;
coinex

بررسی مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : بهترین اسمارت واچ سامسونگ

ساعت های هوشمند هنوز مانند اسمارت فون‌ها فراگیر نشده‌اند، ولی روند فروششان سیری صعودی دارد. در این مطلب مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ را بررسی کرده‌ایم.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ

کم کم باید اعتراف کنیم که اسمارت واچ ها هم در دنیای ما جای مخصوص خود را دارند. بزرگتر شدن روز به روز ابعاد اسمارت فون ها باعث شده است که اسمارت واچ ها محبوبیت بیشتری پیدا کنند زیرا با یک نگاه روی صفحه آن‌ها می‌توانید ببینید که ساعت چند است، از طرف چه کسی تماس و پیام داشته‌اید و علاوه بر این اطلاعاتی را درباره شرایط آب و هوایی و مفاهیم مختلف دریافت کنید.

با این حال آنچه که باعث می‌شود یک کاربر از خرید یک ساعت هوشمند امتناع کند، راندمان پایین باتری آن است، به این نحو که حتی بهترین اسمارت واچ های موجود در بازار هم نمی‌توانند با یک بار شارژ باتری بیشتر از دو روز روشن باقی بمانند. علی رغم این موضوع گلکسی واچ 2019 سامسونگ باز هم خریدار دارد زیرا می‌تواند با یک بار شارژ به مدت چهار روز فرامین شما را انجام دهد.

سیستم عامل تایزن این اسمارت واچ 329 دلاری بدون شک مشکلاتی دارد، با این حال کیفیت ساخت خوبش، ظرفیت حافظه داخلیش، باتری قدرتمندش و قابلیت‌های ورزشیش آن را به بهترین ساعت هوشمند برای کاربران گوشی های هوشمند اندروید تبدیل کرده است. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : مدل ها، اندازه و قیمت

سامسونگ ساعت هوشمند گلکسی واچ 2019 خود را در سه رنگ و دو اندازه ارائه کرده است. مدل 42 میلیمتری این اسمارت واچ در دو رنگ مشکی و رزگلد و مدل 46 میلیمتری آن با یک قاب نقره‌ای رنگ و حاشیه و بندهای مشکی رنگ عرضه شده است. هر دو مدل با قابلیت‌های اتصالی بلوتوث و LTE عرضه شده‌اند و شما می‌توانید هر مدل را با قیمت زیر خریداری کنید.

مدل قیمت
مدل LTE گلکسی واچ 42 میلیمتری 2019 سامسونگ 379 دلار

 

مدل بلوتوث گلکسی واچ 42 میلیمتری 2019 سامسونگ 329 دلار
مدل LTE گلکسی واچ 46 میلیمتری 2019 سامسونگ 399 دلار
مدل بلوتوث گلکسی واچ 46 میلیمتری 2019 سامسونگ 349 دلار

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : طراحی

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : طراحی

طراحی اسمارت واچ ها یک پروسه تنش زا است، زیرا نمایشگر این گجت‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند اطلاعات مختلف را به راحتی نشان دهد، ولی در عین حال باعث بزرگ به نظر رسیدن ساعت روی مچ دست شما نشود. برای تدوین این مطلب هر دو مدل 42 و 46 میلیمتری گلکسی واچ 2019 را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مدل 42 میلیمتری این محصول 49 گرمی کمی بزرگ و سنگین است، اما مدل 46 میلیمتریش با وزن 63 گرم ابعاد مناسبتری دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که ساعت هوشمند گارمین فوررانر 235 (Garmin Forerunner 235) 45.36 گرم وزن دارد، اگرچه که کل بدنه آن از جنس پلاستیک ساخته شده است.

با این حال ساعت های گلکسی واچ 2019 سامسونگ علی رغم این که ابعاد بزرگی دارند، بسیار زیبا هستند. در این رابطه باید اعتراف کرد که مدل رزگلد این محصول برخلاف محصولاتی که از طرف سایر سازندگان با رنگ صورتی ساخته شده‌اند و با نام رنگ رزگلد عرضه می‌شوند، واقعا رنگ رزگلد را روی خود دارد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که قاب این محصول گردتر از اسمارت واچ های قبلی سامسونگ و گیر اسپرت 2018 سازنده مشهور کره‌ای است که با بدنه‌ای چهارگوش و صفحه نمایشی دایره‌ای شکل وارد بازار شد.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : طراحی

همانطور که گفته شد، مدل 46 میلیمتری گلکسی واچ 2019 از یک بدنه نقره‌ای رنگ با حاشیه مشکی بهره می‌برد. در این ساعت کلیدهای نصب شده در سمت راست بدنه هم با چرم مشکی تزئین شده‌اند و حس خوبی را به دست کاربر منتقل می‌کنند.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : طراحی

سامسونگ قبل از عرضه گلکسی واچ های 2019 خود گفته بود که این محصولاتش از اسمارت واچ های قبلیش مقاومت بیشتری دارند. در این زمینه بد نیست بدانید که هر دو مدل گلکسی واچ 2019 از پوشش محافظتی گورریلا گلس DX+ بهره می‌برند و تا عمق 50.292 متری آب در مقابل نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مقاوم هستند. هر دو مدل به قابلیتی به نام Eject Water هم مجهز شده‌اند؛ این قابلیت مایعات درون دستگاه را از طریق اسپیکر آن خارج می‌کند.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : رابط کاربری تایزن

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : رابط کاربری تایزن

سامسونگ کماکان به پلت فرم تایزن تکیه کرده است. این پلت فرم از نظر ساختاری خیلی بهتر از پلت فرم Wear OS گوگل و تا حدی بهتر از پلت فرم Watch OS اپل است، به این نحو که در آن صفحه‌ها آرایشی منطقی دارند و به راحتی با چند بار لمس کردن صفحه نمایش ساعت قابل تنظیم و ترتیب بندی هستند.

سیستم عامل تایزن گلکسی واچ 2019 علاوه بر صفحه خانه که تاریخ، زمان و میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد، از طریق چند صفحه دیگر اطلاعاتی را درباره آب و هوا، برنامه‌های استفاده شده اخیر، وضعیت سلامتی، تقویم، مخاطبان و چند ویژگی دیگر را نیز در اختیارتان می‌گذارد. شما با لمس کردن و نگه داشتن هر صفحه می‌توانید مکان آن را جا به جا کنید.

حاشیه چرخان گلکسی واچ همچنان یکی از ویژگی‌های اصلی تعریف کننده این محصول است. این ابزار به راحتی می‌تواند فرامین شما را انجام دهد بدون این که بخواهید صفحه نمایش ساعت را با انگشتان خود لمس کنید. برای مثال در گلکسی واچ سامسونگ می‌توانید با لمس کردن نمایشگر در جهت چپ یا راست به صفحات مختلف دسترسی پیدا کنید یا این که با چرخاندن حاشیه ساعت به صفحه مورد نظرتان برسید.

در گلکسی واچ 2019 همچنین می‌توانید با لمس کردن و نگه داشتن صفحه ساعت رنگ، طراحی و میزان پیچیدگی آن را تغییر دهید. سامسونگ همچنین این امکان را برای کاربر گلکسی واچ 2019 فراهم کرده که کنترل بسیار وسیعی روی اعلان‌ها، برنامه‌ها و سایر ویژگی‌های این گجت پوشیدنی داشته باشد. در این ساعت شما می‌توانید به روش‌های مختلفی به اعلان‌ها پاسخ دهید. برای مثال به منظور جواب دادن به اعلان‌های پیام‌های متنی می‌توانید پاسخ خود را دیکته کنید، از ایموجی‌ها استفاده کنید، از پاسخ‌های سریع استفاده کنید، با استفاده از صفحه کلید ساعت به پیام خود پاسخ دهید یا این که خودتان حروف‌ها را بنویسید.

پلت فرم تایزن سرعت بالایی نیز دارد و تقریبا در انجام همه فرامین شما عملکرد خوبی را ارائه می‌کند؛ باید به این نکته هم اشاره کرد که پردازشگر جدید به کار رفته در گلکسی واچ نیز باعث شده است که سرعت پلت فرم این ساعت در انجام فرامین شما بیشتر از سرعت ساعت های دارای پلت فرم Wear گوگل باشد. البته باید در نظر داشت که بهینه سازی‌های اخیری که گوگل در پلت فرمش ایجاد کرده باعث شده‌اند که کارایی این پلت فرم تقریبا با کارایی پلت فرم تایزن سامسونگ برابری کند.

شایعه شده که ساعت های جدیدی که قرار است با پلت فرم Wear گوگل عرضه شوند (از جمله ساعت پیکسل واچ جدید خود گوگل)، با یک پردازشگر جدید وارد بازار می‌شوند.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : قابلیت‌های ورزشی

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : قابلیت‌های ورزشی

گلکسی واچ 2019 می‌تواند تمارین شما را به طور خودکار در شش ورزش مختلف دنبال کند و دو و دوچرخه سواری هم دو مورد از این ورزش‌ها هستند. اگر قابلیت GPS و شبکه وایرلس این ساعت را فعال کنید، مسیر حرکت شما توسط ساعت ثبت می‌شود. قابلیت GPS گلکسی واچ می‌تواند با دقت بالایی حرکات شما را در هنگام تمرین کردن دنبال کند و خود ساعت هم دقت بالایی در ثبت نرخ ضربان قلب شما دارد.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : قابلیت‌های ورزشی

شرکت‌های زیادی برای پلت فرم تایزن برنامه نمی‌سازند و شرکت آندرآرمور (Under Armour) یکی از معدود سازندگان نرم افزار برای این پلت فرم است. به همین دلیل با خرید گلکسی واچ 2019 می‌توانید از برنامه‌های MapMyRun، UA Record، Calorie Counter و Endomondo این سازنده هم استفاده کنید.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : قابلیت‌های ورزشی

برنامه MapMyRun به مدت چند سال است که توسط کاربران گوشی‌های همراه و سایر تجهیزات پشتیبانی کننده این نرم افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت زیادی دارد. این نرم افزار کارایی خوبی روی گلکسی واچ 2019 دارد، فعالیت‌های ورزشی زیادی را پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در مسافت‌ها و زمان‌های مختلف به شما بازخورد صوتی بدهد. یکی از ویژگی‌های زیبای MapMyRun این است که با افزایش نرخ ضربان قلب کاربر رنگ پیش زمینه آن از آبی به سبز و سپس به قرمز تغییر می‌کند.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : قابلیت‌های ورزشی

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : عملکرد باتری

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : عملکرد باتری

سازنده مشهور کره‌ای ادعا کرده است که باتری مدل‌های LTE ساعت های گلکسی واچ جدیدش کارایی بسیار بالایی دارند. باتری 270 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در مدل 42 میلیمتری با یک بار شارژ به مدت 3 روز و باتری 472 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در مدل 46 میلی متری این محصول با یک بار شارژ به مدت 4 روز فرامین شما را انجام می‌دهد. مدل بلوتوث این ساعت‌ها هم از نظر عملکرد باتری تقریبا برای مدت زمان مشابهی فرامین شما را انجام می‌دهند.

البته باید در نظر داشته باشید که فعال سازی قابلیت GPS ساعت برای دنبال کردن تمارین ورزشیتان باعث می‌شود که شارژ باتری ساعت بیشتر مصرف شود. برای مثال 30 دقیقه دوندگی در هنگام روشن بودن قابلیت GPS و سنسور تشخیص دهنده ضربان قلب باعث می‌شود که شارژ باتری 6 تا 7 درصد کاهش یابد. گلکسی واچ های جدید سامسونگ مانند نسل قبلی ساعت‌های هوشمند این برند مشهور قابلیت شارژ وایرلس را هم پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : پشتیبانی آیفون

برای تهیه این بررسی از گلکسی واچ 2019 در کنار گوشی هوشمند گلکسی اس 8 استفاده کردیم، با این حال یکی از مزیت‌های پلت فرم تایزن این است که دستگاه‌های iOS را هم پشتیبانی می‌کند. گلکسی واچ هم مانند ساعت های هوشمند دارای پلت فرم Wear گوگل تجربه کاربری خوبی را در کنار یک دستگاه iOS در اختیارتان نمی‌گذارد. برای مثال در این حالت استفاده تعاملات شما بسیار محدود می‌شود به این نحو که اعلان‌های ایمیل، فیسبوک و نرم افزارهای مشابه را دریافت می‌کنید، اما نمی‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : پشتیبانی آیفون

شما همچنین می‌توانید به پیام‌های عادی پاسخ دهید اما نمی‌توانید خودتان پیام بفرستید یا این که به پیام‌های نرم افزار iMessages جواب دهید. در این حالت پیدا کردن نرم افزارها هم برای کاربر دشوار می‌شود و شما فقط می‌توانید به نرم افزارهای رایگان دسترسی داشته باشید.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : نرم افزارها

پشتیبانی نرم افزاری یکی از زمینه‌هایی محسوب می‌شود که پلت فرم تایزن در آن از پلت فرم‌های اپل و گوگل عقب است. سامسونگ گفته که بیش از 70000 نرم افزار برای پلت فرم تایزن وجود دارد، با این حال هیچ یک از این نرم افزارها به خوبی گوگل، فیسبوک، توییتر، یلپ، اینستاگرام و سایر برنامه‌های مشابه نیست. این نقطه ضعف عملکرد شما را بسیار محدود می‌کند. برای مثال شما اعلان‌های این برنامه‌ها را دریافت می‌کنید، اما نمی‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید یا خودتان در این برنامه‌ها روند پیام رسانی را شروع کنید.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : نرم افزارها

دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ هم عملکرد محدودی روی گلکسی واچ 2019 دارد. این دستیار هوشمند در گلکسی واچ می‌تواند کارهایی مانند برقراری تماس و ارسال پیام به مخاطبان، اعلام وضعیت آب و هوا و شروع روند تمرین ورزشی را به خوبی انجام دهد، ولی نمی‌تواند درخواست‌های ساده‌ای مانند “پیدا کردن مسیر برگشت به خانه” و “خاموش کردن لامپ اتاق” را انجام دهد.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : نرم افزارها

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : یکپارچگی با SmartThings

سامسونگ در تلاش است که یکپارچگی بیشتری را بین قابلیت‌های خانه هوشمندش (SmartThings) و سایر محصولاتش ایجاد کند و گلکسی واچ هم یکی از این محصولات است. نرم افزار SmartThings گلکسی واچ شما را قادر می‌سازد تا وسایل هوشمند خانه را کنترل کنید. این نرم افزار وضعیت تجهیزات یک خانه هوشمند را با سرعت نسبتا آهسته‌ای بارگزاری می‌کند، اما بعد از اتمام روند بارگزاری شما با سرعت خوبی می‌توانید وسیله مورد نظرتان را کنترل کنید.

شما می‌توانید از وضعیت ساعت به عنوان یک شرط اتوماسیون هم استفاده کنید، ولی این قابلیت محدودیت‌هایی دارد. برای مثال می‌توانید این وضعیت را به نحوی تنظیم کنید که با تشخیص خواب و بیدار بودن یا در حال استراحت یا تمرین بودن شما عملکرد وسایل هوشمند متصل به ساعت را تغییر دهد. البته بهتر بود که کاربر بتواند این اتوماسیون را برحسب موقعیت مکانی ساعت تنظیم کند، به این نحو که مثلا زمانی که شما برای دویدن از خانه خارج می‌شوید این اتوماسیون در خانه را قفل کند.

مشخصات فنی گلکسی واچ 2019 سامسونگ : نتیجه گیری

گلکسی واچ سامسونگ از نظر عملکرد باتری بهترین ساعت هوشمند اندروید موجود در بازار است. این گجت پوشیدنی می‌تواند با یک بار شارژ به مدت چهار روز روشن باقی بماند و همین دلیل برای خریدن آن کافی است. رابط کاربری تایزن این اسمارت واچ هم علی رغم محدود بودن تعداد نرم افزارهایش کارایی خوب و عملکرد آسانی را در اختیار شما می‌گذارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این محصول که آن را از اسمارت واچ‌های دارای سیستم عامل گوگل متمایز می‌کند، حافظه داخلی آن است که امکان ذخیره کردن موسیقی را برای شما فرهم می‌کند. اگر از یک آیفون استفاده می‌کنید و در جستجوی یک اسمارت واچ هستید، توصیه می‌کنیم که اپل واچ را بخرید زیرا کارایی بهتری در کنار آیفون دارد؛ علی رغم این موضوع تا زمانی که گوگل بتواند محصولی را با یکپارچگی بهتری ارائه کند، گلکسی واچ عملکرد بهتری را در کنار یک آیفون در اختیار شما می‌گذارد.

ویژگی‌های مثبت:

  • طراحی زیبا
  • عملکرد بسیار خوب باتری
  • قابلیت های ورزشی خوب
  • فضای داخلی برای ذخیره موسیقی

ویژگی‌های منفی:

  • تعداد کم نرم افزارهای پشتیبانی کننده سیستم عامل تایزن
  • عدم کارآمدی دستیار مجازی بیکسبی به اندازه دستیار مجازی گوگل اسیستنت

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر