;
coinex

یک چهارم مردم ایران هیچ ترسی از ابتلا به کرونا ندارند!

آخرین یافته های مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، ایسپا، نشان می‌دهد که یک چهارم مردم ایران از ابتلا به کرونا ترسی ندارند. با ادامه این خبر همراه باشید.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام شده از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) 24 درصد از مردم ایران اصلاً ترسی از ابتلای خود به بیماری کرونا ندارند. بر اساس اعداد و ارقامی که این مرکز منتشر کرده است، یک چهارم از مردم ایران واهمه‌ای از ابتلا به ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) ندارند.

شیوع بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان به طور رسمی بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر را گرفتار کرده و بیش از 160 هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است. بنابر آمار بیش از 700 هزار نفر تنها در ایالات متحده با این بیماری دچار هستند، البته مقامات آمریکایی می‌گویند تعداد بالای مبتلایان به کرونا در این کشور به دلیل تعداد بالای انجام تست کرونا در آمریکاست. در این کشور بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر تست کرونا داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

یک چهارم مردم ایران هیچ ترسی از ابتلا به کرونا ندارند

ابتلای انسان به ویروس کرونای جدید برای نخستین بار در شهر ووهان کشور چین رویت شد. با این حال مقامات چینی می‌گویند در این کشور تنها 83 هزار نفر به کرونا مبتلا هستند و به دلیل کنترل‌های سختگیرانه شیوع کووید 19 مهار شده است. ادعایی که بسیاری آن را زیر سوال می‌برند، مثلا یک گزارش از خبرنگار واشنگتن پست در چین می‌گوید تنها 47 هزار نفر در اثر این بیماری در چین جان خود را از دست داده‌اند. موضوع که مقامات چینی هرگز آن را تایید نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

روش صحیح ضدعفونی میوه و سبزیجات در دروان شیوع کرونا چگونه است؟

بنابر یافته‌های حاصله از نظر سنجی‌های ایسپا «36.8 درصد از شهروندان به میزان زیاد، 17.1 درصد تا حدودی و 21.9 درصد به میزان کم گفته اند، از ابتلای خود به بیماری کرونا ترس دارند.» به علاوه 24 درصد معادل یک چهارم مردم ایران نیز بیان داشته‌اند که «اصلاً ترسی از ابتلای خود به بیماری کرونا ندارند.»

ترس از ابتلا به کرونا

این نظر سنجی ایسپا به صورت تلفنی با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای 18 سال) در سطح کشور و تعداد نمونه 1563 در تاریخ 24 تا 27 فروردین 1399 به صورت خویش فرمایی توسط این مرکز انجام گرفته است.

ایسپا می‌گوید بین گروه های مختلف از نظر «ترس از ابتلای خود به بیماری کرونا» تفاوت معناداری وجود دارد. به این صورت که زنان بیشتر از مردان از ابتلا به کووید 19 می‌ترسند. به علاوه نتایج نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد «افراد بالای 50 سال کمتر از سایر گروه های سنی و افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم کمتر از دیگران از ابتلای خود به بیماری کرونا ترس دارند.»

مطالعات نشان می‌دهد شستن صحیح و مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در صورت امکان قرنطینه مهمترین راهکارها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس را نیز نباید فراموش کرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ispa

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر