;
coinex

سرعت اینترنت نسل ششم (6G) مشخص شد ؛ هوش از سرتان می‌پراند!

سرعت اینترنت نسل ششم (6G) چقدر خواهد بود؟ تحقیقات جدید محققان چینی پاسخ این سوال را پیدا کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

ما به تازگی در حال دستیابی اینترنت نسل ۵ هستیم، اما چین در حال حاضر به دنبال اینترنت نسل ششم است. وزارت علوم و فناوری چین اخیراً اقدامات مقدماتی‌ برای توسعه شبکه اینترنت خود در آینده را آغاز کرده است. چین دو گروه برای نظارت بر تحقیقات در مورد اینترنت نسل ۶ استخدام کرده است. یکی از این گروه‌ها از چندین مدیر وزارتخانه‌های مربوط به تکنولوژی تشکیل شده است.

محققان چینی مطالعات خود را  بر روی اینترنت نسل ششم آغاز کرده‌اند و به نتایج قابل توجه‌ای در خصوص سرعت اینترنت نس ششم یا سیکس جی (6G) دست پیدا کرده‌اند. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

سرعت اینترنت نسل ششم (6G) 8 هزار برابر نسل پنجم خواهد بود

پایه‌های این فناوری قبلاً گذاشته شده‌اند و به عقیده برخی متخصصان، سرعت اینترنت نسل ششم می‌تواند به ۱ ترابایت در ثانیه یا تقریباً 8 هزار برابر سرعت اینترنت نسل 5 (5G) یا فایوجی برسد.

آن‌ها وظیفه پشتیبانی از تلاش‌های گروه دوم را دارند که کاملاً فنی است. گروه دومی شامل ۳۷ متخصص از دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های فناوری است. با توجه به اینکه اینترنت نسل ۵  هنوز در مراحل ابتدایی خود است، ممکن است کار بر روی اینترنت نسل ششم منطقی به‌نظر نرسد.

شبکه 5G چیست و چه سرعتی دارد؟ همه چیز درباره 5 جی و اینترنت نسل پنجم

ولی باید به یاد‌ داشت که حدود ۱۰ سال طول می‌کشد تا یک شبکه نسل جدید توسعه یابد. با توجه به این‌که نخستین مراحل بهره‌برداری اینترنت نسل ۶ برای سال ۲۰۳۰ برنامه ‌ریزی شده‌است،   این زمان بندی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

سرعت اینترنت نسل ششم

از نظر تئوری، شبکه‌های اینترنت نسل ششم با توجه به گفته‌های دکتر «مهیار شیروانی مقدم» از دانشگاه سیدنی، می‌توانند سرعت حداکثر ۱ ترابایت در ثانیه یا ۸۰۰۰ گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهند. این شبکه‌ها انواع کاملاً جدید از استفاده‌های اینترنتی را ممکن خواهند‌کرد و بعد از آن روابط انسان با فن آوری متحول خواهد‌ شد.

برای مثال، اینترنت نسل شش می‌تواند، چشم اندازهای جدیدی را حول ارتباط مغز و رایانه ارائه دهد. به عنوان مثال، می‌توان از دستگاه‌ها هوشمند توسط مغز خود استفاده کرد.

بهترین گوشی های 5G ؛ نسل پنجم شبکه در بهترین موبایل های 2019

در مورد استفاده روزانه از اینترنت، برای مثال، پخش نتفیلیکس با بالاترین کیفیت به۵۶ گیگابایت داده در ساعت نیاز دارد. با اینترنت نسل ۶، شما می‌توانید بیش از ۱۴۲ ساعت فیلم با کیفیت بالا در هر ثانیه دانلود کنید. ولی با توجه به وضیعت کنونی اینترنت و تکنولوژی، محققان برای دستیابی به این هدف باید موانع مهمی را برطرف کنند.

«دکتر مهیار شیروانی مقدم» توضیح می‌دهد: «برای متخصصان، سرعت اینترنت نسل۶ نیاز به پیشرفت‌های چشمگیری درعلم مواد، معماری رایانه، طراحی تراشه و استفاده از انرژی دارند. ما باید در مورد راه‌های پایدار برای تأمین همه این نیاز‌ها بدون صدمه زدن به زمین، فکر کنیم.»

بیشتر بخوانید:‌

مترجم: فرامرز عباسی

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر