;
coinex

پست پلاس چیست؟ ارسال بسته های پستی با پهپاد و ماشین برقی ممکن می‌شود

پست پلاس سرویس جدید شرکت ملی پست و سورپرایز وعده داده شده جهرمی برای مردم است. وزیر جوان می‌گوید این سامانه منافع زیست‌محیطی دارد.

محمد جوان آذری جهرمی که پیشتر وعده سورپرایز به مردم داده بود،‌ روز پنج‌شنبه در اینستاگرام و توئیتر خود از سامانه پست پلاس رونمایی کرد. سرویس جدید شرکت ملی پست جمهوری اسلامی که امکان ارسال مرسوله‌های پستی با استفاده از پهپاد، ماشین، موتور و دوچرخه برقی را مهیا می‌کند.

آقای جهرمی باور دارد که این سرویس از هزینه‌ها می‌‌کاهد و منجر به کاهش آلودگی هوا شهرها می‌شود. وزیر جوان کابینه دوم روحانی باور دارد که با این سامانه امکان انتقال بسته‌های پستی به هر نقطه‌ای فراهم می‌شود و «دیگر در هیچ جای ایران نقطه‌ای باقی نمی‌ماند که غیرقابل دسترس باشد.»

رونمایی وزیر ارتباطات از پست پلاس ؛ ارسال پهپادی بسته پستی با پست +

به گفته وزیر ارتباطات ارسال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها و سورپرایز کردن یکدیگر از جمله کاربردهای پست پلاس است. جهرمی وعده داد که ارسال نامه در سراسر کشور از طریق پست در روز شنبه ۲۳ آذر (امروز) رایگان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس می‌‌توان به وب‌سایت Post-plus.ir مراجعه کرد. در این درگاه آمده است که روز شنبه هفته آینده نمایشگاه پست پلاس برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد معرفی جامع سرویس در نمایشگاه مذکور صورت خواهد گرفت.

پست پلاس

آقای جهرمی روز پنج‌شنبه، در توئیتر و اینستاگرام خود نوشت: «خانم‌ها و آقایان، به پست + (پُست پِلاس) خوش آمدید! ما به جای صحبت و جلسه، چند اقدام عملیاتی انجام دادیم که واقعا هزینه‌ها کمتر بشه و از آلودگی شهر‌ها جلوگیری کنیم. برای همین در طرح پست+:

انتقال بسته‌های پستی با پهپاد را فراهم کردیم که دیگر در هیچ جای ایران نقطه‌ای باقی نماند که غیرقابل دسترس باشد. انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایز کردن یکدیگر و… از جمله کار‌هایی است که از این به بعد در اختیار شما خواهد بود. در حال حاضر کشور‌های کمی در دنیا هستند که این کار را کرده‌اند. ما می‌توانیم! خدا وقت به همه‌ی جوانان ایرانی برای این دستاورد!

تجهیز کردن شرکت ملی پست به ماشین برقی، موتور برقی و دوچرخه برقی کاملا ایرانی، همچنین به مناسب آغاز پست+، ارسال نامه در سراسر کشور از طریق پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان خواهد بود. لطفا برای اطلاع بیشتر به سایت post-plus.ir مراجعه فرمایید”.

محمد جواد آذری جهرمی در خصوص حواشی پیش آمده در مورد سورپرایز پنج‌شنبه‌اش  توضیح داد:‌ «در مورد این موج سورپرایز باید خدمتتون بگم که خیلی از کامنت‌ها و توییت‌ها و استوری‌ها و پیامک‌ها رو خوندم. واقعا خلاقیت شما مردم عزیز و اعتماد و لطفی که به بنده به عنوان خادم خود دارید یک دنیا ممنونم. اتفافا خیلی از این سورپرایز‌ها مثل ارسال ماهواره جدید، ارزان کردن اینترنت، #پایان_وس و … رو در تقویم گذاشتم و در دو هفته آینده از این دستاورد‌ها و خدمات زیاد خواهیم دید.»

وی با اشاره به امیدواری‌هایش در خصوص رفع فیلترینگ‌ها نوشت: «امیدوارم تلاش‌هایم برای رفع فیلتر‌ها هم به نتیجه برسه، خیلی از توییت‌ها و کامنت‌ها رو برای بقیه در جلسات می‌خونم تا بالاخره با واقعیت‌های جامعه و خواسته‌های شما آشنا شوند.» وی در پایان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

بالاخره ممکنه خبرخوب زیادی در این مدت نشنویم یا حتی از شنیدن سورپرایز تعجب کنیم. اما من تمام تلاشم رو می‌کنم که حداقل به اندازه‌ی خودم برای شما مردم کار کنم و خبر خوب بدهم. همین شادی و هیجانی که این مدت در جامعه ایجاد شد خیلی ارزشمنده. کشور و مردم بزرگی داریم و باید قدرشون رو بدونیم. باید ایران رو بهترین و پیشرفته‌ترین کشور دنیا کنیم!

نظرات مردم در شبکه‌های اجتماعی پیرامون سورپرایز جهرمی و طرح پست پلاس

واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سورپرایز آذری جهرمی و سامانه پست + در نوع خود جال توجه بود. مردم و مسئولان در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر نسبت یه این موضع واکنش نشان دادند. مثلا حسام‌الدین آشنا (Hesameddin Ashena)، مشاور رئیس جمهور در توئیتی نوشت:

سورپرایزِ #وزیر_جوان مُهرِ تاییدی بود بر فرمایشاتِ مقام معظمِ رهبری پیرامونِ دولتِ جوان و انقلابی دیر نیست روزی که همین قلم به مزد نویسان و منتقدانِ بی منطق و تخریبگرِ اینروزها،، در سلفی گذاشتن با پهپاد #پست_پلاس از یکدیگر سبقت بگیرند و روسیاهی به زغال فروشان مانَد!!!

محمدرضا قادری، عضور هیئت مدیره شرکت ملی پست نیز در توئیتر خود نوشت: «فروردین امسال نماینده پست سوئیس که پست اول دنیاست درباره پهباد پستی با افتخار گفت که پروازهای آزمایشی را با یک شرکت سازنده خارجی با هدف حمل و نقل پاک و ارائه خدمات به نقاط دورافتاده و در زمان بحران شروع کرده اند. امروز با غرور #پست_پلاس با پهباد ساخت #جوانان_ایرانی آزمایش می شود.»

ارسال بسته پستی با پهپاد

بازار ظنر و شوخی نیز پیرامون این موضوع در توئیتر گرم بود. مهسیما در توئیتی نوشته بود: «الان #پست_پلاس بیاد ، دم در باید بریم یا بالا پشت بوم؟؟؟» یا در موردی دیگر کاربری با نام مستعار gol pesar نوشت: «حالا میبینی از فردا همه با یه تفنگ شکاری میرن به شکار پهباد پست پلاس =/»

البته همه با نگاه مثبت به استقبال سورپرایز وزیر جوان نرفتند. آسدمیلان، نام مستعار کاربری بود که در توئیتر نوشت:‌ «معلوم نیست باز کدوم آقا زاده ای پهباد چینی اشغال وارد کرده اینا هم دارن تو پاچه پست میکنن با طرح پست هوایی شون #پست_پلاس» کاربری به نام عبدالحمید نیز نوشته بود:‌ «از بی تدبیری دولت همین بس که چیزی به آن مهمی(گرانی بنزین) رو بدون اطلاع مردم یک شبه انجام میدن و چیزی به این کم اهمیتی(پست پلاس) رو یک هفته زودتر بهش میپردازن! #سورپرایز»

به عنوان حسن ختام این نوشتار، توجه شما را به توئیت کاربری به نام پری‌ ها جلب می‌کنیم که نوشت: «حالا همتون سورپرایز رو مسخره کنید ولی من اون روزی رو میبینم که همتون صف میکشید با پهپاد براتون بسته پستی بفرستن و فیلم و عکسشو استوری کنید سرگرمی خوبی ساختن 🙂»

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر