coinex
راهنمای خرید تکراتو

سورپرایز پنج‌شنبه آذری جهرمی ؛ ترافیک داخلی اینترنت رایگان می‌شود؟

سورپرایز پنج‌شنبه آذری جهرمی چیست؟ وزیر جوان کابینه دوم روحانی گفته است که روز پنج‌شنبه مردم را سورپرایز خواهد کرد. آیا ترافیک داخلی اینترنت رایگان می‌شود؟

گزارش‌ها و شنیده‌ها حاکی است محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات درصدد است تا گامی دیگر در راستای توسعه شبکه اینترنت ملی بردارد. پیش از این نیز برخی سورپرایز پنج‌شنبه آذری جهرمی را رفع فیلترینگ تلگرام گمان می‌کردند؛ موضوعی که توسط شورای عالی فضای مجازی تکذیب شد.

سورپرایز پنج‌شنبه آذری جهرمی ؛ “چی دوست دارین باشه؟”

پس از آنکه رفع فیلتر تلگرام توسط روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی تکذیب شد و سخنگوی دولت نیز قطعی اینترنت را رد کرد؛ احتمالا سورپرایز پنج‌شنبه آذری جهرمی برای مردم رایگان شدن ترافیک داخلی اینترنت باشد. این موضوع به این معناست که استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی از جمله پیام‌رسان‌های بومی فاقد هزینه خواهد بود و تنها استفاده از سایت‌هایی که میزبان خارجی دارند و نیز پیام‌رسان‌های خارجی نظیر تلگرام، واتساپ و اینستاگرام، مطابق تعرفه‌های پیشین خواهد بود.

پیش از این وزیر جوان در افتتاحیه کنفرانس تهران هوشمند خطاب به حضار گفت که وزارت ارتباطات روز پنج‌شنبه برای مردم یک سورپرایز بزرگ دارد. محمد جواد آذری جهرمی در این کنفرانس که ۱۸ آذرماه برگزار شد، بیان داشت: «روز پنجشنبه یک سورپرایز ویژه داریم که توسط شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

این موضوع به سرعت به شبکه‌های اجتماعی رسید. سه فرضیه جدی در این خصوص مطرح بود. از رفع فلیترینگ تلگرام و ملی شدن اینترنت گرفته تا محتمل‌ترین گزینه که رایگان شدن ترافیک اینترنت داخلی است. به عنوان مثال روزنامه «هفت صبح» در مطلبی با تیتر «در انتظار سورپرایز وزیر جوان» نوشته: «استفاده از پهنای باند داخل رایگان می‌شود با فیلترینگ تلگرام برداشته می‌شود؟»

آذری جهرمی، دیشب حدود ۹ شب در توئیتر خود نوشت: «۲۰ ساعت تا سورپرایز! چی دوست دارین باشه؟» با این توضیح آقای وزیر، به نظر می‌رسد شگفتی وی حدود ساعت ۵ عصر ۲۱ آذر ۹۸ و در توئیتر رونمایی خواهد شد.

ایرنا در این زمینه نوشته بود که «دستگیری و بازداشت قاضی صادرکننده حکم فیلتر تلگرام»، «آثار مخرب فیلترشکن‌ها و کاربردی نبودن سایر شبکه‌های اجتماعی» و «خالی شدن تلگرام از فیک‌نیوزها با دستگیری روح الله زم» دیگر دلیلی برای فیلترینگ تلگرام باقی نگذاشته است؛ پس احتمالا سورپرایز وزیر جوان همین خواهد بود.

با این حال این گمان توسط روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی تکذیب شد: «با توجه به انتشار خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام با عنوان (خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام بوده است) به اطلاع می‌رساند، جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور درخصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار نشده بنابراین تصمیم‌گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می‌شود.»

دیگر فرضیه، قطعی اینترنت بین‌المللی و فعال شدن اینترنت ملی (اینترانت) بود که ربیعی،‌ سخنگوی دولت، آن را تکذیب کرد. وی در اینباره گفت: «کشور تصمیم ندارد اینترنت را بر روی مردم قطع کند.»

سورپرایز آذری جهرمی ؛ پست پلاس: ارسال بسته‌های پستی با پهپاد

آذر جهرمی روز پنج‌شنبه ۲۱ آذر سرانجام از سورپرایز خود رونمایی کرد از سامانه پست پلاس رونمایی کرد. وی در توئیتر خود از امکان ارسال بسته‌های پستی با «ارسال بسته با پهپاد ماشین و موتوربرقی و …» رونمایی و وبسایت post-plus.ir را معرفی کرد. آقای جهرمی در توئیتر خود نوشت: «#سورپرایزو ⁧#خبر_خوبخانم‌ها و آقایان، به پست+ خوش آمدید! ما به جای صحبت، چند کار انجام دادیم که از آلودگی شهرها جلوگیری کنیم. ارسال بسته با پهپاد ماشین و موتوربرقی و… همچنین به این مناسبت، ارسال نامه در پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان است. post-plus.ir» وی در ادامه رشته توئیت خود نوشت:

در مورد موج سورپرایز، خیلی‌ از توییت‌ها رو خوندم.واقعا خلاقیت شما مردم عزیز عالیه و از اعتماد و لطف شما یک دنیا ممنونم. خیلی از این سورپرایزها (ارسال ماهواره، ارزان کردن اینترنت، ⁧#پایان_وس⁩ و…) و دستاوردها و خدمات رو در دو هفته آینده خواهیم دید 🙂

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه توضیحات خود آورد: «امیدوارم تلاش‌هایم برای رفع فیلترها هم به نتیجه برسه ولی خب از نظر قانونی زورم نمیرسه ولی خیلی از توییت‌ها و کامنت‌ها رو برای بقیه در جلسات می‌خونم تا بالاخره با واقعیت‌های جامعه و خواسته‌های شما آشنا شوند. خوبی شبکه اجتماعی همین ارتباط مستقیم و بی‌ریا است که داریم.» جهرمی در آخرین توئیت خود نوشت:

ممکنه خبرخوب زیادی در این مدت نشنویم یا از شنیدن سورپرایز تعجب کنیم.اما تمام تلاشم رو می‌کنم که به اندازه‌ی خودم برای شما کار کنم و خبر خوب بدم.همین شادی وهیجانی که این مدت درجامعه ایجاد شد خیلی ارزشمنده. باید ایران رو بهترین وپیشرفته‌ترین کشور دنیا کنیم! دوستدارشما، محمدجواد

این نوشتار تکراتو به روزرسانی می‌شود و با انتشار خبر شگفتی وزیر جوان تکمیل خواهد شد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: tejaratnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خاک بر سرت با این سورپرایزت

    پاسخ