;
coinex

استفاده از هوش مصنوعی لیورپول را به بهترین تیم جهان تبدیل کرده است

باشگاه فوتبال لیورپول با بهره گیری از هوش مصنوعی و علوم داده در طول مسابقات به نتایج چشم‌گیری دست ‌یافته است. با بررسی بیشتر خبر با تکراتو همراه باشید!

«یورگن کلوپ»، سرمربی تیم فوتبال لیورپول، از تحلیل داده‌ها به سود تیمش استفاده می‌کند. در هنگام بازی مهارت‌های فوتبالی تنها مهره‌ی برنده نیست. علم تحلیل داده هم اکنون نقش بزرگی در دنیای فوتبال بازی می‌کند و به‌نظر می‌رسد که لیورپول از این راه به موفقیت رسیده است.

در این فصل این باشگاه حداقل هفت گل کم‌تر از سایر تیم‌های لیگ برتر خورده است. بیشتر باشگاه‌های فوتبال دارای مجریان تحلیل‌گر داده هستند. گفته می‌شود تعداد بسیار کمی از تیم‌ها از داده و اطلاعات خود به‌اندازه‌ی لیورپول بهره می‌برند. در ادامه این گفتار با تکراتو همراه باشید!

لیورپول چگونه با علوم داده در مسابقات پیروز می‌شود؟

مفهوم کنترل بازی برای لیورپول بدان معنی است که از کدام قسمت‌های زمین برای استفاده در هر زمان معین بهترین استفاده را بکنند. اعضای این تیم اکنون مدتی است که از تحلیل داده‌ها استفاده می‌کنند. در یکی از بازی‌های فصل جاری در مقابل اورتون، این تیم تنها با یک پاس بلند ساده موفق شد مهاجم خود را در موقعیت تک به تک با بازیکن حرف قرار دهد.

لیورپول
اعتبار:‌ Liverpool FC

«ایان گراهام»، مدیر کل بخش تحقیقات در این باشگاه، دارای دکترای فیزیک نظری است و بازیکنان و روندهای ورزشی را با استفاده اعداد ارزیابی می‌کند. این امر باعث شده است که قرمزها درک درستی از آن‌چه کنترل زمین نامیده می‌شود، بدست آورند. تصویر زیر نمایی از بصری‌سازی زمین بازی را نشان می‌دهد که در آن فضاهایی که هر بازیکن پوشش می‌دهد مشخص شده‌اند.

اعتبار:‌ Liverpool FC

تصاویری مانند تصویر زیر نیز نشان می‌دهد در هر زمان مشخص از بازی از کدام یک از فضاهای زمین می‌توان بهترین استفاده‌ی ممکن را برد. تجزیه و تحلیل صحیح در همه رشته‌های ورزشی یکی از مهمترین عناصر در تعیین نتایج بازی‌هاست و علوم مختلف نقش اساسی در این امر ایفا می‌کنند.

لیورپول
اعتبار:‌ Liverpool FC

 

بازیکنان این تیم با استفاده از داده‌های گرافیکی، می‌توانند چگونگی بهره‌برداری بهتر از زمین را ببیند. این تیم می‌تواند بفهمد که چگونه هر عملکرد روی زمین بر احتمال رسیدن به گل آن‌ها تأثیر می‌گذارد. میزان اعتماد و استفاده این تیم و کادر فنی به تحلیل داده توسط کامپیوتر هنوز معلوم نیست، ولی با توجه به این‌که این تیم از سال قبل تنها یک باخت در بین نتایج خود داشته است، می‌توان باور داشت که پای هوش مصنوعی در میان است.

بیشتر بخوانید:

منبع: interestingengineering

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر