coinex
راهنمای خرید تکراتو

مخابرات از قطعی اینترنت 200 میلیارد تومان ضرر دید

به نقل از یکی از اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی جهرمی خسارات وارده به مجموعه مخابرات را در زمان قطعی اینترنت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز یکشنبه ۳ آذرماه برای ارائه گزارش در زمینه قطعی هفت روزه اینترنت در جلسه‌ای در فراکسیون مستقلان ولایی حضور یافت.

مهرداد لاهوتی نماینده حوزه انتخابی لنگرود در مجلس و یکی از اعضای این فراکسیون به پیوست می‌گوید:

وزیر ارتباطات در این جلسه اعتقاد داشت که تصمیم برای قطع اینترنت به خاطر شرایط ایجاده شده در کشور تصمیم خوبی بود؛ اما ادامه این وضعیت به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کند. البته وزیر گفت که تصمیم گیرنده نیست و شورای امنیت کشور باید برای اتصال کامل اینترنت تصمیم گیری کند.

وی در ادامه این مصاحبه گفته است: «وزیر همچنین اعلام کرد که برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و استارت‌آپ‌ها به خاطر قطع اینترنت خسارت‌هایی متحمل شدند. به عنوان مثال مجموعه مخابرات بالای ۲۰۰ میلیارد تومان متحمل خسارت شده اند.»

لازم به ذکر است فراکسیون زیست بوم فناوری و نوآوری مجلس روز سه‌شنبه (۵ آذر) در جریان یک جلسه با حضور هیات مدیره کسب و کارهای انترنتی و اتاق بازرگانی در مورد قطعی سراسری اینترنت و تاثیرات این رخداد بر کسب‌ و کارهای برگزار شد. فاطمه حسینی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس و حوزه انتخابیه تهران، به عنوان رئیس این فراکسیون در مورد این جلسه به پیوست گفت:

در این جلسه قصد داریم خسارت‌های وارد شده به کسب‌و‌کارهای مجازی را ارزیابی کنیم و بررسی کنیم که چه کارهایی می‌توان برای جبران خسارت آنها انجام داد.

قطعی اینترنت در ایران خسارت‌های اقتصادی را به بار آورده است. عددهای مختلفی در خصوص این وضعیت اعلام شده‌اند. به عنوان مثال وبسایتی به نام «نت‌بلاکز» تخمین زده است که در نتیجه ۵ روز ابتدایی قطعی اینترنت در ایران خسارتی بالغ بر ۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان به اقتصاد وارد آمده است؛ یعنی روزانه به طور متوسط ۴۰۰ میلیارد تومان ضرر اقتصادی. این وبسایت اعلام کرده سطح دسترسی به اینترنت در این چند روز به ۵ درصد رسیده بوده است.

روزنامه ایران، در گزارشی میزان خسارت قطعی اینترنت را ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در هر ساعت برآورد کرده است. قطعی اینترنت جهانی در ایران از روز شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۸ به دستور شورای امنیت کشور و اندکی پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین توسط دولت یازدهم صورت گرفت. این قطعی هفت روز ادامه داشت تا اینکه شنبه دوم آذرماه دسترسی به اینترنت جهانی توسط شبکه خانگی (ADSL) مجددا برقرار شد.

بیشتر بخوانید:

منبع: peivast

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر