;
coinex

ویروس کرونا و بزرگترین قرنطینه تاریخ جهان ؛ قرنطینه ۵۶ میلیون نفر در چین!

بزرگترین قرنطینه تاریخ جهان در چین رخ داده است. مقامات بهداشت چین شمار کثیری از مردم در شهرهای مختلف را از ترس ویروس کرونا قرنطینه کرده‌اند.

در حالی ویروس کرونا به اروپا نیز وارد شده که وزارت بهداشت فرانسه مبتلا شدن 3 تن به این ویروس را تایید کرده است. در چین اوضاع کماکان وخیم است و بیش از 41 نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد مبتلایان از مرز ۱۰۰۰ نفر در سراسر جهان عبور کرده است.

این در حالی است که مقامات بهداشتی در کشورهای مختلف به شدت در کنترل این نوع جدید کرونا ویروس سخت‌گیری کرده‌اند؛ به طوری که در چین بزرگترین قرنطینه تاریخ جهان را شاهد هستیم. پیشتر در تکراتو  منشا، علائم، درمان و خطرات کروناویروس را مفصلا مورد بررسی قرار داده بودیم.

 

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا چیست؟

بزرگترین قرنطینه تاریخ جهان و ویروس کرونا ؛ بیش از ۵۶ میلیون چینی در قرنطیه‌اند

مقمات بهداشت و درمان دولت چین تعداد افراد مبتلا شده به ویروس کرونا را بیش از ۱۳۰۰ نفر عنوان و همچنین مرگ ۴۱ تن از آنها را تایید کرده‌اند. در میان فوت‌شدگان نام یک پزشک ۶۲ ساه اهل ووهان، شهر منشاء بیماری، نیز به چشم می‌خورد.

کرونا ویروس

در سراسر کشور چین وضعیت اضطراری اعلام شده؛ به طوری که درجه حرارت مردم در مقابل ایستگاه‌های قطار و متروی همه شهرها اندازه‌گیری می‌شود. چرا که درجه حرارت بالا یکی از علائم بالقوه ابتلا به کروناویروس است.

منشاء ویروس کرونا مشخص شد ؛ بیماری کشنده چینی از کدام حیوان به انسان منتقل شد؟‌

شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ام بهمن‌ ماه ۹۸، جشن سال نوی چینی‌هاست و میلیون‌ها نفر مطابق هر سال برای ملاقات با خانواده‌های خود برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ برنامه‌هایی که شاید عمدتا لغو شوند. بر همین اساس رسانه‌های چینی اعلام کرده‌اند بسیاری از جشن‌های سال نوی تدارک دیده شده در این کشور، لغو شده‌اند. علاوه بر آن بسیاری از مناطق گردشگری چین، از جمله دیوار چین و دیزنی‌لند شانگهای بسته شده‌اند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت حمل و نقل عمومی در این کشور، از جمله قطار، مترو و اتوبوس متوقف شده ‌است. گزارش‌ها از بزرگترین قرنطینه تاریخ جهان در حوزه بهداشت خبر می‌دهند؛ بیش از ۵۶ میلیون چینی در استان‌ ووهان و بیش از ۱۸ شهر دیگر تحت مراقبت‌های شدید پزشکی و امنیتی قرار گرفته‌اند. ویروس مرگبار کرونا برای اولین بار در استان ووهان مشاهده شد.

نشانه‌ها و علائم ویروس کرونا ؛ از نشانه‌های بیماری مرموز چینی چه می‌دانیم؟

گزارش‌ها از چین حاکی از آن است که صدها پزشک ارتش این کشور با هواپیما وارد ووهان شده‌اند تا اقدامات لازم را برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهند. مقامات این استان تصمیم گرفته‌اند ظرف تنها یک هفته یک بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی را مخصوص مبتلایان ویروس کرونا احداث کنند. گفته شده است چهاردم بهمن‌ماه (سوم فوریه ۲۰۲۰) این بیمارستان آغاز به کار خواهد کرد.

بزرگترین قرنطینه تاریخ جهان

خبرهای نشان می‌دهد ویروس کرونا از چین خارج شده و به کره، ژاپن و مناطقی از اروپا و آمریکا نیز وارد شده است. مشخصا در فرانسه این ویروس تاکنون ۳ نفر را مبتلا کرده است. وزارت بهداشت فرانسه گفته این افراد تحت قرنطینه قرار دارند. علاوه بر این مواردی از ابتلا در تایلند، ویتنام، نپال، هند، سنگاپور و عربستان نیز به چشم می‌خورد. عمده این افراد مبتلا مسافرانی از چین بوده‌اند.

در اروپا نیز مقامات نسبت به ورود افراد مبتلا به کرونا ویروس هشدار داده‌اند. همچنین بریتانیا گفته در جستجوی هزاران مسافری است که از ووهان به این کشور سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

منبع: telegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر