;
coinex

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : یک گوشی قابل اطمینان از طرف سامسونگ

بازار گوشی های میان رده بیشترین مشتری را دارد و سامسونگ هم یکی از سهام داران این بازار است. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 پرداخته‌ایم.

شکی در این نیست که در کشورهای در حال توسعه گوشی های میان رده بیشترین میزان تقاضا را دارند و این امر را حداقل میزان واردات این اسمارت فون ها به چنین کشورهایی ثابت کرده است. در طول چند سال اخیر برندهایی مانند آنر و شیائومی توانسته‌اند استراتژی‌های فروش خود را بهینه سازی کنند و به طور مداوم سهم سامسونگ (برند پیشرو این بازار) را کاهش دهند.

ارائه محصولی با ویژگی‌های پیشرفته و قیمت منطقی و اقتصادی یک روند پیچیده است و حال سامسونگ بعد از گذشت چند سال با عرضه مجدد محصولات سری M خود می‌خواهد دوباره تبحر خود را در پیاده سازی این روند نشان دهد. این سازنده مشهور کره‌ای ابتدا دو گوشی گلکسی ام 10 و گلکسی ام 20 را با ویژگی‌ها و قیمت خوب عرضه کرد و سپس تجربیات خودش را در ارائه مدلی پیشرفته‌تر و بهتر به نام گلکسی ام 30 به کار گرفت. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 پرداخته‌ایم.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : گل سرسبد گلکسی های سری M

برای تدوین این مطلب یک گلکسی M30 را به مدت یک هفته بررسی کردیم. گوشی مورد بررسی سیستم عامل اندروید 8.1.0، شماره سریال M1AJQ.M305FDDU1ASBA، پچ امنیتی یکم فوریه 2019 و رابط کاربری Samsung Experience 9.5 UI را بر روی خود داشت. با تکراتو همراه باشید.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : طراحی

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : طراحی

  • ابعاد 159 در 75.1 در 8.4 میلیمتر
  • پورت یو اس بی نوع سی
  • بدنه پلاستیکی مات
  • دو سیم کارت نانو
  • پورت کارت حافظه میکرو SD
  • جک 3.5 میلیمتری هدفون

یک نوع هماهنگی خاص در زبان طراحی گوشی های سری M سامسونگ وجود دارد، به این نحو که همه آن‌ها از یک بدنه پلاستیکی باکیفیت، ناچ قطره‌ای شکل و باتری بزرگ بهره می‌برند. شاید با خود بگویید که ناچ نمایشگر ویژگی جدیدی نیست، اما این ویژگی همان مشخصه‌ای است که نشان می‌دهد سامسونگ بالاخره روند به کارگیری جدیدترین گرایش‌های طراحی را در ساخت گوشی های میان رده ابتداییش به کار است.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : طراحی

نمایشگر به کار رفته در گلکسی ام 30 یک پنل سوپر AMOLED با ناچ قطره‌ای شکل Infinity-U، حاشیه‌های باریک و چانه بزرگ است. در این گوشی هوشمند کلید پاور و غلتانک صدا در دیواره سمت راست بدنه قرا گرفته‌اند. این کلیدها حالتی اسفنج مانند دارند، ولی از یک طراحی ارگونومیک خوب بهره می‌برند.

سازنده مشهور کره‌ای در ساخت گلکسی ام 30 از یک سنسور اسکنر اثر انگشت هم استفاده کرده و آن را در پشت این گوشی هوشمند نصب کرده است؛ این اسکنر جای بسیار خوب و سرعت بسیار بالایی دارد، دسترسی به آن برای کاربر راحت است و عملکرد و امنیت بهتری را نیز نسبت به قابلیت تشخیص چهره گوشی ارائه می‌کند.

در دیواره سمت چپ گوشی هم یک پورت نانو سیمکارت با قابلیت دریافت دو سیم کارت و یک پورت اختصاصی کارت حافظه میکرو SD وجود دارد، و در انتهای گوشی هم یک پورت USB نوع C، جک 3.5 میلیمتری هدفون و اسپیکر نصب شده است. متاسفانه اسپیکر نصب شده روی گلکسی ام 30 کیفیت و قدرت صدای چندان خوبی ندارد.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : طراحی

گلکسی M30 برخلاف گوشی های گلکسی ام 10 و گلکسی ام 20 از یک پرداخت شیب دار روی کاور پشتی خود بهره می‌برد. این پرداخت خاکستری – مشکی رنگ جذابیت خاص خود را دارد و نسبت به پرداخت‌های رنگارنگ شیشه‌ای که امروزه در بیشتر گوشی ها شاهد آن هستیم، متمایز جلوه می‌کند.

کاور پشتی گلکسی ام 30 بسیار خش پذیر است و برای حفظ زیباییش مجبور هستید که آن را زیر یک کاور محافظ مخفی کند، اما برخلاف کاور گوشی های گلکسی A30 و گلکسی A50 لکه‌های ناشی از تماس انگشتان دست را به خاطر مات بودنش جذب نمی‌کند. سامسونگ در ساخت این کاور از یک طراحی منحنی شکل استفاده کرده است و به همین نگه داشتن گلکسی M30 در دست بسیار راحت است.


بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : بهترین گوشی میان رده سامسونگ


بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : نمایشگر

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : نمایشگر

  • صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی، تراکم پیکسل 394ppi، نسبت تصویر 19.5 به 9 و ناچ Infinity – U

پنل LCD نصب شده روی گلکسی M20 یک صفحه نمایش خوب است، ولی نمایشگر سوپر AMOLED گلکسی M30 کارایی بسیار بیشتری دارد و یکی از بهترین نمایشگرهایی محسوب می‌شود که در گوشی های دارای این رده قیمتی به کار رفته است. این پنل به لطف فناوریش کنتراست و زاویه دید بسیار خوبی دارد و در همه زوایا بسیار زیبا دیده می‌شود.

صفحه نمایش نصب شده روی گلکسی M30 رنگ‌های سیاه را هم با کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد و میزان حداکثر روشناییش هم در صورتی که به صورت دستی تنظیم شود، آنقدر کافی است که در هنگام تابش نور مستقیم خورشید محتویات مختلف را به راحتی نمایش دهد. این صفحه نمایش میزان سفیدی دقیقی هم دارد، با این حال اگر که به یک تون گرمتر یا خنکتر علاقمند هستید، باید از طریق تنظیمات نمایشگر حالت AMOLED Cinema یا Photo را انتخاب کنید.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : نمایشگر

همانطور که گفته شد صفحه نمایش گلکسی ام 30 یک ناچ قطره‌ای شکل را هم در بالای خود دارد، ولی این ناچ مزاحمتی را برای شما در دیدن محتویات در حال نمایش ایجاد نمی‌کند زیرا سامسونگ این امکان را برای شما فراهم کرده است که با فعال کردن یک نوار سیاه رنگ از قسمت تظیمات نمایشگر آن را مخفی کنید. جانشین گلکسی ام 20 پروتکل Widevine L1 DRM را هم پشتیبانی می‌کند، از این رو می‌توانید با آن محتویت رسانه‌ای HD شبکه نتفیلیکس را هم تماشا کنید.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : سخت افزار

  • پردازشگر هشت هسته‌ای 14 نانومتری اگزینوس 7904 با دو هسته کورتکس A73 و شش هسته کورتکس A53
  • رم 4 / 6 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 / 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
  • قابلیت VoLTE

بیشتر مشخصات داخلی گلکسی ام 20 و گلکسی ام 30 یکسان هستند. گلکسی M30 از یک قلب تپنده اگزینوس 7904 با فناوری 14 نانومتری بهره می‌برد. این تراشه فرامین سنگین شما را با دو هسته کورتکس A73 و فرامین عادیتان را با شش هسته کورتکس A53 انجام می‌دهد. سامسونگ گوشی گلکسی ام 30 خود را در دو مدل با رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه کرده است. هر دو مدل این محصول توانایی پشتیبانی کارت حافظه microSD را دارند.

گلکسی M30 هم مانند بیشتر گوشی های هم رده‌اش دو سیمکارت نانو را پشتیبانی می‌کند و قابلیت VoLTE را از طریق دو سیمکارتش در اختیار شما می‌گذارد. این گوشی هوشمند توانایی خوبی در دریافت سیگنال دارد و حتی در مکان‌های دارای محدودیت شبکه هم صدای شما و مخاطب تماستان را به وضوح منتقل می‌کند.

نمایشگر 6.4 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی، تراکم پیکسل 394ppi، ناچ Infinity – U و نسبت تصویر 19.5 به 9
پردازشگر هشت هسته‌ای 1.8 GHz اگزینوس 7904
رم 4 – 6 گیگابایتی
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع از طریق پورت USB نوع C
سنسورها شتاب سنج، مغناطیس سنج، مجاورت، قطب نما، ژیروسکوپ
شاخص مقاومتی IP ندارد
جک هدفون دارد
مکان اسکنر اثر انگشت پشت گوشی
سیستم عامل و رابط کاربری اندروید 8.1.0 و رابط کاربری Samsung Experience 9.5
دوربین اصلی سه گانه با لنز 13 مگاپیکسلی اصلی دارای دیافراگم f/1.9، لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید 120 درجه با دارای دیافراگم f/2.2 و لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق با دارای دیافراگم f/2.2
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.0
ابعاد 159 میلیمتر در 75.1 میلیمتر در 8.4 میلیمتر

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : کارایی

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : کارایی

  • واحد پردازش گرافیکی مالی G71 MP2
  • عملکرد گیمینگ نه چندان خوب
  • عملکرد کلی منحصربفرد

تراشه اگزینوس 7904 گلکسی ام 30 به خودی خود یک پردازشگر سریع است، با این حال خریداران گلکسی ام 30 این تراشه را با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 675 ردمی نوت 7 پرو شیائومی مقایسه می‌کنند و اینجاست که ضعف‌های این تراشه خودشان را نشان می‌دهند.

اگر که می‌خواهید از گلکسی M30 برای پیام رسانی، تماس و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید متوجه تفاوت چندانی بین کارایی این اسمارت فون میان رده و ردمی نوت 7 پرو نمی‌شوید، ولی اگر می‌خواهید با گلکسی M30 بازی کنید باید بدانید که واحد پردازش گرافیکی مالی G71 MP2 این گوشی هوشمند میان رده بسیار ضعیفتر از واحد پردازش گرافیکی آدرینو 612 ردمی نوت 7 پرو شیائومی است. برای درک بهتر این کارایی بد نیست بدانید که ام 30 بازی PUBG را در حالت استفاده از تنظیمات متوسط به راحتی اجرا می‌کند، در حالی که ردمی نوت 7 پرو این بازی را خیلی راحت با حداکثر تنظیماتش در اختیار شما می‌گذارد.


بهترین گوشی های شیائومی در سال 2019 ؛ با برترین موبایل های شیائومی آشنا شوید


با همه این تفاسیر گلکسی ام 30 در انجام کارهای روزمره کارایی بسیار خوبی دارد و به هیچ وجه شما را دلسرد نمی‌کند. سامسونگ در ساخت این گوشی هوشمند حداکثر تلاشش را کرده است تا اطمینان یابد که رابط کاربری آن به هیچ وجه محدودیتی در انجام فرامین کاربر ندارد. باید به این نکته هم اشاره کرد که گلکسی ام 30 سامسونگ بر خلاف ردمی نوت 7 پرو شیائومی فاقد آگهی‌های تبلیغاتی است.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : سیستم عامل

  • اندروید 8.1.0
  • رابط کاربری Samsung Experience 9.5
  • نرم افزار Glance
  • قابلیت‌های کنترلی حرکتی خوب
  • دارای برنامه‌های سنگین اضافی

گلکسی M30 هم مانند گوشی های گلکسی M10 و گلکسی M20 سیستم عامل اندروید 8.1.0 و رابط کاربری Samsung Experience 9.5 را بر روی خود دارد و با توجه به این که گوگل به زودی بروزرسانی سیستم عامل اندروید Q را ارائه می‌کند، دلسرد کننده است که سامسونگ هنوز بروزرسانی اندروید پای را روی بعضی از گوشی‌ هایش نصب نکرده است.

ولی نکته منحصربفردی که درباره سیستم عامل گلکسی ام 30 وجود دارد این است که سازنده مشهور کره‌ای رابط کاربری آن را به میزان زیادی ارتقاء داده و این امر باعث شده است که کابران گلکسی M30 تجربه کاربری بسیار خوبی را از این محصول دریافت کنند.

صفحه قفل گلکسی ام 30 مانند سایر گوشی های میان رده سامسونگ آرایشی مجله‌ای شکل دارد با این تفاوت که اطلاعاتش به واسطه نرم افزار Glance بروزرسانی شده است. صفحه خانه گلکسی ام 30 هم انعطاف پذیری بالایی دارد و آپشن‌های زیادی را در اختیارتان می‌گذارد تا آن را مطابق سلیقه خود تغییر دهید. شما می‌توانید این صفحه را در حالت iOS مانند ارائه شده حفظ کنید یا برنامه‌های خاصی را برای نمایش داده شدن در آن انتخاب نمایید و برنامه‌های دیگر را در داخل یک کشو نرم افزاری مخفی کنید.

گلکسی M30 فرامین حرکتی را هم پشتیبانی می‌کند و از این نظر راندمان شما را در استفاده از گوشی بالا می‌برد، اما متاسفانه نرم افزارهای نصب شده زیادی ندارد. سامسونگ مجموعه نرم افزارهای خودش را روی این گوشی هوشمند نصب کرده است، ولی بهتر بود که گلکسی ام 30 را بدون آن‌ها ارائه کند تا کاربر خودش برنامه‌های مورد نیازش را نصب کند. دیلی هانت، آمازون و پیکیج نرم افزاری آفیس مایکروسافت هم روی این گوشی میان رده نصب شده‌اند. متاسفانه امکان حذف برنامه‌های آفیس برای شما وجود ندارد.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : دوربین

  • دوربین اصلی سه گانه با دو سنسور 5 مگاپیکسلی و یک سنسور 13 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی رده متوسط
  • روشنایی نسبتا زیاد عکس‌های ثبت شده

گلکسی M30 از نظر دوربین شباهت زیادی به گلکسی M20 دارد، با این تفاوت که از یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمق سنج هم بهره می‌برد. سنسور اصلی دوربین پشتی این اسمارت فون میان رده یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است که توسط دو سنسور 5 مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم‌های f/2.2 پشتیبانی می‌شود.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : دوربین

دوربین گلکسی ام 30 مشکلات دوربین گلکسی ام 20 را همچنان در خود دارد به این نحو که تصاویرش را از نظر نور کمی اشباع می‌کند. متاسفانه هم عکس‌های ثبت شده با سنسور واید انگل و هم عکس‌های ثبت شده با سنسور اصلی دوربین این مشکل را دارند.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : دوربین

در هنگام وجود نور کافی دوربین گلکسی M30 کارایی قابل تاییدی دارد، ولی در همین شرایط هم جزئیات منعکس شده در تصاویر کم هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که با دوربین گلکسی ام 30 وارد رقابت عکاسی نشوید.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : دوربین

در شرایط غیرایده آل کیفیت تصاویر بدتر هم می‌شوند. عکس‌هایی که با سنسور اصلی و سنسور واید انگل گلکسی ام 30 در این شرایط گرفته می‌شوند جزئیات بسیار کمی را نشان می‌دهند و نویز زیادی دارند. علاوه بر این سنسور 5 مگاپیکسلی واید انگل گوشی هم جزئیات زیادی را دریافت نمی‌کند و به دلیل نداشتن قابلیت فوکوس خودکار بهتر است که در محیط‌های باز مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : دوربین

دوربین گلکسی ام 30 در محیط‌های سرپوشیده (حتی در شرایط دارای نور کافی) هم کارایی خوبی در عکاسی ندارد. سایه‌های عکس‌های گفته شده در چنین شرایطی نویز زیادی دارند و خود عکس هم فاقد جزئیات به نظر می‌رسد.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گلکسی M30 کارایی متوسطی دارد و مانند دوربین اصلی گوشی توانایی فیلم برداری با کیفیت فول اچ دی را در اختیارتان می‌گذارد. متاسفانه سامسونگ این گوشی هوشمندش را به قابلیت پایدارسازی فیلم مجهز نکرده است.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : باتری

  • دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، فناوری شارژ سریع 15 واتی و روشن نگه داشتن گوشی به مدت دو روز کامل

گلکسی M30 سامسونگ از نظر عملکرد باتری منحصربفرد است. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نصب شده روی این گوشی هوشمند با یک بار شارژ کامل به راحتی به مدت یک روز فرامین شما را انجام می‌دهد و در صورت استفاده بهینه تا دو روز کامل را هم دوام می‌آورد. سامسونگ گلکسی ام 30 را با یک شارژر سریع استاندارد عرضه کرده است. این شارژر فناوری شارژ سریع 15 واتی را در خود دارد و از طریق یک پورت یو اس بی نوع سی گلکسی ام 30 را شارژ می‌کند.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی M30 : نتیجه گیری

گلکسی M30 گل سرسبد خانواده گوشی های سری M سامسونگ است و با قیمتی ارزانتر از قیمت ردمی نوت 7 پرو شیائومی در بازار خرید و فروش می‌شود. از نظر قدرت دوربین و کارایی محصول شیائومی بهتر است، اما اگر برای انجام کارهای روزمره به دنبال یک گوشی هوشمند هستید می‌توانید به گلکسی M30 هم اطمینان کنید. نمایشگر سوپر AMOLED، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و رابط کابری فاقد آگهی تبلیغاتی از برتری‌های این گوشی هوشمند هستند. شما می‌توانید مدل 64 گیگابایتی این محصول را با قیمتی در حدود 210 دلار و مدل 128 گیگابایتی آن را با قیمتی در حدود 250 دلار خریداری کنید.

نقاط قوت:

  • نمایشگر سوپر AMOLED زیبا
  • باتری کارآمد و قدرتمند
  • نرم افزار بهینه سازی شده و فاقد آگهی تبلیغاتی

نقاط ضعف:

  • کارایی متوسط گیمینگ
  • دوربین‌های مایوس کننده

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر