;
coinex

وام اجاره مسکن هم از راه رسید ؛ معاون وزیر اقتصاد: کاچی به از هیچی است!

معاون وزیر اقتصاد می‌گوید بانک عامل حوزه مسکن در حال کار بر روی وام اجاره مسکن است تا مستاجران بتواند اجاره خانه خود را سر موعد پرداخت کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی با طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی برای وام اجاره مسکن موافقت نکرده است. آنطور که معاون وزیر اقتصاد می‌گوید در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن، در حال کار روی این طرح است. گفتنی است به احتمال زیاد ، وام اجاره مسکن با نرخ سود ۱۸ درصدی ارائه خواهد شد. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید‌!

وام اجاره مسکن ؛ وام بگیرید تا اجاره خانه‌تان عقب نیافتد!

محمدعلی دهقان دهنوی طرح وام اجاره مسکن می‌گوید:‌ «بانک مرکزی با طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی برای وام اجاره موافقت نکرده و در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن، در حال کار روی این طرح است و به احتمال زیاد هم، نرخ سود ۱۸ درصدی را اعمال خواهد کرد.»

بودجه دانشگاه های کشور در لایحه بودجه 99 ؛ علم و دانش کیلویی چند؟

برخی این پرسش را وارد می‌دانند که آیا سود ۱۸ درصدی برای پرداخت اجاره منزل برای مستاجران زیاد نیست؟ معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ می‌گوید:‌

به هر حال «کاچی به از هیچی است» و می‌دانیم که به مستاجران فشار وارد می‌شود، اما در شرایط فعلی طرح خوبی است. به این معنا که هر یک میلیون تومان، ۳۰ هزار تومان بوده و در مجموع یک سال، برای مستاجران ۳۶۰ هزار تومان تمام می‌شود؛ پس اگر مستاجر وام ۱۸ درصد به صورت سالانه بگیرد، بهتر از پرداخت اجاره با نرخ ۳۶ درصد است.

دهقان دهنوی ادامه داد:‌« اگر این وام قرض الحسنه بود و منابع ارزان قیمت پیدا می‌کردیم، طرح بسیار خوبی می‌شد؛ اما با توجه به اینکه منابع نداشتیم و می‌خواستیم از بازار این منابع را تامین کنیم؛ راهی جز این نبود که نرخ ۱۸ و یا حتی بیشتر بر آن اعمال شود.»

بیشتر بخوانید:‌

منبع: tabnak

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر