;
coinex

بهترین کتاب های موفقیت ؛ برای یاد گرفتن راه و رسم موفقیت چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

کتاب در کل راهنمای اصلی انسان در زندگی است، اما بعضی از کتاب ها مخصوصا برای آموزش راه موفقیت نوشته می‌شوند. در این مطلب با بهترین کتاب های موفقیت آشنا می‌شوید.

اگر از آن دسته انسان‌ها هستید که در راه رسیدن به اهدافشان جدی هستند و برای رسیدن به مقصدشان تلاش می‌کنند، توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید. صدها اثر توسط نویسندگان باتجربه برای انگیزه دادن به انسان‌ها و یاد گرفتن راه رسیدن به موفقیت نوشته شده‌اند، ولی ما با انجام بررسی‌های متعدد این انبوه را به 25 مورد رسانده‌ایم.

جدا کردن این موارد خاص علی رغم سادگی معیار انتخابشان آسان نبوده است. لیست زیر از کتاب هایی تشکیل شده است که توسط افراد زیادی مطالعه و تایید شده‌اند و زندگی افراد بسیاری را تغییر داده‌اند. ما کتاب هایی را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم که راهکاری جامع را برای رسیدن به ثروت، زندگی موفق و توسعه فردی در خود دارند، زیرا می‌دانیم که موفقیت یک بعدی پیروزی بزرگی محسوب نمی‌شود.

بهترین کتاب های موفقیت؛ راه و رسم موفقیت آموختنی است!

شاید از این که کتاب مورد علاقه شما در فهرست بهترین کتاب های موفقیت نیست، تعجب کنید؛ ما می‌توانستیم این لیست را طولانیتر کنیم، اما به معرفی 25 مورد از بهترین کتاب های موفقیت که همه افراد باید آن‌ها را بخوانند، بسنده کرده‌ایم. در مجموع نکته‌ای که باید برای رسیدن به موفقیت در مسیر زندگی در نظر بگیرید این است که مطالعه این کتاب ها بدون به کارگیری استراتژی‌ها و فنون موجود در آن‌ها کمک زیادی به شما نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: ۹ روش ساده برای مطالعه سریع و آسان کتاب‌ها


امیدواریم که فهرست بهترین کتاب های موفقیت ما بتواند یک کتاب با محتوای مفید را به شما معرفی کند و در انتخاب کتاب مورد نظرتان یک عامل انگیزه بخش باشد. اگر کتابی را مد نظر دارید که در این لیست معرفی نشده است، از شما می‌خواهیم که آن را به ما معرفی کنید. توصیه می‌کنیم که کتاب مورد نظرتان را از این لیست یا سایر منابع معتبر پیدا کنید و روزانه چند صفحه از آن را بخوانید. دنبال کردن این راهکار باعث می‌شود که مسیر رسیدن به موفقیت به میزان زیادی برای شما هموار شود. با تکراتو همراه باشید.

آیین دوست یابی (How To Win Friends and Influence People )

آیین دوست یابی

آیین دوست یابی توسط نویسنده ای به نام دیل کارنگی نوشته شده و برای اولین بار در سال 1937 چاپ شده است. این کتاب نحوه حفظ قدرت را در مدت زمان بسیار کوتاهی به شما یاد می دهد. علی رغم این که بیش از 80 سال از ورود آیین دوست یابی دیل کارنگی به بازار می گذرد، هنوز هم از این اثر به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت در زمینه مدیریت رابطه با سایر افراد یاد می شود.

عنوان بخش های این کتاب (شش راه برای وادار کردن افراد به دوست داشتن شما، 12 راه برای همراه کردن افراد با طرز فکر شما) در نگاه اول کمی سوء استفاده کننده به نظر می رسند، ولی واقعیت دروس موجود در آثار کارنگی این است که هیچ یک از این توصیه ها در صورتی که ماهیتی سوء استفاده کننده داشته باشند، روی روند موفقت مخاطب تاثیر نمی گذارند. کلمه “حقیقی” یکی از لغاتی است که به دفعات در این کتاب با آن برخورد می کنید. می توان گفت که روش های موجود در آیین دوست یابی کارنگی تنها در صورتی به طور مداوم به شما کمک می کنند که با درستی و صداقت کامل از آن ها استفاده کنید.

آیین دوست یابی مجموعه ای حکایت های نقل شده توسط رهبران تاریخ و دروس یاد گرفته یا آموزش داده شده توسط بزرگترین تاجران زمان است و از این طریق مطالعه خودش را به میزان زیادی برای شما جالب و آموزنده می کند. روش های موجود در این اثر کارنگی با مخاطب قرار دادن یک فرد یا نگاه به یک موقعیت از دیدگاه شخصی یک فرد آموزش داده می شوند، و در زندگی کاری و شخصی به شما در ارتباط با اعضای خانواده و دوستانتان کمک می کنند.

آیین دوست یابی کارنگی یک اثر کلاسیک است. اگرچه این نویسنده از افراد زیادی بابت انگیزه هایی که از آن ها برای ایده هایش گرفته تشکر کرده است، روش هایش پایه و اساس بسیار از برترین کتاب های توسعه فردی و مدیریت شغلی هستند.


ثروتمندترین مرد بابل (The Richest Man in Babylon)

ثروتمندترین مرد بابل

اغلب اوقات زندگی به نحوی که ما انتظار داریم، پیش نمی‌رود. ما می‌دانیم که بودن یا نبودن پول نقش بزرگی را در توانایی افراد در مدیریت فراز و نشیب‌های زندگی ایفا می‌کند. احتمالا به همین دلیل است که در اواخر دهه 20 میلادی بانک‌ها و شرکت‌های بیمه تصمیم به توزیع داستان‌های کوتاه در میان مردم کردند تا اصول مهم مالی را به آن‌ها یاد دهند. ثروتمندترین مرد بابل (اثر جورج اس. کلاسون) در سال 1926 میلادی در قالب مجموعه‌ای از جزوه‌های کوتاه آموزشی وارد بازار شد، و بعد از چند سال ناشران مختلف معروفترین موارد این جزوه‌ها را در قالب این کتاب به عنوان یکی از محبوبترین راهنماهای کسب و مدیریت پول در اختیار عاشقان کتاب گذاشتند.

این اثر با داستان دو مرد شروع می‌شود که زندگی بسیار فقیرانه‌ای دارند، اما یکی از دوستان دوران بچگیشان ثروتمندترین مرد بابل است. این سه نفر در شرایط مشابهی بزرگ شده‌اند، اما دوستشان برای خودش یک زندگی شاهانه ساخته است در حالی که خودشان به سختی می‌توانند مخارج زندگیشان را تامین کنند. همه ما در زندگی امروزی چنین موقعیت‌هایی را دیده‌ایم.

مطالعه کنندگان کتاب ثروتمندترین مرد بابل این فرصت را دارند که پای حرف‌های ثروتمندترین مرد بابل بنشینند و نحوه تولید ثروت را از او یاد بگیرند. این اثر به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت مالی نحوه برنامه ریزی برای آینده، انجام سرمایه گذاری‌های هوشمندانه و در نظر گرفتن پول به عنوان یک ابزار به جای معیار سنجش موفقیت را به مطالعه کنندگانش یاد می‌دهد. ثروتمندترین مرد بابل به خاطر داشتن اصولی تایید شده و یک قالب جذاب به عنوان یکی از برترین آثار کلاسیک انگیزشی و مقدمه‌های موجود در زمینه آموزش اصول مهم مالی شناخته می‌شود.


بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and Grow Rich)

بیندیشید و ثروتمند شوید

ناپلئون هیل از اسطوره تجارت، اندرو کارنگی، الهام گرفت و 20 سال از زندگیش را وقف مطالعه زندگی بعضی از موفقترین شخصیت‌های تاریخ کرد. اوج پژوهش او مجموعه عمیق و جامع قوانین موفقیت (The Laws of Success) است. هیل در سال 1937 میلادی کتاب دیگری را براساس فلسفه‌های مشابهی در زمینه موفقیت با عنوان ” بیندیشید و ثروتمند شوید” منتشر کرد. این کتاب عصاره دانشی را که هیل آموخته است در قالب 13 اصل برای داشتن یک زندگی موفقیت آمیز در اختیار شما می‌گذارد.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید کوتاه‌تر و روانتر از جانشین چند جلدیش است و همانند نسخه اولش عرضه می‌شود. اصول این اثر برمبنای باور هیل درباره قدرت ذهن و نقل قول‌های مشهورش مانند “هرچه که توسط ذهن درک و باور شود، قابل دستیابی است” هستند، و دیدگاه میلیون‌ها نفر را درباره زندگیشان تغییر داده‌اند. این کتاب اگر که به طور کامل خوانده و به کار گرفته شود، نه تنها به افراد در تغییر دادن دیدگاهشان نسبت به زندگی کمک می‌کند بلکه واقعیت و نوع رفتار افراد را نیز تغییر می‌دهد.

تا به حال بیش از 30 میلیون نسخه از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید توسط دانش آموزان رشته تجارت، کارآفرینان و هدف گذاران در سرتاسر جهان خریداری شده است. این اثر زمانی که در سال 2004 میلادی مجددا چاپ شد، دوباره توانست به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت جهان بیشترین میزان فروش را داشته باشد و به مدت بیش از 20 ماه در لیست پرفروشترین کتاب های کاغذی تجاری هفته باقی بماند. بیندیشید و ثروتمند شوید کتابی بدون محدودیت زمانی است و باید توسط همه افرادی که می‌خواهند زندگیشان را بهبود بخشند و به اهدافشان برسند، مطالعه شود.


9 گام جهت رسیدن به استقلال مالی (The 9 Steps to Financial Freedom: Practical and Spiritual Steps So You Can Stop Worrying)

9 گام جهت رسیدن به استقلال مالی

سوز اورمان به عنوان یک متخصص امور مالی توصیه‌های مفیدی را درباره ریز و درشت نحوه مدیریت پول ارائه کرده است. چه برنامه این شخص را در تلویزیون ببینید و چه توصیه‌هایش را در مجله اپرا یا یکی از پرفروشترین کتاب‌هایش مانند “9 گام جهت رسیدن به استقلال مالی” بخوانید، پیامی که این شخص می‌دهد، واضح است، “ثروت یک نگرش است و پول کلید رسیدن به استقلال مالی واقعی نیست”.

اورمان در این کتاب منحصر بفرد شما را به چالش مواجه شدن با ترس‌ها مالیتان و تصدیق اهمیت برنامه ریزی برای آینده دعوت می‌کند. این نویسنده به کمک یک راهکار سه جانبه مسائل روانی، فیزیکی و روحیه‌ای را که مانع رسیدن افراد به استقلال مالی می‌شوند، بررسی می‌کند. “9 گام جهت رسیدن به استقلال مالی” در به صورت کتاب صوتی هم موجود است و ضمن ارائه آموزش لازم برای شروع روند ساختن یک زندگی ثروتمندانه، رشد فردی را تشویق می‌کند.

آنچه که این اثر را در قالب یکی از بهترین کتاب های موفقیت مالی در این لیست برجسته می‌کند، راهکار جامع آن برای رسیدن به موفقیت مالی است. کسب ثروت به سادگی پول جمع کردن نیست. باورهای شما درباره پول، خودتان و دنیای اطرافتان به اندازه پول‌هایی که جمع می‌کنید، روی میزان ثروتمند شدنتان تاثیر گذارند.


7 عادت افراد بسیار کارآمد (The 7 Habits of Highly Effective People)

7 عادت افراد بسیار کارآمد

استفان کاوی اولین فردی نبود که درباره تبدیل شدن به یک انسان بهتر و کارآمدتر کتاب نوشت، ولی کتاب “7 عادت افراد بسیار کارآمد” او شروع یک علاقه احیاء شده به موضوع توسعه فردی محسوب می‌شود. این اثر در سال 2004 برای پانزدهمین بار چاپ شد، تا به امروز در تعداد 15 میلیون نسخه فروخته شده و به میلیون‌ها نفر در تغییر دیدگاه و زندگیشان کمک کرده است.

کاوی برخلاف بسیاری از نویسندگانی که در تالیف چنین سبک از کتاب هایی فعالیت می‌کنند، یک راهکار ساده و راحت را برای ساختن یک زندگی بهتر پیشنهاد نمی‌کند. کسب هفت عادتی که او در این کتابش به آن‌ها اشاره کرده یک عمر طول می‌کشد، و در روند تلاش برای تبدیل شدن به یک انسان کارآمد واقعی آنچه که مانند بسیاری از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه توسعه فردی اهمیت دارد، دانشی است که شما در این پروسه یاد می‌گیرید.

عادت‌های آورده شده در اثر استفان کاوی به سه دسته پیروزی شخصی، پیروزی عمومی و تازه سازی تقسیم شده‌اند. پیروزی شخصی روی دیدگاه فرد درباره خودش تمرکز دارد. سه عادت اول عبارتند از عملکرد پیشگیرانه، شروع کردن با در نظر گیری هدف، و اول انجام دادن مهمترین کارها. این عادت‌ها چالش مسئولیت پذیر بودن را درباره افکار، باورها و اقداماتتان پیش روی شما می‌گذارند.

بخش پیروزی عمومی روی ایجاد روابط معنادار با سود دوطرفه تمرکز دارد. از آنجایی که برای کارآمد بودن به انرژی و تمرکز نیاز است، عادت هفتم با عنوان “تیز کردن اره” شما را تشویق به شرکت در اقداماتی می‌کند که بازسازی روانی و فیزیکی را به دنبال دارند.

کاوی می‌گوید وقتی که رفتار ما با باورهایمان در تضاد هستند یا زمانی که روابطمان مدام شکست می‌خورند، هر موفقیتی که به آن دست پیدا می‌کنیم، توخالی است. “7 عادت افراد بسیار کارآمد” راهکاری جامع را برای موفق شدن در خود دارد و توصیه می‌کند که رشد و بلوغ را از خودمان شروع کنیم تا از این طریق روابط قویتری بسازیم و در کار و خانه به موفقیت‌های بزرگتری برسیم.


راه جنگجوی صلح جو (Way of the Peaceful Warrior: A Book That Changes Lives)

راه جنگجوی صلح جو

دن میلمن این کتاب را به صورت یک داستان انگیزشی براساس سال‌های تحصیلش در کالج نوشته است و در آن به این موضوع اشاره می‌کند که یک شخص می‌تواند موفق باشد بدون این که احساس سرزندگی یا خوشحالی کند. میلمن راه جنگجوی صلح جو را از یک پیرمرد اسرارآمیز یاد گرفته است که از او با نام سقراط یاد می‌کند و در مسیر کشف خودش او را راهنمایی کرده است. درس‌هایی که میلمن جوان یاد گرفته و بعدا پذیرفته است برای هر فردی که معنی بزرگتری از زندگی را جستجو می‌کند، مفید هستند.


16 قانون موفقیت (The Law of Success In Sixteen Lessons)

16 قانون موفقیت

26 سال پژوهش ناپلئون هیل در کنار مصاحبه‌هایش با بیش از 500 میلیونر خودساخته اساس این کتاب را تشکیل داده‌اند. ناپلئون هیل بعد از مطالعه روش‌ها و دستاوردهای نابغه‌هایی مانند توماس ادیسون، جان دی. راکفلر، هنری فورد، اندرو کارنگی، تئودور روزولت و الکساندر گراهام بل آموخته‌هایش را در قالب یکی از بهترین کتاب های موفقیت به نام 16 قانون موفقیت ارائه کرده است.

هیل بیشتر از تئوری‌های موجود در یک کتاب مربوط به موفقیت، دستورات این نوابغ را در زندگیش به کار گرفته و از این طریق به موفقیت بزرگی رسیده است. اندازه کتاب “16 قانون موفقیت” شاید ترسناک به نظر برسد، ولی هیل این اثر را به نحوی نگاشته است تا یک معلم دبیرستانی هم بتواند آن را برای دانش آموزانش تدریس کند. 16 قانون موفقیت یک کتاب ساده ولی پربار است و با دانشی فاقد محدودیت زمانی راه رشد فردی را برای شما هموار می‌کند.


زمین‌های الماس (Acres of Diamonds: All Good Things Are Possible, Right Where You Are, and Now)

زمین‌های الماس

فرصت‌های موجود برای کسب موفقیت، ثروت و خوشحالی اغلب نادیده گرفته می‌شوند. زمین‌های الماس در قالب یک اثر کوچک از راسل اچ. کانول به شما یادآوری می‌کند که انبوهی از فرصت‌ها را در جلوی خود دارید. این کتاب به صورت صوتی و متنی در اینترنت  به طور رایگان موجود است و به شرح این افسانه می‌پردازد که شهرت و ثروت در یک مکانی در انتظار شماست.

کانول در زمین‌های الماس همچنین می‌گوید زنان و مردان بی عیب و نقص نباید طلب پول یا ثروت کنند. او می‌گوید، “پول قدرت است و شما باید به اندازه‌ای منطقی بلند پرواز باشید تا به آن برسید. شما در این روند مجبور هستید زیرا می‌توانید با داشتن پول کارهای خوب بیشتری را نسبت به زمانی که این ابزار را ندارید، انجام دهید”. در این راستا کانول به مخاطبان این اثرش توصیه می‌کند که در جستجوی الماس‌های موجود در زندگیشان باشند.


به عنوان یک پندارد مرد (As a Man Thinketh)

به عنوان یک پندارد مرد

این اثر که نویسنده‌اش، جیمز آلن، از آن به عنوان یک کتاب کوچک نام می‌برد، برای میلیون‌ها نفر منبع انگیزه و الهام بوده است و روی کار بسیاری از افراد محترم که در زمینه رشد فردی تلاش کرده‌اند، تاثیر گذاشته است. جیمز آلن در این کتابش با جملاتی خاص راه را برای بسیاری از فیلسوفان معاصر هموار کرده است.

عاملی که این اثر را به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت انگیزشی معرفی می‌کند، زبان ساده و روانی است که جیمز آلن با آن به شما یاد می‌دهد که افکار و شخصیت جداناپذیر هستند و در همدیگر آمیخته شده‌اند. یکی از درس‌های مهم دیگر این کتاب این است که مسئولیت پذیری شخصی از نظر اهمیت بر افکار و اقدامات شخص تقدم دارد. جیمز آلن توصیه می‌کند که زمان متمرکز شده‌ای را صرف فکر کردن و کشف کردن خودتان و رویاهایتان کنید و با صرف زمان و انرژی به رویاهایتان واقعیت ببخشید.


حداکثر موفقیت (Maximum Achievement: Strategies and Skills That Will Unlock Your Hidden Powers to Succeed)

حداکثر موفقیت

احتمالا شما هم اکنون آنچه را که برای کسب موفقیت در زندگیتان بهش نیازمند هستید، در خود دارید. کتاب حداکثر موفقیت برایان تریسی حاوی استراتژی‌هایی است که قدرت مخفی شما را آزاد می‌کنند. به کار گیرنده‌های این استراتژی‌ها تغییراتی را ایجاد کرده‌اند که نتایج سریعی را به دنبال داشته‌اند. با خواندن “حداکثر موفقیت” نحوه ایجاد موفقیتی را یاد می‌گیرید که هر جنبه از زندگیتان را شامل می‌شود.

چه در راه رسیدن به موفقیت هستید و چه تازه این سفر را شروع کرده باشید، اصول موجود در این کتاب به شما کمک می‌کنند تا پتانسیل واقعی خود را کشف کنید. با کمک این اثر جالب زندگی مورد نظرتان را می‌سازید و به آرامشی ذهنی می‌رسید که از داشتن دانش نحوه کنترل سرنوشتتان حاصل می‌شود.


فصل‌های زندگی (The Seasons of Life)

فصل‌های زندگی

جیم ران و رونالد رینولدز در این اثر خطوطی موازی را بین زندگی و فصل‌های مختلف کشیده‌اند. وقتی یاد بگیرید که تغییر تنها تضمینی است که در اختیار دارید، می‌توانید از هر فصلی که وارد زندگیتان می‌شود بیشترین بهره را ببرید. شما می‌توانید از هر تجربه‌ای یاد بگیرید و به کمک آن رشد کنید. نویسندگان فصل‌های زندگی سعی کرده‌اند به شما یاد دهند که همه فصل‌ها حتی زمستان برای داشتن یک زندگی موفق ضروری هستند.


تو را در اوج می‌بینم (See You at the Top)

تو را در اوج می‌بینم

در اوج کارتان برای شما هم جا هست. پیام زیگ زیگلار در این کتابش انگیزه بخش میلیون‌ها نفر بوده و به این افراد کمک کرده است تا زندگیشان را تغییر دهند و بیشتر از آنچه باشند که جرات دیدن رویایش را داشته‌اند. یکی از ویژگی‌هایی که باعث برتری این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت انگیزشی شده راهکار پایه‌ای ارائه شده توسط نویسنده‌اش است که شما را قادر می‌سازد برای رسیدن به موفقیت تصویری را از خودتان به همراه عادت‌ها و نگرش‌هایی مهم خلق کنید.

” تو را در اوج می‌بینم” به شما یاد می‌دهد که چگونه هدف تعیین کنید و به آن برسید، چگونه حرکتی را خلق کنید که شما را در زندگیتان به جلو حرکت دهد و این که تمرکز کردن روی دیگران علاوه بر خودتان یکی از جنبه‌های ضروری برای موفق شدن است. این راهنمای قدم به قدم شما را در همه مراحل زندگیتان به موفقیت می‌رساند.


جادوی فکر بزرگ (The Magic of Thinking Big)

جادوی فکر بزرگ

جادوی فکر بزرگ اثر دیوید جی. شوارتز است و افراد موفق را از افراد رده متوسط جدا می‌کند. شوارتز در این کتاب پرفروش کلاسیک ادعا می‌کند که لزوما هوش و اخلاق کاری عواملی نیستند که افراد را از نردبان موفقیت بالا می‌برند، بلکه انتخاب شخصی افراد هم باعث می‌شود که باور کنند دستیابی به یک هدف بزرگتر و بهتر ممکن است.

به اهداف زندگیتان فکر کنید و آن‌ها را گسترش دهید. روی اهدافتان متمرکز شوید و اجازه ندهید که دنیای کوچک موجود در اطرافتان دیدتان را مختل کند. شوارتز در این اثرش یک نصیحت کاربردی را برای به کارگیری جادوی بزرگ اندیشی در زندگی ارائه می‌کند. جادوی فکر بزرگ از بهترین کتاب های موفقیت انگیزشی جهان است.


قدرت مثبت اندیشی (The Power of Positive Thinking)

قدرت مثبت اندیشی

این باور که افکار مثبت به یک واقعیت مثبت ختم می‌شوند، رویداد جدیدی نیست. نورمن وینسنت پیل کتاب “قدرت مثبت اندیشی” را چند دهه قبل از کتاب راز (The Secret) نوشت. این کتاب به شما یاد می‌دهد که برای رسیدن به زندگی مورد نظرتان باید یک باور متمرکز، عمدی و سرکش داشته باشید. فلسفه‌های موجود در این اثر پرفروش تا به حال به میلیون‌ها نفر کمک کرده‌اند تا به اهداف شخصی، مالی، روحی و رابطه‌ای خود برسند. به کمک این اثر یاد می‌گیرید که افکار مثبت را به جای افکار منفی بگذارید و با ایجاد شخصیتی که شرایط سخت آن را متزلزل نمی‌کنند، عادت نگران بودن را در خود از بین ببرید.

بیدار کردن غول درون (Awaken the Giant Within : How to Take Immediate Control of Your Mental, Emotional, Physical and Financial Destiny!)

بیدار کردن غول درون

درون هر شخصی یک غول بزرگ خفته وجود دارد. آنتونی رابینز در این اثر انگیزشی به دنبال این است که به شما کمک کند تا کنترل سرنوشت روانی، احساسی، فیزیکی و مالی خود را به دست بگیرید. این نویسنده در زندگیش به موفقیت بزرگی دست یافت، آن را از دست داد و سپس از تکنیک‌های موجود در این کتاب استفاده کرد تا کنترل زندگی و موفقیتش را به دست بگیرد. “بیدار کردن غول درون” در قالب یکی از بهترین کتاب های موفقیت کلاسیک در زمینه توسعه شخصی به شرح اصول ویژه‌ای مانند تعیین هدف، دست یابی به موفقیت در روابط، حرف زدن با خودتان و کشف پتانسیل واقعیتان می‌پردازد.


پرورش رهبر درون (Developing the Leader Within You)

پرورش رهبر درون

این کتاب محبوب توسط جان سی. مکسول نوشته شده است و نظریه‌های مربوط به پرورش یک شخصیت هدایت کننده را آموزش می‌دهد. “پرورش رهبر درون” روش‌هایی کاربردی را در زمینه پرورش توانایی‌های رهبری برای افرادی که در رفتن به مرحله بعدی شغلشان کشمکش دارند یا افرادی که درباره توانایی‌های مدیریتی خود شک دارند، ارائه می‌کند.

پرورش علم درون با علم به این که بعضی از افراد ذاتا دارای خصوصیات شخصیتی هدایت کننده هستند، جهتی را برای داشتن کارایی بیشتر در زمینه رهبری و مدیریت پیشنهاد می‌کند. مکسول در “پرورش رهبر درون” این ادعا را رد می‌کند که افراد معدودی دارای توانایی رهبری هستند، و به شرح این نکته می‌پردازد که همه افراد از نظم دادن به خودشان، پیدا کردن یک مربی و افزایش توانایی‌هایشان از طریق تمرین سود می‌برند.

مکسول در “پرورش رهبر درون” به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت در زمینه رشد شخصی، رهبری را یک تاثیر تعریف می‌کند و می‌گوید برای رهبری افراد به مقام شغلی مدیریت نیازی نیست. با کمک این کتاب انگیزشی برتر یاد می‌گیرید که صرف نظر از شغل، موقعیت یا شخصیتتان چگونه یک رهبر کارآمد باشید.


مدیر یک دقیقه‌ای (The One Minute Manager)

مدیر یک دقیقه‌ای

اگر اصولی را که در این کتاب کیت بلانچارد آموزش داده شده‌اند به کار بگیرید، می‌بینید که کارایی و رضایت شغلی اعضای تیمتان با چه سرعتی افزایش می‌یابد. محتوای افسانه‌ای – کنایه‌ای این اثر تکه‌های دانش حاصل از تجربه را در کنار هم می‌گذارد و مدیران و رهبران را قادر می‌سازد تا بدون تکرار اشتباهات گذشته‌شان پیشرفت کنند و موفق شوند.

به کمک این کتاب به عنوان یک رهبر می‌توانید در بازه زمانیتان کارآمد و موثر باشید. بخش‌های کوتاه “مدیر یک دقیقه‌ای” روی رابطه بین مدیران و تیمشان متمرکز شده است. خریداران این اثر به کمک آن قادر خواهند بود با تعیین اهدافی در زمینه بازپرسی، مجازات و ستایش مناسب علاوه بر بردن احترام تیمشان، کارایی بیشتری را از آن‌ها دریافت کنند.


از خوب تا عالی (Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…And Others Don’t)

از خوب تا عالی

اگر خوب بودن دشمن عالی بودن است، آیا شرکت‌های خوب می‌توانند به شرکت‌هایی عالی تبدیل شوند؟ اگر جواب این سوال مثبت است، این انتقال چگونه باید انجام شود تا تاثیر و دوامی بلند مدت داشته باشد؟ این سوالات محورهای مرکزی تحقیقاتی هستند که منجر به چاپ این کتاب شده‌اند.

پنح سال تحقیق جیم کالینز  و تیمش خصوصیاتی را کشف کرده است که باعث می‌شوند شرکت‌های بزرگ غیرمعمولی در رقابت‌های مختلف خود را برجسته نشان دهند و به سود بیشتری برسند. جیم کالینز و تیم تحقیقاتی او با مقایسه خصوصیاتی که بین شرکت‌های خوب و شرکت‌های برتر تمایز ایجاد می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که در کنار عوامل دیگر، برای تبدیل کردن یک شرکت خوب به یک شرکت عالی به رهبرانی نیاز است که به جای غرورشان مشتاقانه با جان و دل کار کنند. چنین رهبرانی اساس رشد فرهنگ و ایجاد نتایج ماندگار مورد نیاز برای برتری یافتن یک سازمان را رقم می‌زنند.


میلیونر خودکار (The Automatic Millionaire: A Powerful One-Step Plan to Live and Finish Rich)

میلیونر خودکار

چه کسی نمی‌خواهد خود به خود یک میلیونر شود؟ میلیونر خودکار (اثر دیوید باخ) یکی از بهترین کتاب های موفقیت مالی است؛ حقائق موجود در این اثر به این موضوع اشاره می‌کنند که هیچ دستاورد بزرگی بدون دوراندیشی حاصل نمی‌شود، و با کمی برنامه ریزی و قرار دادن بسیاری از جنبه‌های مالیتان در حالت خودکار در راه رسیدن به ثروت قرار می‌گیرید.

برنامه ریزی ویژگی‌های خودکار رهبران و مدیران را قادر می‌سازد تا ضمن صرفه جویی در هزینه‌هایشان در زمانشان هم صرفه جویی کنند. بسیاری از اصول بحث شده در کتاب میلیونر خودکار جدید نیستند، ولی راهکار ساده باخ خواننده این اثر را قادر می‌سازد تا اصولش را به طریق جدیدی درک کند.

اصول مرتبط با در اولویت قرار دادن توجه به خودتان و توصیه‌هایی درباره علت اهمیت و نحوه پس انداز کردن پول برای بازنشستگی حتی در صورت داشتن دشواری‌های مالی برای پاسخ دادن به نیازهایتان، برخی از ویژگی‌های اصلی این کتاب هستند. دیوید باخ در “میلیونر خودکار” توصیه‌هایی را نیز برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت در زمینه پس انداز کردن پول ارائه می‌کند و به توضیح این موضوع می‌پردازد که در راه رسیدن به ثروت بخشش یک عامل بسیار ضروری است.


پدر پولدار پدر بی پول (Rich Dad Poor Dad)

پدر پولدار پدر بی پول

مدت زمان زیادی از مطرح شدن اعمال تغییرات مهم در نحوه کار، اشتغال و کارفرمایی می‌گذرد. رابرت کیوساکی در کتاب “پدر پولدار پدر بی پول” ارزش تحت کنترل گرفتن سرنوشت مالی از طریق کارفرمایی و سرمایه گذاری نشان می‌دهد. کیوساکی در این اثرش به مقایسه تفاوت‌های آموزش‌هایی می‌پردازد که طبقه ثروتمند، طبقه ضعیف و طبقه متوسط به فرزندان خود می‌دهند. وقتی که کیوساکی بچه بود پدر فقیرش به او یاد داده بود که هموارترین راه را دنبال کند به این نحو که تحصیل کنید، کار پیدا کند و سخت کار کند؛ در حالی که پدر پول دارش (دوست پدرش) روش برعکس را به او یاد داد.

“پدل پولدار پدر بی پول” اهمیت آموزش را کتمان نمی‌کند، اما به این موضوع اشاره می‌کند که آموزش همیشه در محیط یادگیری رسمی به بهترین نحو دریافت نمی‌شود. درس‌های موجود در این اثر عبارتند از ارزش خود اشتغالی، چگونه خود اشتغال باشیم بدون این که به محدودیت‌های یک کارمند تن دهیم، و این که چگونه فرصت‌های کسب سود اضافی را خلق کنیم و از آن‌ها بهره ببریم. عاملی که باعث شده است “پدر پولدار پدر بی پول” به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت در زمینه مدیریت پول مطرح شود این است که به شما یاد می‌دهد که چگونه به جای سخت کار کردن، کاری کنید که پول برای شما کار کند.


بزرگترین فروشنده دنیا (The Greatest Salesman in the World)

بزرگترین فروشنده دنیا

این اثر کلاسیک کلید رسیدن به موفقیت و شادی را از طریق ده طومار باستانی به شما می‌دهد. در این کتاب یک پسر شترسوار جوان در مسیر رسیدن به آرزوی ارتقاء جایگاهش در زندگی حرف‌های اربابش را که می‌گوید “هیچ تجارت یا حرفه‌ای مثل فروشندگی فرصت‌های بیشتری را برای رفتن از سمت فقر به سمت ثروت ارائه نمی‌کند” قلبا گوش می‌کند. مرد جوان با شنیدن این حرف به اشتیاق رسیدن به موفقیت و ثروت تصمیم می‌گیرد که بزرگترین فروشنده دنیا شود.

کتاب “بزرگترین فروشنده دنیا” یک کتاب کوچک جیبی است که می‌توانید آن را در طول یک ساعت بخوانید، ولی درواقع حاوی دانشی است برای افرادی که در حرفه فروشندگی تلاش می‌کنند. این اثر بیشتر از تعلیم نحوه رزور کردن یک موقعیت خرید برای یک مشتری در هنگام پایان دادن به فروش یک محصول، خواننده‌اش را تشویق می‌کند تا در توسعه جامعه شرکت داشته باشد و زیر سایه آرامش ذهن و قلبش رشد کند.

افرادی که اصول موجود در طومارهای این کتاب را به کار می‌گیرند نحوه غلبه کردن بر چالش‌های موجود در مسیر فروش یک محصول، مقاومت کردن در شرایط سخت و در نهایت کسب موفقیت را یاد می‌گیرند.


انجیل فروش (The Sales Bible: The Ultimate Sales Resource: Including The 10.5 Commandments of Sales Success)

انجیل فروش

جفری گیتومر آستانه تحمل بسیار کمی برای تاسف خوردن فروشندگان دارد و این کم تحملیش را در قالب لحن سریع و خشن کتاب‌هایش نشان می‌دهد. انجیل فروش بیش از 100 حقیقت، راهنمایی و راه حل را در زمینه فروش در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید وقتی که دیگران ناله می‌کنند شما محصولتان را بفروشید. “انجیل فروش” جزئیات همه جنبه‌های فروش یک محصول را برجسته می‌کند.

با خواندن این کتاب و درک اصول پایه‌ای آن یاد می‌گیرید که تغییرات جدید در فروش چگونه روی شما و سرعتتان تاثیر می‌گذارند. این اثر به شما کمک می‌کند تا خودتان را در رقابت برجسته کنید و کنترل ذهن مشتریتان را به دست بگیرید. جدول محتویات این اثر به نحوی طراحی شده است که به شما کمک کند تا سریع یک موضوع خاص را پیدا کنید.


چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ (Who Moved My Cheese?: An A-Mazing Way to Deal with Change in Your Work and in Your Life)

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

برای بسیاری از افراد تغییر می‌تواند چالش آفرین باشد و ترس، عصبانیت و احساس فقدان کنترل را در آن‌ها ایجاد کند. “چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟” به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت روانشناسی – انگیزشی به بررسی تغییر و اتفاقاتی می‌پردازد که برای افرادی رخ می‌دهند که تغییر را نمی‌پذیرند.

“اگر تغییر نکنید، منقرض می‌شوید” یکی از اصول واضحی است که خوانندگان این اثر اسپنسر جانسون آن را یاد می‌گیرند. اگر و زمانی که ذهنتان را از انتظارات خالی کنید و درک کنید که محدوده امنتان علی رغم دنج بودنش لزوما امنترین مکان برای زندگی نیست، یاد می‌گیرید که در چهارچوب زندگی با موفقیت تغییرات را مدیریت کنید.


مجموعه کتاب‌های سوپ مرغ برای روح (Chicken Soup for the Soul Series)

مجموعه کتاب‌های سوپ مرغ برای روح

به انگیزه نیاز دارید؟ موفقیت شگفت انگیز کتاب‌های “سوپ مرغ برای روح” جک کانفیلد و مارک ویکتور هانسن در چند مرحله به شما انگیزه می‌دهد. این اثر با داستان‌های الهام بخش و تاثیرگذار خود خواننده‌اش را در هر زمینه‌ای دلگرم می‌کند و به واسطه یک چشم انداز جدید روی دیدگاهش درباره زندگی تاثیر مثبت می‌گذارد. اولین نسخه از کتاب “سوپ مرغ برای روح” در کمتر از یک سال در صدر جدول پرفروشترین کتاب های انگیزشی قرار گرفت.

امروزه به طور مداوم از یک یا چند مورد از کتاب های این مجموعه در لیست پرفروشترین کتاب های روزنامه نیویورک تایمز یا سایر روزنامه‌های بزرگ نام برده می‌شود. به عنوان یک کارفرما، پدر، مادر یا پیشرو تجارت برای باقی ماندن در بهترین موقعیت شرایطتان به دوزهای منظم و مناسبی از اشتیاق و شادی نیاز دارید. با انتخاب عنوان مورد نظرتان در مجموعه کتب “سوپ مرغ برای روح” این دو آیتم را با هم دریافت می‌کنید. این مجموعه بیش از 170 عنوان دارد، بنابراین بدون شک شما می‌توانید کتاب انگیزشی مورد نظرتان را در میان آن‌ها پیدا کنید.


موفقیت از طریق نگرش ذهنی مثبت (Success Through a Positive Mental Attitude)

موفقیت از طریق نگرش ذهنی مثبت

این کتاب برای اولین بار در سال 1960 میلادی توسط ناپلئون هیل و دبلیو. کلمنت استون (دو شخصیت از بزرگترین رهبران رشد فردی جهان) چاپ شد. “موفقیت از طریق نگرش ذهنی مثبت” برای تقریبا نیم قرن نقطه شروع بزرگی برای افرادی بوده است که به دنبال اعمال تغییراتی در مسیر زندگیشان بوده‌اند.

هیل و استون در این اثر تصدیق می‌کنند که هر شخصی دیدگاه خاص خودش را درباره موفقیت دارد، ولی به این نکته اشاره دارند که “به دنبال هر نوع موفقیتی که هستید با تلاش کردن به هرچه که می‌خواهید می‌رسید و هیچ چیزی را از دست نمی‌دهید؛ کسانی به موفقیت می‌رسند و آن را حفظ می‌کنند که با یک نگرش ذهنی مثبت مدام تلاش می‌کنند”.

“موفقیت از طریق نگرش ذهنی مثبت” همه جنبه‌های زندگی را (از پیدا کردن شغل مورد نظرتان گرفته تا ساختن روابط بهتر با افراد موجود در محیط اطرافتان و داشتن یک زندگی سالم طولانیتر) پوشش می‌دهد، و با شروع کردن از حالت ذهنیتان یک راهکار فراگیر را برای رسیدن به موفقیت ارائه می‌کند.

این اثر به دلیل ارائه تجربه‌های افرادی که به دنبال موفقیت بوده‌اند و به آن رسیده‌اند، یکی از بهترین کتاب های موفقیت روانشناسی محسوب می‌شود. رهبران فکری و تاجران حرفه‌ای که در این کتاب نام و داستان آن‌ها ذکر شده است، اصول نگرش ذهنی مثبت را به کار گرفته‌اند و در مابقی عمرشان از منافع آن‌ها بهره برده‌اند.

شما نیز کتاب معرفی کنید!

کتاب‌های بسیار دیگری را نیز می‌شد به فهرست بهترین کتاب های موفقیت اضافه کرد. به عنوان مثال به باور سردبیر، کتاب «قدرت عادت» (The Power of Habit) نوشته چارلز داهیگ (Charles Duhigg)، روزنامه‌نگار آمریکایی نیویورک تایمز و برنده جایزه پولیتزر، از آن دست کتاب‌هایی است که جهان‌بینی انسان را تغییر می‌دهد و مسیر موفقیت را ترسیم می‌کند. اگر شما نیز گزینه‌ای برای فهرست بهترین کتاب های موفقیت دارید، آن را با ما در نظرات سهیم شوید.

بیشتر بخوانید:

منبع: success

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)