;
coinex

بزرگترین فارم استخراج بیت کوین در ایران راه اندازی شد

راه اندازی بزرگترین فارم استخراج بیت کوین در ایران در گزارش جدید وبسایت MSN به چشم می‌خورد. ظاهرا پای بیت کوین به ایران هم رسیده است.

ارزهای دیجیتالی در آینده‌ای نزدیک جای ارزهای متعارف را می‌گیرند و هیچ اقتصادی نمی‌تواند مانع این روند شود. علاقه به استخراج بیت کوین در ایران سیر صعودی پیدا کرده است. راه اندازی بزرگترین فارم استخراج بیت کوین در ایران توسط شرکت آی ماینر صورت گرفته است.

آی ماینر (iMiner)، یک شرکت مستقر در ترکیه و فعال در زمینه ارز دیجیتالی، مجوز استخراج سکه های دیجیتالی و ارائه خدماتش را در این زمینه در کشور ایران دریافت کرد. نمایندگی رسمی این شرکت که چندی پیش توانست مجوزهای لازم را در ایران بدست بیاورد با نام ددینو فعالیت خود را آغاز کرده است.

مجوز صادر شده توسط وزارت صنعت و معدن ایران این شرکت را قادر می‌سازد تا با قدرت پردازشی 96000 تراهش بر ثانیه در یک مزرعه استخراج بیت کوین در شهر سمنان فعالیتش را انجام دهد. در این خبر با تکراتو همراه باشید.

راه اندازی بزرگترین فارم استخراج بیت کوین در ایران

نرخ هاش معیار سنجش قدرت کامپیوترهای متصل به شبکه بیت کوین است و توانایی تولید سکه های بیت کوین جدید را مشخص می‌کند. طبق گزارشات منتشر شده توسط سایت خبری تابناک مزرعه استخراج بیت کوین مذکور با هزینه 311 میلیارد ریال توسط شرکت آی ماینر تاسیس شده است و بزرگترین مزرعه استخراج بیت کوین موجود در جهان محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که در این مجموعه 6000 دستگاه در زمینه تولید ارز مجازی فعالیت می‌کنند.

وب سایت رسمی شرکت آی ماینر این شرکت را به عنوان «اولین و معتبرترین» شرکت فعال در زمینه ارائه خدمات مرتبط با این زمینه در ترکیه، روسیه، کانادا و ایالات متحده معرفی کرده است. راه اندازی بزرگترین فارم استخراج بیت کوین در ایران در حالی است که علاقه به استخراج بیت کوین در ایران سیری افزایشی پیدا کرده و نرخ‌های انرژی یارانه بندی شده هم در کشورهایی نظیر چین، اوکراین و فرانسه روز به روز مشتریان پتانسیلی بیشتری را جذب صنعت استخراج ارزهای دیجیتالی می‌کنند.

با این حال دولت ایران به دلیل طبیعت غیرشفاف ارزهای دیجیتالی و افزایش شدید بار انرژی الکتریسیته اعمال شده بر شبکه انرژی ملی کشور در اثر شروع جدی این روند یک پیش روی محتاطانه را اتخاذ کرده است.

استخراج بیت کوین به دلیل وابسته بودن به نرم افزارهای پرهزینه برای حل مسائل پیچیده ریاضی مرتبط با معتبرسازی تراکنش‌ های قابل انجام در زمینه ارزهای دیجیتالی انرژی زیادی را مصرف می‌کند. به این نحو که اولین استخراج کننده‌ای که مسئله را حل کند، با بیت کوین پاداش دریافت می‌کند و تراکنشش هم به سابقه دیجیتالی اضافه می‌شود. سال گذشته وزارت انرژی ایران گزارشی را در زمینه مصرف انرژی منتشر کرد و در آن نشان داد که استان سمنان بیشترین میزان مصرف انرژی را دارد.

راه اندازی بزرگترین فارم استخراج بیت کوین در ایران
راه اندازی بزرگترین فارم استخراج بیت کوین در ایران

کشورهای دارای انرژی الکتریسیته ارزان به بستر بزرگی برای استخراج ارزهای مجازی تبدیل شده‌اند و چین هم به عنوان یکی از بازیکنان بزرگ بازار بیت کوین سهم بزرگی از استخراج کننده‌ها را در خود جای داده است.

در گذشته استخراج کنندگان چینی ارز دیجیتالی رسما از دولت ایران درخواست می‌کردند که بتوانند در این کشور فروشگاه تاسیس کنند و از این طریق از مزیت دریافت انرژی ارزان برای فعال و خنک سازی سرورهای الکتریکی بزرگشان استفاده کنند.

به ماینرهای دیجیتالی فعال در ایران گفته شده است تا مراکز فعالیت خود را در مکان‌های دارای دسترسی به انرژی یارانه بندی شده نظیر کارخانه‌ها، مناطق کشاورزی، مساجد و دفاتر دولتی تاسیس کنند. هیچ اطلاعات تنظیم شده دقیقی در زمینه استخراج ارز دیجیتالی در ایران وجود ندارد، با این حال یک سخنگوی مرتبط با صنایع الکتریکی ایران گفته است که تعداد دستگاه‌های استخراج کننده بیت کوین از 148000 مورد هم بیشتر است. از طرف دیگر دولت ایران هم با یک مسئله پیچیده روبرو شده زیرا در مسیر حرکت به سمت مفهوم ارز مجازی غیرمرکزی قرار گرفته است.

بیت کوین جایگزینی برای ارز متعارف محسوب می‌شود، با این حال ماهیت درهم گسیخته این ارز به دلیل فقدان کنترل دولتی و قانونی دولت‌های کشورهای سرتاسر جهان را مجبور کرده است که محتاطانه اقدام کنند. در ایالات متحده قانون گذاران لایحه‌ای را برای غیرقانونی کردن ارزهای دیجیتالی ارائه کرده‌اند، زیرا این ارزها می‌توانند به دولت برای دور زدن تحریم‌ها کمک کنند.

دلیل دیگر این موضوع این است که مقدار بسیار زیادی از توان و قدرت ایالات متحده به لطف دلار است که در واقع همان واحد استاندارد امور مالی و تراکنش‌های بین المللی محسوب می‌شود. استفاده از بیت کوین این مزیت را از بین می‌برد و به میزان زیادی روی قدرت ایالات متحده تاثیر منفی می‌گذارد. این در حالی است که ارزهای دیجیتالی و مجازی برای کشورهایی مانند ایران یک در پشتی را برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده باز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: msn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر