;
coinex

بهترین شهرهای دانشجویی 2019 جهان کدامند؟ ؛ دانشجویان بین‌المللی پاسخ می‌دهند

رتبه بندی QS در زمینه بهترین شهرهای دانشجویی 2019 شاخص “دیدگاه دانشجو” را هم شامل می‌شود که براساس سوالات پرسیده شده از 87,000 دانشجو و فارغ تحصیل است.

آیا شما هم به فکر تحصیل در خارج از کشور هستید؟ واقعیت این است که می‌توان شرایط و امکانات تحصیلی قابل توجه‌ای را در بسیاری از کشورهای جهان برای دانشجویان بین‌المللی مشاهده کرد. البته این بدان معنا نیست که افراد در وطن خود نمی‌توانند پیشرفت کنند. نمی‌خواهیم بگوییم سقف برای شما کوتاه است، اما خروج از کشور برای تحصیل فرصت خوبی برای آشنایی فرهنگ‌های مختلف و آموختن تازه‌های علمی است که شاید در کشور خودتان یافت نشود.

در این مطالعه چند عامل نظیر هنر و فرهنگ، هزینه‌های زندگی، زندگی شبانه، فرصت‌های کاری، ترکیب دانشجویی، تحمل و پذیرش، سهولت رفت و آمد، و مساعدت مورد بررسی قرار گرفته است. این شاخص همچنین دیدگاه کلی دانشجویان درباره شهر و میزان فرصت‌های شغلی بعد از فارغ تحصیلی را نیز شامل می‌شود. باید به این نکته هم اشاره کرد که تجربه دانشجویان با انتظارات آن‌ها تفاوت دارد. در این مطلب به معرفی بهترین شهرهای دانشجویی 2019 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین شهرهای دانشجویی 2019 جهان ؛ برای تحصیل کجا بروم؟

رتبه دهم: نیویورک

نیویورک

شهر نیویورک از پنج ناحیه تشکیل شده است و در محل ادغام رودخانه هادسون به اقیانوس اطلس قرار دارد. مرکز این شهر منهتن نام دارد که یک بخش پرجمعیت محسوب می‌شود و از بزرگترین مراکز تجاری، مالی و فرهنگی جهان است. ساختمان امپایر استیت، پارک مرکزی و تئاتر برادوی در میدان تایمز سه مورد از مهمترین جاذبه‌های جهانگردی نیویورک هستند.

نیویورک که با نام سیب بزرگ هم شناخته می‌شود، یک شهر حیرت انگیز است و امسال توانست خود را طبق نظر دانشجویان به عنوان دهمین شهر دانشجویی جهان معرفی کند. این شهر همچنین در شاخص بهترین شهرهای دانشجویی در مقام نوزدهم قرار دارد. دنیا نیویورک را که به خاطر آسمان خراش‌هایش معروف است، از دیرباز به عنوان جهان فرصت‌ها می‌شناسد. که البته این ادعا هم کاملا صحیح است زیرا حداقل ده مورد از بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله موسسه آیوی لیگ دانشگاه کلمبیا در این کلان شهر حیرت انگیز قرار دارند. بد نیست بدانید که موسسه آیوی لیگ دانشگاه کلمبیا در رنکینگ بهترین دانشگاه‌های 2020 جهان موسسه کیو اس در رتبه هجدهم قرار دارد.

همانطور که خواننده مشهور فرانک سیناترا در ترانه‌ای به نام “نیویورک، نیویورک” می‌گوید، اگر بتوانید به نیویورک برسید به همه جا رسیده‌اید. درواقع باید به این موضوع اعتراف کرد که بسیاری از دانشجویان بین المللی هم توانسته‌اند خود را به این شهر همیشه بیدار برسانند. این افراد همگی در یک جمله کوتاه نیویورک را اینگونه توصیف کرده‌اند، “نیویورک شهریست که همیشه در آن فعالیتی برای انجام دادن وجود دارد”.


رتبه نهم: لندن

لندن

لندن، پایتخت انگلستان، یک شهر قرن بیست و یکمی با تاریخچه‌ای طولانی است که به دوران روم برمی‌گردد. نگین مرکزی این شهر خانه پارلمان است که برج ساعت بیگ بن و کلیسای وست مینستر (مکان تاج گذاری‌های سلطنتی بریتانیا) را در خود دارد. در کنار رودخانه تایمز چرخ فلک غول آسای چشم لندن را می‌بینید که نمایی پانورامیک از مجتمع فرهنگی ساوت بنک و کل شهر لندن را به شما نشان می‌دهد.

لندن، نگین انگلستان و خانه بسیاری از رهبران، نویسندگان و هنرمندان بزرگ جهان، به کمک میراث فرهنگی غنی خودش قلب و روح بسیاری از مسافران را شیفته خود کرده است. این شهر رسما در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی 2019 جهان رتبه اول و در شاخص فعالیت‌های کاری رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

لندن یک شهر اقتصادی نیست. اگر طالب زندگی در این شهر هستید باید در آن نسبت به سایر شهرهای انگلیس هزینه بسیار بیشتری را برای زندگی و اجاره خانه بپردازید. علی رغم این نقطه ضعف، لندن 18 مورد از دانشگاه‌های معتبر انگلستان را که در رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های جان موسسه کیو اس هم هستند، در خود دارد.


بیشتر بخوانید: برای خرید یک لپ تاپ دانشجویی خوب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟


لندن، این شهر بارانی، امسال توانست در شاخص دیدگاه دانشجویان در مکان مشترک با نیویورک در رتبه نهم قرار گیرد. یکی از دانشجویانی که در این نظرسنجی شرکت کرد، درباره لندن می‌گوید، “این شهر یکی از پایتخت‌های اقتصادی جهان و همچنین یکی از تاریخیترین مکان‌های دنیا است. لندن فرهنگی غنی دارد و فعالیت‌های زیادی را برای انجام دادن در کنار فرصت‌های کاری بی شماری در اختیار فرد می‌گذارد”.


رتبه هشتم: پراگ

پراگ

پراگ، پایتخت جمهوری چک، توسط رودخانه ولتاوا به دو قسمت تقسیم شده است. پراگ که با نام “شهر صد مناره” هم شناخته می‌شود، به خاطر میدان شهر قدیمش (Old Town Square) معروف است که با یک ساعت نجومی قرون وسطایی، چندین ساختمان رنگارنگ به سبک معماری باروک و چند کلیسای گوتیک تزئین شده است. از زیبایی‌های این شهر می‌توان به پل چارلز اشاره کرد که در سال 1402 میلادی تکمیل شد و در یک راستا با مجسمه‌های قدیسان کاتولیک قرار دارد.

پراگ طبق دیدگاه دانشجویان هشتمین شهر برتر دانشجویی 2019 است و در شاخص بهترین شهرهای دانشجویی 2019 جهان در مکان سی و پنجم قرار دارد. پراگ یکی از بهترین مقاصد مسافرتی اروپایی جهان است و به خاطر معماری منحصر بفردش در سرتاسر جهان شهرت دارد. این پایتخت فرهنگی همچنین چهار مورد از برترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است، دانشگاه‌هایی که همه آن‌ها در لیست برترین دانشگاه‌های جهان از نظر رتبه بندی موسسه کیو اس هم هستند.

پراگ از نظر شاخص ترکیب دانشجویی امسال هفت رتبه صعود داشت و به مقام سیو چهارم رسید. این شهر از نظر اقتصادی بودن هزینه زندگی طبق دیدگاه دانشجویان در رتبه سوم قرار دارد و یکپارچگی خوبی را از نظر فرهنگ و تنوع جمعیت ارائه می‌کند. جاذبه‌های زیبای جهانگردی، هزینه‌های اقتصادی و امکان بهرمندی از امکانات مختلف با هزینه ارزان از ویژگی‌های برتر این شهر هستند.


رتبه هفتم: بوستون

بوستون

بوستون مرکز ایالت ماساچوست و بزرگترین شهر این ایالت است. این شهر در سال 1630 میلادی تاسیس شده و از قدیمیترین شهرهای ایالات متحده به شمار می‌آید. نقش کلیدی این شهر در انقلاب آمریکا در مسیر آزادی (Freedom Trail)، یک مسیر پیاده روی حدودا 4 کیلومتری تشکیل شده از مکان‌هایی تاریخی که داستان پیدایش ملت آمریکا را نقل می‌کنند، برجسته می‌شود. فانویل هال (Faneuil Hall) از بازارهای محبوب این شهر است.

بوستون به لطف گلچینی از آسمان خراش‌ها، ساختمان‌های تاریخی و پارک‌ها، و ترکیبی زیبا از ویژگی‌های مدرن و قدیمی که دارد، توانست به راحتی مقام هفتم را در دیدگاه دانشجویان از نظر بهترین شهرهای دانشجویی 2019 به خود اختصاص دهد. این شهر در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی امسال کیو اس هم یک پله صعود کرد و به رتبه دوازدهم رسید. بوستون در شاخص دیدگاه دانشجویان نیویورک را هم شکست داد و خود را به عنوان برترین شهر دانشجویی آمریکا معرفی کرد.


بیشتر بخوانید: چگونه گرین کارت آمریکا بگیریم؟ ؛ شرایط، فرم‌ها و راهنمای اپلای کارت سبز آمریکا


این شهر با عنوان “شهری کوچک با ویژگی‌های شهرهای بزرگ” شناخته می‌شود و دانشگاه‌های مشهور MIT و هاروارد را در خود دارد. بوستون به لطف تجهیزات آموزشی رتبه اولش بهترین مکان برای تحصیل است. دانشجویان و فارغ تحصیلان دانشگاهی بوستون را در قالب “یک شهر زیبا با جمعیتی متنوع و فرصت‌هایی متعدد برای دانشجویان” توصیف کرده‌اند.


رتبه ششم: برنو

برنو

برنو یکی از شهرهای جمهوری چک است و به خاطر ساختمان‌های مدرنی مانند ویلا توگندهات که در سال 1930 میلادی ساخته شده، شهرت دارد. قلعه قرون وسطایی اسپیلبرگ یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر است که موزه شهر، چند باغ و یک زندان قدیمی با چند تونل طاقدار را در خود جای داده است. کلیسای جامع سنت پیتر و پل با محراب‌هایی به سبک معماری باروکی و مجسمه قرن چهاردهمی مدونا و فرزند از دیگر زیبایی‌های منحصر بفرد این شهر هستند.

برنو، دومین شهر بزرگ چک، امسال سه رتبه در شاخص دیدگاه دانشجویی صعود کرد و خود را به عنوان ششمین شهر برتر دانشجویی 2019 نشان داد. این شهر که در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی کیو اس 2019 در رتبه شصتم قرار دارد، بیشترین نسبت دانشجویی را در بین شهرهای این لیست دارد و با این نسبت بیانگر این است که دانشجویان بین المللی شیفته این شهر هستند.

یکی از دانشجویان درباره تنوع ملیتی دانشجویان ساکن برنو می‌گوید، “تنوع ملیتی که در این شهر با آن مواجه می‌شوید، حیرت انگیز است. برنو مرکز تحصیل دانشجویانی از کشورهای سرتاسر جهان است.”


رتبه پنجم: آمستردام

آمستردام

آمستردام در قرن هفدهم در طول یک پروژه 50 ساله چهار برابر وسعت قبلیش گسترش یافت و به سومین شهر بزرگ جهان تبدیل شد (بعد از لندن و پاریس). کانون مرکزی این پروژه کانال بلت بود، شبکه‌ای از کانال‌های هم محور که هم اکنون در لیست یونسکو قرار دارد. آمستردام نماد نبوغ بشری است و هنوز هم صدای بلند پروازی، تغییرات فرهنگی و قدرت پیشروی عصر طلایی قرن هفدهم را که در طول آن هلند پیشروی قدرت تجاری، دریایی، فرهنگی و اقتصادی جهان بود، طنین انداز می‌کند.

آمستردام شهر داستان‌های جذاب، هنرهای باورنکردنی و سبکی از معماری است که همگی از آزمون زمان سربلند خارج شده‌اند. این شهر پرکانال که توسط تاریخچه‌اش احاطه شده، مرکز هلند است و شما را در هیچ زمینه‌ای دلسرد نمی‌کند. در هر گوشه این شهر صدای شوق و شادی به گوش می‌رسد و به همین دلیل است که آمستردام امسال دو پله صعود کرد و به پنجمین شهر مورد علاقه دانشجویان تبدیل شد.

آمستردام از نظر شاخص مطلوبیت و انتظار هم مورد علاقه دانشجویان است و از این نظر هم از دیدگاه دانشجویان در رتبه پنجم قرار دارد، که البته بی دلیل هم نیست زیرا در این زیباشهر هیچ نشانه‌ای از کمبود موزه، بار، گالری و کلوپ‌های شبانه دیده نمی‌شود. به طور خلاصه می‌توان گفت که آمستردام شهر رویایی دانشجویان است.


رتبه چهارم: برلین

برلین

تاریخچه پایتخت آلمان، برلین، به قرن سیزدهم برمی‌گردد. از نشانه‌های سرکشی قرن بیستمی این شهر می‌توان به بنای یادبود هولوکاست و بقایای نقاشی شده دیوار برلین اشاره کرد. برلین که در طول جنگ سرد به دو قسمت تبدیل شد، نماد اتحادش را دروازه قرن هجدهمی براندنبورگ معرفی کرده است. این شهر به خاطر چشم اندازهای هنری و جاذبه‌های مدرنش هم شهرت دارد.

برلین بزرگترین شهر آلمان است و در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی 2019 طبق شاخص دیدگاه دانشجویان در مقام چهارم قرار دارد. این شهر همچنین امتیاز بالایی را از نظر جذب دانشجویان پس از فارغ تحصیلی دارد و با این امتیازش اقتصاد همیشه در حال رشد و چشم اندازهای فارغ تحصیلی قوی آلمان را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع شرایط و مدارک دریافت بلو کارت آلمان 2020


حقیقت جالبی که درباره برلین باید بدانید، بیشتر بودن تعداد موزه‌های این شهر (180 موزه) از تعداد روزهای بارانی آن (106 روز) است، و این یعنی که شما در این شهر در هر شرایطی و حتی در شرایط بد آب و هوایی هم به سرگرمی‌های زیادی دسترسی دارید. جو آرام و فرصت‌های زیاد برای کار و زندگی اجتماعی دو عامل اصلی هستند که برلین را به یکی از محبوبترین شهرهای دانشجویان تبدیل کرده‌اند.


رتبه سوم: ملبورن

ملبورن

ملبورن مرکز ایالتی در جنوب شرقی استرالیا به نام ویکتوریا است. در مرکز این شهر ساحلی در کنار رودخانه یارا با تعداد زیادی از کاخ‌ها، رستوران‌ها و بارها مواجه می‌شوید. در ساحل جنوبی این شهر مجموعه گالری‌های Melbourne Arts Precinct قرار دارد که مرکز هنری این شهر محسوب می‌شود و با گالری ملی ویکتوریا و آثار هنری استرالیایی و بومیش شما را سرگرم می‌کند.

ملبورن طبق شاخص دیدگاه دانشجویان در زمینه بهترین شهرهای دانشجویی 2019 جهان در رتبه سوم قرار دارد و علاوه بر این بهترین شهر دانشجویی استرالیا است. این شهر از نظر انتظارات و مطلوبیت دانشجویان هم امسال یک رتبه صعود کرد و خود را در مقایسه با سایر شهرهای جهان به مکان هفتم رساند.

ملبورن با عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا هم شناخته می‌شود و متنوعترین جمعیت دانشجویی را در مقایسه با سایر شهرهای این کشور پهناور در خود دارد. حومه‌های زیبا و ارائه فرصت برای اکتشاف جنب و جوش‌های زندگی شهری پس از فارغ تحصیلی با رتبه خوب از دانشگاه دو مورد از محبوبیت‌های این شهر برای دانشجویان است.


رتبه دوم: مونترال

مونترال

مونترال بزرگترین شهر استان کبک کانادا است. این جزیره قرار گرفته روی رودخانه سنت لارنس از بخش‌های زیادی تشکیل شده است و در هر بخشش زیبایی‌های زیادی را به شما نشان می‌دهد. مونترال پارسال طبق نظر دانشجویان برترین شهر دانشجویی کانادا لقب گرفت، ولی امسال یک رتبه نزول کرد و عنوان دومین شهر دانشجویی برتر کانادا را به خود اختصاص داد. علی رغم این موضوع، مونترال هنوز هم مطلوبیت زیادی برای دانشجویان دارد و یکی از 20 شهر برتری است که دانشجویان مایل هستند بعد از فارغ تحصیل شدنشان در آن بمانند.

تنوع ملیتی دانشجویان یکی از مطلوبیت‌های این شهر از دیدگاه دانشجویان است و باید به این نکته هم اشاره کرد که مونترال از این نظر دهمین شهر جهان محسوب می‌شود. راه‌های حمل و نقل منحصر بفرد و جو دوستانه و فراگیر از عواملی هستند که مونترال را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی 2019 جهان تبدیل کرده‌اند.


رتبه اول: مونیخ

مونیخ

مونیخ، مرکز باواریا، خانه ساختمان‌هایی به قدمت چند قرن و چندین موزه باشکوه است. این شهر به خاطر جشن اکتبرفست و تالارهای سرو آبجو بزرگش شهرت دارد. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به میدان مرکزی مارین پلاتز در آلتستادت (شهر قدیم) اشاره کرد که با مکان‌های زیبایی مانند تالار عظیم و جدید نئوگوتیک شهر (Neues Rathaus) و نمایش سنتور نوازیش منحصر بفردش شما را حیرت زده می‌کند.

مونیخ آلمان امسال توانست مونترال کانادا را در زمینه بهترین شهرهای دانشجویی از نظر شاخص دیدگاه دانشجویان کنار بزند و در مقام اول قرار گیرد. این شهر در رتبه بندی کلی بهترین شهرهای دانشجویی 2019 هم مونترال و پاریس را کنار زد و در مقام چهارم قرار گرفت. مونیخ از نظر فعالیت‌های اشتغالی جز 20 شهر برتر جهان است و از نظر مطلوبیت و انتظارات دانشجویان هم امتیازهای بسیار خوبی را کسب کرده و به همین دلیل است که در زمینه جذب دانشجویان پس از فارغ تحصیلی در رتبه سوم قرار دارد.

چرا دانشجویان عاشق مونیخ هستند؟ زیرا به گفته یکی از دانشجویان این شهر بسیار تمیز و امن است و به گفته دانشجوی دیگری دانشگاه‌های بسیار خوب و فرصت‌های شغلی در حال پیشرفت زیادی دارد. مونیخ همچنین با سرگرمی‌های خود اجازه نمی‌دهد که شما احساس خستگی کنید.

چند شهر خوب دیگر برای دانشجویان

چهار شهر زیر جزء ده شهر برتر از دیدگاه دانشجویان نیستند، ولی بد نیست که این مکان‌ها را هم برای تحصیل خود در نظر بگیرید.

  • توکیو – بهترین شهر از نظر انتظارات و مطلوبیت‌ها، بیست و چهارمین شهر در رتبه بندی دیدگاه دانشجویان و دومین شهر در شاخص کلی بهترین شهرهای دانشجویی.
  • سیدنی – جزء پنج شهر جذب کننده دانشجویان بعد از فارغ تحصیلی، بیست و دومین شهر از نظر شاخص دیدگاه دانشجویان و نهمین شهر از نظر شاخص کلی بهترین شهرهای دانشجویی.
  • بوداپست – اقتصادیترین شهر دانشجویی و پنجاهمین شهر از نظر شاخص دیدگاه دانشجویان.
  • ادینبورگ – یازدهمین شهر در رنکینگ دیدگاه دانشجویان و پانزدهمین شهر در رتبه بندی کلی بهترین شهرهای دانشجویی.

بیشتر بخوانید:

منبع: topuniversities

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر