;
coinex

مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ (Galaxy S20) ؛ جزئیات فنی پرچمدار 2020 سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ خبر از یک گوشی پرچمدار متفاوت از سازنده کره‌ای می‌دهد. در این نوشتار مفصلا با این گوشی آشنا خواهیم شد.

سری گوشی گلکسی اس 20 سامسونگ با مشخصات شگفت‌انگیز خود، هنوز معرفی نشده، همه را حیرت‌زده کرد‌ه ‌است. گلکسی اس 20 اولترا تاکنون به‌عنوان برجسته‌ترین پرچمدار بعدی سامسونگ شناخته شده ‌است. طبق گزارش‌ها، این گوشی دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی به‌نام «اینفینیتی-او دینامیک آمولد» (Infinity-O Dynamic AMOLED) بسیار بی‌نقص و کامل با حداقل حاشیه، یک حفره کوچک در بالای آن و حاشیه بلندگوهای استریو است.

گوشی پرچمدار جدید کمپانی کره‌‌ای  اواسط فوریه ۲۰۲۰ میلادی معرفی خواهد شد. ولی تا پیش از آن حدس و گمان‌ها و شایعات پیرامون مشخصات مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ نقل محافل خواهد بود. طراحی، قیمت و دوربین تا باتری و نمایشگر و حتی تاریخ عرضه گلکسی اس 11 همگی مورد بحث و حتی جدل در فضای مجازی است؛ کافی است سری به اکانت‌های شایعات تکنولوژی در توئیتر بیاندازید. برخی می‌گویند این اسمار‌ت‌ٰفون قرار است آبروی سامسونگ در سال ۲۰۲۰ باشد.

گوشی پرچمدار جدید سامسونگ قرار است در ۲۲ بهمن ماه امسال رونمایی شود، پخش زنده رونمایی از گلکسی اس 20 سامسونگ را از دست ندهید. شاید برای‌تان جالب باشد که درباره تاثیر ویروس کرونا بر عرضه گلکسی اس 20 بدانید. به علاوه پیشنهاد می‌شود دو نوشته زیر را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی یعنی دو برابر گوشی گلکسی اس 10، در کنار حداکثر رزولوشن 3200 در 1440پی و تراکم پیکسلی چشمگیر 551 پیکسل در اینچ یک سوپراسمارت‌فون از این گوشی خواهد ساخت. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در این گوشی اندروید 10 و رابط کاربری «وان یو.آی 2.1» را برای نخستین بار ترکیب کرده است.

مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ (Galaxy S20)

دوربین همیشه یکی از جذاب‌ترین و پرحاشیه‌ترین مشخصات فنی گوشی‌های سامسونگ بوده است. شایعاتی بوجود آمده که بنابه آنها قرار است یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را به عنوان یکی از پرارزش‌ترین مشخصات فنی گلکسی اس 20 شاهد باشیم. این ویژگی را تاکنون در شیائومی می نوت ۱۰ (Xiaomi Mi Note 10) مشاهده کرده‌ایم، به لطف یک حسگر ISOCELL Bright HMX ممکن خواهد بود.

از این شایعات که بگذریم یک نکته خیلی محتمل‌تر، زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری دوربین گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ خواهد بود. خبرها و شایعات بسیاری را تاکنون در تکراتو در خصوص پرچمدار 2020 سامسونگ بررسی کرده‌ایم؛ از تاریخ رونمایی همزمان‌اش با گلکسی زد فلیپ تا قیمت اعضای مختلف خانواده گلکسی اس 20. اخبار بیشتر در مورد پرچمدار جدید سامسونگ را با هشتگ #گلکسی_اس_20 در تکراتو دنبال کنید!

در مورد حافظه گوشی نیز به‌نظر می‌رسد ارزان‌ترین مدل گلکسی اس 20 سامسونگ با 128 گیگابایت و پشتیبانی از کارت‌های حافظه جانبی و گران‌ترین حداکثر با 1 ترابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. پیش‌بینی می‌شود یک نوع قیمت میانه با 512 گیگابایت حافظه نیز به بازار راه بیاید‌.

از دست ندهید:  آیا دوربین اصلی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود؟

گوشی گلکسی اس 20 (Galaxy S20) در برابر آب و گردوغبار مقاوم است. وزن آن به 221 گرم می‌رسد و از این رو به‌طور قابل‌توجهی از هر دو گلکسی نوت 10 پلاس (196گرم) و گلکسی اس 10 پلاس (175 گرم) سنگین‌تر است. بخشی از دلیل افزایش وزن زیاد، باتری بسیار قوی 5000 میلی‌آمپر در ساعت است که در پرچمدار جدید سامسونگ گنجانده شده است.

انتظار می‌رود این گوشی از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی کند چرا که باید تخلیه اضافی ناشی از صفحه نمایش بزرگتر و اتصال 5 جی را جبران کند. دلیل مهم دیگر برای اضافه شدن وزن، ماژول دوربین در پشت است. این دوربین دارای یک دوربین اصلی عظیم 108 مگاپیکسلی است که همراه با یک دوربین ثانویه با زاویه دید 12 مگاپیکسلی، عریض و سنسور «زمان پرواز» است.

galaxy s 20

یک دوربین 48 مگاپیکسلی مانند پریسکوپ که قادر به بزرگ‌نمایی نوری 10 برابری و بزرگ‌نمایی ترکیبی 100 برابری است نیز بخشی از گوشی گلکسی اس ۲۰ سامسونگ است. سایر جزئیات شامل امکان ضبط فیلم‌های 8کا با سرعت 30 فریم بر ثانیه و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی که می‌تواند فیلم‌برداری 4کی با سرعت 60 فریم بر ثانیه را انجام دهد نیز حائز اهمیت است.

مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ زیر ذره بین

جزئیات مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ به شرح زیر است. این داده‌ها اولیه و غیررسمی هستند و با معرفی گوشی به روزرسانی خواهد شد.

  • فناوری شبکه : GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
  • زمان رونمایی : فوریه 2020 (احتمال بسیار قوی ۱۱ام)
  • ابعاد: 152 در 7.9 در 68 میلی‌متر
  • وزن: 164 گرم
  • جنس: گلکس جلو و عقب (گوریلا گلس 6)، فریم آلومینیومی
  • سیم‌کارت: نانو سیم‌کارت، تک و دوتایی
  • نوع نمایشگر:‌ تاچ اسکرین ظرفیتی AMOLED داینامیک ، 16 میلیون رنگ ، ۱۲۰ هزتری
  • اندازه نمایشگر: 6.2 اینچ معادل 92.8 سانتی‌متر مربع، ضریب اسکرین به بدنه= 89.8 درصد
  • رزولوشن: ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، نسبت ۲۰:۹، تراکم حدودا 566 ppi
  • محافظ: کورنینگ گوریلا گلس 6
  • سیستم عامل: اندروید 10 ، رابط کاربری One UI 2
  • تراشه (چیپست): اسکینوس 990 (جهانی) و کوالکام اسنپدراگون 865 (آمریکا)
  • سی‌پی‌یو: هشت هسته‌ای (Octa-Core)
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایتی
  • دوربین‌های اصلی: سه گانه؛ 12 مگاپیکسلی واید – 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو (زوم نوری 3x) – 12 مگاپیکسلی اولترا واید (قابلیت فیلم‌برداری Super Steady)
  • ویژگی‌های دوربین: فلش LED، اچ‌دی‌آر خودکار (Auto-HDR)، پانوراما
  • دوربین سلفی:‌ 10 مگاپیکسلی، اچ‌دی‌آر خودکار (Auto-HDR)، تماس ویدئویی Dual
  • WLAN: وای‌فای 802.11، وای‌فای مستقیم، هاتسپات
  • بلوتوث، جی‌پی‌اس (GPS)، ان‌اف‌سی (NFC): دارد
  • یو اس بی (USB): تایپ سی 3.1
  • سنسورها: اثر انگشت اولترا سونیک (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ،‌ سنسور نزدیکی، قطب‌نما، فشارسنج
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپری لیتیومی،‌ شارژ فست 45W (صد در صد در ۷۴ دقیقه)

تاریخ رونمایی گوشی گلکسی اس 20 (Samsung Galaxy S20): ۱۷ یا ۲۳ بهمن

این سوال خیلی از اهالی تکنولوژی است؛ گلکسی اس 20 کی رونمایی می‌شود و در واقع در چه تاریخی دقیقا قرار است از پرچمدار جدید سامسونگ رونمایی شود؟ پاسخ خیلی‌ها فوریه (بهمن) است. این رسم سامسونگ است گه گوشی‌های سری S خودش را در اواخر فوریه یا اوایل مارس به جهان معرفی کند. بعضا  در طول کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress)، قبل یا حتی بعد از آن.

گلکسی اس ۲۰

اگر رویه همین باشد و سامسونگ بخواهد از رسم هر ساله خود پیروی کند، احتمالا خانواده گلکسی اس 20 باید اندکی قبل از MWC 2019 عرضه شوند. بنابراین محتمل‌ترین تاریخ عرضه گلکسی اس ۱۱ اواخر بهمن‌ماه خواهد بود. با فاصله اندکی پس از رونمایی امکان پیش‌خرید گلکسی اس ۱۱ مهیا خواهد شد و احتمالا حدود یک الی دو هفته بعد از رونمایی از گلکسی اس ۱۱ به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

شایان ذکر است که چندی پیش سامسونگ ویدئویی منتشر کرد که خیلی‌ها از آن تاریخ عرضه گلکسی اس 20 و گلکسی فولد ۲ (گلکسی زد فلیپ) را نتیجه گرفتند. بر اساس آن ویدئو اولین رونمایی از پرچمدار جدید سامسونگ احتمالا در یکی از دو شهر نیویورک یا سان‌فرانسیسکو رخ خواهد داد.

گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) یا اس ۲۰ (Galaxy S20) ؛ شاید دیگر مسئله‌ای نباشد!

گلکسی اس 20 (Galaxy S20) یا اس 11؟ در پاسخ باید گفت احتمالا نام خانواده پرچمدار 2020 سامسونگ گلکسی اس 20 (Galaxy S20) باشد. هر چند پیش از آغاز تب سال خوش نامِ جدید میلادی، احتمال می‌دادیم کره‌ای‌ها پس از اس 10 به سراغ اس 11 خواهند رفت. پیش از این تصور می‌شد، آنچه حالا تحت عنوان گلکسی S20 می‌شناسیم، با نام S11e روانه بازار شود. همچنین S20 Plus و S20 Ultra ممکن بود (البته هنوز هم هست) به ترتیب با نام‌های S11 و S11 Plus عرضه شوند.

پیش از یک ماه است که از شروع دهه جدید میلادی می‌‌گذرد. گزارش‌های نشان می‌دهد سامسونگ روند نام‌گذاری سری اس خود را به دلیل تقارن (شاید هم برنامه‌ای از پیش تعیین شده) متناسب با نام سال 2020 تغییر داده است. قوی تر احتمال کنونی این است که نام‌های جدیدی متناسب با دهه نوی میلادی انتخاب خواهند شد.

دوربین گوشی گلکسی اس 20 سامسونگ ؛ احتمالا سنسور 108 مگاپیکسلی منتفی است

رندرهای جدید در خصوص مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ که تازه منتشر شده نشان داده‌اند که احتمالا در نسل جدید سامسونگ خبری از سنسور دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی نخواهیم بود. تصاویر جدیدی که Ishan Agarwal ، یکی از فاش‌کننده‌های تکنولوژی توئیتری، از گلکسی اس 20 اولترا منتشر کرده که یک جایگاه دوربین دو رنگ سیاه (در وسط) و خاکستری (در کناره) را نشان می‌دهد. با این حال قبل‌تر در خبرها داشتیم که اس ۲۰ اولترا با یک سنسور دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک اسنپرِ اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و ماژول زمان پرواز (ToF) عرضه شود.

گلکسی اس ۲۰ سامسونگ

همین رندرها البته خبر دیگری هم داشتند. بنابر شایعات، پرچمدار جدید سامسونگ احتمالا با یک ماژول تله‌فوتو پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی منتشر خواهد شد که زوم اپتیک 10X و زوم دیجیتال 100X دارد. همچنین بنابر این تصاویر سامسونگ یک نشان 100X را در کنار دوربین پریسکوپی در پشت دستگاه می‌دهد.

قیمت خانواده گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 20 ؛  فراتر از 1000 دلار

احتمالا اولین سوالی که به ذهن خیلی‌ها بیاید این است که گوشیِ صدر مجلسِ سامسونگ را به چه قیمتی می‌توان تهیه کرد. گفتنش سخت است ولی تقریبا با قیمتی محال برای بسیاری از دهک‌های درآمدی ایران (تقریبا پاسداران به بالا فقط می‌توانند به آن فکر کنند). با این حال در ادامه قیمت گلکسی اس 20 ، گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 20 پلاس را مرور خواهیم کرد. (قیمت‌ها با دلار ۱۳ هزار تومان است)

  • قیمت گوشی گلکسی اس 20 (نسخه 5G) : ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار / حدودا ۱۶ میلیون تومان بدون احتساب تحریم و مالیات
  • قیمت گوشی گلکسی اس 20 پلاس (نسخه 5G) : ۱۳۸۰ تا ۱۴۵۰ دلار / حدودا ۱۸ میلیون تومان بدون احتساب تحریم و مالیات
  • قیمت گوشی گلکسی اس 20 اولترا (نسخه 5G) : ۱۷۰۰ دلار /  حدودا ۲۲ میلیون تومان بدون احتساب تحریم و مالیات

از این ارقام چه نتیجه‌ای می‌گیریم؟ بله! فناوری فایوجی قیمت دستگاه را به مراتب بالاتر می‌برد. بالاترین قیمت سری گلکسی اس 10 حدود ۱۳۵۰ دلار بود. حالا، اگر به دنبال واریانت‌های گلکسی اس 20 می‌گردید که حافظه داخلی بیشتری دارند، باید بیشتر سر کیسه را شل کنید. احتمال کمپانی کره‌ای، پرچمدار خود را حداقل با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت وارد بازار کند.

مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ ؛ اندروید ۱۰ و رابط کاربری وان یو آی ۲ (One UI 2)

در خصوص مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ ، هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا همه محصولات 2020 سامسونگ بر روی اندروید 10 و نیز با رابط کاربری One UI 2 منحصر به سامسونگ عرضه می‌شوند یا نه. رابط کاربری One UI 2 در اکتبر ۲۰۱۹ معرفی شد و اکنون نسخه بتا آن در دسترس است.

آنچه از اندروید 10 می‌خوانیم واقعا هیجان انگیز است؛ ردیابی وضعیت بدن، تنظیمات جدید حریم خصوصی، حالت دارک مود برای کل سیستم (Systemwide) در نهایت حالت جذاب لایو کپشنینگ (Live Captioning) ویژگی‌هایی هستند که با اندروید ۱۰ به گوشی‌های ما خواهند آمد. تلاش سامسونگ در رابط کاربری وان یو آی ۲ این است که آیکون‌ها و کنترلگرهای نمایشگر را به سوی پایین گوشی بیاورد تا دسترسی به آنها زمانی که با یک دست کار می‌کنیم، بهتر شود.

مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ ؛ حسگر اثرانگشت درون صفحه‌ای (In-Screen)

یک مفهوم واقعا جذاب! حسگر اثرانگشت درون صفحه یا «این‌اسکرین» واقعا کاربردی است. البته کاربرانی که در گلکسی S10 از آن استفاده می‌کنند، انتقادهایی به آن وارد می‌دانند. سرعت، دقت و سهولت استفاده از آن تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای را با سایر سنسورها نشان داده است.

البته برخی می‌گویند سامسونگ در گلکسی اس 20 به سراغ ترکیبی از یک حسگر اثرانگشت این‌اسکرین و نوعی از قفل صفحه چهره خواهد رفت. تجربه نشان داده سامسونگ به خوبی می‌تواند از عهده این کار برآید. کره‌ای‌ها در گلکسی اس 7 از یک حسگر تشخیص عنبیه استفاده کردند، چیزی که البته به اس۱۰ راه پیدا نکرد. گوگل اما در این زمینه سرآمد است؛ کافی است نگاهی به حسگرهای تشخیص حرکت گوگل پیکسل 4 بیاندازیم.

مشخصات فنی اس ۲۰ سامسونگ

باتری گلسی اس 20 سامسونگ‌ ؛ یک باتری غول‌آسای 4 هزار میلی آمپری

شایعات در خصوص مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ می‌گویند ممکن است باتری‌های اعضای خانواده اس ۲۰ با یکدیگر متفاوت باشند. آیس‌یونیورس پیش از این می‌‌گفت گلکسی اس ۱۱ پلاس احتمالا یک با یک باتری 5000 میلی‌آمپری همراه خواهد بود. احتمالا با تغییر نام این سری، این باتری غول ‌آسا را باید در گلکسی اس 20 اولترا شاهد باشیم.

البته وجود چنین منبع تغذیه عظیمی برای یک گوشی انتقادبرانگیز بوده است. نوت 10 پلاس، پرچمدار دیگر سامسونگ یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری با طول عمر فوق‌العاده داشت. با این حال وجود یک باتری عظیم چندان غیرمنتظره و غیرکاربردی نیست. ایسوس نیو روگ فون ۲ (Asus’s new Rog phone II) مثالی از یک اسمارت‌فون مخصوص گیمینگ خوب و البته با یک باتری عظیم به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر