;
coinex

جهرمی: اینترنت ملی پاسخگوی خدمات پایه کشور است

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگویی اعلام کرد که اینترنت ملی پتانسیل لازم برای پاسخگویی به نیازهای خدمات پایه کشور را دارد. وی قطعی یک هفته‌ای اینترنت در سراسر کشور را فرصتی برای وزارت‌خانه تحت امرش قلمداد کرد.

آذری جهرمی می‌گوید قطعی هفت روزه اینترنت که به دستور شورای امنیت کشور صورت گرفته بود فرصتی خوب برای اثبات این مدعا بود که وزارت ICT می‌تواند شبکه ملی اطلاعات را به طور ۸۰ درصدی در کشور پیاده کند.

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری خانه ملت در خصوص اینترنت ملی و پاسخگو بودن آن در قبال نیاز کشور بیان داشت:

نیازهای پایه‌ای مورد نیاز کسب‌وکارهای کشور طبق سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات پیشرفت کرده و در گذشته گزارش داده بودیم که۸۰ درصد از این سند اجرایی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قطعی اخیر اینترنت فرصتی بود که ادعاهای این وزارت خانه در خصوص سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات به اثبات برسد گفت: «مشخص شد که با استفاده از شبکه ملی اطلاعات خدمات پایه وجود دارد.»

هفته گذشته بود که وزارت ارتباطات پس از قطعی اینترنت جهانی اعلام کرد که « ۲۴ بعد از قطع اینترنت با کمک زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات امکان استفاده از سرویس کسب‌وکارهای آنلاین،‌ خدمات بانکی و تمامی سرویس‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند فراهم بوده است.»

این همه ماجرا نیست. برخی کسب و کارها و استارتاپ‌ها نیز بودند که نسبت به قطعی اینترنت شکایت داشتند. آنها استدلال می‌کنند که علی‌رغم در دسترس بودن ظاهری سرویس‌شان، بخش عمده‌ای ارائه خدمات آنها به دلیل وابستگی به سرویس‌های خارجی بدون مشابه ایرانی (که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت جهانی از کار افتاده بودند) با مشکلات بسیار مواجه شدند.

آقای جهرمی در حالی از مکفی بودن اینترنت ملی برای خدمات پایه کشور سخن می‌گوید که طیفی از کارشناسان با نظر او موافق نیستند. مثلا «عادل طالبی»، کارشناس ارشد مدیریت کسب و کارهای الکترونیک، در کانال تلگرامی خود با انتشار تصویر زیر نوشت:‌

اینترنت ملی

لازم نیست عالم به علوم غیب باشید یا تدبیر عجیب و غریب یا بصیرت ویژه‌ای داشته‌باشید یا از علوم پنهانی سر در بیاورید تا بتوانید این نمودار ساده را بفهمید.

این نشان می‌دهد در طول چند روز ما بیش از نیم میلیون بازدید کننده را فقط دار یکی از سایت‌ها از دست داده‌ایم که کیلکی 300 هم حساب کنیم که یک سوم قیمت واقعی هم نیست (توجه داشته باشیم که این، کلیک بنری نیست و Organic است) در این یک هفته فقط در یکی از سایت‌ها 150 میلیون تومان زیان دیده‌ایم.

چه کسی جبران خسارت زیان‌دیدگان تصمیمات بی خردانۀ تصمیم گیران را به عهده خواهد گرفت؟

بیشتر بخوانید:

تحریم آذری جهرمی توسط آمریکا ؛ وزارت خزانه داری آمریکا وزیر ICT ایران را تحریم کرد

بازگشت مرحله‌ای اینترنت بین‌المللی ؛ خسارت اقتصادی قطعی سراسری اینترنت چقدر بود؟

.

منبع: peivast

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر