;
coinex

پایان قطعی اینترنت ؛ بازگشت اینترنت بین‌المللی به ایران!

پایان قطعی اینترنت بین‌المللی پس از ۵ روز فرارسید. ارتباط مردم ایران با شبکه جهانی اینترنت که چند روزی بود قطع شده بود، مجددا وصل شد و کاربران می توانند پس از 5 روز، با وصل مجدد اینترنت جهانی از سرویس های این شبکه استفاده کنند.

شنیده‌ها حاکی از پایان قطعی اینترنت در برخی استان‌ها و برخی سرویس‌دهنده‌‌ها نظیر رسپینا است. به گزارش تکراتو اینترنت در دانشگاه‌های شهر تهران، نظیر دانشگاه تهران، شهید بهشتی، شریف، امیرکبیر و غیره مجددا به حالت اولیه خود بازگشته است. قطعی اینترنت در این مراکز آمادمیک مشکلات بسیاری را برای دانشجویان ایجاد کرده بود.

ابتدای هفته‌ای که سپری شد شورای امنیت کشور در راستای آنچه ایجاد محدودیت در برابر سوءاستفاده اغتشاشگران برای پیشبرد اقداماتشان نامید، قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی از جمله پیام‌رسان‌های خارجی نظیر واتساپ، اینستاگرام ‌و تلگرام را تصویب کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) می‌گوید با منبعی مطلع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تماس داشته که به آنها اعلام کرده «محدودیت دسترسی به اینترنت از شب گذشته با تصویب شورای امنیت کشور انجام شده است.» قطعی اینترنت نخست در برخی مناطق کشور در روز یکشنبه (۲۶ آبان) آغاز شد و در ادامه تقریبا تمامی نقاط با قطعی همراه بودند.

پایان قطعی اینترنت ؛ اتصال به اینترنت به طور محدود برقرار شد

در زمان قطعی اینترنت، برخی رسانه‌ها اعلام کردند که اینترانت و شبکه‌های داخلی نهاد‌ها مانند بانک‌ها و ادارات دولتی مشکلی ندارد. بررسی‌های تکراتو نشان داد در تهران دسترسی به سایت‌های داخلی با اینترنت اپراتورها با مشکلات اندکی همراه یود. در عین حال وبسایت زومیت مدعی شد روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «از علت قطعی اینترنت و زمان اتصال مجدد اظهار بی‌اطلاعی کرد و مسبب آن را نهادی دیگر دانست.»

روز دوشنبه هفته‌ای که گذشت ربیعی، سخنگوی دولت، در رابطه با قطعی اینترنت اذعان داشت:

وقتی اعتراض ها ایجاد شد اینترنت بود اما وقتی سنگ در خیابان ها خالی می شد و از طریق اینترنت اطلاع رسانی می‌کردند شورای امنیت کشور تصمیم به قطع اینترنت گرفت. بانک ها و امثال آن از طریق فعال شدن اینترنت ملی مشکلی ندارند.

امروز پنج‌شنبه ایسنا خبر از پایان قطعی اینترنت در استان هرمزگان داده است. در همین زمینه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که قطع اینترنت با توجه به بازگشت آرامش به کشور ضرورتی ندارد. آقای مطهری، با بیان اینکه احتمال دارد وزیر کشور را به دلیل عملکرد ضعیف‌اش استیضاح کنند، بیان داشت:

مسئولیت این امر با وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور است، اگر وزیر کشور بخواهد بر ادامه قطع اینترنت اصرار بورزد، مجلس عکس العمل نشان خواهد داد.

شنیده‌های تکراتو حاکی از آن دارد که اتصال به اینترنت برای کاربرانی که از سرویس‌دهنده (آی. اس. پی) رسپینا استفاده می‌کنند برقرار شده است.  محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی زمان اتصال دوباره اینترنت بیان داشت که «ان‌شاءالله اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می شود.»

بیشتر بخوانید:

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر