;
coinex

بهترین کامپیوترهای گیمینگ 2019 : لیست برترین کامپیوترهای دسکتاپ مخصوص بازی

در دنیای بازی‌های رایانه‌ای تقریبا همه عملکرد کاربر به قدرت رایانه‌اش بستگی دارد. در این مطلب بهترین کامپیوترهای گیمینگ 2019 را معرفی کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

به دنبال یک کامپیوتر گیمینگ در سال 2019 هستید؟ ممکن است بتوانیم به شما کمک کنیم، اما ابتدا باید بگوییم تجربه نشان داده است که پیشنهاد دادن یک رایانه شخصی دسکتاپ ویندوزی حداقل برای پخش آنلاین فیلم و بازی خیلی سخت است و اجرای بازی نیز این سختی را بیشتر می‌کند زیرا برای 99 درصد از کاربران قیمت رایانه مهمترین فاکتور محسوب می‌شود.

در دنیای کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ انتخاب‌های بسیار زیادی با ترکیبات سخت افزاری و نرم افزاری زیادتر وجود دارد و باید به این نکته هم اشاره شود که به یک دوره انتقال بسیار بزرگ در زمینه دو سخت افزار اصلی یک رایانه گیمینگ (پردازشگر و کارت گرافیک) رسیده‌ایم.

بهترین کامپیوترهای گیمینگ 2019

شرکت اینتل اخیرا اولین موج از دهمین نسل از پردازشگرهای Core i سری آیس لیک خود را معرفی کرده است. انتظار پیشرفت‌های زیادی را در زمینه انجام کارهای عادی توسط پردازشگرها نداریم، ولی کارت گرافیک‌های ارتقاء یافته آیس لیک روی میزان اهمیت یک کارت گرافیک جداگانه برای شما تاثیر می‌گذارند.

دهمین نسل از پردازشگرهای Core i سری آیس لیک اینتل قابلیت اتصالی Thunderbolt 3 را هم پشتیبانی می‌کنند، از این رو انتظار می‌رود که این پردازشگرها با سرعت بیشتری جای خود را در دنیای رایانه‌های رومیزی ویندوزی باز کنند، زیرا سرعت بالای انتقال این پردازشگرها باعث می‌شود که ذخیره سازی بازی‌ها برای کاربر بسیار راحتتر شود.

از طرفی شرکت AMD هم اخیرا کارت های گیمینگ جدید خود را (Radeon RX 5700) وارد بازار کرده و شرکت Nvidia هم با کارت‌های گرافیک سری Super GeForce RTX خود به این حمله پاسخ داده است. کارت گرافیک‌های جدید Nvidia عملکرد جدیدی را ارائه نمی‌کنند، ولی تغییرات اعمال شده در قیمت این محصولات باعث می‌شوند که گیمرها برای کسب تجربه گیمینگ بهتر فاکتورهای بیشتری را در هنگام انتخاب محصولات دو شرکت AMD و Nvidia مد نظر بگیرند.

انتخاب و خرید یک رایانه شخصی یک فرآیند پیچیده است که شما باید در آن آیتم‌هایی را فدای آیتم‌های دیگر کنید. هر بازی به گونه‌ای متفاوت و اغلب بسیار ناکارآمد از منابع یک رایانه اعم از پردازشگر، کارت گرافیک، رم و حافظه استفاده می‌کند. شما حتی نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک ژانر خاص بازی از یک حد ثابت از منابع رایانه استفاده کند، زیرا میزان بهینه سازی‌ها بسیار متفاوت است.

کامپیوترهای گیمینگ و تولید محتوا حکم کودکان نوپای خشمگین وسایل الکترونیکی مصرفی را دارند. این کودکان پرسر و صدا و مشتاق باید به طور مداوم تحت نظارت باشند، و دقیقا زمانی که فکر می‌کنید آن‌ها را تحت کنترل دارید انتظارات شما را در هم می‌شکنند. ما پیش‌تر در مقاله جداگانه‌ای بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2019 را خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم. حال در این مقاله سعی کرده‌ایم که شما را با بهترین کامپیوتر های گیمینگ 2019 آشنا کنیم. با تکراتو همراه باشید.

1. اچ پی پاویلیون گیمینگ 790 دسکتاپ (HP Pavilion Gaming 790 Desktop)

ارزانترین گزینه گیمینگ

اچ پی پاویلیون گیمینگ 790 دسکتاپ (HP Pavilion Gaming 790 Desktop): ارزانترین گزینه

یکی از بهترین کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ در سال 2019، پاویلیون گیمینگ 790 کمپانی اچ پی است. پاویلیون گیمینگ 790 دسکتاپ به عنوان یک رایانه گیمینگ کامپکت، اقتصادی و زیبا برای جلب توجه گیمرهای استفاده کننده از رایانه‌های اینسپایرون گیمینگ دل و نیترو ایسر وارد بازار شده است.

مدل پایه این محصول با قیمت 750 دلار به کمک پردازشگر i5-8400، حافظه 1 ترابایتی، کارت گرافیک GTX 1050 Ti  و رم 8 گیگابایتیش حداقل‌هایی را که شما برای اجرای یک بازی با رزولوشن 1080 پیکسلی می‌خواهید، ارائه می‌کند. این سخت افزارها تقریبا همان ترکیباتی هستند که با خرید یک لپ تاپ گیمینگ آن‌ها را دریافت می‌کنید؛ پاویلیون گیمینگ 790 دسکتاپ علاوه بر این سلاح‌ها چندین پورت اتصالی را نظیر چهار پورت یو اس بی نوع A، یک پورت یو اس بی نوع C و یک پورت کارت حافظه میکرو SD را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

2. سایبر پاور پی سی گیمر اکستریم وی آر (CyberpowerPC Gamer Xtreme VR)

یک رایانه گیمینگ اقتصادی خاص

سایبر پاور پی سی گیمر اکستریم وی آر (CyberpowerPC Gamer Xtreme VR): یک رایانه گیمینگ اقتصادی خاص

گیمر اکستریم وی آر (GXiVR8060A7) در قالب یک کامپیوتر گیمینگ اقتصادی کمی از پاویلیون گیمینگ 790 دسکتاپ گرانتر است، ولی در ازای قیمت گرانترش قدرت بیشتری را نیز در اختیار شما می‌گذارد. برتری‌های این محصول 800 دلاری نسبت به رایانه گیمینگ اچ پی یک کارت گرافیک GTX 160 و حافظه اضافی 120GB SSD هستند. این بهینه سازی‌ها شاید کوچک به نظر برسند، ولی توان مورد نیاز را برای اجرای بعضی از بازی‌ها به راحتی در اختیار شما می‌گذارند. ویژگی‌های فوق سبب شده تا سایبر پاور پی سی گیمر اکستریم وی آر در لیست بهترین کامپیوترهای گیمینگ 2019 جای گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های 2019

3. آلین ور آئورورا آر 8 (Alienware Aurora R8)

بهترین پی سی گیمینگ 1080 پیکسلی با قیمتی ارزانتر از 1000 دلار

آلین ور آئورورا آر 8 (Alienware Aurora R8): بهترین پی سی گیمینگ 1080 پیکسلی با قیمتی ارزانتر از 1000 دلار

در ازای بهایی کمتر از 1000 دلار کارایی بسیار زیادی را از آئورورا آر 8 دریافت نمی‌کنید، اما این کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ اندازه متوسط می‌تواند کیفیتی بیشتر از 60fps را در رزولوشن 1080 پیکسلی در بازی‌های اکشن در اختیار شما بگذارد. شاسی این ماشین گیمینگ علاوه بر چندین کانکتور یک پورت یو اس بی نوع C و سه پورت یو اس بی نوع A را نیز به شما می‌دهد. مدل 800 دلاری آلین ور آئورورا آر 8 یک پردازشگر i5-9400، رم 8 گیگابایتی، کارت گرافیک Radeon RX 560X و حافظه 1 ترابایتی را در خود دارد، ولی اگر که توان مالی خوبی دارید توصیه می‌کنیم که مدل SSD این رایانه گیمینگ را علی رغم داشتن ظرفیت حافظه کمتر بخرید، زیرا این مدل سیستم عامل ویندوز را با سرعت بسیار بیشتری اجرا می‌کند و شما هم همیشه می‌توانید یک هارد جانبی ارزان قیمت را برای افزایش فضای ذخیره سازیتان خریداری کنید.

آلین ور آئورورا آر 8 به عنوان یکی از بهترین کامپیوترهای گیمینگ 2019، کارت شبکه وای فای 2 در 2 را هم پشتیبانی می‌کند. اگر توان مالی خوبی دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را با کیفیت 1080p اجرا کنید، بهتر است که این رایانه گیمینگ را با یک کارت گرافیک GTX 1660 Ti، رم 16 گیگابایتی و هارد 512 گیگابایتی SSD بخرید. این سخت افزارها در بعضی بازی‌ها رزولوشن 1440p را در اختیار شما می‌گذارند.

4. دیجیتال استورم بولت ایکس (Digital Storm Bolt X)

بهترین گزینه برای استایل گیمینگ 1440 پیکسلی

دیجیتال استورم بولت ایکس (Digital Storm Bolt X): بهترین گزینه برای استایل گیمینگ 1440 پیکسلی

کیفیت اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسلی) هنوز هم محبوبترین رزولوشن گیمینگ است، ولی کیفیت 1440 پیکسلی (که به آن 2K هم گفته می‌شود) کم کم دارد جای خود را در دل گیمرها باز می‌کند. یک سیستم 1440 پیکسلی می‌تواند بازی‌های 1080 پیکسلی را هم با کیفیت بیشتری به راحتی اجرا کند، پس در صورتی که هنوز وارد استایل گیمینگ 1440 پیکسلی نشده‌اید می‌توانید با خرید بولت ایکس آینده گیمینگ خود را تضمین کنید. کارت گرافیک GTX 1660 Ti، پردازشگر i5-9600K، رم 16 گیگابایتی 3,200MHz و هارد 1 ترابایتی SSD از عوامل معرفی کننده این محصول به عنوان یکی از بهترین کامپیوترهای گیمینگ دسکتاپ 2019 هستند و نرخ فریم 1080p بسیار خوب و رزولوشن 1440 پیکسلی مطلوبی را از طریق این سیستم در کیفیت‌های بالا در اختیارتان می‌گذارند.

بولت ایکس با قیمت 1,800 دلاریش برای ورود به دنیای گیمینگ و رایانه‌هایش یک انتخاب ارزان قیمت نیست، اما با در نظرگیری سخت افزارها و کیس منحصر بفردش قیمت معقولی دارد. دیجیتال استورم در طراحی و ساخت کیس هم تبحر بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2019

5. تیکی و تالون فالکون نورف وست (Falcon Northwest Tiki and Talon)

بهترین گزینه‌ها برای گیمرهای هنرمند

تیکی و تالون فالکون نورف وست (Falcon Northwest Tiki and Talon): بهترین گزینه‌ها برای گیمرهای هنرمند

بدون هیچ تردیدی، تیکی و تالون فالکون نورف وست، یکی از بهترین کامپیوترهای گیمینگ 2019 میلادی موجود در بازار است. شرکت فالکون نورف وست (FNW) تخصص بالایی در ساخت سیستم‌های بسیار سریع با رنگ‌های منحصر بفرد و خاص دارد. تیکی جمع و جورترین محصول این برند است، اما علی رغم اندازه کوچکش می‌تواند پردازشگر i9-9900K و کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti را در خود جای دهد. نورف وست در ساخت تالون از یک کیس Mid Tower استفاده کرده است.

این سیستم به لطف کیس بزرگش سخت افزارهای پیشرفته زیادی را مانند یک پردازشگر 18-core i9-9980XE و کارت گرافیک‌های دوقلوی RTX 2080 Ti (یا Quadro P6000s) ارائه می‌کند. متاسفانه فالکون نورف وست برخی از مدل‌های تیکی را مانند سیستم دارای پردازشگر i9-9900K و کارت گرافیک RTX 2080 Ti که برای تدوین این مقاله بررسی شد، با کارت شبکه و کارت صدای داخلی عرضه می‌کند.

6. میلینیوم اوریجین پی سی (Origin PC Millennium)

بهترین سیستم گیمینگ گران قیمت 4K با کارایی HDR

میلینیوم اوریجین پی سی (Origin PC Millennium): بهترین سیستم گیمینگ گران قیمت 4K با کارایی HDR

اگر بیشترین کارایی و برترین ترکیب سخت افزاری را می‌خواهید، باید این محصول حدودا 2038 دلاری را بخرید. شما می‌توانید با قیمت‌های مشابهی سیستم‌های پیشرفته‌ای را از برندهای دیگری مانند آلین ور بخرید، ولی این سیستم‌ها محافظه کارانه ساخته شده‌اند و باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که 2000 دلار رقم بالایی برای خرید محصولات پیشرفته برندهای گرانی مانند دل نیست. اوریجین پی سی سایت‌های خود را هم با نگرشی ذره بینانه طراحی می‌کند، به این نحو که شما تقریبا می‌توانید نوع تک تک اجزای سیستم مورد نظرتان را از برند قطعات، سرعت حافظه و پاور گرفته تا بورد مادر، کارت گرافیک، پردازشگر، حافظه و رنگ کابل‌های برق انتخاب کنید. داشتن توانایی انتخاب نوع بورد مادر مهم است، زیرا هر بورد مادری طراحی، رنگ و پورت‌های اتصالی خاص خود را دارد.

اگر می‌خواهید بازی‌های خود را با کیفیت 4K و HDR به راحتی اجرا کنید، توصیه می‌کنیم که میلینیوم را با پردازشگر i9-9900K و کارت گرافیک RTX 2080 Ti خریداری کنید. کیس‌های اوریجین پی سی زیباترین کیس‌های موجود در بازار نیستند، ولی طراحی خوبی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را با ترکیب رنگ مورد نظرتان خریداری کنید. کیس میلینیوم دومین کیس بزرگ اوریجین پی سی است. ویژگی ها و قابلیت های میلینیوم اوریجین پی سی باعث شده تا این کامپیوتر در فهرست بهترین کامپیوترهای گیمینگ دسکتاپ در سال 2019 جای گیرد.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین لپ تاپ های ایران

نکاتی که باید در ترکیب بندی سخت افزاری و بستن یک رایانه گمینگ مد نظر بگیرید

  • همیشه جدیدترین نسل از پردازشگر مورد نظرتان را بخرید. رقم اول نام مدل پردازشگر شما را نسبت به این شاخص مطلع می‌کند. برای مثال تراشه i7-9700K نهمین نسل از پردازشگرهای سری Core i اینتل و تراشه Ryzen 7 3700X سومین نسل از پردازشگرهای رایزن شرکت AMD است. نسل جدید پردازشگرهای هر سازنده نسبت به نسل قبلیش کارایی بسیار بالاتری دارد.
  • یک سیستم گیمینگ عملا توسط کارت گرافیک مجزایش تعریف می‌شود و در حال حاضر کارت گرافیک‌های AMD Radeon و Nvidia GeForce بهترین کارت گرافیک‌های مجزای موجود در بازار هستند. سیستمی را انتخاب کنید که فاقد واحد پردازش گرافیکی داخلی است. با این حال اگر بودجه لازم را برای این کار ندارید و مجبور هستید که یک کامپیوتر دارای کارت گرافیک داخلی را بخرید، سیستمی را بخرید که پورت کارت گرافیک و توان برقی لازم را برای پشتیبانی یک کارت گرافیک مجزا داشته باشد. متاسفانه رایانه‌های دسکتاپ بسیار کمی با پورت تاندربولت 3 عرضه می‌شوند، از این رو شاید در آینده نزدیک هم نتوانید یک کارت گرافیک مجزا را به رایانه خود متصل کنید.
  • پیش از خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ 2019 مخصوص به خود، ببینید دنبال چه نوع خدمات پشتیبانی هستید. آیا ساعت‌ها زمان را صرف جستجو در اینترنت برای یافتن راه حل یک مشکل می‌کنید یا برای دریافت کمک از نیروهای پشتیبانی برندی که از آن خرید کرده‌اید، استفاده می‌کنید؟ اغلب شرکت‌های بزرگ سایت‌های خود را به فوروم‌های فعال کاربری مجهز کرده‌اند تا کاربران بتوانند از یکدیگر کمک بگیرند، ولی مغازه‌ها و فروشگاه‌های کامپیوتر فروشی به منظور ارسال نیروی پشتیبانی مبالغ بیشتری را از شما دریافت می‌کنند.
  • قبل از انتخاب سخت افزارهای کامپیوتر گیمینگ خود به این فکر کنید که بیشتر چه نوع بازی‌هایی را اجرا می‌کنید و ببینید که برای اجرای بازی‌های مورد نظرتان بیشتر به کارایی کدام سخت افزار رایانه خود نیاز دارید.
  • خیلی خود را درگیر رقم نرخ فریم نکنید. اگر ارقام موجود در بررسی‌ها و بنچمارک‌ها را مد نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که هر ساختار نرم افزاری حدودا چقدر قدرت دارد. هدف اصلی شما اجرای روان بازی‌ها است، به همین دلیل با توجه به نوع بازی و قابلیت‌های مانیتور کامپیوترتان رقم نرخ فریم می‌تواند متغیر باشد.
  • پردازشگرهای اینتل یا AMD؟ شما فقط زمانی می‌توانید در این زمینه تصمیم گیری و مقایسه کنید که خودتان بهترین سیستم گیمینگ مورد نظرتان را ببندید. سازندگان سیستم‌های رایانه‌ای ترکیبات سخت افزاری محصولاتشان را براساس سلیقه کاربران در یک رنج قیمتی خاص انتخاب می‌کنند. اگر خودتان سخت افزارهای سیستمتان را انتخاب می‌کنید، ابتدا کارت گرافیک مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد ببینید برای خرید چه پردازشگری بودجه دارید. پردازشگرهای AMD سرعت کلاک کمتری دارند (این پردازشگرها کلاک مبنای بیشتر و فضای افزایش کلاک محدودتری دارند)، ولی کارایی چند هسته‌ای بالاتری را ارائه می‌کنند. اگر بازی‌های مورد علاقه‌تان قدیمی هستند، به عملکرد بیشتر از چهار هسته نیاز ندارند و قدرت مورد نیاز شما را از هسته‌های سریع و جداگانه پردازشگرهای اینتل تامین می‌کنند.

اگر شما یک گیمر علاقه‌مند به کامپیوترهای گیمینگ هستید، تجربه و نظر خود را درباره استفاده از کامپیوترهای گیمینگ در بخش دیدگاه‌ها بنویسید. همچنین اگر فکر می‌کنید کامپیوتر گیمینگ دیگری نیز می‌تواند در لیست بهترین کامپیوترهای گیمینگ 2019 جای گیرد، آن را با ما و سایر کاربران عزیز تکراتو به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر