coinex
راهنمای خرید تکراتو

پیامک کلاهبرداری سهمیه بنزین ؛ هشدار پلیس فتا نسبت به طرح معیشتی دولت

مقامات پلیس فتای ناجا نسبت به پیامک کلاهبرداری سهمیه بنزین و استفاده‌های سوء مجرمان از طرح معیشتی دولت و سهمیه‌بندی بنزین هشدار می‌دهند. توصیه‌های معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا را در این نوشته بخوانید.

اخیرا و با سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در کشور عده‌ای مجرم سودجو پیامک‌های جعلی با مضامینی نظیر «ثبت‌نام کارت سوخت» برای مردم می‌فرستند و با استفاده از لینک جعلی درگاه پرداخت از حساب آنها برداشت می‌کنند. اکنون پلیس فتا نسبت به این موضوع هشدار داده است.

بنابر گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا،‌ سرهنگ رامین پاشایی در این زمینه می‌گوید:

با توجه اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزیین احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده یا از آنان کلاهبرداری کنند.


بیشتر بخوانید : سهمیه بندی بنزین از امروز جمعه 24 آبان ؛ جدیدترین قیمت بنزین در سال 98


کاربری به نام در توئیتر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته است:‌

یک سری هم هستن منتظر این بلا های طبیعی هستن یه سیلی یه زلزله ای یه افرایش بنزینی تا سریع کلاهبرداری رو شروع کنن می گن بیان تو این سایتا ثبت نام کنین سوخت اضافی می دیم خدایی اینا کین که میرن ثبت نام می کنن #کلاهبرداری_بنزین_3000تومان

پیامک کلاهبرداری سهمیه بنزین به این شیوه است که جاعلان پیامک‌هایی با مضامینی نظیر «ثبت نام برای طرح معیشتی»، «ثبت نام سهمیه یا کارت سوخت»، «افزایش سهمیه سوخت مسافربرهای اینترنتی» را به همراه لینک یک صفحه جعلی پرداخت بانکی آماده و برای قربانیان خود ارسال می‌کنند. در این شیوه به کاربر گفته می‌شود که برای ثبت نام در سامانه باید مبلغی را به صورت آنلاین پرداخت کند.

پیامک کلاهبرداری سهمیه بنزین

پس از آنکه کاربر وارد لینک مذکور شود و اطلاعات کارت بانکی خود را درج و تایید کرد، بدون آنکه خود متوجه شود اطلاعات خود را به کلاهبرداران داده است. قربانیان پیامک کلاهبرداری سهمیه بنزین مدتی بعد از آنکه متوجه برداشت متفرقه از حساب خود شوند، به این موضوع پی خواهند برد.

سرهنگ پاشایی، معاون پلیس فتای ناجا در ادامه با هشدار به شهروندان اذعان داشت:

درحالت دیگر نیز مجرمان با ایجاد سامانه های جعلی تنها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و در ازای مبلغ دریافت شده خدماتی به آنان ارائه نخواهند کرد. در همین راستا نیز لازم است که شهروندان به خصوص رانندگان توجه داشته باشند که به هیچ عنوان به چنین پیام هایی توجه نکرده و در صورت مواجه شدن با چنین پیام ها و لینک هایی به آن اعتنا نکنند، شهروندان باید اخبار موثق را از منابع رسمی و مورد اعتماد دریافت کنند.

اکانت توئیتری در همین زمینه می‌نویسد:

با وجود هشدارهای پلیس فتا درباره پیامک‌های ثبت‌نام برای سهمیه‌بندی بنزین و کلاهبرداری ارسال کنندگان این پیامک‌ها، از شب گذشته پیامک گسترده‌ای مبنی بر آخرین مهلت ثبت‌نام سهمیه بنزین به شهروندان ارسال شده است. ضروری است هموطنان از ورود به لینک سایت موجود در پیامک خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر