;
coinex

گوگل فوتوز به دنبال رقابت با اینستاگرام ؛ Google Photos به چت و ارسال عکس مجهز شد

گوگل فوتوز (Google Photos) اخیرا به قابلیت جدید مجهر شده که به واسطه آن به کاربرانش‌ این امکان را می‌دهد که تصاویر خود را به اشتراک بگذارند و در مورد آن چت کنند. آیا گوگل به دنبال رقابت با شبکه اجتماعی اینستاگرام است؟

یکی از بهترین ویژگی‌ها در مورد سرویس «گوگول پلاس» این بود که امکان عکسبرداری از راه‌های دور و نزدیک و انتشار تصاویر را به کاربران می‌داد، همچنین کاربران می‌توانستند در مورد تصاویر منتشر شده خود با یکدیگر چت و گفتگو کنند. حالا گوگل به تازگی این ویژگی‌ها را به نسخه جدید «گوگل فوتوز» اضافه کرده و عملا این اپ را به یک پیام‌رسان شخصی تبدیل کرده است.

بنابر گزارش‌ها قابلیت جدید Google Photos به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. آنها می‌توانند هنگام «شیر کردن» تصاویر و فیلم‌های خود، آنها را به گفتگو (چت)های خصوصی در نسخه وب یا اسمارت ‌فون نیز اضافه کنند. به علاوه امکان پسندیدن (Like)، نظر دادن (Comment) و ذخیره‌سازی محتواها نیز وجود دارد.

گوگل فوتوز به قابلیت چت و ارسال عکس مجهز شد

«جانوی شا» (Janvi Shah)، مدیر گوگل فوتوز در یک پست وبلاگی در این باره می‌نویسد: «قرار نیست که این قابلیت، جایگزین اپلیکیشن‌های چت کنونی شود اما ما امیدواریم که بتواند کمک کند تا کاربران، خاطرات خود را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارند. این قابلیت می‌تواند یک سکوی پرتاب بزرگ برای مکالمه باشد.»

گزارش‌ها حاکی است این سرویس از اول هفته آینده در دستگاه‌های اندروید و آی.او.اس قابل استفاده خواهد بود. گوگل فوتوز سرویس رایگان اشتراک گذاری عکس شرکت گوگل است که از می ۲۰۱۵ به صورت جدا از گوگل پلاس فعالیت خود را شروع کرد. باید دید گوگل فوتوز آیا این پتانسیل را دارد که در ادامه مسیر یک شبکه اجتماعی موفق را طی کند یا مانند گوگل پلاس راه فروپاشی را طی خواهد کرد.

مسلما مدیران گوگل و آلفابت از تجربه شکست خورده گوگل پلاس به بهترین نحو ممکن استفاده خواهند کرد،‌ اما تاریخ نشان داده در عرصه فضای مجازی، به ویژه وقتی سر و کارتان به مخاطب باشد، هیچ چیز قابل پیشبینی نیست. نظر شما چیست؟ آیا گوگل فوتوز تهدیدی برای اینستاگرام تلقی می‌شود؟ در کامنت‌ها با تکراتو همراه باشید!

بیشتر بخوانید:

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر