;
coinex

انتشار تصویر حاج قاسم سلیمانی در فضا ؛ ماهواره ظفر امروز پرتاب می‌شود

انتشار تصویر حاج قاسم سلیمانی در فضا با پرتاب ماهواره ظفر به کمک موشک ماهواره‌بر سیمرغ اتفاق خواهد افتاد. با بررسی بیشتر این خبر همراه ما باشید.

آنطور که از برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان فضایی ایران برمی‌آید، ماهواره ظفر ساخته دانشگاه علم و صنعت بعداز ظهر امروز (۲۰ بهمن‌ماه) از پایگاه فضایی امام خمینی سمنان به مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین پرتاب می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت بعداز ظهر امروز از پایگاه فضایی امام خمینی (ره) سمنان به مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین تزریق می‌شود. مطابق گزارش‌های منتشر شده، عصر امروز یکشنبه (۲۰ بهمن ماه) ماهواره ظفر، به عنوان ششمین ماهواره ایرانی، از پایگاه فضایی امام خمینی سمنان ، با موشک ماهواره بر سیمرغ به در مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین پرتاب خواهد شد.

انتشار تصویر حاج قاسم سلیمانی در فضا توسط ماهواره ظفر

خبرها حاکی است، ماهواره ظفر پس از قرارگیری در مدار، تصویر سردار شهید “حاج قاسم سلیمانی”  را منتشر کند، ضمن آن‌که فایل صوتی از نظرات مردم نیز از سوی این ماهواره مخابره خواهد شد. ماهواره ظفر توسط محققان دانشگاه علم و صنعت و به سفارش سازمان فضایی ایران از چهار سال پیش تاکنون مراحل توسعه خود را پشت سر گذاشته است.

پرتاب ماهواره ظفر با موشک سیمرغ ؛ شکستی دیگر در کارنامه سازمان فضایی؟

در روز ۲۹ دی ماه سال جاری این دانشگاه ماهواره مذکور را بهه سازمان فضایی برای انجام عملیات پرتاب و تحویل مداری سپرد. این ماهواره از نوع ماهواره‌های سنجشی است که دو نسخه “ظفر-۱” و “ظفر-۲” طراحی و ساخته شده است.

ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت در رده ماهواره‌های لئو یا Low Earth orbit (مدار نزدیک زمین) با ارتفاع مداری ۵۳۰ کیلومتر، شیب ۵۶ درجه و جرم ۱۱۳ کیلوگرم است. ماموریت ماهواره ظفر در فضا شامل محموله تصویربرداری، محموله ذخیره و ارسال، محموله تحقیقاتی تشعشعات فضایی، زیر سیستم‌های تعیین موقعیت، تعیین و کنترل وضعیت، مدیریت داده و فرمان، انرژی، سازه و مکانیزم و کنترل حرارت است. از جمله کاربردهای این ماهواره، که عمر مداری ۱.۵ ساله خواهد داشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید و به‌روز رسانی نقشه‌های کاربری اراضی در مقیاس ملی
  • تولید و به‌روز رسانی پایش توسعه شهری در مقیاس ملی
  • تولید و به‌روز رسانی مرز پهنه‌های کشاورزی در مقیاس ملی
  • تولید و به‌روز رسانی نقشه‌های پهنه‌بندی دریاچه‌های دائمی و فصلی در مقیاس ملی
  • به‌روز رسانی نقشه‌های ساختاری (شناسایی گسل‌ها و چین‌ها) در مقیاس ملی

 بیشتر بخوانید:

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر