;
coinex

نحوه فعال کردن حالت شب در اندروید 10 ؛ چگونه دارک مود اندروید 10 را فعال کنیم؟

آپدیت اندروید 10 هم اکنون برای گوشی های پیکسل و تعدادی از گوشی های اندروید موجود است. در این مطلب نحوه فعال کردن حالت شب در اندروید 10 را آموزش داده‌ایم.

حالت شب اندروید 10 (Dark mode) درواقع یک قابلیت سیستمی است که رنگ همه منوها و همه نرم افزارهای گوگل اپ را نظیر یوتیوب و کروم تغییر می‌دهد. این قابلیت اندروید 10 (Android 10) بعضی از نرم افزارهای ساخته شده توسط شرکت‌های واسط نظیر اینستاگرام و ردیت را هم پشتیبانی می‌کند و انتظار داریم که با گذشت زمان نرم افزارهای بیشتری را نیز پوشش دهد. حال سوال مهم این است که چرا باید از این ویژگی استفاده کنیم؟

همه ما می‌دانیم که نمایشگر یک دستگاه بیشترین میزان شارژ باتری آن دستگاه را مصرف می‌کند و تحقیقات علمی هم این موضوع را ثابت کرده‌اند. کاهش میزان روشنایی نمایشگر باعث افزایش راندمان شارژ باتری می‌شود و در نتیجه کاربر می‌تواند با یک بار شارژ به میزان بیشتری از دستگاه خودش استفاده کند. از طرف دیگر گوگل ادعا کرده است که فعال کردن دارک مود اندروید 10 می‌تواند به میزان زیادی (بسته به نوع فناوری نمایشگر یک دستگاه) میزان راندمان باتری آن را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2020

این غول فناوری همچنین گفته است که حالت شب اندروید 10 تسهیل خواندن مطالب نشان داده شده روی نمایشگر را برای کاربران حساس به نور روشن و همچنین سهولت دیدن محتویات دارای رزولوشن کم را به دنبال دارد، گذشته از این که تم های تیره ظاهر یک برنامه را زیباتر می‌کنند، طرفداران بیشتری دارند و به دلیل داشتن نور آبی کمتر باعث می‌شوند که کاربر راحتتر بخوابد.

تم های تیره حالت شب بخش کوچکی از ویژگی‌های بروزرسانی اندروید 10 (اندروید کیو) را شامل می‌شوند. این بروزرسانی به فناوری فرامین لمسی حرکتی (مشابه فرامین لمسی پلت فرم iOS)، ابزارهای کنترل حریم خصوصی، قابلیت حالت Focus، قابلیت بی صدا سازی اعلان‌های برنامه‌ها و گوشی و چند ویژگی دیگر هم مجهز شده است. با این حال در این مطلب صرفا به آموزش نحوه فعال کردن حالت شب در اندروید 10 پرداخته‌ایم.

نحوه فعال کردن حالت شب در اندروید 10

چگونه دارک مود اندروید 10 را فعال کنیم؟

در حال حاضر گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 4، گوگل پیکسل 4 ایکس ال، گوگل پیکسل 3، گوگل پیکسل 3 ایکس ال، گوگل پیکسل 3a، گوگل پیکسل 3a ایکس ال، گوگل پیکسل 2، گوگل پیکسل 2 ایکس ال، اسنشال فون، وان پلاس 7 تی و وان پلاس 7 تی پرو به قابلیت فعال کردن دارک مود اندروید 10 مجهز هستند.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین گوشی های سامسونگ 2020

این لیست روز به روز بزرگتر می‌شود، زیرا ثانیه به ثانیه سازندگان بیشتری بروزرسانی اندروید 10 را برای گوشی های خود منتشر می‌کنند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که رابط کاربری بعضی از گوشی ها نوعی حالت شب سیستمی را در خود دارند، بنابراین می‌توانید تا زمان دریافت بروزرسانی اندروید 10 از این قابلیت گوشی خود استفاده کنید. با تکراتو همراه باشید.

نحوه فعال کردن حالت شب در اندروید 10

چگونه دارک مود اندروید 10 را فعال کنیم؟ به طور کلی سه راه برای فعال کردن حالت شب در اندروید 10 وجود دارد؛ در ادامه با این سه روش آشنا می‌شوید.

روش اول: تغییر تنظیمات سیستمی دستگاه

روش اول: تغییر تنظیمات سیستمی دستگاه

شما می‌توانید فعال کردن حالت شب اندروید 10 را مستقیما از قسمت تنظیمات دستگاه خود انجام دهید. به این منظور باید آیکون تنظیمات (به شکل چرخ دنده) را در نوار اعلان گوشی خود لمس کنید و به قسمت نمایشگر (Display) بروید. از این قسمت می‌توانید گزینه حالت شب (Dark Theme) را فعال کنید.

روش دوم: تنظیمات سریع

روش دوم: تنظیمات سریع

اگر نمی‌خواهید برای فعال کردن حالت شب در اندروید 10 هر بار وارد قسمت تظیمات دستگاه خود شوید، می‌توانید پس از باز کردن منوی اعلان بالای نمایشگر و رفتن به قسمت تنظیمات سریع (Quick Settings) گوشی این تم را فعال کنید. برای فعال کردن دارک مود اندروید 10 به قسمت تنظیمات سریع گوشی هوشمندتان نوار اعلان را باز کنید و سپس آیکون دارای شکل مداد را در قسمت پایین این نوار لمس کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه فعال کردن حالت شب در تلگرام

با لمس این گزینه صفحه جدیدی با چند آیکون برای نرم افزارهای مختلف ظاهر می‌شود. حال برای فعال کردن حالت شب در اندروید 10 به نوار اعلان باید آیکون این گزینه را لمس کنید، نگه دارید و به سمت پوشه بالایی بکشید. اگر آیکون تم حالت شب را نزدیک بالای پوشه رها کنید، آن را در نوار آیکون باریکی که برای اولین بار در هنگام باز کردن نوار اعلان مشاهده کردید، می‌بینید.

روش دوم: تنظیمات سریع

حال با لمس کلید برگشت می‌توانید آیکون میانبر فعال سازی حالت شب را در نوار اعلان دستگاه خود ببینید.

روش سوم: حالت صرفه جویی در مصرف انرژی باتری (فقط برای گوشی های پیکسل)

در گوشی های پیکسل با انتخاب حالت صرفه جویی در مصرف انرژی باتری (Battery Saver) از منو اعلان تم حالت شب به طور خودکار فعال می‌شود. ولی باید توجه داشته باشید که فعال سازی این تم از این طریق باعث می‌شود که سایر قابلیت‌های کاهنده مصرف انرژی باتری هم فعال شوند. استفاده از این روش برای مثال قابلیت مکان یاب گوشی و همه فرآیندهای فعال در پیش زمینه گوشی را غیرفعال می‌کند، از این رو بهتر است که تنها در هنگام کم بودن شارژ باتری از این روش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه فعال کردن حالت شب در واتس اپ (Dark Mode)

فعال کردن حالت شب اندروید 10 ظاهر نرم افزارهای نصب شده روی یک گوشی را زیباتر و راندمان باتری آن را بیشتر می‌کند، و همچنین  باعث می شود که این قابلیت در سایر نرم افزارهای اصلی گوگل مانند جیمیل، یوتیوب و گوگل فوتوز و بعضی از برنامه های شرکت‌های واسط هم فعال شود.

اگر نرم افزارهای واسط نصب شده روی دستگاه شما با فعال کردن حالت شب اندروید 10 این قابلیت خود را فعال نمی‌کنند، باید وارد منو تنظیمات آن‌ها شوید و خودتان این قابلیت را در صورت موجود بودن در آن‌ها فعال کنید.

بروزرسانی اندروید 10 چه زمانی برای سایر گوشی های اندروید منتشر می‌شود؟

انتظار داریم که گوشی های سامسونگ، وان پلاس، شیائومی و ال جی بروزرسانی اندروید 10 را دریافت کنند. علت این که در این قسمت نامی از برندهای دیگر برده نشده این است که تعدادی از گوشی های این چهار شرکت در برنامه بتای اندروید 10 ثبت نام شده‌اند و به همین دلیل بروزرسانی سیستم عاملی جدید گوگل ابتدا برای کاربران گوشی های این شرکت‌ها منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هوشمند 2020

کاربران گوشی های نوکیا هم مجبور نیستند که مدت زمان زیادی را برای دریافت این بروزرسانی صبر کنند، زیرا این شرکت از چند وقت پیش روند انتشار بروزرسانی اندروید 10 را برای گوشی هایش شروع کرد. انتظار داریم که گوشی های قدیمی این برند تا اواسط سال 2020 و گوشی های جدیدتر این برند زودتر از برادران بزرگتر بروزرسانی اندروید 10 را دریافت کنند.

با توجه به سرعت انتشار بروزرسانی اندروید 9 پای انتظار داریم که چند گوشی جدید دیگر هم تا اواسط سال 2020 بروزرسانی اندروید 10 را در اختیار کاربران خود بگذارند. در حال حاضر خبری از انتشار بروزرسانی اندروید 10 برای گوشی های شرکت‌هایی مانند آنر، هواوی، موتورولا، سونی و اوپو نیست.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: hackernoon

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر