;
coinex

سهمیه بندی بنزین از امروز جمعه 24 آبان ؛ جدیدترین قیمت بنزین در سال 98

سهمیه بندی بنزین از بامداد امروز، جمعه 24 آبان ماه 98 در کشور آغاز شد. در این مقاله به جدیدترین قیمت بنزین در سال 98 اشاره می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

مدتی است که حرف و حدیث‌ها پیرامون سهمیه بندی بنزین افزایش یافته است. اگر خاطرتان باشد چندی نیز شایعه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین در رسانه‌های مختلف خبری منتشر شد که نشان از سهمیه بندی بنزین می‌داد. با اینکه خبر مذکور در ساعاتی پس از انتشار آن در رسانه‌ها تکذیب شد، اما مردم ما با تشکیل صف‌های بسیار طولانی و کیلومتری در پمپ بنزین‌های سراسر کشور، به خوبی نشان دادند که برای هر نوع افزایش قیمت بنزین آماده هستند.

حال باید گفت که بالاخره این شایعه طعم و بوی واقعیت به خود گرفته و قیمت بنزین افزایش یافت.

آخرین اخبار سهمیه بندی بنزین 98

با مقدمه فوق، اگر شما هم قصد دارید از قیمت جدید بنزین در سال 98 مطلع شوید، در ادامه با تکراتو همراه باشید. شاید در روزهای آتی سوال‌های زیادی در این خصوص ذهن شما رو به خود مشغول نماید؛ قیمت جدید بنزین چقدر است، سهمیه بنزین چند لیتر است، سهمیه بندی بنزین از کی شروع می‌شود، آخرین اخبار از سهمیه بندی بنزین، قیمت بنزین در سال 98، آیا قیمت بنزین در سال 98 افزایش خواهد یافت و… .

شاید خبر افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن در سال 98 شما را آشفته خاطر کرده باشد، اما شما را به آرامش فرامی‌خوانیم و در ادامه سعی داریم تمامی اتفاقات را به طور کامل برای شما شرح دادیم تا بلکه با داشتن اطلاعات کامل در این خصوص، اندکی از نگرانی‌های شما کاسته شود.

افزایش قیمت بنزین

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این بار با انتشار یک بیانیه، راه را برای هرگونه شایعه سازی درخصوص افزایش قیمت بنزین بست و رسما اعلام کرد که بنزین سهمیه بندی خواهد شد. از ساعت صفر روز جمعه ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز آغاز شد. بر این اساس، قیمت بنزین سهمیه ای 1500 تومان و قیمت بنزین آزاد 3000 تومان شد.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی

اطلاعیه شرکت ملی نفت را در ادامه و بدون تغییرات ذکر کرده‌ایم، اما برای اینکه شما بتوانید در این صفحه راحت‌تر سوالات مورد نظر خود را درباره سهمیه بندی بنزین و قیمت بنزین در سال 98 پیدا کنید، مواردی را در داخل پرانتز در بخش‌های مختلف این بیانیه اضافه کرده‌ایم. در ادامه شما را به متن این بیانیه دعوت می‌کنیم.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بدین شرح است:

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع عموم هموطنان عزیز می رساند که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه، از ساعت صفر روز 24 ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز به ترتیب بیان شده در این اطلاعیه انجام می شود.

(سهمیه بندی بنزین چند لیتر است؟)

1. میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است:

میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو

(جدیدترین قیمت بنزین در سال 98 چقدر است؟)

2.  – قیمت بنزین معمولی سهمیه ای از قرار هر لیتر 1500 تومان خواهد بود.

– قیمت بنزین معمولی غیر سهمیه ای از قرار هر لیتر 3000 تومان خواهد بود.

– قیمت بنزین سوپر از قرار هر لیتر 3500 تومان خواهد بود.

(سهمیه بندی بنزین از کی شروع می شود؟)

3. از ساعت صفر روز 24 سهمیه کامل ماه آبان سال 1398  همه خودروها به کارت سوخت شخصی آن ها واریز شده و سهمیه خودروهای شخصی به مدت 6 ماه قابل ذخیره است. استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی میسر خواهد بود.

(سهمیه بنزین کسانی که کارت سوخت ندارند چه می شود؟)

4. کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت ایشان محفوظ است و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.

افرادی که کارت سوخت ندارند، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده اند، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برایشان صادر شده ولی در باجه معطله شرکت ملی پست است ، سهمیه همه آنها از همین امروز محفوظ و ذخیره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد کارت سوخت خودرو ؛ چگونه برای دریافت کارت سوخت اقدام کنیم؟

(آیا در طرح جدید سهمیه بندی بنزی در سال 98، قیمت CNG تغییر کرده است؟)

5. نرخ  CNG‌ بدون تغییر خواهد بود.

(سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی چقدر است؟)

6. برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ سی) مشروط برآن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین شهری، آژانس های مسافربری و آموزشگاه های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذگردیده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

7. به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت بارها مقررگردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت یک ماه ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف CNG‌ در خودروها را تنظیم و به تصویب شورای اقتصاد برسانند.

8. همچنین به خودروهای همه دستگاه های اجرایی دولتی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ، سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر 3000 تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند.

9. قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییرخواهد بود.

نظرات کاربران درباره بنزین 98

سهمیه بندی بنزین از امروز با بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و بسیاری از کاربران را وادار به واکنش درباره خبر افزایش قیمت بنزین کرده است. در ادامه برخی از نظرات کاربران در توییتر درباره سهمیه بندی بنزین و تعرفه جدید آن را گردآوری کرده‌ایم.

رضا قربانی بنیان‌گذار راه پرداخت در رشته توییت خود به نوعی موافق افزایش قیمت بنزین نبوده اما در اولین توییت خود نیز تاکید داشته که اعتراض درباره قیمت بنزین، اعتراض به عدم شفافیت دولتی است که مدعی شفافیت است. نظرات رضا قربانی واکنش‌های مثبتی را در بر داشته است:

درباره #بنزین و #بنزین_۳۰۰۰_تومنی

۱. برخی می‌گویند اعتراض به این موضوع عوام‌فریبی، لجبازی با دولت و چیزهایی مانند این است. قطعا این طور نیست؛ اعتراض به عدم شفافیت دولتی است که مدعی شفافیت است.

۲. برخی واحد سنجشان یورو است که مثلا ۱۰ سال پیش قیمت هر لیتر بنزین ۱.۵ یورو بود الان هم همین حدود است. قطعا این مقایسه از جهل می‌آید یا دروغ. مقایسه باید کامل باشد. در فرانسه تویوتا کرولا ۲۲ هزار یورو و همان اتوموبیل در ایران ۷۱ هزار یورو است. درآمد متوسط ماهانه یک نفر در فرانسه ۲۰۰۰ یورو است و در ایران ۳۰۰ یورو. یعنی با ۱۱ ماه در فرانسه می‌شود کرولا خرید و در ایران با ۲۳۷ ماه (از امروز و بدون در نظر گرفتن تورم). اگر قیمت بنزین در فرانسه ۱.۵ یورو است و در ایران ۰.۲۵ یورو به این معنا نیست که ما چقدر خوشبختیم.

۳. اعتراض اصلی به چیست؟ به رفتار راهزنانه و اعلام ناگهانی و بدون روشن کردن محل مصرف منابع جدید. می‌شود این طور تعبیر کرد که دولت پول کم آورده (برای حقوق کارمندان و ساختارهای عریض و طویل نه توسعه و عمران) حالا یک شبه قیمت یک کالای انحصاری را افزایش می‌دهد.

۴. این توجیه که ثروتمندها بیشتر از یارانه سوخت استفاده می‌کنند برای عوام‌فریبی استفاده می‌شود. چون تحمیل کردن مالیات بیشتر به مردم و روشن نبودن محل مصرف آن در نهایت فشار اقتصادی بیشتری به مردم تحمیل می‌کند.

۵. راه‌حل چیست؟ افزایش یارانه‌های نقدی. دولت یارانه‌ها و تمام منابع بادآورده‌ای را که خرج نگهداری ساختارهای دولتی می‌کند به مردم بدهد و بعد قیمت‌ها را واقعی کند. و البته بانک مرکزی مستقل شود و مسئول فقط یک چیز: حفظ ارزش پول ملی.

اما علی اصغر شفیعیان مدیر انصاف نیوز در توییت خود نشان داد که نظر مثبتی درباره افزایش قیمت بنزین داشته و همچنان هم قیمت 1500 تومانی و 3000 تومانی بنزین را پایین می‌داند. نظرات وی بازخورد منفی از سایر کاربران دریافت کرده است:

قیمت ۱۰۰۰ تومانی بنزین به قدری پایین بود و هنوز با سهمیه بندی ۱۵۰۰ / ۳۰۰۰ تومانی هم هست که باعث بی عدالتی محض به نفع ثروتمندان است که مصرف کننده‌ی اصلی #بنزین هستند. اعتراض به واقعی و منطقی کردن قیمت بنزین، یعنی: ۱. عوام فریبی ۲. حمایت از ثروتمندان ۳. لجاجت با دولت

پدرام سلطانی، نایب رییس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در توییت خود افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین را به کسری بودجه دولت مرتبط می‌داند. دیدگاه وی نیز بازخورد نسبتا مثبتی داشته است.

دولت تا سر حد سقوط در پرتگاه کسرى بودجه از اصلاح قیمت #بنزین طفره رفت. این کار درست با فشار کمترى در سالهاى پیش قابل انجام بود. امان از توهم اداره کشور با پول نفت… اکنون دولت باید با #عدالت_مالیاتى و قطع بودجه هاى ویژه پرورانه به خواسته درست مردم گردن بگذارد. #بنزین_۳۰۰۰_تومنی

المیرا شریفی گوینده شبکه خبر نیز در توییت خود در واکنش به صحبت‌های اخیر دولت درباره اختصاص منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به 18 میلیون خانوار ایرانی انتقاد کرد که با بازخورد مثبت کاربران نیز همراه بود:

اگه قراره «صددرصد منابع حاصل از اصلاح قیمت #بنزین بین خانوارها توزیع شود»،چه کاری بود تغییر قیمت؟ اول جایزه رو می دادید بعد می زدید توی گوشش!

واکنش کاربران در فضای مجازی درباره طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش ناگهانی و 300 درصدی آن در اکثر موارد منفی بوده و تنها برخی از کاربران دیدگاهی مثبت به این خبر داشته‌اند. در مجموع افزایش قیمت سوخت در سالیان اخیر، هیچ‌گاه بازتاب مثبتی در جامعه نداشته و در اکثر موارد نیز تبعات منفی مثل افزایش قیمت اکثر لوازم مصرفی مردم به همراه داشته است. به هر حال باید همچنان منتظر ماند و دید که جامعه چگونه پذیرای این خبر خواهد بود.

تاثیر افزایش قیمت بنزین روی اسنپ و تپسی

با اعلام سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، نگرانی هایی نیز در خصوص هزینه های حمل و نقل، به‌خصوص قیمت کرایه های اسنپ و تپسی بین مسافران به وجود آمد. اما به نظر می‌رسد دولت قصد دارد با کمک اعتبارات و امتیازات دولتی خود، تا حد ممکن تاثیر افزایش قیمت بنزین روی اسنپ و تپسی را کاهش دهد.

براساس آخرین اخبار سهمیه بندی بنزین در سال 98، تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی در اطلاعیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که افزایش قیمت بنزین، روی قیمت کرایه آن‌ها تاثیرگذار نخواهد بود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این خصوص به مطلب تاثیر سهمیه بندی بنزین بر قیمت اسنپ و تپسی مراجعه کنید.

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، در این مقاله سعی داریم به تمامی اخبار مرتبط با این موضوع بپردازیم، بنابراین این مطلب را بوک مارک کنید تا بتوانید به صورت دوره‌ای از آن بازدید نمایید. همچنین با اشتراک این مطلب به دوستانتان، آن‌ها را نیز از جزئیات طرح سهمیه بندی بنزین و قیمت جدید بنزین در سال 98 آگاه نمایید. منتظر نظرات شما هستیم.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر