;
coinex

ترافیک داخلی در زمان قطعی اینترنت جهانی رکورد شکاند

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده است که در طول ۵ روزی که اینترنت جهانی قطع بوده ترافیک داخلی افزایش بسیار قابل توجه‌ای داشته و به گفته وی «از ۷۵۰ گیگ بر ثانیه عبور کرد.»

به گزارش تکراتو و به نقل از ماهنامه پیوست، ابولحسن فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در افتتاحیه بنیاد ملی توسعه فناوری در مورد قطعی اخیر اینترنت و شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت:

شبکه ارتباطات در کل جهانی است و شبکه ملی اطلاعات زمانی خوب کار می‌کند که با تمام دنیا در ارتباط باشد. در حوزه صوت و دیتا با دنیا در ارتباط هستیم اما این روزها یکی از پروتکل‌های اصلی که پروتکل اینترنتی است، دچار قطعی شد و این قطعی اینترنت ضرر و زیان‌هایی را به مردم وارد کرد.


بیشتر بخوانید: بازگشت مرحله‌ای اینترنت بین‌المللی ؛ خسارت اقتصادی قطعی سراسری اینترنت چقدر بود؟


فیروزآبادی می‌گوید پیش از این بر روی کارکرد خدمات‌ برخط کشور نظیر حمل و نقل و بانک بدون نیاز به اینترنت، با همکاری وزارت ارتباطات کار شده است. وی در ادامه در خصوص توان این شبکه داخلی افزود:

با تمهیداتی که در چندسال گذشته شده بود و با همکاری وزارت ارتباطات بسیاری از خدمات کشور چون خدمات بانکی و حمل و نقل به صورت پایدار بدون اینکه اینترنت در شبکه وجود داشته باشد، در کشور فراهم شد.

ابوالحسن فیروزآبادی
اعتبار: ماهنامه پیوست

اگر شبکه پرقدرتی داشتیم ضرر و زیان‌ها به کسب و کارها کمتر می‌شد. البته این موضوع باعث شد که همکاران ما در وزارت ارتباطات تمهیداتی در نظر بگیرند تا در آینده شبکه ملی اطلاعات توانمندتر از آنچه که هست ارائه کنند.

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، در مدت قطعی اینترنت بین‌المللی در ایران رکورد ترافیک داخلی شکسته شده است و با اینکه نواقصی وجود داشت اما مردم از پلتفرم‌های داخلی جایگزین پلتفرم‌های خارجی استفاده کردند. البته این در شرایطی بود که دسترسی مردم به تمامی پلتفرم‌های خارجی حتی سرویس‌های مختلف گوگل نظیر جی‌میل، گوگل مپس و موتور جستجوی آن غیرممکن بود؛ به این معنا که استفاده مردم از سرویس‌های داخلی اجتناب ناپذیر بوده است.

فیروزآبادی معتقد است: «ما هنوز پیام رسان ملی که بتواند پاسخگو نیاز مردم باشد، نداریم. ولی پیام‌رسان‌های منتخب ما با اقبال بسیار بالایی برخوردار بودند.» وی در خصوص زمان وصل شدن مجدد اینترنت بیان کرد: «تصمیم گیری برای وصل شدن اینترنت مشخص نیست و تصمیم آن به عهده مسئولان مربوطه است و در جلسه‌ای که امروز برگزار می‌شود، در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

منبع: peivast

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر