;
coinex

کاهش ۱۰۰ درصدی فروش برخی کسب و کارها در نتیجه قطعی ده روزه اینترنت

بنابر بررسی‌های صورت گرفته توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برخی کسب و کارها با کاهش ۱۰۰ درصدی فروش در دوران قطعی اینترنت مواجه شدند. قطعی اینترنت منجر به اختلالات پیاپی در ارائه بسیاری از سرویس‌ها شد.

خسارت وارده به کسب و کارهای اینترنتی از سایر هزینه‌های قطعی هفت تا ده روزه اینترنت در ایران بیشتر بود. شرکت‌های آنلاینی که خدمات مشاوره و رزرو نوبت ارائه می‌دادند در دوران قطعی اینترنت جهانی با کاهش قابل توجه ۱۰۰ درصدی فروش مواجه شدند. مطابق برآوردهای مرکز توسعه تجارت این گروه از کسب و کارها بیشترین میزان ضرر را متحمل شده‌اند و فروش‌شان تقریبا به صفر رسیده بود.

کاهش ۱۰۰ درصدی فروش برخی کسب و کارها ؛ گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

علاوه بر آن، کسب و کارهای فعال در زمینه فروش محصولات فرهنگی و کتاب و نیز ارائه‌دهندگان تخفیفات گروهی با خسارتی ۹۰ درصدی مواجه شدند که بسیار قابل توجه است. بنابر گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک بیش از ۷ گروه از کسب و کارها در کشور وجود دارند که در زمان قطعی اینترنت بین‌المللی حداقل ۵۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند.

مشاهدات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نشان می‌دهد کسب و کارهایی که در حوزه «خرده فروشی» فعالیت می‌کنند در زمان قطعی اینترنت حداقل ۸۰ درصد کاهش فروش و بعضا تا ۱۰۰ درصد ضرر دیده‌اند. کسب و کارهای آنلاین حوزه غذا نیز از قطعی اینترنت جهانی با ۷۵ درصد کاهش فروش ضرر دیدند. کسب و کارهای گردشگری هم ۵۰ درصد کاهش فروش را تجربه کردند.

گزارش‌ها حاکی است که حتی در صورت ثبت سفارش در پنل‌های کسب و کارهای آنلاینٰ، متصدیان شرکت به دلیل قطعی اینترنت قادر به مشاهده سفارش‌های ثبت شده نبودند. علاوه بر اینکه این موضوع از افزایش نارضایتی مشتریان حکایت دارد، نشان می‌دهد که خسارت‌هایی نیز وجود داشته‌اند که در آمار و ارقام نمی‌گنجند.

بر اساس گزارش این کمیسیون کسب وکارهای اینترنتی در زمان قطع اینترنت ۲هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان مجموعا خسارت دیدند.پس از تصمیم شورای امنیت کشور و به حوادث متعاقب رخ داده در کشور اینترنت بین‌المللی در ایران روز شنبه ۲۵ آبان‌ماه تقریبا در تمامی مناطق کشور قطع و ده روز بعد یعنی از پنج‌شنبه ۳۰ آبان به صورت مرحله شاهد بازگشت اینترنت جهانی بودیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: peivast

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر