;
coinex

ریزش مشترکان ایرانسل و رایتل ؛ همراه اول کماکان بزرگترین اپراتور کشور

گزارش‌ها حاکی از ریزش مشترکان ایرانسل و رایتل بوده و اپراتور همراه اول کماکان بیشترین میزان کاربر را در ارتباطات سیار کشور در اختیار دارد.

بنابر گزارش آماری جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد حوزه تلفن همراه که در آن شاخص‌هایی مهم نظر تعداد مشترکان، ضریب نفوذ و سهم بازار در میان اپراتورهای تلفن همراه مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت کلی ارتباطی کشور را مورد بررسی قرار داده، تا پایات سه ماه دوم سال جاری تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور از مرز ۱۱۶ میلیون کاربر عبور کرده است. به عبارت دیگر ضریب نفوذ این حوزه به مرز ۱۴۰ درصد در کشور رسیده است.

آنطور که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده اپراتور «همراه اول» بیشتر از ۵۰ درصد از کل بازار ارتباطات سیار ایران را در اخیار دارد و از نظر سهم نیز ایرانسل و رایتل را در رده‌های دوم و سوم قرار داده است.

ریزش مشترکان ایرانسل و رایتل ؛ همراه اول بزرگترین اپراتور ایران است

بر اساس جدیدترین آمارهای دولت، همراه اول با ضریب نفوذ ۷۴.۳۱ درصدی، اپراتور نخست کشور و ایرانسل با اختلا نسبتا قابل توجه‌ای با صریب نفوذ ۶۰.۰۷ جایگاه دوم را از این حیث به خود اختصاص داده است. اپراتور کوچک رایتل نیز ضریب نفوذی ۵.۳۲ درصدی را به خود اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید: مدیرعامل همراه اول تغییر کرد ؛ مهدی اخوان بهابادی کیست؟


این گزارش جدید نشان می‌دهد همراه اول تنها اپراتوری است که موفق شده در سه ماه تابستان سال ۱۳۹۸ به میزان ۹۴۳ هزار و ۱۴۲ مشترک جدید را به شبکه خود جذب کند. این درحالی است که اپراتورهای ایرانسل و رایتل به ترتیب ۵۳ هزار و ۹۷۲ و ۷۵۶ هزار و ۹۴۰ مورد از کاربران خود را از دست رفته دیدند. به عبارت دیگر همراه اول موفق شده ۸۱۰ هزار و ۹۱۲ مشترک از دو اپراتور دیگر را جذب  خود کند.

در گزارشی که رگولاتوری منتشر کرده، درصد پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی اپراتور‌ها نیز ۸۶.۴۲ درصد بیان شده است. در این زمینه نیز همراه اول با ۸۶.۴۲ درصد پوشش در صدر قرار دارد و بعد از آن ایرانسل و رایتل جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.  پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی ایرانسل ۶۷.۴۰ درصد و رایتل نیز ۲۹.۳۷ درصد است.

بیشتر بخوانید:

منبع: parsine

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر