;
coinex

کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی ؛ خیرات پول یا شیوه کلاه‌برداری خلاقانه؟

درباره کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی چه میدانید؟ هر آنچه درباره این کانال ها و شیوه فعالیت آنها که لازم باشد بدانید در این گفتار آمده است.

احتمال دارد این اواخر شما هم ناگهان متوجه شه باشید که به یک کانال یا گروه تلگرامی اضافه شده اید. بدون اینکه بدانید چه کسی شما را اد کرده است. یک پیام پین شده در گروه وجود دارد که دستورالعمل تعداد اد و مبلغ دریافتی را مشخص میکند.

معمولا این پیام پین شده شامل توضیحاتی از چیستی گروه و هدف کسب و کار نیز میباشد که از همه اعضا دعوت میکند که دیگران را ادد کنند. گاها تصاویری هم از واریزی برای برخی افراد به نمایش در می‌آید. تصاویری که قرار است شما را به اد کردن مخاطبان تان تحریک کند.

تلگرام در ایران حدود ۴۵ میلیون کاربر دارد و به دلیل همین پرمخاطب‌ بودن محل کسب درآمد بسیاری به شیوه های مختلف است. اما سوءاستفاده‌کنندگان هم در کمین‌اند. به ظاهر نباید نگرانی وجود داشته باشد. برخی میگویند پدیده گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی نیز یکی از راه و روش‌های رایج کسب و کار در اینترنت و برنامه‌های فضای مجازی است. با بررسی بیشتر این موضوع با تکراتو همراه باشید!

کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی

اما خدف این گروه ها چیست؟ این گروه ها دقیقا در چه مکانیزمی کار میکنند و شیوه کارشان چه فایده ای به حال ما دارد؟

موضوع این است که بعضی از افرادی که کانال یا صفحه‌ای راه انداخته‌اند اما تعداد اعضای بالایی ندارند قصد میکنند که ره صدساله را یک‌شبه طی کنند، سراغ کسانی می‌روند که در ازای بالا بردن اعضای کانال آنها پول دریافت می‌کنند.

کانال های اد بزن پول بگیر
کانال های اد بزن پول بگیر

در این روش در ازای مبلغ معینی به شما تعهد می‌دهند که تعداد کاربران کانال‌تان را به صورت تضمینی بالا می‌برند اما درخصوص این‌که این اعضا ماندگار باشند یا نه، هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد.

اینجا همه چیز به آن بستگی دارد که خود شما تا چه حد محتوای جذاب به آنها ارائه دهید. کسانی که این‌کاره هستند، در کمترین حالت به ازای یک‌هزار عضو ١٠٠‌ هزار تومان دریافت می‌کنند و اگر تیغ‌شان خیلی ببرد، به ازای هر یک‌ هزار بازدید ٣٠٠‌هزار تومان پول می‌گیرند. آنها این اعضا را از کجا می‌آورند؟

کانال های تلگرامی
کانال های اد کن پول بگیر تلگرامی

بله، از راه تشویق دیگران به اضافه‌کردن عضو به یکی از صدها کانالی که به‌عنوان بانک اعضای‌شان شناخته می‌شود. آنها یک نام کاربری را که فقط یک‌بار به یکی از کانال‌های آنها آمده و بعد حتی به سرعت خارج شده است، می‌توانند بارها به کانال‌های مختلف اضافه کنند، حتی نام کاربری‌هایی که توسط صاحب‌شان حذف شده باشند، هم امکان دست‌ به‌ دست‌شدن دارند، چون چیزی که این دلالان عضو مجازی تعهد می‌کنند، فقط بالارفتن عددی است که نشان‌دهنده تعداد اعضای کانال شماست و نه بالارفتن بازدید یا داشتن اعضای واقعی!

کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی، ماجرا از چه قرار است؟

اخیرا برخی افراد در تلگرام با ایجاد یک گروه، نسبت به افزایش اعضای آن مبادرت می‌کنند. در اینگونه گروه ها ادعا میشود به ازای اد کردن یا اضافه کردن تعداد نفرات معینی، مبلغ معینی به حساب شما واریز خواهد شد. برای مثال یک نمونه از تبلیغات این گروه ها را در زیر می‌آوریم:

سلام دوستان ما با یه شرکت قرارداد داریم تا زمانی که گروه به 100000 نفر برسه تبلیغاتشو انجام بدیم و اسپانسر خوب ما بابت هر 100 نفر اد مبلغ 50 تومان پرداخت میکنه و یا هر چقدر میتونی اد بزنی فقط از 30 تا باید بیشتر باشه. ادتو بزنی نماینده اسپانسر که با یکی از رباتای گروه در ارتباط خودشون متوجه شده و به پی ویتون از طریق ربات پیام میدن:

50 ادد 30,000 تومان💰 60 ادد 40,000 تومان💰 90 ادد 45,000 تومان💰 100 ادد 50,000 تومان💰

حتی بعضا ادمین‌های این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی مدعی می‌شوند که هر فرد با اضافه کردن یک عضو جدید به گروه می‌تواند مبلغ هزار تومان دریافت کند و قاعدتاً هرچه اعضای بیشتری به گروه اضافه شوند، فرد اضافه‌کننده، پول بیشتری دریافت خواهد کرد!

جالب اینجاست، اعضای جدید اضافه شده نمی‌توانند تشخیص دهند چه کسی آنها را عضو گروه کرده است. ادمینهای این گروه‌ها نیز برای جذب بیشتر عضو و اطمینان به مخاطبان، بعضاً رسید پرداخت پول به اعضایشان را به نمایش می‌گذارند.

کانال های اد بزن پول بگیر
کانال های اد بزن پول بگیر

در واقع در این گروه‌ها ادعا شده که هر فرد با اضافه کردن لیست مخاطبان تلفن‌ همراه خود به گروه می‌تواند، به تعداد مخاطبان اضافه شده، کسب درآمد کند! زمانی که شما تعدادی عضو را به گروهی اضافه می‌کنید بعد از آن مدیران این گروه بدون نیاز به داشتن شماره این حساب‌های کاربری را می‌توانند به کانال‌های دیگر اضافه کنند و حتی اگر حساب کاربری را پاک کرده باشید بازهم امکان استفاده از آن حساب وجود دارد!

آیا گروه های تلگرامی اد کن پول بگیر کلاه برداری است؟

یک بخش مهم و درآمدزای تلگرام، بخش تبلیغات است. مسئله تبلیغات شاید بسیار بیش از هرچیزی در تلگرام برای کانالهای خبری مهم باشد زیرا ضمن کسب درآمد، رقابتی است که کانالهای خبری و سرگرمی را بالا می‌کشد.

همین رقابت‌ها نیز باعث شده تا هزاران راه و ترفند برای افزایش اعضا و بازدید پیدا شود از اعضای غیرواقعی تا بازدیدهای دروغین! البته با توجه به قیمت بالای بازدید غیرواقعی قریب به ۹۹ درصد برخی کانالها به افزودن اعضای غیرواقعی اکتفا می‌کنند اگرچه بازدید اخبارشان نشان از غیرواقعی بودن تعداد اعضا دارد.

اما هدف این مطلب بررسی مسئله اعضای غیرواقعی کانالها نیست بلکه پدیده جدیدی است به نام گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی. در این ماجرا مدیران گروه از اعضا می‌خواهند که با افزودن عضو جدید پول دریافت کنند و به طور مثال در قبال افزودن هر نفر ۲ هزار تومان پرداخت می‌کنند که با اضافه کردن ۱۰۰ نفر مدعی هستند که ۲۰۰ هزار تومان به حساب شما واریز می‌کنند و روزانه تصاویر پرداخت را نیز در این گروه منتشر می‌کنند!

آیا اد کن پول بگیر کلاه برداری است؟
کانال های اد کن پول بگیر تلگرامی

اما ماجرا جایی جالب می‌شود که دلیل این بذل و بخشش‌ها را از گردانندگان این به اصطلاح گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی جویا شویم؛ اینکه برای مدیران این گروه‌ها افزایش اعضا چه فایده‌ای دارد که تن به چنین پرداخت‌های می‌دهند؟

شاید تبلیغات نخستین موضوعی باشد که به ذهن خطور کند اما هیچ تبلیغی در این گروه‌های تلگرامی دیده نمی‌شود! این گروه‌ها بیشتر در راستا افزایش بازدید پست‌های برخی کانال‌ها فعالیت می‌کنند و به طور مثال در قبال بازدید بالای ۱۰۰ هزار نفر یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

یعنی شما با وعده اضافه کردن عضو جدید و دریافت پول اعضای واقعی را به این گروه‌های تلگرامی اضافه می‌کنید اما از میان هزاران نفر واریز تنها برای یک نفر انجام می‌شود  و بیشتر تصاویر پرداخت‌ها غیرواقعی است. جالب اینجاست که مدیران این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی بعد از گذشت یک ماه حساب کاربریشان را پاک می‌کنند و افراد جدید به عنوان مدیران گروه خود را معرفی می‌کنند!

مدیرانی که یک شبه حساب کاربری‌شان پاک می‌شود!

اما آیا واقعا به ازای افزودن مخاطبان به این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی پولی به حساب شما واریز می‌شود؟ پاسخ این سوال قطعا منفی است.

بررسی چنین گروه‌هایی نشان می‌دهد که نه تنها هیچ نشانی از واریز پول به حساب کسانی که مخاطبانشان را به این گروه‌ها افزوده‌اند وجود ندارد بلکه هر هفته یکبار حساب کاربری کسانی که خود را مدیر گروه معرفی می‌کنند پاک می‌شود و نفر جدیدی به جای آنها قرار می‌گیرد که شما را تشویق به افزودن مخاطبانتان به این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی می‌کند.

نکته جالب اینجاست که اگر شما پیامی در این گروه‌های اد کن پول بگیر تلگرامی ارسال کنید در آن واحد حذف می‌شد و در نتیجه نمی‌توانید گلایه یا انتقادی بابت عدم واریز وجه داشته باشید. تنها پیام‌های این گروه‌ها تشویق مدیر گروه به اد کردن مخاطبان و تبلیغاتی است که خود آنها به چنین گروه‌هایی ارسال می‌کنند.

کلاهبرداری
کانال های اد کن پول بگیر تلگرامی

اگرچه شیوه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی روز به روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند اما باید به خاطر داشت که هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد و چنین حیله‌هایی یا برای خالی کردن جیب شما و یا برای سواستفاده از شما برای خالی کردن جیب دیگران است!

واکنش پلیس فتا به ماجرای گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی گفته است: در اینگونه موارد، صحت و سقم ماجرا مشخص نیست و در نهایت منجر به ضرر و زیان اشخاص می‌‌شود. وی در ادامه متذکر شد که در اینگونه موارد به دلیل عدم وجود شاکی خصوصی،‌پیگیری کلاهبرداری و شکایت‌ها غیرممکن میشود. اما یادآوری کرده که تاکنون شکایتی در این باره ثبت نشده است.

کانال های اد بزن پول بگیر
کانال های اد بزن پول بگیر

این مقام انتظامی در ارتباط با امکان پیگیری شکایات در ارتباط با گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی متذکر شد: بر اساس قانون، جرم به موضوعی تلقی می‌شود که برایش مجازات تعریف شده باشد؛ بر اساس مواد قانونی در این رابطه، تعریف جرم و مجازاتی نداریم اما اگر مدعی پیدا و شکایتی مطرح شود، این موضوع بر اساس نظر مقام قضایی قابل تعقیب است.

کلام آخر درباره کانال های اد کن پول بگیر تلگرامی

واضح است، با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تولد پیام‌رسان‌های گوناگون، شیوه‌های تبلیغاتی هم تغییر می‌کند، ایجاد کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرام و حتی فعالیت در توییتر نمونه‌ای از این شیوه‌های جدید است.

اما سوءاستفاده عده‌ای از این شرایط و فریب ‌دادن کاربران فضای مجازی موضوعی است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. کمترین فایده مادی برای این سودجویان، فروش این کانال‌های اد کن پول بگیر تلگرامی به قیمت گزاف است و بیشترین ضرر آن ضربه به اعتماد مردم.

کسانی که گروه های تلگرامی اد کن پول بگیر را به راه می‌اندازند، عمدتا به فکر جیب خودشان هستند. تصور اینکه در این اوضاع بد اقتصادی کسی خیرات پول آن هم در تلگرام راه بیاندازد و به ازای اد کردن مخاطبین‌تان مبالغ کلان میلیون تومانی به حساب‌تان واریز کند، بیش از هر چیزی خنده‌دار است.

شیوه‌های کلاهبرداری آنلاین هر روز وارد مسیرهای جدیدی می‌شود. برای مبارزه با آنها جدا از وضع قوانین و وظایفی که حکومت‌ها بر عهده دارند، مهمترین کار آگاه‌سازی مردم و مبارزه ریشه‌ای است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (24 نظر)

    سلام
    بچه ها گول این گروه هارو به هیچ عنوان نخورید
    من برام کنجکاو کننده بود با یه کارتی که اعتبار نداشتم و بلااستفاده این مسیرو طی کردم مثلا 4 تومن باید واریز میکردن بمن وارد اپیکیشن که شدم گفتن باید برای ثبت شماره کارت مبلغ 20000ریال واریز بشه وقتی رمز دوم از آسان پرداخت که اومد زده بود مبلغ 100هزار تومن یجورایی هک حساب حساب میشه بعد بهش پیام دادم منکه میدونستم کلاهبرداری ولی باید به کاهدون زدی جانم….

    پاسخ

    یه گروهی هست تلگرام کمک مالی سهام عدالت خانم محمدی به ازای هر ۱۰۰ اد ۱۰ میلیون
    پیام داده ۵۹۹ بزنم براش تا پول رو برام واریز بزنه
    بعد بش می گم اگه واریز نکردی چجوری باید پیگیری کرد میگه واریز کردی شماره بده تا مدیریت کانال آقای رضایی باهات تماس بگیره و شماره اشو هم داشته باشی😂 خدایا آدم دلش می خواد بگه خر خودتی خانوم جون

    پاسخ

    سلام،چرا پلیس فتا اقدامی نمیکنه؟؟اینا که گیراوردنشون نباید کاره مشکلی باشه

    پاسخ

    بنده برای منم پیش اومده به اندازه ۲ میلیون ازم گرفتن هربار میگه امشب صد در صد وقول وقسم های الکی جون مرگ عزیزشون میخورد منم احمق باور میکردم حالا چکار کنم پولای ازدست رفته برگردونم ؟

    پاسخ

    البته ی گروه ی بود به اسم کمک شاهزاده به مردم ایران بود البته میدونم شاهزاده روحشم ازاین موضوع بی اطلاع که مردم بکشن به گروه واز اسم شاهزاده سواستفاده میکنن پول مردم میخورن البته اون موضوعی که گفتم پول ازم برداشته شد هنوز بلاکم نکرده هستش ولی نمیدونم چطوری میتونم پولمو پس بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ

    بخش باحالش اینجاس من ازشون سوال کردم چه منفعتی براتون داره اینجوری ایلان ماسک هم بودگدامیشداول گفت هیچکدوم ازاینایی عضومیکنین متوجه نمیشن داخل گروهن که درستم هست ولی گفت اینهایی داخل گروه باهم چت میکنن بابت خریدوفروش سهام عدالت متوجه میشیم وسهامشونوشرکت مامیخره وسودمیکنیم خوب مردک احمق اولامیگی هیچکدوم خبرنمیشن داخل گروهن دومأ اصلاداخل گروهشون نمیشه پیام دادچجوری میفهمیم بااین حال چجوری مردم اعتمادمیکنن بازخنده دار

    پاسخ

    سلام اد بزن پول بگیر بانک آینده از من یک میلیون و نهصد و ده هزار تومن گرفت بعد بلاکم کرد قبلش گفت بچمو کفن کنم اگر پولتو ندم حالا ان شاء الله ادمینش بچشو کفن کنه خودش گفت اگر خدایی وجود داره ان شاءالله شب بخوابه صبح بیدار شه ببینه فلج سرتاسری مادام العمر شده و برای آب خوردن و کارهای شخصی نیاز به کمک دیگران داره

    پاسخ

    با سلام من الان 45 نفر اضافه کردم. طبق گفته های خودشون به ازای هر نفر 100هزارتومن یعنی 4میلیون وپانصد هزار تومان میشه. پیوی واسم پیام اومد که باید 299هزار تومان بابت تاییدیه شماره کارت ارسال کنید. منم بهش گفتم خب اون 299 هزار تومان رو از مبلغ پاداش کم کنید بقیشو بیزحمت بفرستین. هنوز جواب نداده. خخخخخخ

    پاسخ

    اصولا اونایی که میخوان اینکار رو بکنن مطمعنن نمیان بگن که برای اینکه برات واریز کنیم ۷۰۰ تومن یا هرچقدر واریز کن تا برات پولتو بریزیم

    پاسخ

    پلیس و مخصوصا دادسرا اصلا پیگیری نمی کنند. وقتی هم به دادسرا مراجعه می کنی مسخرت می کنن.

    پاسخ

    اقا دروغه یک شماره کارت هم به نام یاسین داهیم هست بعد که پول اول پرداخت کنید باز بعداش یک مبلغ دیگه میگه واریز کنید من خودم ۴۰۰ تومن واریز کردم بعداش باز دوباره گفت برایی ثبت بابد ۸۹۰ تومن واریز کنید

    پاسخ

    @Modirvarizy1400 آیدی کسی هست ک تو تلگرام سه تا کانال کلاهبرداری میکنه هر چه زودتر کانال رو مسدود کنید

    پاسخ

    والا تو کانال میگردی یجا نوشته فروشگاههای زنجیره ای اتکا.
    زیر نظر سپاه
    و تازه گواهی نامه صنعت و معدن هم دارن برای کسب و کار اینترنتی

    اما در حال حاضر اسم کانالش شرکت عالیس هس
    این عجیبه
    چرا همون اتکا نیس

    پاسخ

    سلام منم عضو یه گروه ادد کن پول بگیر شدم.
    100نفر ___5ملیون و500پول میده.
    نفری 55هزار تومن
    من 180نفر ادد زدم
    بقول دوستمونم ریپورت و… هم شدم تا به این عدد برسه ادد هام

    در کانال هر روز فیش واریزی ارسال میشد. ولی دو روزه هیچ فیشی ارسال نشده

    منم خلاصه در خواست دادم پول برام بریزن.

    برام پیام فرستادن بعد یک روز.

    ____________________________
    *مهم با دقت خوانده شود ✅
    موجودی شما در سایت ۶میلیون ۷۰۰تومان هست
    فقط برای دریافت
    پول خود باید مبلغ 149 هزارتومان‌✅
    به سایت واریز کنی تا شماره کارتت ثبت بشه بتونم واریز کنم براتون✅
    در غیر این صورت پول شما در سایت می مونه چیزی هم دست بنده نیست من فقط یک کارمندی هستم که وظیفه ای که بهم تعلق داره انجام میدم✅
    این مبلغ فقط برای ثبت شماره کارتت در سایت هست چون پول شما در سایت هست نه در جیب بنده باید شماره حساب شما در سایت تائید باشه✅ که بتونم واریز کنم براتون در غیر این صورت پولی به شما تعلق نمیگیرد ✅

    6037-9917-6708-8218
    مرتضی هادی

    《 پول را که واریز گردید پول شما بعداز ۳ دقیقه واریز میشود.》✅✅

    _______________________
    دیدم دو روزه فیش نزدن
    از اون ورم ازم پول میخواد
    از اون ورم 180نفر میشه بالای 9م. نه 6700
    میتونست سایت از مبلغ پولم اون 150ت کم کنه بعد پول بزنن.
    یارو دو روز درمیون انلاین میشه. چطوری در عرض 3دقیقه پول میزنه به حساب.

    بنظرم دروغ میاد
    پول واریز نکردم.

    پاسخ

    منم وارد این کانال شدم اد زدم میگه ۳۲۱ تومان واریز کن تا ۵ میلیون به حسابت واریز کنم نمی‌دونم دو راهیم یه جا طمع کردم یه جا عقلم اجازه نمیده بخدا آدم زورش میاد چنین پولی واریز کنه

    پاسخ

    دوستان گول هیچ گروه و کانالی با اسم های اد بزن پول بگیر نخورید همشون الکیه پلیس فتا خودش گفته
    مثلا کی الان بجای ۱۰۰ ممبر ۱ میلیون میده ؟

    پاسخ

    یعنی الکی یه

    پاسخ

    بنده برای منم پیش اومده به اندازه ۲ میلیون ازم گرفتن هربار میگه امشب صد در صد وقول وقسم های الکی جون مرگ عزیزشون میخورد منم احمق باور میکردم حالا چکار کنم پولای ازدست رفته برگردونم ؟

    پاسخ

    خواهر من در کانالی بوده و سیصد چهارصد نفر رو ادد زده بعد بعش پیام دادن و شماره کارت شو گرفتن و گفتن یه کد میاد برات برامون بفرس متسفانه خواهر اگهی زیادی دراین مورد نداشته و کد رو میده و کل کارت شو خالی کردن

    پاسخ

    سلام منم همین دیروزگول خوردم ونمیدونم چرا علارقم این که میدونستم الکیه بازم واریزکردم راهی نداره پولموبرگردونم؟

    پاسخ

    بله اینها بی شرفهایی هستند که خون مردم رو می مکند

    یکیشون بنام مسعود جوکار

    شماره کارت بانک ملی = 8881 1318 9981 6037

    که شماره کارت داد که 20 تومن بریزم که توی نوبت پرداخت

    قرارم بده و بعد از پرداخت کلاً از تلگرام حذف شد

    پاسخ

    بله این گروه ها متاسفانه کاملا کلاهبرداری هستند …
    بنده مدتی در یکی از همین گروه ها عضو بودم، که ادعا میکرد به ازای هر نفر 10 تومان واریز میکند.
    من هم گول ظاهر رسید های پولی که در گروه قرار میداد را خوردم و نزدیک به 500 نفر به گروه اضافه کردم.
    مدیر گروه(اسپانسر واریز) به من وعده میداد که پول شما به نوبت واریز خواهد شد، پس از مدتی(بیشتر از یک ماه) انتظار یک کانال را معرفی کردند که در آن کالاهایی به فروش میرسید، و گفته شد که اگر یکی از کالاهای ما را بخرید پول واریزی شما بلافاصله(یا حداکثر تا 5 ساعت و بدون درنظر گرفتن نوبت) واریز خواهد شد!!
    تنوع کالا ها بسیار پائین بود ولی قیمت آن ها معقول، بخاطر همین آدم را وسوسه میکرد تا برای رسیدن به میلیون ها پول، مبلغ ناچیزی هزینه کنی..(به صرفه بود!)
    مدتی دست نگه داشتم ولی بالاخره وقتی دیدم حالا حالا ها نوبتم نمیشود تصمیم گرفتم دست به خرید بزنم(حق عضویت در گروه سرمایه گذاری طلا و دلار به مبلغ 20 تومان). این ارزان ترین مورد بود ! 🙂
    و در آخر نه تنها پولی به حسابم واریز نشد!
    بلکه کاخ ارزو هایم که با ریال ریال ان پول وعده داده شده ساخته بودم روی سرم آوار شد 🙂
    و البته از آن خرید مضخرف که بگذریم… بیشترین ضرری که کردم مربوط میشد به ساعت ها و روز ها وقت و زمانی که صرف ادد زدن مخاطبان به گروه کردم و اخرش هم چیزی نصیبم نشد که هیچ چندین بار هم ریپورت شدم :)))

    پاسخ

    کاخ ارزو ساختی برا خودت با چهارتا حرف مضخرف چه سادع گول میخورید

    پاسخ