;
coinex

بو کشیدن برای لاغری ممکن شد ؛ سیستم بویایی در کاهش وزن تاثیری دارد؟

بو کشیدن برای لاغری چگونه ممکن است؟ آیا سیستم بویایی در کاهش وزن تاثیری دارد؟ مطالعات جدید نتایج قابل توجه‌ای داشته‌اند. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

بنابر پژوهش‌ها روی کرم‌های الگانس، پیام‌های حس بویایی می‌توانند بدون ایجاد تغییر در عادت‌های غذایی یا اشتها، ساز و کار ذخیره چربی در بدن را متوقف کنند.

این نوع‌ کرم‌ها به دلیل سادگی سیستم بویایی‌شان، برای پژوهش انتخاب شدند. کرم‌های الگانس سه جفت عصب بویایی دارند که آز ان‌ها برای تشخیص طیف کوچکی از بوها استفاده می‌کنند. حس بویایی انسان‌ها از نظر ساختار مشابه کرم‌هاست؛ اما پیچیدگی بیش‌تری دارد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پیام‌های حس بویایی بدون تغییر اشتها یا تعذیه می‌تواند ذخیره چربی بدن را تغییر دهد. با تکراتو همراه باشید.

بو کشیدن برای لاغری چگونه ممکن است؟

آیا سیستم بویایی در کاهش وزن تاثیری دارد؟

سیستم بویایی انسان حاوی ۱۰ تا ۲۰ میلیون عصب می‌باشد که می‌توانند طیف وسیعی از انواع بوها، از خوشایند تا ناخوشایند، را تشخیص دهند. محققان از تحریک نوری اپتوژنیک برای فعال کردن عصب‌های بویایی در کرم‌ها استفاده کردند؛ و اثرات آن را از طریق مدارهای عصبی که ذخیره چربی در روده را کنترل می‌کنند، ردیابی کردند.

بیشتر بخوانید:

یک چهارم مردم ایران هیچ ترسی از ابتلا به کرونا ندارند!

گروهی از این کرم‌های آزمایش در مقایسه با کرم‌های عادی قرار گرفتند و مشاهده شد که تفاوتی در خوراک، حرکت و دفع آن‌ها ایجاد نشده است؛ اما در میزان چربی روده تفاوت ایجاد شده است؛ این به این معنی می‌باشد که وجود داشتن یا وجود نداشتن رایحه‌های خاص، در کاهش  ذخیره چربی مؤثر واقع می‌شود.

بو کشیدن برای لاغری
نمایی از کرم سی الگانس. چگونه بو کشیدن برای لاغری ممکن است؟

استاد ژنتیک مولکولی و انسانی، دکتر منگ وانگ، می‌گوید:

نیاز به تحقیقات بیش‌تری داریم؛ با این حال این امکان وجود دارد که بوهای خاص می‌توانند تغییراتی در سوخت و ساز چربی ایجاد کنند؛ که در نهایت موجب کاهش وزن شود. اگر این نظریه درست باشد، باید نه تنها به آنچه می‌خوریم توجه کنیم، بلکه مراقبت آنچه بو می‌کنیم نیز باشیم.

همچنین با توجه به یافته‌ها، ممکن است ارتباطی میان چاقی و بیماری‌های عصبی، مانند آلزایمر، وجود داشته باشد. چرا که احتمالاً تخریب اعصاب بویایی باعث توقف ارسال پیام‌های ضروری به روده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر