;
coinex

بهترین دیکشنری اندروید ؛ آشنایی با بهترین دیکشنری های اندرویدی آفلاین و آنلاین

بهترین دیکشنری اندروید کدام است؟ بهترین دیکشنری آفلاین چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات و شوالت مشابه آن هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

زبان مهمترین و بزرگترین راه ارتباطی گونه بشر در تاریخ و در سراسر جهان بوده است. زبان عنصر کلیدی در تشکیل اجتماعات اولیه، پیشرفتهای گوناگون علمی و ظهور تمدن بوده است. زبان زنده‌ترین همراه بشر در طول تاریخ بوده که هیچگاه اهمیت خود را از دست نداده است.

هر زبانی دارای مجموعه‌ای از گویندگان است. زبان‌ها از بخشهایی جون دستور زبان، اصطلاحات خاص و واژگان منحصر به خود تشکیل شده‌اند. در نتیجه درک هر زبان و توان برقراری ارتباط با سخنوران به زبانهای دیگر در گرو درک و شناخت از این اجزای زبانی است. اما در سطح اول همه چیز از واژگان آغاز میشود. تلاش برای آموختن هر زبانی از جزئی ترین بخشها Hغاز می شود.

دنیای امروز به لحاظ سرعت ارتباطات و نیاز افراد به یادگیری زبانی غیر از زبان بومی به دنیای 200 سال پیش خود بسیار متفاوت است، چه برسد به سالها پیش. در نتیجه به نوعی باید گفت، علم به زبانهای دیگر با نوعی الزام همراه شده است. اما خب ممکن است برای همه فراگیری زبان جدید مقدور نباشد. در نتیجه در صورت مواجهه با یک ارور عجیب در لب‌تاپ یا گوشی تلفن همراه با واژگانی غریب یا حتی مواجهه با متنی به زبان دیگر چه باید کرد؟

بهترین دیکشنری اندروید

لزوم آشنایی با بهترین فرهنگ لغت‌ها

احتمالا جواب این سوال تا همین 10 سال پیش رجوه به دیکشنری‌های عظیم‌الجثه آکسفورد یا لانگ من و تلاش برای یافتن واژه مد نظر بود. خب فارغ از زمان بری این روش، مسئله اساسی چگونگی دسترسی به این آثار است. بعید است هرکسی در کتابخانه شخصی خود این دیکشنری‌های عظیم‌الجثه را داشته باشد. برای ما که اساسا هنوز هضم مسئله کتابخانه شخصی هم با موفقیت روبرو نبوده است. پس همچنان سر سوال اصلی خود هستیم؛ چه باید کرد؟

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی اندروید کدام است؟ بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی اندروید چطور؟ آیا به دنبال دانلود بهترین دیکشنری رایگان اندروید هستید؟‌ تلفظ همیشه یکی از مهمترین مشکلات زبان‌آموزان است،‌ بنابراین ضروری است به سراغ دیکشنری اندروید با تلفظ بروید. اگر شما هم از جمله زبان‌آموزان هستید، مطلب زیر شاید برای شما مفید باشد.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان

اینجا است که تکنولوژی وارد صحنه میشود. تلفن همراه گرچه از سویی ارور عجیب غریب دارد، از سوی دیگر و به سادگی و با نصب چند اپلیکیشن امکان رسیدن به معنای واژگان پیچیده را برای هرکسی فراهم کرده است. تکنولوژی جدید به تناسب درآمیختن زندگی مدرن با نیازهای جدید، امکانات جدید را نیز در اختیار افراد میگذارد. در همین راستا و در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین دیکشنری اندروید اعم از آفلاین، آنلاین با تلفظ و غیره آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن اندروید مترجم گوگل Google Translate

  • بهترین دیکشنری اندروید آنلاین با نسخه آفلاین کاربردی

استفاده بر خط از مترجم گوگل، بهترین دیکشنری رایگان اندروید و سایر سیستم عامل‌ها، شما از جستجوی عبارت دانلود بهترین دیکشنری رایگان اندروید در موتور جستجوی‌اش بی‌نیاز کرده. از اساسی‌ترین و دم دستی‌ترین واکنشهای غریزی هر ایرانی در مواجهه با یک متن به زبان دیگر است. از مزاح که بگذریم، با وجود نقدهای بسیاری که بر عدم دقت فنی Google Translate در ترجمه عبارات وارد میشود، اما به زعم بسیاری اپلیکیشن مترجم گوگل بهترین دیکشنری آنلاین اندروید برای ترجمه عبارات و متون محسوب میشود. گواه این مسئله آمار استفاده روزانه حدود 200 میلیون کاربر از این اپلیکیشن است.

گوگل ترنسلیت بهترین دیکشنری اندروید

یکی از قابلیت‌های خوب این اپلیکیشن امکان ترجمه متون و یا عبارات با عکس گرفتن از آنها می‌باشد. در این حالت دیگر نیازی نیست تا حتما هرکدام از واژگان را به طور اختصاصی و جداگانه مورد جستجو قرار دهید. در همی راستا و با توجه به قابلیت جدید شبکه عصبی هوشمند، این اپلیکیشن در ترجمه متون، به جای ارائه ترجمه تحت‌الفظی، یک ترجمه معنوی و با توجه به جایگاه کلمات در بستر متن و در ارتباط با سایر واژگان به شما ارائه میدهد که از دقت بیشتری برخوردار است.

گوگل ترنسلیت بهترین دیکشنری اندروید

اگرچه Google Translate اساسا یک اپ آنلاین محسوب می‌شود، اما گوگل امکان ارائه ترجمه آفلاین را هم ارائه کرده است. برای استفاده از بهترین دیکشنری آفلاین اندروید از گوگل ترنسلیت شما نیازمند دانلود آرشیو و دایره لغات زبان ‌های مورد نظرتان خواهید بود. انجام این کار با مراجعه به منوی Settings و بخش Manage Offline Languages صورت می‌پذیرد.

از دیگر ویژگیهای اساسی Google Translate به عنوان بهترین دیکشنری اندروید آنلاین میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترجمه بیش از 103 زبان زنده دنیا
  • ترجمه تصویر به 29 زبان (استفاده از دوربین)
  • ترجمه گفتاری دو طرفه به 32 زبان
  • افزودن کلمات مورد علاقه و مهم برای استفاده آفلاین (بهترین دیکشنری آفلاین اندروید)
  • قابلیت بسیار کاربردی Tap to Translate که فقط با کپی کردن هر متنی در هر نرم افزاری ترجمه متن را برای شما به نمایش در می آورد
  • وجود قابلیت مترجم آفلاین (به عنوان بهترین دیکشنری آفلاین) برای زمان هایی که دسترسی به اینترنت مقدور نباشد
  • وجود حالت دوربین برای عکس گرفتن از متن مورد نظر و ارائه ترجمه ای با کیفیت تر برای 37 زبان مختلف
  • قابلیت ترجمه گفتاری به صورت زنده برای 32 زبان مختلف
  • امکان تشخیص حروف و متون با دستخط انسانی و ترجمه آن برای 93 زبان متمایز
  • امکان تشکیل کتاب عبارات برای به خاطر سپردن لغات کلیدی و ترجمه آن ها به هر زبان دیگر

این اپلیکیشن تاکنون با رغم باورنکردنی 500 میلیون از گوگل پلی دانلود شده و نمره خوب 4.5 از 5 را از نظر کاربران دریافت کرده است.

اپلیکیشن اندروید دیکشنری پرو Dictionary Pro

  • بهترین دیکشنری آفلاین اندروید

به زعم عده‌ای دیگر،‌ دیکشنری Dictionary Pro بهترین دیکشنری اندروید است. این برنامه یک اپ کاملا حرفه‌ای، با ویژگیهای فوق‌العاده و مخصوص اندروید است که که با بهره گیری از منابع معتبر توانسته در مدتی کوتاه توجه میلیون ها نفر را به خود جذب کند. از مزایای بهترین دیکشنری آفلاین این است که هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین قابل استفاده است. به عبارت دیگر این اپلیکیشن برای دو عنوان بهتری دیکشنری آفلاین اندروید و بهترین دیکشنری رایگان اندروید با رقبا مبارزه می‌کند. این دیکشنری از سوی منابع معتبری چون Webster’s Dictionary ,Roget’s Thesaurus ,The American Heritage Dictionary مکررا مورد تمجید قرار گرفته و روز به روز در حال گسترش می باشد.

دیکشنری پرو از بهترین دیکشنری های اندروید است

در این اپلیکیشن که 40 زبان زنده دنیا را پوشش میدهد، به سادگی میتوانید لغات مدنظر خود را جستجو کرده و علاوه ترجمه آنها، یک تعریف دقیق از واژه را نیز به دست بیاورید. ارائه مترادف، متضاد و کلمات مرتبط از دیگر ویژگی های این دیکشنری هوشمند و قوی می باشد. اگر به طور تخصصی در حال یادگیری زبان هستید، این برنامه به عنوان بهترین دیکشنری آنلاین اندروید و بهترین دیکشنری رایگان اندروید انر یکی از بهترین گزینه ها و شاید بهترین دیکشنری اندروید برای فرهنگ لغات کمک آموزشی همین اپلیکیشن Dictionary pro باشد.

این دیکشنری با دیتابیس گسترده و قدرتمند خود هر کاربری را قادر می سازد تا به اصطلاحات انگلیسی و فرهنگ لغت عامیانه نیز دسترسی داشته باشد. برای یادگیری تلفظ دقیق کلمات، ضروری است به سراغ یک دیکشنری اندروید با تلفظ بروید. در این برنامه اسپل هر لغت در کنار آن نوشته شده است و می توانید با اتصال دستگاه هوشمند خود به اینترنت نحوه تلفظ صحیح آن را به صورت صوتی دریافت نمایید. این اپلیکیشن می تواند برای افراد گوناگون در قشرهای مختلف نیز بسیار مفید باشد زیرا دیکشنری های مختلفی به صورت کاملا خاص برای رشته هایی نظیر پزشکی، حقوق و غیره در آن قرار داده شده است.

از قابلیت‌های مهم این اپلیکیشن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از بهترین دیکشنری های آفلاین اندروید
  • دسترسی به مترادف، متضاد و کلمات مرتبط به هر لغت
  • اصطلاحات انگلیسی و فرهنگ لغت عامیانه
  • ترجمه زبان انگلیسی به بیش از 40 زبان مختلف
  • دریافت یک تعریف کامل از هر لغت به ساده ترین شکل ممکن
  • یادگیری جدید در هر روز با قابلیتی با عنوان کلام روز
  • یکی از بهترین دیکشنری های اندروید با تلفظ
  • لغت نامه های تخصصی متعدد و دایرهالمعارف ها
  • دسترسی به لغت نامهها و دایرهالمعارف های معروف
  • سیستم هوشمند جست و جوی صوتی لغات
  • ذخیره کلمات در بوک مارک به صورت نا محدود
  • به اشتراک گذاری کلمات مورد علاقه خود با دوستانتان
  • سفارشی کردن صفحه در حال نمایش

این اپلیکیشن با ده هزار دانلود در گوگل پلی و کسب امتیاز 4.8 از 5 توانسته جای پای محکمی در میان رقبا برای خود مهیا کند.

تا اینجا تمرکزمان بر بهترین دیکشنری اندروید چندزبانه بود. اما در ادامه قصد داریم شما را بهترین دیکشنری اندروید یا شاید بهتر بگویم، تعدادی از بهترین دیکشنری‌های اندروید با تمرکز به ترجمه فارسی به انگلیسی آشنا کنیم.

دیکشنری اندروید وبسایت Dictionary.com

شاید Dictionary.com از لحاظ جامعیت، بهترین دیکشنری اندروید باشد. این دیکشنری به عنوان یکی از برترین و قدرتمندترین لغت‎نامه‌های انگلیسی طراحی شده برای انواع گوشی‌های هوشمند میباشد. البته که میتوان آن را یکی از کاملترین دیکشنری های اندروید نیز دانست. این دیکشنری، اپلیکیشن رسمی وبسایت معتبر dictionary.com است که توسط گروه  LLC برای  دستگاه های اندرویدی در گوگل پلی منتشر شده است.

این برنامه با داشتن پایگاه داده‌ای از بزرگترین مجموعه‌های لغات و اصطلاحات میتواند تمام نیاز شما برای ترجمه را رفع کند. اپلیکیشن Dictionary.com شامل بیش از 1.5 میلیون لغت، اصطلاح، تعاریف و عبارات مترادف است که توسط دو وب سایت بزرگ Dictionary.com  و Thesaurus.com گردآوری شده اند. این برنامه یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی است که برای هر لغت یا عبارت که در آن جستجو می شود، تعریف کامل همراه با کاربرد آن عبارت در جمله، تاریخچه، مترادف ها، متضاد های آن جمله ارائه می دهد.

dictionary.com جامعه ترین دیکشنری اندروید است

همچنین با استفاده از این برنامه میتوان تلفظ صحیح کلمات و عبارات را آموخت. دیگر جستجوی برای بهترین دیکشنری اندروید با تلفظ سرآمده است. این برنامه یک دیکشنری عالی برای دانشجویان،‌ اساتید و زبان آموزان است و به کمک آن می توانند روش درست استفاده از عبارت و لغات را یادبگیرند و تمرین کنند. اگر به دنبال دیکشنری قدرتمند برای گوشی اندرویدی خود هستید، که اکثر لغات موجود را پشتیبانی کند، توصیه می کنیم حتما این برنامه را امتحان کنید. با وجود این برنامه‌ها اطلاق لفظ بهترین دیکشنری اندروید به یکی از آنها کار سختی‌ است، انتخاب با شماست.

  • نمایش پیشنهاد های املایی برای عبارت های جستجو شده
  • دارای ویجت های کاربردی برای نمایش در صفحه اصلی اندروید
  • قابلیت تلفظ به صورت IPA و آوایی
  • دارا بودن کلمات اختصاری و عبارات عامیانه
  • نگهداری کامل سوابق جستجو برای مرور و تمرین
  • دارا بودن تمامی امکانات موجود در سایت اصلی com
  • نمایش مطالب جالب و دانستنی ها برای تقویت توانایی درک مطلب انگلیسی
  • پشتیبانی از عبارت ها و کلمات علمی، مهندسی و پزشکی
  • قابلیت دانلود دیکشنری های مختلف به صورت مجزا
  • دارا بودن بیش از ۲ میلیون تعریف و مترادف برای کلمات مختلف
  • پیشنهاد لغات به صورت روزانه، تحت عنوان لغت روز
  • دارای گرامر کامل انگلیسی
  • دارا بودن تست ها وکوئیز های مختلف برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی
  • دارا بودن دیکشنری های مختلف در دسته بندی های علمی، مهندسی، ورزشی و ….
  • قابل استفاده به صورت کاملا آفلاین و بدون نیاز به اینترنت (بهترین دیکشنری آفلاین اندروید از نظر رابط کاربری)

دیکشنری اندروید وردوب: Wordweb

  • وردوب بهترین دیکشنری برای تازه واردان

وردوب را شاید بتوان بهترین دیکشنری اندروید برای کسانی دانست که به تازگی به دنیای فناوری وارد شده‌اند و حوصله رابط‌های کاربری پیچیده را ندارند. این دیکشنری یک دیکشنری ساده و معمولی اما با امکانات خوب است که به خوبی توانسته جای خود را باز کند. این دیکشنری با اشتمال بر حدود 285 هزار واژه انگلیسی، 85 هزار تلفظ و مترادفات و سایر قابلیت‌ها، میتواند به هرکسی کمک مناسبی ارائه کند. این برنامه علاوه بر اندروید برای آی او اس نیز ارائه شده است. از مزایای این دیشکنری ارائه واژگان مختلفی است که برای یک مفهوم به کار میرود.

بهترین دیکشنری اندروید برای تازه کاران

اپلیکیشن فست دیک Fast Dictionary

  • بهترین دیکشنری‌ فارسی به انگلیسی اندروید

اپلیکیشن فست دیکشنری یک فرهنگ لغت دو زبانه و برای ترجمه واژگان به عنوان بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی اندروید و بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی اندروید می‌باشد. کار با فست دیکشنری ساده است و از مزایای خوب این اپلیکیشن ارائه تلفظ واژگان به لهجه‌های متفاوت است. این بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی اندروید بیش از 200 هزار واژه را پشتیبانی میکند.

fastdic شاید بهترین دیکشنری اندروید فارسی به انگلیسی باشد

با جستجوی هر لغت به فارسی یا انگلیسی، علاوه بر اصلی‌ترین ترجمه از لغت مربوط،‌ برخی لغات هم خانواده،‌عامیانه و یا هم مفهوم نیز در دسترس شما قرار میگیرد. فست دیک به عنوان بهترین دیکشنری اندروید با تلفظ است که از لهجه‌های مختلف پشتیابنی می‌کند.

از ویژگی های اساسی این اپلیکیشن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیش از ۱۰۰,۰۰۰ کلمه
  • بیش از ۴,۰۰۰ نمونه جمله
  • تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی (استفاده از تلفظ صوتی نیاز به اینترنت دارد) (ارائه شده توسط دانشگاه کمبریج)
  • آوا شناسی (فونتیک) آمریکایی و بریتانیایی
  • آوا شناسی (فونتیک) فارسی
  • پاره‌های سخن برای هر کلمه
  • بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی اندروید و بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی اندروید
  • امکان نمایش اشکال مختلف افعال بی‌قاعده به صورت فهرست وار همراه با توضیحات مرتبط ( کلمه‌ی see را جهت نمونه جستجو نمایید)
  • با تکان دادن (shake) دستگاه کلمه‌ی قبلی را حذف و آن را جهت افزودن واژه‌ی جدید آماده نمایید
  • بخش دیکشنری بدون نیاز به اینترنت می‌باشد
  • قابل نصب بر روی تمامی اندرویدها (بدون نیاز به داشتن فونت فارسی)
  • سازگار با تمامی صفحه کلیدهای فارسی
  • قابل انتقال بر روی کارت حافظه (SD card)

 

  • دیکشنری اندروید تحلیلگران

دیکشنری تحلیلگران یکی از بهترین دیکشنری‌های اندرویدی فارسی به انگلیسی و بالعکس است. احتمالا واژه‎ای که ترجمه‌ای از آن در این دیکشنری نباشد وجود ندارد. از مزایای اصلی این دیکشنری اندرویدی متکی بودن بر فرهنگ لغت‌های معتبر است. از دیگر ویژگیهای TDictionary میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دیکشنری تحلیلگران

 

  • دارای فلش کارت
  • اشتمال بر چند دیکشنری معتبر
  • قابلیت ترجمه متون
  • سرعت مناسب در پیدا کردن لغات

وبسایت و اپلیکیشن اندروید دیکشنری آبادیس

  • قدرمندترین اپلیکیشن دیکشنری ایرانی

آبادیس یک دیکشنری ایرانی و برای ترجمه تخصصی واژه‌ها به چندین زبان است. این دیکشنری با مجموعه 3 میلیون واژه و حدود 800 هزار واژه احتمالا از کاملترین و بهترین دیکشنری اندروید است. مترجم آبادیس، به عنوان بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی و بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی، در حال حاضر ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و همچنین ترجمه دو طرفه فارسی به عربی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، روسی و ژاپنی را به همراه تلفظ این زبان‌ها پشتیبانی می‌کند.

ترجمه واژه ها به چندین زبان متفاوت

در آبادیس همچنین قابلیت ترجمه گفتار از طریق ضبط صدای گوینده وجود دارد. همچنین طراحان رباتی در تلگرام طراحی کرده‌اند که با ارسال پیام به آن میتوانید ترجمه آن را مشاهده کنید. آبادیس همچنین 20 دیکشنری‌ تخصصی برای رشته‌های مختلف را پشتیبانی میکند.

از قابلیت‌های اساسی آبادیس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• نمایش مترادف ها و گروه بندی معانی ( اسم، صفت، ضمیر، فعل، قید، حرف اضافه و … )
• بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی اندروید و بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی اندروید
• مترجم کلمات و جملات از زبان های مختلف به فارسی
• تلفظ کلمات و جملات انگلیسی به دو لهجه انگلیسی و آمریکایی
• لیست کامل مخفف و حروف اختصاری
• دیکشنری های تخصصی (کامپیوتر، برق و الکترونیک، عمران و معماری، شیمی، نفت، مهندسی گاز، معدن، خاک شناسی، زمین شناسی، آب و خاک، حسابداری، ریاضیات، آمار، سینما، حقوق، صنعت، خودرو، صنایع غذایی، نساجی، پلیمر، بهداشت، دندانپزشکی، روانپزشکی، علوم دامی، فوتبال، کاراته، یوگا، کوه نوردی)

بیشتر بخوانید:

 

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر