;
coinex

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 (Galaxy S11) ؛ بررسی شایعات پیش از رونمایی

بیایید نگاهی بیاندازیم به مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 (Galaxy S11) پرچمدار جدید شرکت سامسونگ که فاصله زیادی با رونمایی آن باقی‌نمانده است.

اسمارت‌فون پرچمدار جدید غول کره‌‌ای قرار است اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شود. ولی تا قبل از آن حدس و گمان‌ها و شایعات درباره مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 اجتناب‌ناپذیرند. از طراحی و قیمت و دوربین گرفته تا باتری و نمایشگر و حتی تاریخ عرضه گلکسی اس 11 همگی جزئی از این شایعات هستند. چرا که این اسمار‌ت‌ٰفون قرار است آبروی بعدی سامسونگ باشد.

از قیمت که شروع کنیم به نظر می‌رسد برخلاف گلکسی فولد (Galaxy Fold) ۲ هزار دلاری و گلکسی نوت ۱۰ پلاس (Note 10 Plus) ۱۱۰۰ دلاری، ما با گوشی‌ای طرف خواهیم بود که نه برای گیک‌های موبایل و فناوری‌های اینچنینی بلکه برای عموم مردم طراحی میشود. بنابراین آنقدرها هم نباید منتظر بزرگترین دستاوردهای غول کره‌ای در این محصول باشیم.

هرچه به زمان رونمایی از سامسونگ گلکسی اس ۱۱ بیشتر نزدیک می‌شویم، شایعات و حدس و گمان‌ها شدت بیشتری می‌گیرند. از مشخصان رسمی و قیمت گرفته تا باتری و دوربینی که انگار قرار است چیزی فراتر از انتظارات باشند. پیشتر در تکراتو در خصوص حسگر احتمالی فوق‌العاده این گوشی صحبت کرده بودیم.

بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ ؛ با جیب خالی گوشی اندروید ارزان چی بخریم؟

از سویی دیگر به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای نیز در موقعیت خوبی قرار دارند. سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین سال‌های آنها بود. عرضه سامسونگ گلکسی فولد (Galaxy Fold) و گلکسی نوت ۱۰ پلاس توانست باموفقیت نظر مثبت بسیاری از طرفداران و کارشناسان را به خود جلب کند. گلکس اس ۱۱ اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که از شبکه انتقال داده ۵جی (5G) یا نسل پنجم پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 (Galaxy S11) ؛ قیمت، دوربین، باتری و تاریخ عرضه

۲۰۲۰ سال شروع شبکه نسل پنجم برای سامسونگ خواهد بود. گوشی‌های جدید این کمپانی از جمله گلکسی اس 10 (Galaxy S10)، گلکسی نوت ۱۰ (Note 10 Plus)، گلکسی A90 و گلکسی فولد در سال جدید میلادی با شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد. البته شبکه نسل پنجم هنوز همه کاربران را پوشش نمی‌دهد، بنابراین پرچمداران جدید سامسونگ نیز هنوز از 4G پشتیبانی خواهند کرد.

سامسونگ گلکسی اس 11

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 پیش از رونمایی احتمالی از آن در بهمن ماه ۹۸ با شایعات و گزارش‌های غیررسمی بسیاری همراه بوده است. در ادامه این نوشتار تکراتو مهمترین ویژگی‌های پرچمدار جدید سامسونگ را مورد بررسی قرار خواهد داد. هرچند تا رونمایی رسمی از آن هیچ چیز قطعی نیست.

اولین نکته اینکه گلکسی اس ۱۱ قرار نیست تنها یک مدل گوشی باشد. شایعات می‌گویند احتمالا با خانواده‌ی سه عضوی S11 مواجه خواهیم شد. دقیقا مانند سال گذشته که با خانواده اس ۱۰ آشنا شدیم.

سامسونگ گلکسی اس ۱۱ ؛ سه مدل، سه سایز: گلکسی S11، اس11 پلاس و اس11 پرو

برخی شایعات می‌گویند خانواده جدید سامسونگ گلکسی اس ۱۱ شامل سه گوشی با نام‌های اس۱۱ای (S11E)، اس۱۱ (S11) و اس۱۱ پلاس (S11plus) خواهد بود. اما اخیرا شایعه محتمل‌ترین توسط ایوان بلیس (Evan Blass) وبلاگ‌نویس آمریکایی در توئیتر می‌گوید نام گوشی‌‌های جدید سامسونگ از این قرار است:‌ سامسونگ گلکسی اس ۱۱ (S11)، گلکسی اس ۱۱ پلاس (S11 plus) و گلکسی اس ۱۱ پرو (S11 Pro). این مدل نامگذاری بسیار به استراتژی نامگذاری اپل برای گوشی آیفون ۱۱ شباهت دارد.

بنابراین گفته‌های بلیس صفحه نمایش این دستگاه‌ها بدین ترتیب است:

  • گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11): ۶.۲ اینچی یا ۶.۴ اینچی
  • گلکسی اس ۱۱ پلاس (Galaxy S11 Plus): ۶.۷ اینچی
  • گلکسی اس ۱۱ پرو (Galaxy S11 Pro): ۶.۹ اینچی

بلیس اعلام کرده که گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۱ می‌توانند نمایشگرهای Curved side داشته باشند. این موضوع برخلاف گوشی گلکسی اس ۱۰ ای (Galaxy S10E) است که در سال ۲۰۱۹ ارائه شد.

سامسونگ گلکسی اس 11

تاریخ احتمالی عرضه گلکسی اس ۱۱ (Samsung Galaxy S11): ۱۷ یا ۲۳ بهمن

سوال مهم خیلی از ما این است که چه تاریخی دقیقا قرار است از پرچمدار جدید سامسونگ رونمایی شود. خیلی‌های می‌گویند فوریه (بهمن). سال‌هاست که سامسونگ گوشی‌های سری S خودش را در اواخر فوریه یا اوایل مارس هر سال عرضه می‌کند. در برخی مواقع در جریان کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) یا حتی بعضا قبل یا پس از آن.

بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2019 ؛ لیستی از 10 موبایل برتر سامسونگ

اگر سامسونگ بخواهد از قاعده سال گذشته خود پیروی کند، احتمالا گلکسی اس ۱۱ و فک و فامیلش باید اندکی قبل از MWC 2019 رونمایی شوند. بنابراین محتمل‌ترین تاریخ عرضه گلکسی اس ۱۱ اواخر بهمن‌ماه خواهد بود. با فاصله اندکی پس از رونمایی امکان پیش‌خرید گلکسی اس ۱۱ مهیا خواهد شد و احتمالا حدود یک الی دو هفته بعد از رونمایی از گلکسی اس ۱۱ به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) یا گلکسی اس ۲۰ (Galaxy S20)؟

چند روزی است که وارد دهه جدید میلادی شده‌ایم. شنیده‌های حاکی است به دلیل آنکه نام سال ۲۰۲۰ به شدت مورد توجه مردم قرار گرفته است، کمپانی کره‌ای تولید کننده اسمارت‌فون احتمال دارد روند کنونی نامگذاری اسمارت‌فون‌های خود را تغییر دهد. با این حساب پرچم‌داران جدید سامسونگ که پیش از این احتمال می‌رفت نام گلکسی اس 11 را یدک بکشند، الان محتمل‌تر آن است که نام‌های جدیدی متناسب با دهه نوی میلادی برای‌شان انتخاب شود.

گلکسی اس 20 (Galaxy S20) یا اس 11؟ باید گفت احتمالا سامسونگ نام خانواده پرچمدار 2020 سامسونگ را به گلکسی اس 20 (Galaxy S20) تغییر می‌دهد. بر اساس این نامگذاری جدید اسمارت‌فونی را که احتمال می‌دادیم با نام S11e وارد بازار شود، نام S20 را به خود خواهد دید. همچنین S11 نیز با نام S20 Plus روانه بازار خواهد شد. برخی نیز گمانی‌زنی می‌کنند احتمال گلکسی اس ۱۱ پلاس با نامی در حدود سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا (Galaxy S20 Ultra) عرضه خواهد شد.

آیا گلکسی اس ۱۱ چیزی بین نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ خواهد بود؟‌

رندرها و کانسپت‌های مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 منتشر شده‌اند و به بسیاری از شایعات دامن زده‌اند. برخلاف گلکسی اس ۱۰ ای (S10E) که اسکرینِ فلت داشت، گوشی جدید گلکسی اس ۱۱ بدنه‌ای اسلیم خواهد داشت و حالت Curved Side. انحنای کناری اسکرین با روند گلکسی اس‌ها همخوانی دارد و ظاهر نازک آن بیشتر به گلکسی‌ نوت‌ها می‌ماند.

یکی دیگر از مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 که اهمیت دارد، دوربین است. چینش دوربین‌های پشتی در اس ۱۱ مانند آیفون ۱۱ و گوگل پیکسل ۴ حالت مربعی خواهد داشت و اندکی بیرون‌آمدگی از سطح خواهد داشت. با این حال فکر نمی‌کنم که دوربین‌های برآمده فکر خوبی باشند، چرا که در صورت ضربه دیدن به راحتی می‌شکنند و آسیب‌پذیر هستند.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 ؛ مودم 5G در گلکسی اس ۱۱ قطعی است

بالاتر به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اشاره کردیم. این یکی دیگر از مشخصات سامسون گلکسی اس ۱۱ است که وقوع آن بسیار محتمل است. این محصول به احتمال ۹۹.۹ درصد از پردازنده اسنپدراگون 865 که بسیار قدرتمند استفاده خواهد کرد. از آنجا که کوالکام، سازنده این تراشه، اجازه استفاده از آن در برندهایی موبایل بدون مودم 5G نمی‌دهد، می‌‌توان نتیجه گرفت که قطعا باید شاهد فناوری نسل پنجم در اس ۱۱ باشیم.

در برخی دیگر از مناطق مثلا در بخش عمده‌ای از آسیا، حتی در مورد کره‌جنوبی سامسونگ احتمالا از پردازنده اکسینوس 990 5G استفاده خواهد کرد. با این حال آیس‌یونیورس می‌گوید سامسونگ مقرر کرده که در کره جنوبی از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده شود.

بهترین گوشی های 5G ؛ نسل پنجم شبکه در بهترین موبایل های 2019

درست است که همه گلکسی اس ۱۱ ها از شبکه نسل پنجم پشتیبانی می‌کنند، اما این بدان معنی نیست که همه این مدل گوشی‌ها توانایی دسترسی به 5G را دارند. در شهرها و کشورهایی که هنوز زیرساخت‌‌های این فناوری مهیا نشده و اصطلاحا هنوز 4G مانده‌اند، اس‌های ۱۱ کماکان از شبکه‌های نسل چهارم استفاده خواهند کرد. همچنین به نظر نمی‌رسد که سامسونگ بخواهد برای گوشی پرچمدار خود از چیزی به جز پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند.

سامسونگ گلکسی اس 11

دوربین 108 مگاپیکسی، لنز پریسکوپ و زوم اپتیکال x5

بیایید در کنار سایر مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 نگاهی به دوربین هم بیاندازیم. البته بالاتر در مورد شایعات آن صحبت کردیم. بنابر رندرهای منتشر شده‌، دوربین گلکسی اس ۱۱ چینشی مربعی خواهد داشت. احتمال دارد سامسونگ در این گوشی یا حداقل یکی از واریانت‌های آن از یک سنسور اصلی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اسفاده کند. شاید دیوانگی به نظر بیاد، که خب واقعا دیوانگی هم هست.

البته برند چینی شیائومی قبلا این مسیر را رفته در گوشی می CC9 پرو از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است. نکته جالب اینکه پردازنده اسنپدراوگون ۸۶۵ که بالاتر به آن پرداختیم این پتانسیل را دارد که از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی کند. البته قرار نیست همیشه از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در اس ۱۱ استفاده کنید، این رزولوشن مازاد به شما در زوم‌ کردن و کراپ کردن تصاویر استفاده خواهد کرد.

  • در ادامه مختصرا سایر ویژگی‌های مهم دوربین گلکسی اس ۱۱ را به نقل از آیس‌یونیورس و 91mobiles می‌آورم:
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید انگل (Ultra-wide angle)
  • لنز پریسکوپی تله‌فوتو (Telephoto) که زوم ۵ برابری (x5) دارد و حداقل ۴۸ مگاپیکسل است
  • گلکسی اس ۱۱ پرو (S11 Pro) به سنسور زمان پرواز (ToF) مجهز است
  • دوربین جلوی تک مجهز به فناوری پانچ‌هول (Punch-Hole)

سامسونگ گلکسی اس 11

اسکرین: نمایشگر آمولد (AMOLED) ۱۲۰ هرتزی

پیشتر در مورد اسکرین به عنوانی یکی از مهمتری مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 صحبت کردیم. حالا به موارد بیشتر می‌پردازیم. این نمایشگر به سریع ریفرش (Refresh) ۱۲۰ هرتزی مجهز است. این توانایی انیمیشن‌ها و اسکرول‌ کردن‌ها را نسبت به حال نرمال ۶۰ هرتزی راحت‌تر می‌کند.

نمایشگر گلکسی S10 سامسونگ ؛ بهترین نمایشگر موبایل آزمایش شده جهان

این سرعت ریفرش کردن حتی در مقایسه با OnePus 7T نیز توانایی اس ۱۱ را در گیمینگ افزایش خواهد داد. با این حال ریفرشینگ ۱۲۰ هرتزی قاتل جان باتری است. به همین دلیل سامسونگ تنظیماتی بدین منظور فراهم کرده است تا بتوانید این نرخ را از ۶۰ هزتر (محافظت بیشتر از باتری) تا ۱۲۰ هرتز (مثلا زمانی که می‌خواهید بازی کنید) تغییر دهید.

البته بد نیست اشاره کنیم که هر دو پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و اکسینوس 990 5G این توانایی را دارند تا از اسکرین‌های ۲۱۰ هزتزی پشتیبانی کنند.

باتری گلسی اس ۱۱‌ ؛ یک باتری غول‌آسای ۵ هزار میلی آمپری

اندازه‌های متفاوت گوشی‌ها با اندازه‌های متفاوت باتری‌ها همراه خواهد بود. شایعه‌ای که از آیس‌یونیورس منشاء می‌گیرد نشان می‌دهد که گلکسی اس ۱۱ پلاس (S11 Plus) از یک باتری ۵۰۰۰ mAh بهره‌خواهد گرفت. اس ۱۱ پلاس همانی است که احتمالا نام دیگر «پرو» باشد؛ بعنی قوی‌ترین گوشی در بین این سه‌تا.

این باتری بسیار بزرگ برای چنین گوشی انتقاد برانگیز است. توجه داشته باشیم که گلکسی نوت ۱۰ پلاس یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری با طول عمر معرکه داشت. البته پیشتر نیز شاهد گوشی‌هایی با باتری‌های فوق‌العاده بزرگ بوده‌ایم؛ به همین دلیل باتری ۵ هزار میلی آمپری Galaxy s11 نباید دور از ذهن باشد. مثلا گوشی ایسوس نیو روگ فون ۲ (Asus’s new Rog phone II) منبع تغذیه بسیار قدرتمندی داشت که آن را برای گیمینگ بسیار مناسب کرده است.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 ؛ حسگر اثرانگشت درون صفحه‌ای

حسگر اثرانگشت درون صفحه یک کانسپت بسیار دوست داشتنی، البته آنهایی که در گلکسی S10 از آن استفاده کردند، انتقادهایی به آن وارد می‌دانند. سرعت، دقت و سهولت استفاده از آن تفاوت‌های چشم‌گیری با سایر حسگرها دارد.

یک سناریو این است که سامسونگ در گلکسی اس ۱۱ به سراغ ترکیبی از یک حسگر اثرانگشت این‌اسکرین (in-screen) و نوعی از قفل صفحه چهره برود. این کاری است که سامسونگ به خوبی می‌تواند انجام دهد. آنها در اس۷ از یک حسگر تشخیص عنبیه استفاده کردند، موضوعی که البته در اس۱۰ شاهد آن نبودیم. البته کمپانی گوگل در این زمینه سرآمد است و آن را در حسگرهای تشخیص حرکت پیکل ۴ به خوبی نشان داده است.

سامسونگ گلکسی اس 11

اندروید ۱۰ و رابط کاربری وان یو آی ۲ (One UI 2)

کاملا مشخص نیست که آیا همه محصولات سامسونگ در سال ۲۰۲۰ بر روی اندروید ۱۰ و همراه با رابط کاربری One UI 2 مخصوص سامسونگ عرضه خواهند شد یا خیر. این رابط کاربری در اکتبر ۲۰۱۹ معرفی شد و اکنون نسخه بتا آن در دسترس است.

با این حال خود اندروید ۱۰ نیز بسیار هیجان انگیز است. حالت دارک مود کل سیستم (Systemwide)، ردیابی وضعیت بدن، تنظیمات جدید حریم خصوصی و در نهایت حالت جذاب لایو کپشنینگ (Live Captioning) مواردی هستند که با اندروید ۱۰ به سراغ ما خواهد آمد. در رابط کاربری One UI 2 تلاش سامسونگ این است که آیکون‌ها و کنترلگرهای نمایشگر را به سوی پایین گوشی بیاورد تا دسترسی به آنها زمانی که با یک دست کار می‌کنیم، بهتر شود.

خانواده گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس ۱۱ ؛ قیمت‌ها فراتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود

شاید سوال اولی که به ذهن خیلی‌ها بیاید این است که قیمت گوشی جدید سامسونگ چقدر خواهد بود؟‌ مانند همه‌ی بررسی‌ها این موضوع به این بستگی دارد که شما می‌خواهید کدام مدل را خریداری کنید. شاید بد نباشد در ابتدا نگاهی به قیمت‌های سری گلکسی اس ۱۰ بیاندازیم:‌

  • گلکسی اس ۱۰ ای (S10E): ۷۴۹ دلار
  • گلکسی اس ۱۰ (S10): ۸۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۱۰ پلاس (S10 Plus): ۹۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۱۰ فایوجی (S10 5G): ۱۳۰۰ دلار

چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ فناوری فایوجی قیمت گوشی را به مراتب بالاتر می‌برد. حالا با توجه‌ای به اینکه همه گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس ۱۰ از فایوجی بهره می‌برند، لطفا انتظار قیمت زیر هزار دلار را نداشته باشید. همچنین اگر به واریانت‌های گلکسی اس ۱۱ می‌گردید که حافظه داخلی بیشتری دارند، باید پول بشتری خرج کنید. به نظر می‌رسد سامسونگ پرچمدار خود را حداقل با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت وارد بازار کند.

اگر بزرگترین گوشی خانواده گلکسی اس ۱۱ (بنابر شایعات «پرو» یا «پلاس») حدودا قیمتی معادل با S10 Plus داشته باشند، قیمت‌ حداقل از هزار دلار آغاز خواهد شد. با در نظر گرفتن فناوری فایوجی و دوربین غول‌آسا در این مجموعه احتمالا حداقل قیمت برای خرید یک سامسونگ گلکسی اس ۱۱ حدودا ۱۱۰۰ دلار (حدود ۱۵ میلیون تومان) باشد؛ یعنی چیزی در حدود گلکسی نوت ۱۰پلاس امروزی.

بیشتر بخوانید:

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر