;
coinex

دور زدن تحریم ها توسط اسنپ ؛ اپلیکیشن تقلبی اسنپ از اپ استور حذف شد

اپلیکیشن محبوب ایرانی اسنپ برای دومین بار از اپ استور بیرون انداخته شد. کمپانی اپل که به دلیل تحریم‌های چندگانه، اسنپ را از اپ استور حذف کرده بود، بار دیگر مجبور شد اپلیکیشن تقلبی اسنپ را بیرون بیندازد.

اپل در سال ۲۰۱۷،‌ پس از تحریم‌های مختلف آمریکا چندین اپلیکیشن ایرانی را از اپ استور حذف کرد. اسنپ هم یکی از اپلیکیشن‌های محبوب بود که در فهرست حذفی‌های اپ استور قرار داشت. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

حالا به نظر می‌رسد که اسنپ تلاش کرده تا به روشی دیگر، کاربران iOS خود را از امکانات این اپلیکیشن بهره مند کند. برخی از کاربران آیفون متوجه شدند که نکته‌ای عجیب در اپلیکیشن RadickRadio وجود دارد. این اپلیکیشن که در ظاهر یک برنامه با محتوای رادیویی و موسیقی است، درواقع همان اپلیکیشن تقلبی اسنپ است. کاربرانی که با IP ایرانی این برنامه را نصب می‌کردند، به سرویس اسنپ متصل می‌شدند. اگر کاربری با IP غیر ایرانی RadickRadio را نصب می‌کرد به سرویس رادیویی وصل می‌شد.

 

کمپانی اپل که به دلیل تحریم‌های چندگانه، اسنپ را از اپ استور حذف کرده بود، بار دیگر مجبور شد اپلیکیشن تقلبی اسنپ را بیرون بیندازد.

به نظر می‌رسد که اسنپ با ارسال چند هزار پیام، کاربران خود را مطلع کرده است و این امکان وجود دارد که رشد غیر معقول، یعنی درخواست نصب بالا، در مدت زمان کم باعث شده تا اپلیکیشن تقلبی اسنپ مورد بررسی قرار بگیرد. علاوه بر این، کاربرانی هم کاربرد دوگانه‌ی این اپلیکیشن را مستقیما گزارش کردند.

در حال حاضر این اختلال به اپل گزارش شده و اپلیکیشن از اپ استور حذف شده است. اپل و اسنپ تا به حال درباره‌ی این موضوع گزارشی منتشر نکرده‌اند. اینطور که به نظر می‌رسد، صنعت فناوری همچنان درگیر تحریم‌هاست و هیچ سیاست کارآمدی برای قوانین دنیای دیجیتال وجود ندارد.

این روش دور زدن تحریم‌ها در فضای مجازی واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. کاربران نمی‌دانند که اسنپ با چه منطقی یک اپلیکیشن تقلبی را در اپ استور نصب کرده و امیدوار بوده که گزارشی به دست اپل نرسد. عده‌ای هم مسائل امنیتی این نوع اپلیکیشن‌ها را زیر سوال برده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر