coinex
راهنمای خرید تکراتو

تاثیر سهمیه بندی بنزین بر قیمت اسنپ و تپسی ؛ کرایه های اسنپ و تپسی گران نمی شود

همان‌طور که احتمالا تا به الان متوجه شده‌اید، بامداد امروز، جمعه 24 آبان، طرح سهمیه بنزین و افزایش قیمت بنزین در سال 98 رسما آغاز شد. این موضوع برای رانندگان و مسافران تاکسی های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی نگرانی‌هایی به همراه داشته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

پیش از شروع باید تاکید کنیم همانطور که در مطلب آخرین اخبار سهمیه بندی بنزین سال 98 اشاره شد، بامداد امروز خبر افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن از امروز 24 آبان ماه در سراسر کشور اجرایی شد. تعرفه های جدید قیمت بنزین به این صورت است که قیمت سهمیه ای بنزین 1500 تومان و قیمت بنزین آزاد نیز 3000 تومان است.

این افزایش ناگهانی قیمت با واکنش‌های فراوانی از سوی کاربران مواجه شد و نگرانی‌هایی را نیز به همراه داشت.

البته همواره با افزایش قیمت بنزین، این نگرانی نیز ایجاد می‌شود که به سر کالای مصرفی و هزینه‌های زندگی و از جمله مهم‌ترین و مرتبط‌ترینِ آنها، یعنی هزینه‌های حمل و نقل، چه خواهد آمد. در این نوشتار به بررسی این موضوع پرداخته و به طور اختصاصی تاثیر سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین روی قیمت اسنپ و تپسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. بنابراین اگر برای شما نیز این سوال ایجاد شده که «آیا قیمت اسنپ و تپسی افزایش خواهد یافت؟» در ادامه با تکراتو همراه باشید.

تاثیر سهمیه بندی بنزین بر قیمت اسنپ و تپسی

اسنپ و تپسی دو پیشروی صنعت حمل و نقل آنلاین کشور هستند که روزانه تعداد بسیار زیادی از سفرهای درون شهری کشور را مدیریت می‌کنند. باتوجه به این موضوع و همچنین اخبار افزایش قیمت بنزین، این شاعبه برای مسافران و رانندگان این تاکسی های اینترنتی به وجود آمده که قیمت کرایه های اسنپ و تپسی افزایش خواهد یافت. اما صبح امروز، جمعه 24 آبان ماه، این دو شرکت در اطلاعیه‌هایی اعلام کردند که اسنپ و تپسی گران نمی شوند.

شرکت اینترنتی اسنپ بامداد جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به آغاز سهمیه‌بندی بنزین، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، به اطلاع می رسانیم که به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد.

از امروز ۲۴ آبان ماه، هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس کارکرد ماهانه، به قیمت دولتی محاسبه و ما به‌التفاوت آن به کارت بانکی آنها واریز می‌شود.

همچنین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی هیچگونه تغییری نداشته و کاربران راننده می‌توانند بدون نگرانی از افزایش قیمت بنزین مثل همیشه به فعالیت خود ادامه دهند.

شرکت تپسی نیز در اطلاعیه‌ای دیگر خاطرنشان کرد:

پیرو انتشار خبر سهمیه‌بندی بنزین و طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، به اطلاع می‌رسانیم سهمیه‌ی بنزین به رانندگان تاکسی‌های آنلاین تعلق می‌گیرد.

با توجه به اختصاص سهمیه به تاکسی‌های آنلاین، قیمت سفرها تغییری نخواهد کرد. جزئیات این موضوع شامل شرایط دریافت سهمیه و نحوه تخصیص آن به رانندگان تاکسی‌های آنلاین، متعاقبا اعلام خواهد شد.

بنابراین با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد که دولت با اختصاص سهمیه‌های جداگانه‌ای به رانندگان این سرویس های حمل و نقل اینترنتی قصد دارد در حفظ قیمت کرایه‌های نسبتا مناسب تاکسی‌های اینترنتی یاری رساند و تاثیر سهمیه بندی بنزین بر قیمت اسنپ و تپسی را به حداقل برساند.

تا به اینجا شاید کمی این معادله برای مسافران و رانندگان اسنپ و تپسی حل شده باشد اما شاید در بلندمدت باز هم نتوان نظر قطعی درباره افزایش قیمت کرایه های اسنپ و تپسی داد. جدای از این موارد، باید دید که با افزایش 50 درصد قیمت بنزین سهمیه ای و همچنین افزایش 3 برابری قیمت آزاد، چه تغییری در نرخ تعرفه تاکسی های درون شهری و برون شهری به وجود خواهد آمد.

همچنین سهمیه بنزین اختصاص داده شده به رانندگان خودروهای نقلیه، با استفاده از کارت سوخت امکان‌پذیر است. سهمیه آبان ماه مالکان خودرو نیز با توجه به سهمیه اختصاص داده شده به آن‌ها، بامداد امروز 24 آبان ماه به کارت سوخت آن‌ها واریز شده و استفاده از این سهمیه برای ذخیره، تا شش ماه امکان‌پذیر است.

نظر شما درباره سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در سال 98 چیست؟ فکر می‌کنید این قیمت های جدید بنزین چه تاثیری می‌تواند روی هزینه های زندگی شهروندان و به طور اختصاصی خود شما داشته باشد؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر