;
coinex

گوگل ادز (Google Ads) چیست و هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

گوگل ادز برترین پلتفرم تبلیغات دیجیتال آنلاین است که شامل تبلیغات هدفمند در موتور جستجوی گوگل، گوگل پلی، یوتیوب، سایت‌های همکار تجاری گوگل و … می‌شود.

تبلیغات آنلاین برای برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین بسیار اهمیت دارد. گوگل برای این صاحبان کسب‌وکار، یک پلتفرم تبلیغاتی به نام گوگل ادز (Google Ads) را ارائه کرده است که می‌تواند برای رشد کسب‌وکار آنها بسیار مفید باشد. پیش از این، پلتفرم گوگل ادز با نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد. این پلتفرم به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا جستجوی تبلیغات، نمایش تبلیغات، تبلیغات گروهی محصولات، تبلیغات اپلیکیشن و تبلیغات ویدیویی را انجام دهند. تبلیغ‌کنندگان نیز می‌توانند بر روی کلمات کلیدی مشخص در شبکه‌ی جستجوگر گوگل تمرکز کنند که با این کار، تبلیغات آنها در نتایج جستجوی گوگل ظاهر خواهد شد.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی است که شامل موتور جستجوی گوگل، شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل، مخاطبان، وبسایت‌ها، ویدیوها، کانال‌های یوتیوب، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و سرویس‌های دیگری می‌شود. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از این پلتفرم بهره برده تا ترافیک دلخواهی را به وبسایت خود هدایت کنند که می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل‌ها، از جمله تعداد لید و میزان فروش کمک کند.

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

اول از همه، باید کمپین گوگل ادز خود را راه‌اندازی کنید. در قدم بعدی، باید مرتبط‌ترین کلمات کلمات کلیدی را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. برای جستجو و پیداکردن کلمات کلیدی، ابزارهای رایگانی مانند Google Keyword planner وجود دارد. به علاوه، مشتریان بالقوه‌ی شما از عبارات و کلماتی در حین جستجوی محصول یا خدمات استفاده می‌کنند که شما باید در مورد این عبارات و کلمات، دقت زیادی را به کار بگیرید.

هدف اصلی گوگل ادز، تطبیق کلمات کلیدی شما با تبلیغات و صفحات فرودی است که ایجاد می‌کنید. از این رو، هنگامی که یک فرد کلمات و اصطلاحات مورد نظر شما را جستجو می‌کند، امکان دارد که تبلیغ شما ظاهر شود. در شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل، تبلیغات شما می‌تواند براساس مخاطبین مورد نظر شما و یا وبسایت‌های مرتبط با کسب‌وکار شما نشان داده شود.

گوگل ادز

گوگل سرچ ادز چگونه کار می‌کند؟

وقتی صحبت از کمپین‌های شبکه‌ی جستجو می‌شود، تبلیغ‌کنندگان تلاش می‌کنند تا بر روی کلمات کلیدی موردنظر و مطابق با جستجوی مشتریان بالقوه، تمرکز کرده و پیشنهاداتی را ارائه کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات و صفحات فرودی را که تقریبا مطابق با کلمات کلیدی مورد نظر آنها است، ایجاد کنند. زمانی که افراد بر روی این تبلیغات کلیک می‌کنند، تبلیغ‌کنندگان باید هزینه‌ای را بپردازند. اگر کسی واقعا بر روی تبلیغات کسب و کار کلیک نکند، هزینه تبلیغات گوگل پرداخت نمی‌کند. این روش، یکی از روش‌های اصلی گوگل برای کسب درآمد می‌باشد زیرا تبلیغ‌کنندگان باید به ازای این کلیک‌ها، هزینه‌ای پرداخت کنند.

پیش از اینکه کمپین‌های گوگل سرچ ادز را شروع کنید، مطمئن شوید که با اصول و پایه‌ی آن، یعنی روند ارائه‌ی پیشنهاد، نحوه‌ی کار با امتیاز کیفی (Quality Score)، نحوه‌ی راه‌اندازی کمپین و گروه تبلیغاتی، نحوه‌ی ایجاد تبلیغات و صفحات فرود و نحوه‌ی کار با روش پرداخت به ازای کلیک آشنا هستید.

حراج در گوگل ادز (Google Ads Auction) چگونه انجام می‌گیرد؟

زمانی که یک فرد در گوگل جستجو می‌کند، گوگل چگونه تعیین می‌کند که کدام تبلیغ را در بالای صفحه نشان دهد؟ در واقع یک حراج تبلیغاتی وجود دارد که ترتیب نمایش تبلیغات را مشخص می‌کند. دو عامل اصلی وجود دارد که بر حراج در گوگل ادز تاثیر می‌گذارد: هزینه پیشنهادی و امتیاز کیفی شما. به عبارت دیگر، گوگل به پیشنهادات و امتیاز کیفی هر تبلیغ‌کننده‌ی حاضر در حراج نگاه می‌کند و رتبه‌ی تبلیغ (Ad Rank) را تعیین می‌کند.

رتبه تبلیغ (Ad Rank) در گوگل ادوردز چیست؟

رتبه‌ی تبلیغ توسط مبلغ پیشنهادی تبلیغ‌کنندگان و همچنین امتیاز کیفی آنها در زمان حراج تعیین می‌شود. حراج تبلیغ زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد در گوگل جستجو را انجام می‌دهد. در این حین، گوگل می‌تواند به کیفیت تبلیغات هر تبلیغ‌کننده و پیشنهاد پرداخت آنها را برای هر کلمه‌ی مورد جستجو نگاهی بیندازد.

  • پیشنهاد هزینه (Bids)

شما باید پیشنهاد هزینه‌ی خود را تعیین و تنظیم کرده و در گوگل مشخص کنید که با پرداخت حداکثر میزان پول برای هر کلیک بر روی تبلیغ موافق هستید. گوگل ادز، راهکارهای قیمت‌گذاری هوشمند مانند هزینه پیشرفته براساس هر کلیک (Enhanced CPC)، هدف بازگشت براساس هزینه‌ی صرف‌شده روی تبلیغات (ROAS) و هدف هزینه براساس کلیک (CPA) را توسعه داده‌است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا پیشنهادات هزینه‌ی خودکار را که مبتنی بر تبدیل‌ها و میزان آن است، تنظیم کنند.

  • امتیاز کیفی (Quality Scores)

عامل دیگری که بر حراج در گوگل ادز تاثیر می‌گذارد، کیفیت تبلیغات شما است. این کیفیت در امتیاز کیفی شما خلاصه می‌شود. امتیاز کیفی متشکل از میزان مرتبط بودن تبیلغ، میزان مورد نظر کلیک بر روی تبلیغ و تجربه‌ی صفحه‌ی فرود می‌باشد. در اصل، گوگل ادز به کیفیت کلی و همچنین ارتباط تبلیغات و صفحات فرود براساس جستجوی کاربر می‌پردازد.

گوگل ادز

تبلیغات نمایشی گوگل (Google Display Ads) چگونه کار می‌کند؟

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از هدف‌قراردادن مخاطب یا محتوا، به افرادی دسترسی پیدا کنند که وبسایت‌های مشخصی را جستجو می‌کنند، ویدیوهای یوتیوب را تماشا می‌کنند و از اپلیکیشن‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل (Google Display Network) این امکان را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند تا مخاطبانی که در اینترنت جستجو می‌کنند را هدف قرار دهند. تبلیغات نمایشی می‌تواند ترافیک را به صفحات فرود مرتبط در وبسایت شما یا به عبارت دیگر، صفحاتی که در آن خدماتی و محصولات خود را عرضه می‌کنید هدایت کند.

گوگل ادز در کجا نمایش داده می‌شود؟

تفاوت عمده‌ای بین نتایج تبلیغاتی (paid ads) و نتایج جستجوی عادی (organic search results) وجود دارد. گوگل ادز در بالا یا پایین صفحه‌ی نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود. همچنین تبلیغات طبق فاکتورهای رتبه‌بندی تبلیغ (Ad Rank)، رتبه‌بندی می‌شوند.

شبکه‌ی جستجوی گوگل چیست؟

شبکه‌ی جستجوی گوگل جایی است که تبلیغات شما ظاهر خواهند شد. این شبکه در وهله‌ی اول، از موتور جستجوی گوگل و یک مجموعه‌ی بزرگی از وبسایت‌ها ساخته شده‌است که موتورهای جستجو، تبلیغات جستجوی گوگل را نشان می‌دهند. زمانی که در این شبکه، تبلیغات خود را آغاز می‌کنید، تبلیغات شما در کنار نتایج جستجوی گوگل و دیگر شرکای گوگل نشان داده خواهد شد.

شبکه‌ی جستجوی گوگل به این دلیل کارآمد و موثر است که در هدف قراردادن جستجوگران فعال، موفق عمل می‌کند. این شبکه قادر به اتصال تبلیغ‌کنندگان و افرادی است که دائما به دنبال محصولات و خدمات هستند. به طور میانگین، شبکه ی جستجوی گوگل باعث تبدیل‌های بیشتر و افزایش میزان تبدیل نسبت به شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل می‌شود.

گوگل ادز چقدر هزینه در بر دارد؟

هزینه‌ها براساس هدف‌گذاری و رقابت کلی محاسبه می‌شوند. از جمله عوامل کلیدی و مهم می‌توان به پیشنهاد پرداخت برای کلمه‌ی کلیدی از سوی تبلیغ کننده، بودجه، رقابت، هدف‌گذاری مخاطبان و امتیاز کیفی کلمات کلیدی نام برد. اگر هدف شما کلمات کلیدی گران قیمت و رقابتی می‌باشد، بنابراین می‌تواند بیش از 50 سنت تا 3 دلار برای هر کلیک برای شما هزینه داشته باشد. این کلمات کلیدی، بسیار رقابتی هستند و در حوزه‌هایی مانند قانون، بیمه، بانکداری و بازاریابی وجود دارند که ارزش طول عمر بالایی دارند. با این حال، اغلب تبلیغ‌کنندگان چیزی حدود 5 تا 50 سنت برای هر کلیک پرداخت می‌کند که بستگی به حوزه کاری و هدف گذاری آنها دارد.

تبلیغ‌کنندگان بر بودجه‌ی خود کنترل کاملی دارند و می‌توانند در طول زمان، فعالیت‌ها یا کمپین‌های خود را با هزینه‌های کمتری بهینه‌سازی کنند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر