;
coinex

پایان عصر کاندوم با بیل گیتس ؛ قرص ضدبارداری مردانه به بازار می‌آید!

بعد از آنکه دانشمندان گام بزرگی در آزمایش دارو با استفاده از یک ربات برداشتند، عرضه قرص ضدبارداری مردانه یک قدم به واقعیت نزدیکتر شده است. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید!

دانشمندان اسکاتلندی مطالعه بر روی ۱۳ هزار ترکیب را شروع کرده‌اند تا ببینند کدام‌یک از آن‌ها به‌اندازه‌ی کافی برای مردان بی‌خطر است. آن‌ها یک سیستم بررسی رباتیک را طراحی کرده‌اند که می‌تواند چگونگی تاثیر مواد شیمیایی بر روی اسپرم انسان را سریعا ارزیابی کند. آن‌ها به‌دنبال ترکیباتی هستند که جلوی حرکت اسپرم را بگیرد تا اسپرم نتواند برای باروری به تخمک زنان برسد.

سرمایه ‌گذاری بیل گیتس روی مطالعات قرص ضدبارداری مردانه

این مطالعه توسط تیمی در دانشگاه «داندی» انجام گرفته است و توسط بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» حمایت مالی می‌شود. دانشمندان نشان داده‌اند که یافتن عامل شیمیایی موثر برای توقف حرکت اسپرم امکان‌پذیر است. کارهای بیشتری برای بررسی مناسب بودن این مواد برای استفاده‌ی طولانی‌مدت در مردان لازم است تا انجام گیرد.

بازیافت کاندوم ؛ آیا استفاده دوباره از کاندوم ممکن است؟‌

«کریس بارات»، محقق اصلی و استاد داروهای بازپروری در دانشکده‌ی پزشکی، می‌گوید: «این گام بزرگی در حیطه‌ی تکنولوژی این زمینه است. برای اولین بار به ما اجازه می‌دهد تا به‌صورت گسترده اثر ترکیبات بر روی عملکرد اسپرم را ارزیابی کنیم. شگفت‌آور است که هیچ نوع ضدبارداری موثر، برگشت‌پذیر و با دسترسی آسان از زمان کاندوم برای مردان طراحی نشده است و بار این مسئولیت بر روی دوش زنان است. یافتن قرص ضدبارداری موثر برای مردان گام مهمی در حل این بی‌عدالتی خواهد بود.»

نیاز ضروری برای طراحی روش‌های جدید ضدبارداری برای مردان وجود دارد. درک ما از زیست‌شناسی اسپرم مردان و پروتئین‌های داخل آن که برای انجام عملکردهای کلیدی پس از خروج از بدن ضروری است، نسبتا کم است.

بیشتر بخوانید:‌

منبع: dailymail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر