;
coinex

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : یک گوشی ماندگار اقتصادی

گوشی های اقتصادی جدید سامسونگ ارزش خریدن دارند و گلکسی A20 هم یکی از این محصولات است. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 پرداخته‌ایم.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : مقدمه

گوشی های ارزان قیمت قبلی سامسونگ نمایانگر این ضرب المثل بودند که “هرچه قدر پول دهی، همانقدر آش می‌خوری”، ولی محصولات اخیر این سازنده مانند گلکسی A20 و گلکسی A50 ماهیتا با این ضرب المثل فاصله دارند، به این نحو که بعضی از ویژگی‌های گوشی های گرانتر سازنده خود را نیز در اختیار کاربرشان می‌گذارند.

گلکسی A20 از نظر کارایی، طراحی و کیفیت نمایشگر کمی ملاحظه کارانه ساخته شده است، اما توانایی خوبی در زمینه عکاسی دارد و یک باتری قدرتمند را هم در اختیارتان می‌گذارد. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : قیمت و مشخصات فنی

گلکسی آ 20 بررسی شده در این مطلب 239 دلار قیمت دارد. این محصول از یک رم 3 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 512 گیگابایت بهره می‌برد. در این قسمت سایر مشخصات این محصول را مشاهده می‌کنید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20
نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED با رزولوشن 1560 در 720 پیکسلی
دوربین پشتی دوگانه با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.9 و سنسور 5 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/2.2
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
پردازشگر اگزینوس 7904
رم 3 گیگابایت
حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 512 گیگابایت
ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر ساعت
ابعاد 158.5 در 74.7 در 7.62 میلیمتر
وزن 166 گرم

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : طراحی

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : طراحی

با توجه به گلکسی های سری A جدید می‌توان گفت که سامسونگ تصمیم گرفته که گوشی های اقتصادیش را با ظاهر گوشی های پرچمدارش وارد بازار کند. گلکسی A20 با نمایشگر 6.4 اینچی، حاشیه‌های باریک و ناچ U شکل دربردارنده دوربین سلفیش به هیچ وجه باعث نمی‌شود که کسی فکر کند یک گوشی ارزان قیمت را در دست گرفته‌اید. در واقع اقتصادی بودن ماهیت این گوشی هوشمند هم مانند گلکسی A50 زمانی مشخص می‌شود که شما به میزان زیادی از آن استفاده کنید.


بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : بهترین گوشی میان رده سامسونگ


مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : طراحی

کاور پشتی گلکسی آ 20 از جنس پلاستیک ساخته شده است. این کاور حس ارزان بودن گوشی را منتقل نمی‌کند، اما مشکلات خاص خود را دارد به این نحو که به راحتی خش پذیر است و جای انگشتان دست شما را روی خودش نگه می‌دارد. اگر که می‌خواهید این محصول را خریداری کنید، به شما توصیه می‌کنیم که یک کاور محافظ هم برای آن بخرید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : طراحی

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : نمایشگر

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : نمایشگر

گلکسی A20 از نظر ابعاد به گلکسی A50 شباهت دارد. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED با رزولوشن 1560 در 720 پیکسلی مجهز است. رزولوشن این پنل به خوبی رزولوشن یک پنل فول اچ دی پلاس نیست و تعداد کمتر پیکسل‌های آن به راحتی ضعف کیفیتی آن را در مقایسه با کیفیت یک صفحه نمایش فول اچ دی پلاس نشان می‌دهند.

پیام‌های متنی، آیکون نرم افزارها، تصاویر، فیلم‌ها و افکت‌های انیمیشنی نمایش داده شده روی صفحه نمایش گلکسی A20 کمی دندانه دار ظاهر می‌شوند و رزولوشن نمایشگر هم برای پخش فیلم مناسب نیست؛ از این نظر می‌توان گفت که موتو جی 7 یک انتخاب بهتر برای شما محسوب می‌شود زیرا اگرچه 299 دلار قیمت دارد، یک نمایشگر 2270 در 1080 پیکسلی را در اختیارتان می‌گذارد.

علی رغم این موضوع باید اعتراف کرد که پنل گلکسی A20 روشنایی خوب و توانایی مطلوبی در تولید رنگ دارد. این پنل 100 درصد فضای رنگ sRGB را پوشش می‌دهد و توانست در تست دقت Delta-E انجام شده برای این بررسی 0.35 امتیاز را کسب کند. در رابطه با این تست بد نیست بدانید که هرچه امتیاز کسب شده توسط گوشی به عدد 0 نزدیکتر باشد، دقت آن بیشتر است.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : نمایشگر

صفحه نمایش نصب شده روی گلکسی آ 20 همچنین می‌تواند 465 نیت روشنایی را در اختیارتان بگذرد. این مقدار از حد متوسط (488 نیت) کمتر است، اما نور لازم را برای مشاهده راحت مطالب نمایش داده شده روی نمایشگر در یک روز آفتابی ارائه می‌کند. گلکسی A20 به قابلیتی به نام حالت Convenient dark mode هم مجهز شده است تا به چشم کاربر در هنگام مشاهده نمایشگر در فضاهای تاریک فشار کمتری وارد شود.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : دوربین

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : دوربینمشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : دوربین

سامسونگ یک ماژول دوگانه نسبتا برجسته را متشکل از یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و یک سنسور 5 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/2.2 در پشت گلکسی A20 نصب کرده است. سنسور 5 مگاپیکسلی این دوربین وظیفه تشخیص عمق میدان را برعهده دارد و باعث می‌شود که عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی A20 نسبت به عکس‌های ثبت شده با دوربین تک لنزی موتو جی 7 پاور کیفیت بسیار بیشتری داشته باشند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : دوربین

دوربین اصلی گلکسی A20 نور طبیعی را به طور خودکار متعادل می‌کند تا عکس‌های بهتری را ثبت کند. اگر روی عکس‌هایی که با این تنظیمات گرفته می‌شوند زوم کنید میبینید که جزئیات عکس‌ها کمی محو شده‌اند، با این حال می‌توان گفت که کارایی دوربین در گرفتن عکس در چنین شریطی نسبتا خوب است. دوربین اصلی گلکسی آ 20 در خارج از محیط‌های بسته عکس‌های بسیار بهتری را ثبت می‌کند. عکس‌هایی که با این دوربین در روزهای آفتابی ثبت می‌کنید، جزئیات و رنگ‌های بسیار خوبی دارند و برخلاف عکس‌های گرفته شده با دوربین موتو جی 7 پاور سایه آبی رنگ ندارند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : دوربین

اگر به حالت عکس برداری پرتره گوشی های پرچمدار علاقمند هستید، گلکسی آ 20 یک گوشی خوب برای شما محسوب می‌شود زیرا این قابلیت را با نام Live Focus در اختیارتان می‌گذارد. دوربین پشتی گلکس آ 20 همچنین به طور خودکار روی هدف عکاسی فوکوس می‌کند و امکان کنترل کردن میزان محو شدگی پس زمینه عکس را نیز به شما می‌دهد.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : دوربین

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی گلکسی A20 هم کارایی بسیار خوبی دارد. این دوربین رنگ‌ها را با کیفیت بسیار خوبی در عکس منعکس می‌کند، بدون این که مانند دوربین سایر گوشی های دارای قیمت مشابه آن‌ها را بیش از حد اشباع سازی کند. می‌توان گفت که دوربین سلفی گلکسی آ 20 هم نسبت به دوربین سلفی موتو جی 7 پاور کارایی بهتری در عکاسی دارد.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : کارایی

پردازشگر اگزینوس 7904 به کار رفته در گلکسی A20 یک تراشه رده متوسط ابتدایی است. استفاده از این تراشه در این گوشی اقتصادی باعث شده است که قیمت این محصول از قیمت گلکسی A50 دارای اگزینوس 9610 ارزانتر شود، اگرچه که قدرت این تراشه هم از قدرت اگزینوس 9610 کمتر است.

گلکسی آ 20 توانست در تست گیک بنچ 4 (تست بررسی کارایی کلی گوشی) 4174 امتیاز را کسب کند، در حالی که گلکسی آ 50 در این تست به امتیاز 5200 دست پیدا کرد. امتیاز این گوشی هوشمند در این تست از امتیاز موتو جی 7 پاور هم کمتر بود. موتو جی 7 پاور به دلیل داشتن پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 630 در این تست توانست 4814 امتیاز کسب کند.

به طور کلی باید گفت که اگر می‌خواهید گلکسی A20 کارایی خوبی را در اختیارتان بگذارد باید در هر لحظه تنها یک نرم افزار را با آن اجرا کنید، زیرا اجرای چند نرم افزار با یکدیگر سرعت این گوشی هوشمند را کم می‌کند. گلکسی آ 20 مانند سایر گوشی های اقتصادی برای اجرای بازی ساخته نشده است. برای مثال اگر بازی Asphalt 9: Legends را با این گوشی هوشمند اجرا کنید، متوجه تاخیر زیادی در اجرای بازی و افت فریم محسوس آن می‌شوید و پشت گوشی هم داغ می‌کند.

گلکسی آ 20 صرفا در اجرای نرم افزارهای سنگین کند نیست بلکه سنسور اثر انگشت آن هم عملکرد کندی دارد. این سنسور به چند ثانیه زمان نیاز دارد تا اطلاعات اثر انگشت شما را ثبت کند و به همین دلیل ممکن است که به جای استفاده از این قابلیت به قابلیت تشخیص چهره یا الگوهای آن روی بیاورید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : عملکرد باتری

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : عملکرد باتری

گلکسی آ 20 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتیش خودش را به شما ثابت می‌کند. باتری به کار رفته در این گوشی هوشمند می‌تواند با یک بار شارژ به مدت 13 ساعت و 46 دقیقه فرامین شما را در زمینه وب گردی انجام دهد، در حالی که این مقدار برای یک گوشی عادی 10 ساعت است. برای مقایسه بد نیست بدانید نوکیا 7.1 که 100 دلار از گلکسی آ 20 گرانتر است، در این زمینه به مدت 7 ساعت و 42 دقیقه و موتو جی 7 پاور با باتری 5000 میلی آمپر ساعتیش به مدت 15 ساعت و 35 دقیقه فرامین شما را در زمینه وب گردی انجام می‌دهد.

سامسونگ گلکسی آ 20 را با یک شارژر 15 واتی عرضه کرده است، به همین دلیل مجبور نیستید که مدت زمان زیادی صبر کنید تا باتری خالی این گوشی هوشمند کاملا شارژ شود. این شارژر در مدت 30 دقیقه باتری گلکسی آ 20 را به مقدار 30 درصد شارژ می‌کند و به کمتر از 2 ساعت زمان نیاز دارد تا این باتری را کاملا شارژ کند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : رابط کاربری

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : رابط کاربری

گلکسی A20 هم مانند بیشتر گوشی های 2019 سامسونگ با سیستم عامل اندروید 9 پای وارد بازار شده است. این سیستم عامل رابط کاربری One UI سامسونگ را بر روی خود دارد، به همین دلیل آیکون نرم افزارها و نوشته‌های پایین نمایشگر در گلکسی آ 20 نسبت به یک گوشی دارای سیستم عامل اندروید خام بزرگتر هستند.

رابط کاربری وان یو آی عملکرد خوبی روی نمایشگر بزرگ گلکسی آ 20 دارد و نحوه کار کردن با آن به واسطه فرامین حرکتی هم بسیار آسان است. قابلیت پشتیبانی فرامین حرکتی گلکسی آ 20 همچنین باعث شده است که این گوشی هوشمند نیازی به کلیدهای مجازی اضافی نداشته باشد. انتظار داریم که گلکسی A20 در سال 2020 بروزرسانی نرم افزاری اندروید کیو را هم دریافت کند. سامسونگ در انتشار چنین بروزرسانی‌هایی هرگز عجله نداشته است، از این رو احتمالا گلکسی A20 بعد از گوشی های سری S و نوت سازنده‌اش این بروزرسانی را دریافت می‌کند.

همانطور که گفته شد گلکسی A20 به یک حافظه داخلی 32 گیگابایتی مجهز است، اما شما فقط می‌توانید از 15 تا 20 گیگابایت این حافظه استفاده کنید زیرا مابقی حجم آن توسط سیستم عامل و نرم افزارهای گوشی اشغال می‌شود. شما می‌توانید بعضی از این نرم افزارها را پاک کنید، اما برای آزاد کردن فضای بیشتر باید سایر نرم افزارها را از قسمت تنظیمات گوشی غیرفعال نمایید.


مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 ؛ بررسی کامل گوشی گلکسی A30 سامسونگ


مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A20 : نتیجه گیری

هر گوشی ارزان قیمتی نقطه ضعف خاص خود دارد و نقطه ضعف‌های گلکسی آ 20 هم رزولوشن پایین نمایشگر و عملکرد کند آن هستند، اگرچه که دوربین‌های قدرتمند و باتری کارآمد این محصول نقطه ضعف‌هاش را کمرنگ می‌کنند. خش پذیری زیاد کاور پشتی گلکسی آ 20 هم یکی دیگر از نقطه ضعف‌های این گوشی هوشمند است، اگرچه که می‌توانید این نقطه ضعف را با خرید یک کاور محافظ رفع کنید.

گلکسی A20 به طور کلی از موتو جی 7 پاور بهتر نیست، ولی رقیب خوبی برای این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. اگر که نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای خرید یک گوشی هوشمند بپردازید و کندی عملکرد گوشی برای شما مهم نیست، گلکسی A20 به دلیل داشتن یک باتری و دوربین‌های قدرتمند گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

نقاط قوت:

  • عملکرد بسیار خوب باتری
  • قیمت اقتصادی
  • دوربین‌های کارآمد
  • عملکرد خوب حالت Live Focus دوربین

نقاط ضعف:

  • عملکرد کند
  • خش پذیری کاور پشتی
  • رزولوشن پایین نمایشگر

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر