;
coinex

تحریم آذری جهرمی توسط آمریکا ؛ وزارت خزانه داری آمریکا وزیر ICT ایران را تحریم کرد

تحریم آذری جهرمی توسط آمریکا ادامه روندی است که دولت دونالد ترامپ مدت‌هاست در پیش گرفته است؛ تحریم چهره‌ها و سازمان‌های مختلف ایرانی. آقای جهرمی تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده است و به نظر می‌رسد باید منتظر اقدام متقابل وزارتخانه ICT باشیم.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا به دلیل آنچه «سانسور اینترنتی» عنوان کرده، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جوان کابینه حسن روحانی را در فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خود قرار داده است. به گزارش تکراتو، «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در سخنانی که در وب‌سایت این وزارت‌خانه درج شده گفته است:‌

رهبران ایران می‌دانند که اینترنت آزاد و رایگان مشروعیت آنان را افشاء می‌کند؛ بنابراین به دنبال سانسور دسترسی به اینترنت هستند تا ناآرامی‌ها را فرونشانند. ما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دلیل محدود کردن دسترسی به اینترنت که شامل اپلیکیشن‌ها پیام‌رسانی می‌‌شود که ده‌ها میلیون ایرانی را به یکدیگر و به خارج از کشور وصل می‌کند، تحریم می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: بازگشت مرحله‌ای اینترنت بین‌المللی ؛ خسارت اقتصادی قطعی سراسری اینترنت چقدر بود؟


تاکنون واکنشی رسمی از سوی آقای جهرمی یا وزارت‌خانه تحت امر وی اعلام نشده است. در فضای مجازی اما کاربران نسبت به این خبر واکنش نشان داده‌اند. زهرا طباخی، روزنامه‌نگار و فعال مجازی، در اکانت توئیتر خود در این باره نوشت:

پیام تحریم آذری جهرمی توسط دشمن ملت، آمریکای جنایت پیشه، در پایان فاز عملیاتی آشوب 98 واضح و بی نیاز از هر تحلیلی است. هفته بسیج بر بسیجیان جان بر کف، ولایتمدار، انقلابی، مخلص، بصیر و خدمتگذار مبارک باد!

کاربران دیگری به نام فرید ابراهیمی تحریم آذری جهرمی را امری تبلیغاتی از سوی دولت آمریکا تلقی می‌کند و در توئیتی می‌نویسد:

آمریکا توی این چندماه کلی آدم تحریم کرده، تا حدی که دستیار اجرایی جشنواره افق نو هم رفت توی لیست تحریم خزانه داری آمریکا. حالا امروز کلی پروپاگاندا راه انداختن که پیام تحریم آذری جهرمی چیست؟ هیچی بزرگوار! همون پیامی که تحریم جواد ظریف‌ توسط آمریکا داشت: دیگه نیاز نداریم!

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna , treasury.gov

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر