهترین نقاط این ورزش لاکچری هستید؛ این مطلب فهرستی از بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان را پیش روی شما قرار خواهد داد.

بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان

در این نوشته مروری خواهیم داشت بر 12 نمونه از لوکس ترین، بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان در سال 2019 میلادی که مقاصدی بسیار جذاب برای علاقمندان و طرفداران این ورزش مفرح به شمار می‌آید:

  • سن موریتس، سوئیس

موریتس مشهورترین پیست اسکی جهان و یکی از مجلل‌ترین آنها  در تور لحظه آخری نیز است. در این مکان فروشگاه برندهای مطرح جهان وجود دارد و کسانی که علاقه زیادی به مد دارند می‌توانند از حضور در این مکان لذت ببرند. این پیست بیش از ۳۵۰ کیلومتر است.

  • لنزرهاید، سوئیس

از بین پیست‌های لاکچری سوئیس، راجر فدرر «لنزرهاید» را برای ساختن ویلای خود انتخاب کرده است. لنزرهاید بیش از پیست‌های دیگر سوئیس رستوران‌های ستاره‌دار میشلن دارد و همچنین مرکز بهترین هتل‌های اسکی سوئیس هم هست. لنزرهاید یک جنبه جغرافیایی منحصر بفرد هم دارد؛ شیب‌های آن کاملاً آفتاب‌گیر است و شما می‌توانید تمام روز زیر تابش نور خورشید اسکی کنید. در سال‌های اخیر یک تله کابین ساخته شده که لنزرهاید را به پیست اسکی مجاور «اروسا» وصل می‌کند و حالا مسیری بیش از ۲۵۰ کیلومتر وجود دارد که اسکی‌بازهای کمی در آن دیده می‌شوند.

  • پالان دوکن، ترکیه

این پیست اسکی که در استان ارزروم (Erzurum) ترکیه است، به نظر خیلی از اسکی بازان بهترین پیست اسکی ترکیه است. این منطقه هتل ها و امکانات خوبی برای اسکی بازان دارد. پیست اسکی پالان دوکن حدود ۵ ماه در سال قابل استفاده است که معمولا از اواخر نوامبر شروع می شود.

بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان در تور لحظه آخری

اختلاف ارتفاع پیست اسکی پالان دوکن که یکی از بلندترین و پرشیب ترین پیست های اسکی دنیا است، بین ۲۰۰۰ تا ۳۱۷۶ متر است. در این منطقه ۷ پیست اسکی آسان، ۸ پیست اسکی متوسط و سخت و ۴ پیست اسکی طبیعی و همین طور، ۱۰ تله کابین با اتاقک باز، ۱ تله اسکی، ۲ نوار کمکی برای کودکان، ۱ آسانسور گوندولا (ترکیب تله کابین و آسانسور ) دارد. آسانسور گوندولا با طول ۱۰۰۰ متر، اسکی بازان را به قله اژدر می برد.

پالان دوکن علاوه بر قرار گرفتن در جمع بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان محلی مناسب برای اسنوبرد نیز بوده و امکان پرش با پاراشوت، کوه نوردی، تیوب بازی و پینت بال را هم به شما می دهد. در تمام پیست های اسکی این مجموعه۱۲۰۰۰ نفر همزمان می توانند اسکی کنند.

 

  • سارن، فرانسه

پیست اسکی سارن در کوه‌های آلپ و در فرانسه قرار دارد. مسیر سیاه اسکی در سارن از بالای پیک بلانک آغاز می‌شود و در یک مسیر حدود ۱۶ کیلومتری به اندازه ۲۰۰۰ متر پایین می‌آید (۲۰۰۰ متر سقوط). نیمه بالایی به‌طور مشخص سیاه است و پوشیده شده از مناطق جنگلی سنگلاخی، اما نیمه پایینی تقریبا عمودی است و اسکی‌بازان باید مراقب باشند. این نیمه یک مسیر باریک تا سارن گرجه دارد.

  • لافِیس، فرانسه

به گزارش سفر باتو ، این پیست اسکی که در وال دیزر  فرانسه قرار دارد، در سال ۱۹۹۲ برای المپیک زمستانی ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ هم برای مسابقات قهرمانی جهان مورد استفاده قرار گرفت. در زمان‌هایی که این پیست استفاده نمی‌شود، بیشتر شبیه یک جنگل سنگلاخی است؛ هرچند امروزه دیگر چنین نیست. اما در زمان‌هایی که پیست آماده استفاده است، تقریبا یک شیب کاملا عمودی ۷۵۰ متری به سمت شهر است. فقط تصور کنید اسکی‌بازی را که با سرعتی سه یا چهار برابر سرعت شما از شیب پایین می‌رود و به جایی برخورد می‌کند.

 

  • گودائوری، گرجستان

این پیست اسکی ۲۱۹۶ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و امکانات بسیار مناسبی برای اسکی از ماه دسامبر تا آوریل دارد. علاوه بر امکانات معمول مثل تله کابین و تله سیژ، این پیست اسکی امکاناتی برای هلیکوپتر اسکی هم دارد.

بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان در تور لحظه آخری

هلیکوپتر، اسکی بازها را به ارتفاعات بلندی که برف پودر شده در آنجا وجود دارد می برد که در آنجا اسکی می کنند. این مجموعه پیست های اسکی با شیب های مختلفی برای اسکی بازان در سطوح متختلف دارد. هتل و امکانات آموزشی هم برای علاقمندان وجود دارد.

  • زاخکادزور، ارمنستان

مجموعه زمستانی دره گل های ارمنستان، در ارتفاعات شهر زاخکادزور در ۵۰ کیلومتری شمال شهرایروان  و در ارتفاع ۱۷۵۰ متری از سطح دریا بوده و یکی از بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان به شمار می‌آید.

این مجموعه در سال های اخیر کاملا نو سازی و مدرن سازی شده و تله کابین های این مجموعه توسط شرکت بین المللی گارتنر ساخته شده است. ۴ خط تله کابین دره گلهای ارمنستان اسکی بازان و گردشگران را از کوهپایه در ارتفاع ۱۹۶۹ متری از سطح دریا به ارتفاعات ۲۲۳۴ و ۲۴۶۵ متری می برند. فصل اسکی در دره گلها از دسامبر شروع می شود و تا ماه مارس ادامه دارد.

مجموعه ورزشی المپیک زاخکادزور  در سال ۱۹۶۷ به عنوان مرکزی برای اردوی قهرمانان و تیم های ورزشی شوروی (Russia) برای آمادگی حضور در المپیک مکزیک (Mexico) افتتاح شد. این مجموعه بعد از بازسازی، در سال ۲۰۰۷، الان یکی از پیشرفته ترین مراکز ورزشی در قفقاز (Caucasus) است.

  • سان‌ ولی، آمریکا

نخستین پیست اسکی آمریکا در نزدیکی مرز کانادا واقع شده است. این پیست هر ساله میزبان افراد مشهور و ثروتمندی است که از اسکی در یکی از بهترین کوه‌های جهان لذت می‌برند. کوه بالد ۲۷۸۹ متر بلندی دارد و شیب ۱۰۳۶ متری آن مکان مناسبی برای اسکی است.

بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان در تور لحظه آخری

  •  بیور کریک، آمریکا

فروشگاه‌های لوکس، رستوران‌های منحصر به فرد و گالری‌های هنری در یکی از جذاب‌ترین، بهترین و لوکس ترین پیست‌های جهان وجود دارد. این پیست ۱۴۹ کیلومتر است.

 

  • تلیوراید، امریکا

این پیست در قلب رشته کوه‌های راکی قرار دارد و با ۱۲۰ کیلومتر مکان مناسبی برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته است. تلیوراید نیز مانند دیگر پیست‌های ذکر شده در فهرست بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان مجلل است. تور ارزان و تور لحظه آخری سایت سفر باتو را از دست ندهید.

 

  • لچ، اتریش

«لچ» نمایش اسکی لاکچری به سبک اتریشی‌ها است. در لچ هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ پنج ستاره را پیدا نخواهید کرد و دهکده آن هنوز یک منطقه کشاورزی قدیمی با قدمت تاریخی ۶۰۰ سال است که آرایشگر، نانوا و شیر فروش در کنار بازدیدکننده‌های ثروتمند اروپایی سرگرم کسب و کار خود هستند.

بهترین و معروف ترین پیست های اسکی جهان در تور لحظه آخری

لچ جایی است که خانواده سلطنتی می‌آیند تا از زندگی خود کمی دور شوند؛ اینجا پیست محبوب پرنسس دایانا بود و همچنین انتخاب خانواده بکهام و خانواده سلطنتی هلند هم هست. قیمت‌ها در این شهر کوچک در اتریش به اندازه سنت موریتز غافلگیر کننده نیست اما شک نکنید همه چیز عالی و فوق‌العاده خواهد بود.

 

  • کورتینا، ایتالیا

«کورتینا» یکی از بهترین مکان‌های ایتالیا برای اسکی کردن و میزبان المپیک زمستانی ۱۹۵۲ بوده است. البته آنقدر در اینجا تفریحات متنوعی می‌توانید داشته باشید که ممکن است فراموش کنید به خاطر شیب‌های اسکی آن آمده‌اید. کورتینا یکی از جذاب‌ترین دهکده‌های اسکی اروپا را دارد. می‌توانید در خیابان‌های سنگ‌فرش و پوشیده از برف که بناهای قرن نوزدهم در امتداد آن سایه افکنده‌اند، قدم بزنید و از تماشای مناظر لذت ببرید. هیچ‌کجا اینچنین به سادگی شیک و دلربا نیست که کورتینا هست.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر