;
coinex

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو؛ قیمت و تاریخ عرضه

گوشی های شیائومی می ۱۰ (Xiaomi Mi 10) و شیائومی می ۱۰ پرو (Xiaomi Mi 10 Pro) رسما در یک رویداد آنلاین معرفی شدند. در این مقاله به معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو می‌پردازیم.

شرکت شیائومی در یک رویداد آنلاین که ۲۴ بهمن (۱۳ فوریه) برگزار شد، گوشی‌های جدید خود را رسما معرفی کرد. با معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و می 10 پرو با ویژگی‌های این گوشی‌های هوشمند آشنا می‌شویم. اینطور که به نظر می‌رسد، این گوشی‌ها قصد دارند با پرچمدارهای ۲۰۲۰ سامسونگ، یعنی گلکسی اس ۲۰ (Galaxy S20) و گلکسی اس ۲۰ پلاس (Galaxy S20 Plus) رقابت کنند. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی می ۱۰ پرو از تلاش این گوشی برای با گلکسی اس ۲۰ اولترا (Galaxy S20 Pro) خبر می‌دهد.

سامسونگ هم در هفته‌ی گذشته از پرچمدارهای ۲۰۲۰ خود رونمایی کرد؛ بررسی این گوشی‌ها را در مقاله‌های زیر بخوانید:

آیا شیائومی می ۱۰ پرو می‌تواند یکی از بهترین گوشی های هوشمند ۲۰۲۰ جهان باشد؟ با معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو تلاش می‌کنیم پاسخی برای این سوال پیدا کنیم. گوشی‌های برند شیائومی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند؛ چون این گوشی‌ها، مشخصات گوشی های پرچمدار را با قیمتی مقرون به صرفه در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو

این گوشی‌های هوشمند در حال حاضر در بازار چین راه‌اندازی شده‌اند و تا اوایل اسفند ماه در بازارهای جهانی هم کار خود را آغاز خواهند کرد. پیش از این برنامه‌ریزی شده بود که گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو در ۴ اسفند (۲۳ فوریه) در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۲۰ (MWC 2020) رونمایی شوند؛ ‌اما این کنفرانس به دلیل نگرانی‌های پیرامون ویروس کرونا، برگزار نمی‌شود. به همین دلیل، شیائومی هم گوشی‌های پرچمدار خود را به این شکل رونمایی کرده و تاریخ عرضه‌ی آن را به تعویق انداخته است.

با این وجود، اطلاعات کافی برای معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو در اختیار داریم. البته قیمت این گوشی‌ها فقط در چین مشخص شده و از قیمت نهایی آن در بازارهای جهانی اطلاعی در دست نیست. هرچند که می‌‌توان محدوده‌ی قیمتی این گوشی‌ها را پیش‌بینی کرد.

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از لحاظ قیمت و تاریخ عرضه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این گوشی ۲۴ بهمن ماه معرفی شده است و تاریخ عرضه‌ی آن در چین، ۲۹ بهمن ماه (۱۸ فوریه) خواهد بود.

هنوز تاریخ عرضه‌ی جهانی این گوشی‌های هوشمند به طور رسمی اعلام نشده است. شرکت شیائومی قصد داشت در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۲۰ از گوشی‌های خود رونمایی کند و تا پایان فوریه (اوایل اسفند) این گوشی‌ها را در بازار عرضه کند. حالا با توجه به کنسل شدن کنفرانس جهانی و مشکلات ویروس کرونا، احتمالا این گوشی در اواسط ماه مارس (فروردین آینده) به بازارهای جهانی راه پیدا می‌کند.

قیمت شیائومی می ۱۰ در بازار چین نزدیک به ۵۷۰ دلار (تقریبا ۷.۸۶۰.۰۰۰ تومان) است. بعید به نظر می‌رسد که این گوشی در بازارهای دیگر هم با این قیمت به فروش برسد. با اینحال، قیمت این دستگاه نشان می‌دهد که شیائومی بار دیگر، بازار گوشی‌های میان رده را هدف قرار داده است.

قیمت پایه‌ی شیائومی می ۱۰ پرو هم در بازار چین ۷۱۵ دلار (تقریبا ۹.۸۶۰.۰۰۰ تومان) تعیین شده است. همانطور که گفتیم، انتظار نداریم که قیمت جهانی این دستگاه بدون تغییر بماند. هرچند که این گوشی از لحاظ قیمت در بازار میان رده عرضه خواهد شد.

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از لحاظ صفحه نمایش و طراحی

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از لحاظ صفحه نمایش و طراحی

گوشی های شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو از لحاظ ظاهری به هم شبیه هستند. نمایشگرهای این دو موبایل در لبه‌ها کمی خمیدگی دارند. دوربین سلفی هم به شکل یک دایره‌ی کوچک در بالا و سمت چپ نمایشگر دیده می‌شود.

ماژول دوربین در پنل پشتی، در بالا و سمت چپ قرار دارد. به نظر می‌رسد که هر کدام از این دو گوشی در تنوع رنگی خوبی عرضه می‌شوند.

صفحه نمایش گوشی‌های شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو در نوع خود تحسین برانگیز است. هر دو گوشی از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ اولد برخوردار هستند و از +HDR10  هم پشتیبانی می‌کنند. رفرش ریت یا نرخ تازه سازی نمایشگر هر دو گوشی هم ۹۰ هرتز است. این نرخ تازه سازی به اجرای روان‌تر برنامه‌ها، انیمیشن‌،‌ ویدیو و بازی کمک می‌کند.

بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2020 ؛ فهرست بهترین گوشی های سال از نظر صفحه نمایش

این گوشی هنوز رسما به بازار نیامده و به همین دلیل هم نمی‌توانیم آن را به طور دقیق ارزیابی کنیم. با اینحال، این مشخصاتی که روی کاغذ آمده،‌ از ویژگی‌های رده‌بالای نمایشگر گوشی های شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو خبر می‌دهد.

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از لحاظ دوربین

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از لحاظ دوربین

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که در هر دو گوشی شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو دیده می‌شود، لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آنهاست. شیائومی از این لنز قبلا در گوشی شیائومی می نوت ۱۰ هم استفاده کرده بود. این دوربین می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیتی بگیرد و از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 8K پشتیبانی کند. گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ هم اخیرا معرفی شدند،‌ به این ویژگی مجهز هستند.

شیائومی می ۱۰ از یک لنز اولترا واید ۱۳ مگاپیکسل، یک لنز ۲ مگاپیکسل ماکرو و یک لنز ۲ مگاپیکسل سنسور عمق هم برخوردار است. این ویژگی‌ها در رده‌ی گوشی‌های میان رده هستند. البته هنوز کارایی آنها در عمل بررسی نشده است.

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 پرو هم به ما نشان می‌دهد که این دستگاه از لنز ۲۰ مگاپیکسل اولترا واید و دو لنز تله فوتوی دیگر برخوردار است. یکی از این لنزهای تله فوتو ۸ مگاپیکسلی است و از زوم هیبرید 10x پشتیبانی می‌کند. لنز تله فوتوی دیگر هم ۱۲ مگاپیکسل است و زوم اپتیکال 2x دارد. این لنز برای گرفتن عکس‌های پرتره کاربرد دارد.

این تنظیمات دوربین در شیائومی می نوت ۱۰ (Xiaomi Mi Note 10) هم وجود دارد. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که نتیجه‌ی کار با این دوربین بسیار لذت بخش و با کیفیت خواهد بود. (البته می نوت ۱۰ به لنز ماکرو هم مجهز بود)

هر دو گوشی شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی برخوردارند که برای یک دوربین سلفی، بسیار کارآمد و عالی هستند. هرچند که گوشی‌های پرچمدار دیگر به لنزهای سلفی با پیکسل‌های بیشتری مجهز هستند.

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از لحاظ باتری، قدرت و نرم‌افزار

معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از لحاظ باتری، قدرت و نرم‌افزار

هر دو گوشی جدید شیائومی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برند. بنابراین، زمانی که این گوشی‌ها در بازار چین عرضه شوند، بعد از زد تی ای اکسون ۱۰ اس پرو (ZTE Axon 10S Pro)، دومین و سومین گوشی‌‌هایی هستند که با این تراشه به بازار می‌آیند. البته گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ هم که به زودی در این بازار به فروش خواهند رسید، به تراشه‌ی کوالکام ۸۶۵ مجهز هستند.

تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ به مودم 5G مجهز است و اینطور که به نظر می‌رسد، هر دو گوشی شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو از این قابلیت هم پشتیبانی می‌کنند.

جدیدترین و بهترین گوشی های 2020 شیائومی ؛ گرسنه ماندن، احمق ماندن!

در معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از لحاظ باتری باید بگوییم می ۱۰ از باتری ۴۷۸۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است که کمی از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت می ۱۰ پرو بیشتر است. با این اوصاف، نسخه‌ی می ۱۰ کمی بیشتر روشن می‌ماند.

البته سرعت شارژ در شیائومی می ۱۰ پرو بالاتر از می ۱۰ است. این گوشی از شارژ سریع ۵۰ وات و شارژ وایرلس ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین به ویژگی شارژ وایرلس معکوس هم مجهز است؛ یعنی به شما اجازه می‌دهد که از این گوشی برای شارژ دستگاه‌های دیگر استفاده کنید. گوشی شیائومی می ۱۰ هم دقیقا با همین ویژگی‌ها همراه است، البته به جز شارژ استاندارد که سرعت آن ۳۰ وات است.

شیائومی می ۱۰ در دو نسخه‌ی رم ۸ و ۱۲ گیگابایت با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. می ۱۰ پرو هم به رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و دو نسخه‌ی حافظه‌ی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت مجهز شده است.

خلاصه‌ای از مشخصات شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو

شیائومی می ۱۰ شیائومی می ۱۰ پرو
سیستم روی تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ اولد

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل

+HDR10

۹۰ هرتز

حساسیت به لمس ۱۸۰ هرتز

روشنایی ۱۱۲۰ نیت

۶.۷ اینچ اولد

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل

+HDR10

۹۰ هرتز

حساسیت به لمس ۱۸۰ هرتز

روشنایی ۱۱۲۰ نیت

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
تنظیمات دوربین اصلی لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، اندازه سنسور ۱.۳۳/۱، لنزهای 7P،‌ لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)

لنز ۱۳ مگاپیکسل اولترا واید، ۱۲۳ درجه، دیافراگم f/2.4

لنز ۲ مگاپیکسل دوربین ماکرو، دیافراگم f/2.4

لنز ۲ مگاپیکسل سنسور عمق، دیافراگم f/2.4

 

لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل،‌ اندازه سنسور ۱.۳۳/۱، لنزهای 8P،‌ لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)

لنز ۲۰ مگاپیکسل اولترا واید، ۱۱۷ درجه،‌ دیافراگم f/2.2،‌ لنزهای 6P

لنز ۱۲ مگاپیکسل دوربین پرتره، دیافراگم f/2.0

لنز ۸ مگاپیکسل تله فوتو،‌ زوم هیبرید 10x، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)

رم ۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت، LPDDR5 ۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت، LPDDR5
حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت UFS 3.0 ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت UFS3.0
باتری ۴۷۸۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
قابلیت‌های شارژ شارژ معمولی ۳۰ وات

شارژ وایرلس (بی‌سیم) ۳۰ وات

شارژ وایرلس معکوس ۱۰ وات

شارژ معمولی ۵۰ وات

شارژ وایرلس (بی‌‌سیم) ۳۰ وات

شارژ وایرلس معکوس ۱۰ وات

بیومتریک سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر

تشخیص چهره‌ی 2D

سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر

تشخیص چهره‌ی 2D

قابلیت‌های اتصال 5G: SA/NSA

Wi-Fi 6

5G: SA/NSA

Wi-Fi 6

تنوع رنگی آبی یخی

نقره‌ای مشکی تیتانیوم

طلایی هلویی

آبی ستاره‌ای

سفید مرواریدی

قیمت (تقریبی) رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت: ۵۷۵ دلار

رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت: ۶۱۵ دلار

رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت: ۶۷۵ دلار

رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت: ۷۱۵ دلار

رم ۸ و حافظه ۵۱۲ گیگابایت: ۷۸۰ دلار

رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت: ۸۶۰ دلار

 

حرف آخر

با معرفی و بررسی مشخصات شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو به این نتیجه رسیدیم که این گوشی مشخصات رده بالایی دارد. فروش آنلاین این گوشی در چین شروع شد و در عرض چند ساعت، تمام گوشی‌ها فروخته شدند.

گوشی‌های پرچمدار و رده بالا در بازار امروز به اندازه‌ای پیشرفته و قدرتمند هستند که سطح استانداردهای مخاطبان را بالاتر برده‌اند. به همین دلیل،‌ بعید است که این دو گوشی شیائومی بتوانند با سایر پرچمدارهای بازار رقابت کنند. هرچند که کیفیت بازار میان رده را ارتقا داده‌اند و قطعا فروش چشمگیری در این بازار خواهند داشت.

techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر