;
coinex

بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی ؛ سرآشپز خونه خودت باش!

آیا تمام هست و نیست‌تان به گوشی‌تان گره خورده؟ خبر بد اینکه با آن آشپزی هم می‌توانید بکنید. این گفتار را به بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی اختصاص داده‌ایم.

احتمالا برایتان پیش آمده که مهمان داشته باشید، آشپزی هم بلد نباشید و ندانید برای پذیرایی از مهمانان چه باید کرد. یا حتی در اوقات فراغت و تنهایی­تان هوس کرده باشید که خودتان آشپزی کنید اما هیچ مهارتی در این زمینه نداشته باشید. چه باید کرد؟

کتاب آشپزی یک گزینه کمک رسان است، اما در این ایام که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش میرود، شما گزینه ساده ­تر یعنی بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی را نیز در دسترس دارید. اپلیکیشن‌ها این روزها دنیا را در مشت خود گرفته‌اند؛ پیام‌رسان تلگرام روزانه بیش از ۲ میلیارد بازدید دارد، افراد بخش عمده‌ای از روز خود را به انجام بهترین بازی های اندروید مشغول‌اند. جنبه‌های مثبت هم دارد، می‌توانید با اپلیکیشن‌ها یادگیری خود را تقویت کنید یا با اپلیکیشن‌ها سراغ بهبود سلامتی خود بروید.

بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی ؛ تکنولوژی به میزان لازم!

دسترسی سریع و آسان به فهرست کاملی از غذاها و دستور تهیه آنها همراه با دستور تهیه هرغذا به صورت متنی و تصویری از مزیت­های چنین اپلیکیشن­‌هایی است. در همین راستا و در این مقاله تکراتو قصد داریم شما را با برخی از بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی اندروید آشنا کنیم.

بررسی اپلیکیشن تاندوری ؛ سرآشپز خونه خودت باش

تاندوری ارائه­‌ای از تیم برنامه­‌سازی به همین نام و یک اپلیکیشن کاملا ایرانی است. این نرم‌­افزار آشپزی با هدف ارائه یک شبکه اجتماعی جامع برای آشپزی آغاز به کار کرد و در حد قابل قبولی موفق به رفع نیازهای کاربران خود شده است.

اپلیکیشن تاندوری
بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی

این روزها همه به اینترنت و موبایل دسترسی داریم. دسترسی که چه عرض شود در حقیقت موبایل به عضوی از اعضای بدن تبدیل شده است. همه وابستگی این موبایل به ما هم در درجه اول به دسترسی­اش به اینترنت وابسته است. در این میان اکثر ما عادت کرده­ایم که بسیاری از نیازهای خود را از طریق موبایل رفع و رجوع کنیم. احتمالا برایتان داشتن یک لیست جامع از دستور تهیه غذاهای خانگی جالب و مفید خواهد بود.

اپلیکیشن تاندوری با هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی برای آشپزی به کاربران فضای مجازی ارائه شده است و با استفاده از آن میتوانید بهترین غذاها را برای خود و دیگران تهیه کنید.

اینکه میگویم یک شبکه اجتماعی و نه یک برنامه آموزش آشپزی صرف علت دارد. تاندوری فقط یک اپلیکیشن شامل فهرستی از دستور غذاها نیست. تیم طراحی اپلیکیشن سعی کرده است یک برنامه کامل با قابلیت­های ویژه به شما ارائه دهد. در این برنامه علاوه بر فهرست غذاها، میتوانید به آخرین اخبار حوزه آشپزی و ترفندهای خاص آشپزی و حتی تاریخچه برخی غذاها دسترسی داشته باشید.

در تاندوری برای تهیه هر غذایی، ابتدائا فهرستی از اقلام مورد نیاز برای تهیه آن غذا به شما ارائه می­شود. در این صورت امکان غافلگیر شدن شما در حین اجرای دستور غذا وجود نخواهد داشت. هر دستور غذا هم به صورت متنی و هم در قالب یک ویدئوی آموزشی در دسترس شما قرار دارد. در واقع هم به نظر میرسد دیدن چگونگی تهیه یک غذا بهتر و آموزنده­تر از خواندن دستور متنی باشد.

همچنین در این شبکه اجتماعی میتوانید در مورد هرکدام از غذاها که سوالی دارید در قالب یک کامنت در بخش مربوط به آن غذا سوال بپرسید و منتظر پاسخگویی دیگر کاربران باشید.

همچنین در این برنامه­ آشپزهای مختلفی حضور دارند که هرکدام به ثبت دستور غذاهای خود میپردازند و شما میتوانید به مانند اینستاگرام آنها و اخبارشان را دنبال کنید، از آنها حمایت کرده و دستور غذاهای ایشان را به اشتراک بگذارید.

یک بخش جالب و کاربردی این اپلیکیشن آنجاست که شما میتوانید در آن لیست آنچه که در یخچال­تان از مواد غذایی دارید را وارد کنید و دستور غذاهایی که میتوان با آن تهیه کرد را دریافت کنید. مثلا در یخچال خود گوشت،‌ مرغ، نخود یا سبزی و غیره دارید. نام مواد را به ترتیب وارد کنید تا تاندوری فهرستی از غذاهای قابل تهیه در اختیارتان قرار بدهد.

در جمع بندی می‌توان گفت تاندوری یک اپلیکیشن آشپزی جامع و کاربردی است که در آن شما میتوانید به فهرست جامعی از غذاها و اخبار آشپزی دسترسی داشته باشید. این برنامه تاکنون بیش از ۱۲ هزار بار از مایکت دریافت شده است. برای دانلود و نصب این اپلیکیشن از مایکت به حجم ۹ مگابایت می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود از مایکت


بررسی اپلیکیشن لذت آشپزی ؛ آشپزی به شیوه مدرن لذت بخش است!

لذت آشپزی نام اپلیکیشن فارسی و جدیدی است که معرفی آن را مخصوص شما دوست داران هنر آشپزی تدارک دیده ایم. به کمک اپلیکیشن فارسی و کاملا رایگان لذت آشپزی ، می توانید از پخت و پز انواع غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید.

اپلیکیشن لذت آشپزی
بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی

امروزه دیگر آشپزی کردن محدود به خانم های خانه دار نیست ، در شرایط مختلف لازم است حتی بسیاری از آقایان نیز آستین ها را بالا بزنند و برای خود پخت و پز کنند.

با این اپلیکیشن دیگر نیازی ندارید مانند من برای پخت هر غذا دست به دامان مادر یا مادربزرگ­تان شوید. اکنون می توانید دستور پخت و پز انواع غذاها را در اپلیکیشن لذت آشپزی داشته باشید و مطابق با آموزش های دقیق و ساده ی آن ، به یک سرآشپز بسیار خوب تبدیل شوید. از مزایای خوب این اپلیکیشن دسته بندی غذاهای ایرانی و خارجی و تمرکز جدی آن بر آموزش غذاهای ایرانی است.

لذت آشپزی ، همواره غذاهای جدید را به لیست غذاهای در دسترس برای شما اضافه می کند و شما همواره می توانید دستور پخت انواع غذاهای ایرانی ، غیر ایرانی ، دسر ، پیش غذا و … را مشاهده کنید و در صورت تمایل آنان را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنید.

نرم افزار پیش رو ، یکی از بهترین اپلیکیشن ها با دسته بندی بسیار دقیق در زمینه نرم افزارهای رایگان آموزش آشپزی است.

همانطور که پیش­تر گفتیم این نرم­افزار دو دسته­بندی اصلی دارد. غذاهای ایرانی و غذاهای خارجی یا غذای ملل. دسته بندی جزئی­تر هرکدام از این موارد به شرح زیر است:

  • غذاهای ایرانی : شامل غذاهای ایرانی اصیل ، غذاهای محلی و غیره،
  • غذاهای ملل: که شامل آموزش تهیه و پخت و پز غذاهای آسیایی ، اروپایی ، امریکایی و غیره، شیرینی و دسر که شامل آموزش پخت و پز انواع کیک ، شیرینی دسر ، سالادها ، نوشیدنی ها و مخلفات می­باشد.

این نرم افزار به صورت آنلاین ، دستور پخت جدیدترین غذاهای اضافه شده را دریافت می کند ، از این رو برای استفاده از آن احتیاج به ارتباط اینترنتی دارید ، نکته جالب توجه در مورد این نرم افزار، امکان مطالعه آفلاین آموزش­هایی است که قبلا یک بار از آنان بازدید کرده اید. برای دانلود این اپلیکیشن از گزینه زیر استفاده کنید.

دانلود از مایکت


بررسی اپلیکیشن سرآشپز پاپیون ؛ پخت غذای سریع و سالم

سرآشپز پاپیون هم به مانند تاندوری، یک شبکه اجتماعی جامع در حوزه آشپزی است. شما در این برنامه ­می­توانید به دستور عزاران غذا دسترسی داشته باشید، با روش­های پختی که دیگران دارند آشنا شده و به آن­ها امتیاز دهید،‌ مراحل تهیه غذا را مرحله به مرحله به مرحله و صورت تصویری مشاهده کنید و نظر خود را برای هر  طرز تهیه ثبت کنید.

بررسی اختصاصی اپلیکیشن سرآشپز پاپیون ؛ یک شبکه اجتماعی آشپزی ایرانی

روانشناسان معتقدند که ترکیب رنگ قرمز و سفید در اشتیاق و میل به غذاها موثر است. طراحان سرآشپز پاپیون احتمالا از این مساله مطلع بوده­اند چراکه این رابط کاربری این اپلیکیشن بین این دو رنگ تقسیم شده است و به نظر انتخاب مناسبی می­رسد.

سرآشپز پاپیون
بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی

از طریق این رابط کاربری به مجموعه کاملی از دسته­بندی های غذایی از قبیل غذاهای سنتی،‌ مدرن، سوپ، سالاد، خوراک،‌ پیش­غذا، دسر، چاشنی و ادویه،سس و رب، نوشیدنی، نان و خمیر، کیک و شیرینی سرآشپز پاپیون، مربا و کمپوت، نکات آشپزی، غذای ملل، غذای محلی، غذای کودک، غذای دانشجویی، غذای رژیمی، تنقلات و تزئینات، ترشی و شور و غیره دسترسی دارید. این دسته­بندی در این اپلیکیشن چند وقت یکبار به­روزرسانی می­شود و در نتیجه این بخش از برنامه گاها دچار تغییراتی می­شود.

در این برنامه هم علاوه بر دستور تهیه غذا، لیستی از مواد لازم وجود دارد. مزیت جالب این برنامه اما آنجاست که شما میتوانید تعیین کنید که برای چند نفر می­خواهید غذا تهیه کنید و برنامه به تناسب تعداد نفرات میزان مواد لازم را کاهش یا افزایش میدهد.

همچنین در مورد هرکدام از غذاها از یک سیستم درجه­بندی برای نمایش سختی و آسانی تهیه آن غذا استفاده شده است. با وجود این در تمام دستورها سعی بر این بوده که حتی کوچکترین مسائل ذکر شوند تا افرادی که چندان سررشته­ای از آشپزی ندارند هم مشکلی نداشته باشند.

همچنین در این برنامه و زیر هر دستور غذا، بخشی برای نظرات در هر دستور غذا درنظر گرفته شده است. همچنین امکان آپلود و به اشتراک­گذاری نتیجه کار خود از تهیه غذا را نیز در این برنامه دارید.

همچنین در پایین صفحه اصلی برنامه با گزینه­ای به نام مقالات روبرو می­شوید. در این بخش می­توانید آخرین مقالات مربوط به حوزه سلامت و تغذیه را مطالعه کنید. از نکات جالب این بخش مصاحبه با کاربران برتر است که نشان از یک احترام خاص برای کاربران در این برنامه میدهد. البته این بخش به عنوان بخش تولید محتوا کمی ضعیف است و دیر به دیر به­روز میشود که امید است طراحان به به­روز کردن آن اهتمام داشته باشند. برای دانلود این اپلیکیشن از گزینه زیر استفاده کنید.

دانلود از مایکت


بررسی اپلیکیشن کوکپد؛ شبکه آشپزی و دستور غذا

این برنامه نیز به لطف قابلیت­های متعددی که در خود جای داده است علاوه بر دستور غذاها به شما امکان انتشار تصاویر و روش پخت غذاها و یافتن دوستان و دنبال کردن­شان و همچنین گفتگو و ارسال پیام را میدهد.

اپلیکیشن کوکپد
بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی

کوکپد را به بیش از بیست زبان زنده دیگر نیز میتوانید در اختیار داشته باشید از جمله، انگلیسی، فرانسه،‌ اسپانیایی، عربی، روسی، یونانی، ایتالیایی، مجاری، اندونزیایی، ژاپنی و غیره و تقریبا در همه کشورهای جهان کاربر دارد.

در همان صفحه اصلی برنامه میتوانید آخرین کارهای دوستان و یا کسانی که دنبال­شان میکنید را ببینید. در هر مورد میتوانید مواد مورد یاز برای تهیه، روش پخت و نظرات سایر کاربران را مشاهده کنید. در این کوکپد میتوانید نظرات خود را به همراه تصویر غذا و حتی اضافه کردن آن دستور پختی که استفاده کرده­اید منتشر کنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که کوکپد بزرگترین اپلیکیشن انتشار دستور پخت غذا در دنیا است.

در برنامه کوکپد علاوه بر امکان جستجوی متنی، جستجوی صوتی نیز وجود دارد. همچنین از دیگر مزایای کوکپد قابلیت چت دو نفره و ایجاد گروه­های دوستی است که کاربرد کوکپد را جذاب­تر میکند.

کوکپد البته فقط یک برنامه آموزشی برای آنهایی که می­خواهند یاد بگیرند نیست. کوکپد هم در حقیقت یک شبکه اجتماعی مجازی و به لحاظ ظاهری تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام است. اگر خودتان یک آشپز حرفه­ای هستید میتوانید از کوکپد برای ابراز توانایی­های خود و دیده­شدن استفاده کنید.

هم میتوانید دستور پخت خاص خودتان را به اشتراک بگذارید و هم تصاویر غذاها را. اگر ترفندهای خاصی برای خودتان دارید در مورد تهیه غذاهای مختلف با به اشتراک گذاشتن آنها خود را در این برنامه معروف کنید.

کوکپد یک اپلیکیشن آشپزی خوب است که به لطف قابلیت­های متعدد و مناسب خود میتواند کاربران زیادی را به خود جذب کند. برای دانلود این اپلیکیشن از مایکت از گزینه زیر استفاده کنید.

دانلود از مایکت


بررسی اپلیکیشن لبخند ؛ مرجع آشپزی، کیک و شیرینی

هر آموزشی، در هر حوزه­ای وقتی با تصاویر همراه می­شود از حالت کسل­‌کننده خود خارج می شود و جذابیت بیشتری به همراه خواهد داشت. این مسئله در مورد امور عملی چون آشپزی احتمالا اهمیت بیشتری دارد. استفاده از تصاویر پویا «لبخند» را به یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی تبدیل کرده است. چراکه آشپزی با استفاده از امکانات تصویری حس عملی بودن کار را بهتر منتقل میکند.

اپلیکیشن لبخند
بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی

آشپزی تصویری لبخند به همین منظور و برنامه­‌ای است برای آموزش تصویری پخت انواع غذاها، دسر، شیرینی، سوپ­ها و غیره. رابط کاربری این اپلیکیشن، زیبا، ساده و رنگارنگ است و استفاده از آن مشکل خاصی به همراه ندارد.  در منوی اصلی با کشیدن از بالا به پایین صفحه سه دسته­بندی اساسی را مشاهده میکنید؛

  • غذاهای اصلی
  • غذاهای مکمل
  • شیرینی‌­ها

در هر بخش تعداد زیادی از انواع مربوط به آن دسته وجود دارد. مجموع این موارد حدود 1000 مورد می­شود. همچنین در صفحه اصلی یک منوی کشویی در سمت راست نیز وجود دارد که در آن به مواردی از جمله دستور غذاها، غذاهای جدید، غذاهای موردعلاقه، جستجو در غذاها و تنظیمات دسترسی خواهید داشت. البته برای دسترسی به مورد غذاهای جدید باید به اینترنت متصل باشید.

با انتخاب هر غذایی، وارد بخش آموزش آن می­شوید، در این بخش اطلاعاتی از قبیل زمان و مهارت لازم برای تهیه آن غذا، میزان کالری، مواد لازم و آموزش تصویری تهیه به شما رائه خواهد شد. البته که همه غذاها آموزش مرحله به مرحله ندارند ولی برای کارکرد بهتر اپلیکیشن اتصال به اینترنت تا حدی میتواند به یاری شما برسد. در قسمت انتهایی هر غذا نیر بخشی برای یادداشت گذاری شخصی شما وجود دارد. مثلا نکاتی که نگام تهیه غذا متوجه آنها شده­اید را آنجا بنویسد تا در دفات بعد از آنها استفاده کنید.

همچنین در حین پخت غذا گزینه روشن نگه داشتن صفحه نمایش نیز وجود دارد تا نیاز نباشد هر دفعه صفحه را باز کنید. تنها معایب این برنامه در مقایه با رقبایش نداشتن امکاناتی از قبیل تنظیم تایمر، تنظیم مواد لازم برای نفرات مختلف و البته مسئله شبکه اجتماعی و ارتباط با دیگران است که از عوامل موفقیت برنامه­های رقیب شده است.

با این حال اگر به یک آموزش تصویری و دقیق نیازمندید، این اپلیکیشن بهترین گزینه استت. در ضمن این اپلیکیشن رایگان نیست و 2000 تومان قیمت دارد. برای دانلود این اپلیکیشن از مایکت از گزینه زیر استفاده کنید.

دانلود از مایکت


بررسی اپلیکیشن مزه ؛ سیصد و شصت درجه راهکارهای خلاقیت!

اپلیکیشن مزه آخرین اپلیکیشن مربوط به آشپزی در لیست ما و یکی از ساده‌ترین و بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی است. در این برنامه نه قرار است پروفایل کاربری ویژه خودتان داشته باشید نه یک شبکه اجتماعی­ است.

اپلیکیشن مزه
بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی

در مزه فقط دستور غذاها را داریم. در 4 دسته بندی کلی سعی شده تا آنچه که در خوشمزه کردن غذا به شما کمک میکند معرفی شود:

  1. ادویه­‌ها
  2. سس­‌ها
  3. چیپس­‌ها
  4. آجیل­‌ها

در حقیقت مزه علاوه بر آموزش آشپزی تمرکز خود را بر آموزش استفاده کاربردی از موارد مذکور در غذاهای مختلف گذاشته است. به علاوه پیش از شروع پخت هر غذا لیستی از مواد لازم برای تهیه غذا وجود دارد، در کنار هرکدام از مواد لیست یک آیکون مثبت قرار گرفته که با انتخاب آن،‌ میتوانید گزینه مد نظر را به لیست خرید خود اضافه کنید.

در صفحه اصلی برنامه و در منوی کشویی سمت چپ صفحه میتوانید به لیست خرید دسترسی داشته باشید. یک رابط کاربری زیبا و کیفیت تصاویر مربوط به غذاها از دیگر مزایای این اپلیکیشن میباشد. برای دانلود این اپلیکیشن از مایکت از گزینه زیر استفاده کنید.

دانلود از مایکت

این نوشتار با همکاری مایکت تهیه شده است. مایکت یک اپ‌استور ایرانی و یکی از بهترین بسترها برای دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های اندرویدی است. اعتماد ۱۴ میلیون کاربر و ۲۰ هزار توسعه دهنده نرم‌افزار شاهدی بر این موضوع به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

گردآوری: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر