;
coinex

قطعی اینترنت فروش بلیط آژانس‌های هواپیمایی را به صفر رساند

مدیر فنی یک شرکت هواپیمایی در شهر ارومیه به خبرگزاری ایسنا از کاهش فروش بلیط و ضررهای بسیار آژانس‌های هواپیمایی در نتیجه قطعی هفت روزه اینترنت در ایران خبر داده است.

امیر رضایی، مدیر فنی یکی از شرکت‌های هواپیمایی در ارومیه در این زمیه می‌گوید که در نتیجه قطعی اینترنت، که بدون اعلاک قبلی بود، میزان فروش بلیط های داخلی و خارجی شرکت‌های هواپیمایی «تقریبا به صفر رسید.» وی در ادامه با ذکر این نکته که 90 درصد از مسافرین اطلاعات سفر خود نظیر پاسپورت و بیمه را از طریق پیام‌رسان‌های خارجی ارسال می‌کنند، اصافه کرد:

قطعی اینترنت در روزهای اخیر باعث متضرر شدن 90 درصدی این شرکت هواپیمایی شده که متاسفانه عواقب آن تا مدت ها از بین نخواهد رفت. در این مدت به دلیل نبود اینترنت بلیط برخی از مسافران خارجی کنسل شد که باعث شد شرکت هواپیمایی برای هر مسافر بیش از 100دلار جریمه پرداخت کند.

آقای رضایی که مدیر فنی یک شرکت هواپیمایی در ارومیه‌ است، می‌گوید با وجود اتصال مجدد اینترنت خانگی در آغاز هفته جاری، «متاسفانه همچنان به دلیل اینکه بیشتر مسافران با اینترنت همراه خود اقدام به خرید بلیط می کنند میزان فروش بلیط نسبت به دوران قطعی اینترنت تغییری نکرده است.» وی در ادامه افزود:

مسئولان مربوطه باید قبل از انجام چنین اقدامی زیر ساخت‌های آن را فراهم کنند تا مشاغلی که 100درصد به اینترنت بین المللی وابسته هستند این گونه متضرر نشوند.

گزارش‌ها حاکی است که قطعی اینترنت به ویژه برای کسب و کارهای آنلاین خسارات به بار آورده است؛ با این حال آمار دقیقی از ضررهای وارده در دسترس نیست. وب‌سایت نت‌بلاکز تخمین زده است که در نتیجه قطعی ۵ روزه اینترنت در ایران خسارتی بالغ بر ۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان به اقتصاد وارد آمده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر