;
coinex

هک شدن گوگل مپس توسط یک هنرمند ؛ وقتی گوگل به بازی گرفته می‌شود

این داستان بامزه هک شدن گوگل مپس توسط یک هنرمند است. او تنها با تعدادی اسمارت‌ٰفون و یک چرخ دستی این کار را انجام داد. در ادامه همراه باشید.

سایمون وکرت (Simon Weckert) ، یک هنرمند ساکن برلین آلمان است که با حالا با هک کردن گوگل مپس نامش بر سر زبان‌ها افتاده است.

این هنرمند با استفاده از ۹۹ گوشی تلفن همراه هوشمند دست دوم که روی یک چرخ دستی گذاشته بود و آن را در خیابان حمل می‌کرد، توانست ترافیک سنگین زنده بر روی نقشه گوگل (Google Maps) خلق کند.

با استفاده از این کار او توانست مسیری را که در دنیای واقعی خالی از اتومبیل است را بر روی نقشه گوگل قرمز (نشانه ترافیک سنگین) کند. این کار منجر می‌شود گوگل خودروهای دیگر را به مسیرهای دیگر منتقل کند تا از ایجاد ترافیک بیشتر خودداری کند.هک شدن گوگل مپس توسط یک هنرمند.

هک شدن گوگل مپس توسط یک هنرمند جنجال آفرید!

در وبسایت آقای وکرت این آزمایش تحت عنوان «نصب و اجرا» فهرست شده است. او این کار را راهی برای برقراری ارتباط میان هنر و تکنولوژی می‌خواند. به طور مشخص او در نظر داشت تا با این کار نشان دهد مردم چگونه این قدرت را دارند که با یک اسمارت فون دانش و اطلاعاتی را که گوگل به الگوریتم‌هایش می‌دهد را کنترل کنند. در وبسایت او آمده است:

نقشه مبتی بر شبیه‌سازی گوگل و سایر مدل‌سازی‌ها جهان، فعلیت و درک فضاهای فیزیکی و توسعه مدل‌های عملکردی را تعیین می‌کنند.

گوگل مپس

از یکشنبه که ویدئوی این کار روی یوتیوب بارگذاری شده، بیش از یک میلیون نفر آن را تماشا کرده‌اند و گوگل در 9to5Google بیانیه‌ای در پاسخ به آن ارائه داده است. در این بیانیه گوگل می‌خوانیم:

داده‌های ترافیکی در گوگل مپس به لطف اطلاعات حاصله از منابع مختلف دائما به روز می‌شوند. از جمله این اطلاعات باید به داده‌های تجمعی ناشناس مردمی که سرویس لوکیشن خود را روشن کرده‌‌اند و با گوگل مپس کار می‌کنند اشاره کرد.

در چندین کشور مانند هند، اندونزی و مصر قابلیت تشخیص خودروها و موتورسیکلت‌ها را به سرویس خود اضافه کرده‌ایم. با این حال هنوز قادر به تشخیص چرخ دستی‌ها نیستیم. تماشای این استفاد‌ه‌های خلاقانه از گوگل مپس موجب خرسندی ماست و در گذر زمان منجر به بهبود کارایی آن می‌شود.

بهترین برنامه مسیریاب ؛ ویز یا گوگل مپس؟

پاسخ دادن گوگل به چنین اقدامی در خود قابل توجه است. به ویژه آنکه گفته می‌شود «هنوز قادر به تشخیص چرخ دستی‌ها نیستیم». در عین حال برخی ممکن است بگویند این کار مسیر سوء استفاده از گوگل مپس را نشان داده است. آنطور که از گوگل، رسانه‌ها و مردم برمی‌آید، این آزمایش یک موفقیت بزرگ بوده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر