;
coinex

انفجار عامدانه موشک توسط اسپیس ایکس‌ ؛ چرا ایلان ماسک یک فالکون 9 را منفجر کرد؟

انفجار عامدانه موشک توسط اسپیس ایکس در جریان یک آزمایش فرار موشک فالکون 9 با موفقیت انجام شده است. هدف ایلان ماسک از انجام این آزمایش چه بود؟

برنامه‌ی «کامرشل کرو» ناسا می‌تواند گام بزرگی به‌سمت پرتاب فضانوردان به فضا از خاک ایالات متحده را جشن بگیرد. شکست عمدی پرتاب راکت هدف اسپیس‌ایکس بود، و با موفقیت آن را در روز یکشنبه اجرا کرد.

آزمایش ترک سریع فضاپیما حین پرواز به‌نام «کرو دراگون» ثابت کرد که فضانوردان می‌توانند در صورت رخ دادن یک موقعیت اورژانسی به‌سلامتی از سفینه‌ی فضایی فرار کنند. «اسپیس‌ایکس» با موفقیت یک راکت «فالکون 9» را طی آزمایش فرار منفجر کرد. اما با چه هدفی؟ در ادامه با تکراتو همراه باشید!

انفجار عامدانه موشک توسط اسپیس ایکس‌ با چه هدفی انجام شده است؟

اسپیس‌ایکس یک مشوک فالکون 9 را بدون سرنشین و با یک کپسول دراگون داخل آن از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب کرد. کپسول کرو دراگون پس از 80 ثانیه خود را از راکت فالکون 9 جدا کرد، از راکت دور شد، به‌کمک پیشران‌ها موقعیت خود را تنظیم کرد و سپس با چتر نجات در اقیانوس اطلس فرود آمد.

فالکون ۹

ناسا و اسپیس‌ایکس هر دو این رویداد را پخش زنده کردند. راکت مورد استفاده اما سالم نماند. اسپیس‌ایکس پیش‌بینی کرده بود که فالکون9 از هم پاشیده و تبدیل به یک توپ آتش می‌شود، و همین اتفاق نیز رخ داد. تمامی آزمایش به‌نظر رسید که طبق برنامه‌ریزی پیش رفت.

حقایقی در مورد موشک فالکون هوی ؛ قدرتمند‌ترین موشک جهان

تیم‌های نجات سپس برای یافتن کپسول نجات و جمع‌آوری لاشه‌های راکت فالکون9 به منطقه اعزام شدند. اسپیس‌ایکس گفت که انتظار دارد این عملیات چند ساعتی طول بکشد. «جیم برایدنستاین»، مدیر اجرایی ناسا، به اسپیس‌ایکس به‌خاطر این آزمایش موفق تبریک گفت. «ایلان ماسک»، موسس اسپیس‌ایکس، این نمایش را در یک کنفرانس خبری بعد از آزمایش «بی‌نقص» توصیف کرد. وی افزود: «من بسیار خوشحالم. این اتفاق بسیار بزرگی است.»

رئیس ناسا، جیم برایدستاین (Jim Bridenstine) درباره این پروژه به اسپیس‌ایکس تبریک گفت و در توئیتر خود نوشت: «تبریک به ناسا و تیم اسپیس‌ایکس برای آزمایش موفقیت‌آمیز جداسازی درون پروازی! این آزمایش حیاتی ما را در جایگاهی قرار می‌دهد که بار دیگر بتوانیم فضانوردان آمریکایی را از خاک آمریکا بر موشک‌های آمریکایی سوار کنیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر