;
coinex

نگاهی به روند طراحی گلکسی Z Flip ؛ گوشی تاشوی جدید سامسونگ

چندی پیش شرکت سامسونگ از نسل جدید گوشی های خود رونمایی کرد. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر روند طراحی گلکسی Z Flip که مفهوم جدیدی از گوشی های هوشمند را پیاده سازی و در اختیار کاربران قرار داده است.

سال گذشته شرکت سامسونگ پس از معرفی گلکسی +S10 که موفق به کسب عنوان بهترین گوشی سال 2020 آمریکا شد و گلکسی نوت 10 و طیف گسترده ای از انواع گوشی های میان رده و اقتصادی، اولین نسل از گوشی های تلفن تاشوی خود را نیز راهی بازار نموده و مفهوم گوشی هوشمند را به درجه ای جدید ارتقا داد. آمار فروش گلکسی فولد نیز نشان از روی خوش مخاطبان و کاربران نسبت به این گوشی 2.000 دلاری بود. طراحی فولد مبتنی بر مفهوم باز شدن بود، به این معنی که بتوانیم گوشی را یک تا باز کرده و اپلیکیشن‌هایمان را روی نمایشگری بزرگتر استفاده کنیم.

اما طراحی Z Flip به عنوان نسل جدید گوشی های تاشوی سامسونگ به گونه ای انجام شده که با ارائه مفهوم جدید “تا شدن” با اشغال فضایی به مراتب کمتر، استفاده و کاربری آن را برای استفاده کنندگان گوشی های تلفن همراه ساده تر از گذشته نماید.جای کمتری بگیرد. به گفته تای‎جونگ، معاون مدیر سامسونگ موبایل، گلکسی Z Flip با ترکیب اندازه‌ای مناسب برای گذاشتن در جیب، با زیبایی چشمگیر ظاهر «توانسته است هویتی جدید در سری گوشی‌های تاشو ایجاد کند. هویتی که ردپای مد را به دنیای روزمره ما باز می‌کند».

طراحی گلکسی Z Flip ؛ گوشی تاشوی جدید سامسونگ

با نگاهی به جنبه های مختلف طراحی گلکسی Z Flip که علاوه بر قرار گرفتن در رده بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2020، یکی از بهترین گوشی های هوشمند 2020 نیز به حساب آمده، می توان دریافت که کاربران مفهومی کاملا متمایز از یک گوشی هوشمند عادی را تجربه خواهند کرد:

رنگ‌هایی هماهنگ

گلکسی Z Flip در سه رنگ مد روز یعنی بنفش صیقلی (Mirror Purpule)، رنگ لوکس مشکی صیقلی (Mirror Black) که یک رگه آبی بسیار زیبا در آن نهفته شده، و رنگ جدید و متمایز طلایی صیقلی (Mirror Gold) عرضه می‎شود. سامسونگ در روند تولید و طراحی گلکسی Z Flip یک روکش شیشه‌ای ظریف را با دقتی بالا پردازش و ایجاد کرده است که باعث می‌شود بسته به زاویه برخورد نور به سطح گوشی، رگه‌هایی از رنگ‌های مختلف روی آن دیده شود.

نگاهی به روند طراحی گلکسی Z Flip ؛ گوشی تاشوی جدید سامسونگ

برای کسانی که طرفدار لباس‌های ساده هستند، گلکسی Z Flip یک گزینه چشمگیر برای تیپ شما محسوب می‌شود که یک پله به زیبایی لباس‌هایتان اضافه خواهد کرد. این گوشی برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند فناوری‌ را هم به اندازه لباس‌هایشان، چشمگیر استفاده کنند. نسخه تام براون گلکسی Z Flip با رنگ خاکستری بدنه و نمایی از رنگ‌های ویژه برند تام براون عرضه شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2019

بهترین گوشی های میان رده سال 2020

ظرافت در جزییات

طراحی گلکسی Z Flip به گونه ایست که با عرض 73.6 میلی متر، براحتی در کف یک دست‌تان جا شده و براحتی در جیب یا کیف‌تان قرار می‌گیرد. سامسونگ برای ساده‌تر کردن هرچه بیشتر حمل این گوشی، طرح‌های مختلفی را بررسی کرد و نهایتا به طرحی رسید که اکنون پیش روی شما قرار دارد. هیچ بخشی از جزییات از دید طراحان پنهان نماند. بررسی طراحی تا حد میکرومتر انجام شد تا بتواند راحت‌ترین حالت قرار گرفتن گوشی در دست را ایجاد کند.

طرح نهایی نتیجه بررسی دقیق ملاحظات کاربردی، مثل قرار دادن آن نمایشگر بسیار مفید روی سطح بیرونی گوشی است. گلکسی Z Flip در حالت بسته اطلاعاتی مانند تاریخ، ساعت، میزان باتری گوشی و غیره را روی همین نمایشگر به شما نشان می‎دهد. حتی در زمان گرفتن سلفی در حالت بسته هم می‌توانید پیش نمایش عکس را روی همین نمایشگر ببینید. در حالت باز هم رابط کاربری خلاقانه One UI سامسونگ به شما کمک می‌کند تا از صفحه بزرگ 6.7 اینچی فلیپ براحتی با یک دست استفاده کنید.

کیم توضح داد «جدا از اندازه و قرار گرفتن گوشی در دست، تجربه کاربری هم یکی از نکات کلیدی در طراحی است. ما گلکسی Z Flip را به شکلی طراحی کرده ایم که 1) دسترسی به اطلاعات اصلی در زمان بسته بودن گوشی و 2) مولتی تسکینگ روی نمایشگر بزرگ، برای کاربر بسیار راحت شود.»

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ ؛ با جیب خالی گوشی اندروید ارزان چی بخریم؟

بهترین گوشی های دست دوم سامسونگ در بازار ایران

باز کردن یک تجربه کاربری جدید

سامسونگ با تحقیق گسترده روی نوع استفاده از گوشی همراه در دنیای امروز، توانست امکان قابلیت تا کردن و استفاده از گوشی هوشمند در زاویه‌های مختلف را برای افزایش سادگی تجربه کاربری مورد استفاده قرار دهد. طراحی گلکسی Z Flip بصورت خاص مبتنی بر قابلیت تاشدن تا زاویه‌های مختلفصورت گرفته تا امکان انجام همه کارها از گرفتن عکس تا تماس ویدیویی و حتی تماشای ویدیو را به راحت ترین شکل ممکن برای کاربر فراهم نماید.

نگاهی به روند طراحی گلکسی Z Flip ؛ گوشی تاشوی جدید سامسونگ

ایجاد این قابلیت نیازمند استفاده از لولایی بود که هم ماندگار و هم بسیار زیبا باشد. بعد از تحقیقات گسترده و همکاری نزدیک بخش‌های مختلف سخت افزاری، سامسونگ به تدریج به طراحی ابتدایی لولایی رسید که می‎توانست گوشی را در هر زاویه‌ای‎ نگه دارد. لولای مخفی گلکسی Z Flip محصول همین تلاش‌هاست. این لولا به کاربران امکان می‎دهد تا از گوشی خود در همه زاویه‌ها استفاده کرده و گوشی‌ هم بدون نیاز به دست براحتی روی سطوح مختلف می‌ایستد. این لولا همچنین آنقدر قابل اعتماد است که مطمئن باشید گوشی خود به خود باز یا بسته نمی‌شود.

نگاهی به روند طراحی گلکسی Z Flip ؛ گوشی تاشوی جدید سامسونگ

پیش بینی سامسونگ این است که توانایی گلکسی Z Flip در ایستادن روی سطوح می‌تواند تجربه ما از گوشی هوشمند را کاملا متحول کند. کیم می‌گوید «روند بازار و سبک زندگی کاربران بصورت مداوم در حال تغییر است. ما برای برآوردن نیازهای کاربران همچنان در حال بررسی روش‌های مختلف برای گسترده‌تر کردن سری گلکسی Z و گوشی‌های تاشو با تجربه هایی مفید و لذتبخش هستیم».

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ جهان در سال 2020

مقایسه گلکسی اس 20 سامسونگ و آیفون 11 اپل ؛ مشخصات، اندازه و قیمت

مشخصات فنی گلکسی Z Flip ، گوشی تاشوی جدید سامسونگ در یک نگاه

شبکه GSM/HSPA/LTE
بدنه ابعاد در حالت بسته: 87.4×73.6×17.3

در حالت باز: 167.3×73.6×7.2

وزن 183 گرم
جنس فریم آلومینیومی

Gorilla Glass 6

سیم کارت نانو سیم، eSim
صفحه نمایش نوع AMOLED تاشوی 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.7 اینچ، 101.6 میلیمتر
رزولوشن صفحه نمایش 1080×2636 پیکسل
چگالی صفحه نمایش 425 ppi
صفحه نمایش جلویی 1.1 اینچ
دقت صفحه نمایش جلویی 112×300 پیکسل
سخت افزار سیستم عامل Android 10, One UI 2.0
چیپست Qualcomm SM8150 Snapdragon 855+ (7 nm)
پردازنده اصلی هشت هسته ای (1×2.95 GHz Kryo 485 & 3×2.41 GHz Kryo 485 & 4×1.78 GHz Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640 (700 MHz)
کارت حافظه ندارد
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه اصلی (رم) 8 گیگابایت
دوربین اصلی سه گانه 12 MP, f/1.8, 27mm (واید), 1/2.55″, 1.4µm, Dual Pixel PDAF, OIS

12 MP, f/2.2, 12mm (اولتراواید), 1.12µm

فلاش LED

کیفیت ویدیو 2160 با فریم ریت 30 و 60

1080 با فریم ریت 60 و 240

720 با فریم ریت 960

دوربین سلفی 10 MP, f/2.4, 26mm (wide), 1.22µm, PDAF
کیفیت ویدیو 2160 با فریم ریت 2160
ورودی هدفون 3.5 میلیمتری ندارد
باتری لیتیوم پلیمر 3300 mAh
  شارژ بدون سیم

شارژ سریع 15W

رنگ بندی مشکی براق، بنفش براق، طلایی براق
زمان عرضه 14 فوریه 2020/25 بهمن 98
قیمت در حدود 1400 دلار/19 میلیون تومان

 

منبع: Samsung

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    لطفا قیمت گوشی

    پاسخ