;
coinex

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

بدون شک شورولت کامارو (Chevrolet Camaro) یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت تاریخ صنعت اتومبیل‌سازی جهان است. در این نوشته پس از آشنایی با نسل‌های مختلف، به معرفی و بررسی تیپ ها، امکانات و مرور قیمت و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 خواهیم پرداخت که مانند گذشته در مدل های کوپه و کانورتیبل همراه با پکیج‌های SS و ZL1 عرضه می گردد.

خودروهای آمریکایی سال‌هاست که با تکیه بر توانایی‌های بسیار بالای دینامیکی، سرعت و شتاب بالا، ظاهر فوق العاده جنگنده و کلاسیک و قیمت بسیار پایین تر نسبت به نمونه های هم‌توان اروپایی، طرفداران بسیاری در بین علاقمندان صنعت اتومبیل جهان دارند. یکی از محبوب ترین و بهترین این نمونه ها، شورولت کامارو بوده که با بیش از نیم قرن حضور در بازارهای جهانی، در کنار خودروهای عضلانی (Muscle Cars) دیگری مانند موستانگ (Mustang)، کوروت (Corvette)، چارجر (Charger) و چلنجر (Challenger)، به کانون توجه دوستداران سرعت تبدیل شده اند.

نسل دوم این خودرو در سال‌های نه چندان دور با مدل های Z28 و SS در بازار ایران نیز حضور داشت و در کنار پونتیاک فایربرد، جیپ واگونیر (یا جیپ آهو)، بیوک اسکای لارک نسل دوم یا بیوک ایران، شورولت نوا نسل چهارم کادیلاک سویل یا کادیلاک ایران که در شرکت پارس خودروی فعلی، همزمان با بازارهای جهان تولید می شد، موسیقی متن سریال خودروهای به‌روز و قدرتمند آمریکایی کشور را تشکیل می دادند. نمونه های قدیمی کامارو در حال حاضر در بازار اینران نیز وجود داشته و با برچسب قیمت چند صد میلیون تومانی بین علاقمندان خودروهای کلاسیک آمریکایی معامله می شود.

تاریخچه و نسل‌های مختلف شورولت کامارو

نام کامارو برگرفته از کلمه فرانسوی Camarade با معنای دوست یا رفیق بوده و اولین بار در اواسط دهه 1960 میلادی توسط شرکت شورولت و برای رقابت با فورد موستانگ طراحی شد. این خودرو در سال 1967 میلادی راهی بازار شد و تاکنون 5 نسل را پشت سر گذاشته است. این خودروی اسپرت تا نسل چهارم در کلاس بدنه اسپرت سایز کوچک یا Pony Cars قرار داشته و از سال 2010 و نسل پنجم با افزایش ابعاد و طراحی مدرن و متفاوت، رسما وارد کلاس بدنه سایز متوسط گردید. کامارو در فرهنگ عامه نیز حضوری فعال داشته که به عنوان نمونه می توان به شخصیت بامبل‌بی (BumbleBee) در سری فیلم های ترنسفورمز اشاره نمود.

نسل های شورولت کامارو عبارتند از:

  1. نسل اول مابین سال های 1967 تا 1969
  2. نسل دوم مابین سال های 1970 تا 1981
  3. نسل سوم مابین سال های 1982 تا 1992
  4. نسل چهارم مابین سال های 1993 تا 2002
  5. نسل پنجم مابین سال های 2010 تا 2015
  6. نسل ششم از سال 2016 تاکنون

شورولت کامارو 2020 متعلق به نسل ششم این خودرو بوده که از سال 2016 در خط تولید قرار دارد و براساس اخبار منتشر شده، تا سال 2023 میلادی با همین شمایل راهی بازار خواهد شد و د این نوشته در ادامه سلسله نوشته های معرفی و بررسی خودروهای 2020، به بررسی و مرور مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1
شورولت کامارو نسل ششم

بیشتر بخوانید:

بهترین و پرفروش ترین فیلم های 2020

بررسی شورولت کامارو مدل 2020

شورولت کامارو مدل سال 2020 میلادی از پلتفرم GM Alpha سود برده که پیش از این در نمونه هایی مانند کادیلاک ATS و CTS نیز به کار گرفته شده بود. این خودرو مانند نسل های قبلی در 2 کلاس بدنه کوپه (Coupe) و کانورتیبل (Convertible) یا سقف بازشو عرضه شده و قابلیت تجهیز به پکیج‌های محبوب SS و موتورهای قدرتمند و خوش صدای V8 را نیز دارد.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

این خودرو در تیپ های پایه با قیمت کمتر از 30000 دلار در رده خودروهای ارزان قیمت قرار گرفته و در مدل های مجهز به پکیج ZL1 در رده خودروهای سوپر اسپرت قرار می گیرد و به همراه فورد موستانگ 2020 یکی از بهترین خودروهای اسپرت موجود در بازار است.

بیشتر بخوانید:

بررسی و مشخصات فنی فورد موستانگ 2020 ؛ وحشی، قدرتمند، کلاسیک

تغییرات برای سال 2020

شورولت کامارو 2020 سال گذشته مورد یک بهینه سازی ظاهری یا فیس لیفت قرار گرفت که بر جذابیت های بصری آن اضافه کرد. از تغییرات جدید نسبت به مدل سال قبلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی جدید جلو پنجره
  • قابلیت انتخاب گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در مدل‌های مجهر به موتور 3.6 لیتری V6
  • اضافه شدن تیپ LT1
  • بهینه سازی جدید بصری در مدل های SS
  • اضافه شدن رنگ جدید بدنه
  • قابلیت سفارش تجهیزات و امکانات جدید به صورت سفارشی یا آپشن

نقاط ضعف

نقاط ضعف شورولت کامارو 2020 تقریبا مشابه با اکثر خودروهای اسپرت موجود در بازار و نسل های پیشین این خودرو هستند:

  • فضای محدود صندلی های عقب
  • فضای محدود صندوق عقب
  • طراحی کابین ضعیف تر از رقبا
  • نقاط کور متعدد

نقاط قوت

  • قیمت بسیار پایین در تیپ پایه (26000 دلار)
  • طراحی بدنه بسیار جنگنده
  • سیستم چندرسانه‌ای کارآمد
  • بازه گسترده موتور و پیشرانه (از 4 سیلندر 2.0 لیتری تا 8 سیلندر 6.2 لیتری)

ابعاد

شورولت کامارو 2020 یک نمونه نسبتا بزرگ در خودروهای اسپرت بوده و طولی برابر با 4783 میلیمتر، پهنایی در حدود 1897 میلیمتر، ارتفاعی در حدود 1349 میلیمتر و فاصله 2 محور عقب و جلویی در حدود 2812 میلیمتر در مدل کوپه دارد. مدل کانورتیبل نیز ابعاد مشابهی داشته و تنها با ارتفاع 1344 میلیمتر، اندکی کوتاه تر و اسپرت تر از مدل کوپه است. گونه های SS و ZL1 با توجه به ماهیت اسپرت تر، ارتفاعی کوتاه تر دارند.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

برای درک بهتر ابعاد شوروت کامارو 2020 می توان از این لحاظ آن را در جایگاهی بالاتر از تویوتا کرولا 2020 سدان با طولی در حدود 4635 میلیمتر، مزدا 3 مدل 2020 سدان با طولی در حدود 4660 میلیمتر، ب ام و سری 3 با طولی در حدود 4710 میلیمتر و پایین تر از کیا اپتیما 2019 با طولی در حدود 4850 میلیمتر، تویوتا کمری 2020 با طولی در حدود 4880 میلیمتر، هیوندای سوناتا 2020 با طولی در حدود 4900 میلیمتر و هیوندای آزرا 2019 با طولی در حدود 4930 میلیمتر قرار داد.

بیشتر بخوانید:

قیمت و مشخصات فنی کادیلاک CT5 مدل 2020 ؛ فرزند کوچک کادیلاک سویل ایران!

طراحی بدنه

طراحی بدنه و نمای شورولت کامارو 2020 یکی از بزرگترین نقاط قوت آن بوده که اگرچه به عقیده برخی، ابهت و قدرت فورد موستانگ 2020 را نداشته، اما علیرغم استفاده از تکنولوژی های مدرن و به روز، هنوز نمایی کلاسیک داشته و به اندازه کافی حس قدرت و اصالت یک سوپر اسپرت آمریکایی را در بیننده ایجاد می کند.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

چراغ های جلویی بسیار کشیده، باریک بوده و در کنار جلوچنجره کشیده مشبک و ورودی‌های هوا با طرح مشابه جلوپنجره و سپر برجسته، نمایی بسیار قدرتمند را از خود به نمایش می گذارد. البته این جذابیت، در تیپ‌های SS و ZL1 بیشتر از مدل های استاندارد خواهد بود. گاپوت یا در موتور نیز برجسته بوده و هماهنگی کامل با ماهیت کلی دارد.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

در بخش کناری، خطوط جانبی افقی بوده که در ترکیب با برآمدگی‌های موجود، به سپر عقبی ختم می شوند. گلگیر عقبی نیز بسیار برجسته بوده که نقش بسزایی در انتقال مفهوم قدرت به بینندگان دارد. رینگ‌ها گرچه در تیپ‌های بالا، بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر بوده، اما نمونه‌های 18 اینچی آلیاژی استاندارد نیز جذابیت و نمایی جذاب بسیار دارند.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

در بخش انتهایی، چراغ ها از 2 بخش کنار هم تشکیل شده و در تیپ های پایین و موتورهای کوچک، خروجی های دوگانه اگزوز، اسپویلر و دیفیوزر با طراحی برجسته خود، هماهنگی قابل قبولی با سایر بخش ها دارند. البته تیپ سوپر اسپرت ZL1 با استفاده از خروجی های اگزوز دوبل در دو طرف سپر نمایی بسیار جذاب‌تر از دیگر مدل ها دارد.

در مجموع طراحی بدنه شورولت کامارو 2020 در هر دو گونه کوپه و کانورتیبل کاملا متناسب با ماهیت و قدرت این خودرو بوده و می توان از لحاظ زیبایی آن را در رده بهترین خودروهای اسپرت جهان قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بررسی و قیمت و مشخصات فنی پژو 2008 مدل 2020 ؛ بنزینی، دیزل و الکتریکی

طراحی داخلی و کابین

هرچند طراحی داخلی و کابین شورولت کامارو 2020 ترکیبی از سنت و مدرنیته بوده و با استفاده از تکنولوژی، نمای جدیدی به فرم کلاسیک افزوده شده، اما هنوز هم به عقیده بسیاری این بخش در رده نقاط ضعف این خودروی عضلانی قرار دارد.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

مواد اولیه استفاده شده در ساخت کابین، گرچه نسبت به نسل قبلی بهبود یافته، اما هنوز هم کیفیت این مواد به اندازه ای نرسیده که توان رقابت با همتایان اروپایی خود را داشته باشد. چیدمان ابزار و ادوات، اندکی قدیمی بوده اما حتی در مدل پایه نیز یک صفحه نمایش 7.0 اینچی لمسی رنگی در بخش میانی داشبورد تعبیه شده که دید و دسترسی قابل قبولی برای راننده دارد.

غربیلک فرمان نیز اسپرت، کوچک و مجهز به ادوات کنترلی سیستم صوتی، کنترل سرعت و تلفن همراه بوده و بخش پشت آمپر، با طراحی برآمده خود، حس خودروهای قدیمی آمریکایی را به راننده القا می کند. اما با بالاتر رفتن تیپ و افزایش سایز صفحه نمایش اصلی، استفاده از صندلی های اسپرت چرمی ریکارو و سیستم صوتی حرفه ای، حس آسایش بیشتری به سرنشینان دست می دهد. اما با توجه به ستون های بزرگ، هنوز هم نقاط کور بسیاری وجود داشته و استفاده از سیستم های نمایش نقاط کور در تیپ های بالا، تنها بخشی از این عیوب را پوشش خواهد داد.

فضای داخلی و صندوق عقب

صندلی های با پوشش پارچه ای حتی در مدل پایه نیز اسپرت بوده و به خوبی سرنشینان را در بر می گیرند. فضای برای سرنشینان جلویی کافی و قابل قبول بوده اما صندلی های بخش عقبی مانند اکثر نمونه های اسپرت، تنها برای کودکان و افراد کوتاه قامت و سبک وزن مناسب هستند.

فضای درنظر گرفته شده برای محفظه بار و صندوق عقب نیز در حدود 257 لیتر در مدل های کوپه بوده که میزانی متوسط برای نمونه ای در این کلاس به حساب می آید. فضای صندوق عقب شورولت کامارو 2020 کانورتیبل نیز با توجه به مکانی درنظر گرفته شده برای سقف، بسیار محدودتر بوده و تنها حجمی در حدود 207 را در اختیار قرار می دهد. در صندوق عقب نیز بسیار کوچک بوده و همین مساله، مشکلات بسیاری را برای قرار دادن چمدان ها در بخش عقبی به وجود خواهد آورد.

موتور و پیشرانه

دامنه گسترده موتورهای موجود برای شورولت کامارو 2020 یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن است. این موتورها که شامل نمونه های کوچک 4 سیلندر 2.0 لیتری تا گونه‌های غول آسای 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری هستند، قدرتی مابین 275 اسب بخار تا 650 اسب بخار را در احتیار راننده قرار داده که با هر معیاری، رقمی قابل توجه به حساب آمده و با درنظر گرفتن قیمت، بسیار بالاتر از نمونه ها و رقبای اروپایی (بخصوص آلمانی) خواهد بود. موتورهای موجود برای این خودرو عبارتند از:

  1. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو
  2. موتور 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری تنفس طبیعی
  3. موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری تنفس طبیعی تیپ‌های SS و LT1
  4. موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر تیپ ZL1

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو

موتور شورولت کامارو 2020 یک نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری DOHC با 16 سوپاپ VVT و سرسیلندر آلومینیومی بوده که در مدل‌های مختلفی از اتومبیل‌های جنرال موتوز از جمله کادیلاک ATS، شورولت مالیبو (Malibu)، بیوک رگال (Buick Regal) و… استفاده می شود. این موتور کوچک با حجم دقیق 1998 سی سی، توانایی تولید نیرویی معادل 275 اسب بخار در دور موتور 5600 دور در دقیقه با استفاده از توربوشارژر (Turbocharger یا پرخوران) را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن که در بازه دور موتورهای 3000 تا 4500 دور در دقیقه به دست می آید، در حدود 295 پاوند بر فوت (معادل 400 نیوتون متر) بوده که رقمی قابل توجه برای یک موتور کوچک 4 سیلندر است.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1
موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری شورولت کامارو 2020

نیروی تولیدی نیز در حالت استاندارد توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های عقبی منتقل شده که قابلیت نصب گیربکس 8 و 10 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی با استفاده از اهرم های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان یا شیفتر به صورت سفارشی بر روی آن نیز با پرداخت مبالغ اضافی وجود دارد.

شتاب اولیه، حداکثر سرعت و مصرف سوخت

شتاب شورولت کامارو 2020 با این موتور گرچه به نسبت دیگر موتورهای موجود پایین بوده، اما با ثبت ارقام 5.1 ثانیه برای 0-100 و حداکثر سرعت 145 مایل در ساعت (معادل 233 کیلومتر در ساعت) در مدل کوپه 2 در می توان آن را در رده خودروهای سریع قرار داد. مدل کانورتیبل نیز با توجه به وزن بیشتر اندکی کندتر از مدل کوپه است.

مصرف سوخت نیز باتوجه به عملکرد، قابل قبول بوده و بنابر اعلام شرکت شورولت، این اسپرت ارزانقیمت با توانایی پیمودن 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 23 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی، تقریبا مصرف سوختی برابر با دنا و سمند موجود در بازار ایران با قدرت در حدود 100 اسب بخار دارد. در صورت استفاده از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت اندکی کاهش یافته و به 22، 31 و 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.7، 7.6 و 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

توربوشارژر (Turbocharger) چیست و چه تاثیری در عملکرد خودرو دارد؟

موتور 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری تنفس طبیعی

این موتور شورولت کامارو 2020 نیز یک نمونه 6 سیلندر خورجینی 24 سوپاپه VVT با سرسیلندر آلومینیومی بوده که در نمونه هایی مانند شورولت بلیزر 2019، کادیلاک XT6 و XT5 نیز استفاده شده است.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1
موتور V6 شورولت کامارو 2020

این موتور V6 با حجم دقیق 3649 سی سی، به صورت تنفس طبیعی، توانایی تولید نیرویی در حدود 335 اسب بخار در دور موتور 6800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 284 پاوند بر فوت (معادل 385 نیوتون متر) در دور موتور 5300 دور در دقیقه را دارد. نیروی تولیدی موتور نیز توسط جعبه دنده های 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی، به چرخ های عقبی منتقل می گردد.

شتاب اولیه، حداکثر سرعت و مصرف سوخت

شتاب شورولت کامارو 2020 با استفاده از این موتور اندکی پایین تر از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری بوده و در زمانی در حدود 5.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) به صورت محدود شده را دارد. اما علیرغم عملکرد ضعیف‌تر، با توجه به صدای خروجی بسیار قدرتمندتر، مقبولیت بیشتری نزد رانندگان حرفه ای دارد.

مصرف سوخت نیز طبیعتا بالاتر از نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری بوده و توانایی پیمودن 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.0 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی را دارد. استفاده از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک سفارشی، مصرف سوخت را کاهش داده و به 19، 29 و 22 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4، 8.1 و 10.7 لیتر) در هر 100 کیلومتر رسانده که نشان از طراحی مدرن این جعبه دنده دارد.

موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری تنفس طبیعی تیپ‌های SS و LT1

این پیشرانه V8 تنفس طبیعی 6.2 لیتری، موتور استاندارد شورولت کامارو 2020 در تیپ های SS و LT1 بوده که با حجم دقیق 6162 سی سی، توانایی تولید نیرویی برابر با 455 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 455 پاوند بر فوت (معادل 617 نیوتون متر) را در دور موتور 4400 دور در دقیقه دارد. نیروی تولیدی این موتور، به صورت استاندارد توسط گیربکس 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک به صورت سفارشی، به چرخ های عقبی منتقل می گردد.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1
موتور V8 تنفس طبیعی شورولت کامارو 2020
شتاب اولیه، حداکثر سرعت و مصرف سوخت

با استفاده از این موتور، شورولت کامارو 2020 مدل SS با قیمت پایه 38000 دلار (در حدود 630 میلیون تومان) با شتاب 0-100 در حدود 4.0 ثانیه و حداکثر سرعت 165 مایل در ساعت (معادل 265 کیلومتر در ساعت) با گیربکس 6 سرعته دستی و عملکردی مناسب تر از ب ام و سری 8 جدید با قیمت 90000 دلار (در حدود 1.5 میلیارد تومان) داشته و رسما وارد محدوده خودروهای سوپر اسپرتی شده که قیمتی به مراتب بالاتر از آن دارند.

مصرف سوخت گرچه با توجه به معیارهای جهانی بالا، و این خودرو توانایی پیمودن مسافتی به طول 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی و 16 و 26 و 20 با با هر گالن سوخت (معادل 14.7 و 9.0 و 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک دارد، اما نگاهی به توانایی های پیشرانه و شتاب و حداکثر سرعت شورولت کامارو 2020 تیپ های SS و LT1 توجیه مناسبی برای این ارقام خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مروری بر بهترین شورولت کوروت های تاریخ (Chevrolet Corvette)

موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر تیپ ZL1

این پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری غول پیکر، قدرتمندترین موتور شورولت کامارو 2020 بوده که بر روی مدل ZL1 نصب می گردد.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1
موتور V8 شورولت کامارو ZL1 مدل 2020

این موتور 376 کد LT4 بلوک کوچک نمونه ایست که بر روی سوپراسپرت هایی مانند شورولت کوروت Z06 مدل 2019 نیز نصب شده و با حجم دقیق 6126 سی سی، 16 سوپاپ و استفاده از سیستم سوپرشارژر، نیروی عظیمی در حدود 650 اسب بخار در دور موتور 6400 دور در دقیقه را تولید نموده و حداکثر گشتاوری برابر با 650 پاوند بر فوت (معادل 881 نیوتون متر) را در دور موتور 3600 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می دهد. نیروی این نیروگاه بزرگ نیز توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی به صورت استاندارد و یا 10 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقبی منتقل می شود.

شتاب اولیه، حداکثر سرعت و مصرف سوخت

شورولت کامارو 2020 تیپ ZL1 رسما یک ابرخودرو بوده و برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به تنها 3.5 ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز رقمی در حدود 198 مایل در ساعت (در حدود 320 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. با این تفاسیر، شتاب مدل ZL1 با قیمت پایه ای در حدود 65000 دلار (در حدود 1.1 میلیارد تومان) در حد و اندازه نمونه هایی مانند مرسدس بنز AMG GT با قیمت پایه ای در حدود 165000 دلار (در حدود 2.7 میلیارد تومان)، آستون مارتین DBS Superleggera با قیمت پایه ای در حدود 310000 دلار (در حدود 5.1 میلیارد تومان) و تنها 1 ثانیه بیشتر از ابرخودروی بوگاتی شیرون با قیمت پایه 3 میلیون دلار (50 میلیارد تومان) دارد.

مصرف سوخت نیز باتوجه به قدرت و توان، کاملا منطقی و قابل قبول بوده و شورولت کامارو ZL1 مدل 2020 توانایی پیمودن مسافتی به طول 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی و 16 و 26 و 20 با با هر گالن سوخت (معادل 14.7 و 9.0 و 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک دارد.

بیشتر بخوانید:

سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 با سرعت بیش از 400 کیلومتر در ساعت

تیپ های مختلف و امکانات

شورولت کامارو 2020 در حال حاضر در بازار ایالات متحده و آمریکای شمالی به عنوان بازار اصلی و هدف، در 3 تیپ اصلی LT و SS و ZL و در مجموع ذر 8 تیپ مختلف در 2 گونه کوپه و کانورتیبل با قابلیت انتخاب پیشرانه ها و موتورهای مختلف به فروش می رسد. تیپ 1LS مدل پایه بوده و مدل ZL1 قدرتمندترین و گرانترین نمونه است. امکانات و تیپ های کامارو مدل جدید به شرح زیر است:

  1. تیپ پایه 1LS
  2. تیپ 1LT
  3. تیپ 2LT
  4. تیپ 3LT
  5. تیپ LT1
  6. تیپ 1SS
  7. تیپ 2SS
  8. تیپ ZL1

https://techrato.com/2018/06/07/fastest-cars-in-the-world-2018-intro/

تیپ پایه 1LS

تیپ 1LS نسخه و مدل پایه شورولت کامارو 2020 بوده که تنها در گونه گوپه و با قیمت پایه ای در حدود 26000 دلار (430 میلیون تومان) عرضه می گردد. موتور استاندارد نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو با گیربکس 6 سرعته دستی بوده اما امکان سفارش گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز با چرداختی مبلغی در حدود 1500 دلار بیشتر (25 میلیون تومان) وجود دارد. برخی از امکانات و تجهیزات استاندارد موجود در تیپ 1LS عبارتند از:

  • چراغ های جلویی خودکار
  • رینگ های 18 اینچی آلومینیومی
  • تایرهای سایز 245/50/18
  • چراغ های روشنایی در روز با لامپ های LED
  • آیینه های جانبی الکتریکی
  • صفحه نمایش 7.0 اینچی لمسی رنگی
  • سیستم اطلاعاتی سرگرمی MyLink شرکت جنرال موتورز
  • سیستم صوتی با 6 بلندگوی جداگانه
  • اتصال به تلفن های همراه از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث
  • پخش فایل های صوتی گوشی ها از طریق بلوتوث
  • هات اسپات اینترنت 4G LTE در داخل کابین
  • قطب نما
  • پوشش چرمی دسته دنده
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • ورود بدون نیاز به کلید به خودرو
  • سیستم استارت خودرو به وسیله دکمه (Push Button)
  • صندلی های اسپرت با روکش پارچه ای
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت به صورت الکتریکی
  • پوشش چرمی غربیلک فرمان
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (Single Zone Climate Control)
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control یا کروز کنترل
  • کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای با استاندارد LATCH
  • خروجی اگزوز دوبل از جنس فولاد ضد زنگ
  • سیستم تنظیمات سفارشی برای نوجوانان
  • سیستم مدیریت فشار باد تایرهای خودرو

بیشتر بخوانید:

شورولت اسپارک 2020 ؛ بررسی و مشخصات فنی ارزان ترین خودروی آمریکا

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

تیپ 1LT

شورولت کامارو 2020 تیپ 1LT در هر دو کلاس بدنه عرضه شده و با قیمت پایه ای در حدود 26500 دلار (435 میلیون تومان) در مدل کوپه و 32500 دلار (535 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی به فروش می رسد. این تیپ قابلیت سفارش با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در موتور پایه و موتور V6 با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک را نیز دارد. امکانات این تیپ، به غیر از رینگ های 18 اینچی با طراحی متفاوت، مشابه با مدل 1LS است.

امکاناتی مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر، سیستم کنترل صوتی سیستم چند رسانه ای، پشتیبانی از نرم افزارهای Android Auto و Apple CarPlay و سیستم صوتی حرفه ای ساخت شرکت Bose با 9 بلندگوی جداگانه نیز به صورت آپشن برای این تیپ عرضه می گردد.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

تیپ 2LT

این تیپ از شورولت کامارو جدید با قیمت پایه ای در حدود 28500 دلار (470 میلیون تومان) در مدل کوپه و 34500 دلار (570 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل عرضه شده و در حالت استاندارد از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده می کند. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، موتور V6 و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک نیز برای این مدل قابل سفارش هستند. برخی از امکانات و تجهیزات استاندارد موجود در این تیپ عبارتند از:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dula Zone Climate Control)
  • گرم کن برای صندلی های جلویی
  • سیستم تهویه برای صندلی های جلویی
  • پوشش چرمی برای صندلی ها

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

تیپ 3LT

شورولت کامارو 2020 تیپ 3LT نیز مانند دیگر نمونه های سری LT به صورت استاندارد از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی سود برده و با قیمت پایه ای در حدود 32500 دلار (535 میلیون تومان) در مدل کوپه و 38500 دلار (635 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل با سقف بازشو به فروش می رسد. این تیپ نیز قابلیت سفارش با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در موتور پایه و موتور V6 با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک را دارد. برخی امکانات اضافی موجود نسبت به تیپ قبلی عبارتند از:

  • آیینه های جانبی مجهز به گرمکن
  • تریم داخلی با تزئینات آلومینیومی
  • صفحه نمایش 8.0 اینچی لمی رنگی
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • نمایش اطلاعات در بخش جلویی شیشه راننده (HUD یا هدآپ دی‌پلی)
  • گرم کن برای غربیلک فرمان
  • نورپردازی برای رکاب
  • نورپردازی داخلی در 24 رنگ
  • سیستم نمایش نقاط کور
  • سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده
  • آیینه عقب دیجیتالی
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • سنسورهای کمکی پارک در بخش عقب
تجهیزات سفارشی یا آپشن

آپشن های موجود برای تیپ های پایین شورولت کامارو 2020 شامل کیت های بدنه RS و Track Performance و Redline Edition بوده که جذابیت بصری آن را افزایش می دهد. رینگ های غول پیکر 20 اینچی آلیاژی، سیستم های صوتی حرفه ای و لامپ های زنون برای چراغ ها، از دیگر آپشن های موجود هستند.

بیشتر بخوانید:

شورولت کوروت ZR1 2019 ؛ سریع ترین کوروت با سرعت 338 کیلومتر

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

تیپ LT1

شورولت کامارو 2020 تیپ LT1 با قیمتی در حدود 35000 دلار (575 میلیون تومان) در گونه کوپه و 41000 دلار (675 میلیون تومان) در مدل سقف بازشو ارائه می گردد. این مدل، از موتور قدرتمند V8 با حجم 6.2 لیتر و گیربکس 6 سرعته دستی و تجهیزاتی نسبتا مشابه با تیپ 1LT سود می برد. برخی از امکانات و تجهیزات اضافی این مدل که گونه قدرتمند تیپ 1LT به حساب آمده، عبارتند از:

  • ترمزهای اسپرت ساخت شرکت Brembo
  • سیستم تعلیق اسپرت و بهینه سازی شده
  • رینگ آلومینیومی 20 اینچی
  • تایرهای سایز 245/40/20

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین لاستیک ایرانی ؛ مروری بر برترین تولیدکنندگان تایر در ایران

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

تیپ 1SS

این تیپ، گونه استاندارد شورولت کامارو SS مدل 2020 است که با قیمت پایه ای در حدود 38000 دلار (625 میلیون تومان) در مدل کوپه و 44000 دلار (725 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل عرضه می گردد. امکانات موجود در مدل 1SS تقریبا مشابه با 1LT بوده و تنها تفاوت اصلی آن، استفاده از موتور قدرتمند V8 با حجم 6.2 لیتر است. امکانات اضافی موجود در این تیپ نسبت به مدل 1LT عبارتند از:

  • سیستم خنک کننده اضافی برای موتور
  • ترمزهای بهینه سازی شده و اسپرت ساخت شرکت Brembo
  • سیستم تعلیق اسپرت
  • سیستم خنک کننده دیفرانسیل
  • سیستم خنک کننده روغن موتور
  • رینگ های 20 اینچی 5 پره آلومینیومی
  • تایرهای سایز 245/40/20 در جلو
  • تایرهای سایز 275/35/20 در عقب
  • چراغ های عقبی تیره رنگ
  • باله عقبی با طراحی متفاوت

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

تیپ 2SS

شورولت کامارو SS مدل 2020 در این تیپ با قیمتی در حدود 43000 دلار (710 میلیون تومان) در مدل کوپه و 49000 دلار (810 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل با موتور V8 و گیربکس 6 سرعته دستی به فروش می رسد. امکانات اضافی نسبت به تیپ 1SS عبارتند از:

  • آیینه های جانبی مجهز به گرمکن
  • تریم داخلی با تزئینات آلومینیومی
  • سیستم صوتی حرفه ای ساخت شرکت Bose با 9 بلندگوی جداگانه
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • هدآپ دیس‌پلی
  • گرم کن برای صندلی های جلویی
  • سیستم تهویه برای صندلی های جلویی
  • گرم کن برای غربیلک فرمان
  • نورپردازی رکاب
  • نورپردازی 24 رنگ داخلی
  • سیستم نمایش نقاط کور
  • سیستم هشدار خروح مسیر حرکت از بین خطوط جاده
  • آیینه عقب دیجیتال
  • سنسورهای کمکی پارک در عقب
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی
  • تودوزی و پوشش چرمی صندلی ها

بیشتر بخوانید:

مقایسه فنی شیاطین دیترویتی : شورولت کامارو ZL1 و شورولت کوروت Z51

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

شورولت کامارو ZL1 مدل 2020

شورولت کامارو ZL1 مدل 2020 قدرتمندترین و گرانقیمت ترین نمونه موجود برای این ماسل کار محبوب بوده و با قیمتی در حدود 63000 دلار (1 میلیارد و 40 میلیون تومان) در مدل کوپه و 68000 دلار (1 میلیارد و 120 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل عرضه می گردد. این مدل رسما یک سوپر اسپرت با قابلیت حرکت در پیشت های مسابقه بوده و بسیاری از بخش های آن برای برآورده کردن این نیاز، مورد بهینه سازی قرار گرفته اند. امکانات موجود در این مدل عبارتند از:

  • موتور V8 مجهز به سوپرشارژر با قدرت 650 اسب بخار
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • سیستم خنک کننده اضافی موتور
  • ترمزهای اسپرت ساخت شرکت Brembo
  • خروجی اگزوز دوبل
  • سامانه لانچ کنترل برای بهبود شتاب اولیه در مسابقات درگ
  • سیستم تعلیق اسپرت و بهینه سازی شده
  • سیستم خنک کننده روغن گیربکس
  • رینگ های 20 اینچی آلومینیومی تیره رنگ
  • تایرهای سایز 285/30/20در جلو
  • تایرهای سایز 305/30/20 در عقب
  • پدال های آلیاژی گاز، ترمز و …
  • صندلی های اسپرت ساخت شرکت RECARO
  • غربلیک فرمان و اهرم دنده روکش شده با الیاف چرمی مخصوص
  • سیستم شارژ بدون سیم گوشی های تلفن همراه
  • اسپویلر عقبی اختصاصی کامارو ZL1

ایمنی

شورولت کامارو 2020 از لحاظ عملکرد، حتی در تیپ پایه 1LS نیز در رده خودروهای اسپرت قرار گرفته و به همین دلیل، از سطح استانداردی از تجهیزات ایمنی برای حفظ امنیت سرنشینان برخوردار است. برخی از امکانات پایه موجود در این خودرو عبارتند از:

  • ترمزهای ضد قفل دیسکی برای هر چهار چرخ
  • کیسه هوای مخصوص زانوی راننده و سرنشین جلو
  • کیسه هوای پرده ای جانبی
  • کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای با اتصالات LATCH برای کودکان و افراد با قد کوتاه
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سیستم الکتریکی حفظ پایداری خودرو (ESC)

تیپ های مجهزتر نیز با استفاده از امکانات فعال ایمنی مانند سیستم نمایش نقاط کور، سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی، سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده، از امنیت بالاتری نسبت به مدل های پایه برخوردار خواهند شد.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

این خودرو در بررسی ها سازمان امنیت راه های ایالات متحده، در مجموع موفق به کسب 5 ستاره از 5 ستاره ممکن شده و موسسه غیر دولتی IIHS نیز در تمامی بخش ها غیر از مقاومت سقف در نسخه کوپه که عنوان قابل قبول را به خود اختصاص داده، ایمنی شورولت کامارو 2020 کوپه را خوب یا Good برآورده نموده است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی شورولت بلیزر 2019 ؛ نسل جدید Chevrolet Blazer افسانه‌ای

سواری

شورولت کامارو 2020 مانند نمونه های چند دهه گذشته خود، یک اتومبیل اسپرت بوده و حتی در مدل های مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری نیز عملکردی بسیار خوب و جذاب دارد. سیستم تعلیق نیز اسپرت بوده و با انتقال حجم مناسبی از تکان های مسیر پیش رو، رانندگی و سواری اسپرت و مناسبی را رقم خواهد زد.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

اما موتورهای V8 و حتی V6 با توجه به صدای تولیدی، جذابیتی بسیار بیشتر و مطابق با طراحی بدنه و پیشینه کامارو داشته و طنین بسیار گوش نوازی را از خروجی های اگزوز خود خارج می کند. موتور V8 مجهز به سوپرشارژر نیز پل سر سبد مدل های مختلف شورولت کامارو 2020 بوده که با استفاده از پیشرانه شورولت کوروت، توانایی به چالش کشاندن تقریبا تمامی خودروهای موجود در خیابان را به شما خواهد داد.

اما مطابق سوپراسپرت های آمریکایی، کیفیت ساخت کابین پایین تر از کیفیت پیشرانه و طراحی بدنه بوده و نمی توان انتظار محیطی لوکس و مجلل را از کابین داشت که البته این مساله به هیچ وجه اهمیتی برای رانندگان این اسب وحشی ندارد.

رنگ بندی

شورولت کامارو 2020 بسته به تیپ و پکیج انتخابی در رنگ هایی مختلف و هیجان انگیز از جمله گونه های 2 رنگ مخصوص مسابقه RS و Redline Edition یا سبز متالیک مشابه با موستانگ مدل بولیت (Bullit) به مشتریان عرضه شده که برخی از آنها با پرداخت مبلغی اضافی، جذابیت آن را دو چندان می کند.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

این رنگ ها عبارتند از:

  1. قرمز براق با کد Red Hot
  2. خاکستری متالیک با کد Stain Steel Gray Metallic
  3. سفید با کد Summit White
  4. مشکی براق
  5. سبز تیره متالیک با کد Rally Green Metallic
  6. خاکستری/آبی متالیک با کد Shadow Gray Metallic
  7. آبی متالیک با کد Riverside Blue Metallic
  8. نارنجی براق با کد Crush با مبلغی اضافی 400 دلار
  9. زرد فسفری با کد Shock با مبلغی اضافی 400 دلار
  10. قرمز تیره با کد Garnet Red Tintcoat

بیشتر بخوانید:

جدال دوج چارجر و چلنجر 2018 ؛ مقایسه 2 ماسل کار آمریکایی مدرن و پرسابقه

قیمت شورولت کامارو 2020

قیمت شورولت کامارو 2020 یکی از نقاط قوت آن بوده و خریداران بدون در نظر گرفتن شرایط بسیار متفاوت فروش خودرو در کشورهای پیشرفته و اقتصاد آزاد با هر بودجه مابین 26000 دلار (430 میلیون تومان) تا 75000 دلار (1 میلیارد و 250 میلیون تومان)، توانایی لذت بردن از ظاهر و قابلیت های دینامیکی این خودرو را خواهند داشت.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

قیمت مدل کوپه رقمی مابین 26000 دلار (430 میلیون تومان) در تیپ 1LS با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی تا 50000 دلار (825 میلیون تومان) در مدل 1LT با موتور غول پیکر V8 و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در تیپ SS بوده و مدل کانورتیبل نیز با بودجه ای مابین 32500 دلار (535 میلیون تومان) در تیپ 1LT با گیربکس 6 سرعته دستی و موتور 4 سیلندر و 53000 دلار (875 میلیون تومان) در اختیار خریدار قرار می گیرد.

قیمت شورولت کورولت ZL1 مدل 2020 نیز رقمی مابین 63000 دلار (1 میلیارد و 40 میلیون تومان) در مدل کوپه و 68000 دلار (1 میلیارد و 120 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل بوده و علاقمندان ابرخودروها می توانند با این رقم، به جدال با آلمانی های گرانقیمت بپردازند.

قیمت در ایران

این خودرو خوشبختانه در بازار داخلی وجود نداشته و علاقمندان می توانند از امکانات و توانایی های خارق العاده نمونه هایی مانند کوییک سایپا و دنا توربو و … استفاده کنند. ورود این سوپراسپرت نیز با توجه به نوع روابط ایران و آمریکا اساسا به داخل کشور ممنوع است. اما باتوجه به مقایسه با نمونه های موجود با بازه قیمتی مشابه، قیمت شورولت کامارو 2020 در ایران در صورت ورود به طور تخمینی رقمی مابین 1 تا 2.5 میلیارد تومان خواهد بود.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1
کامارو 1977 در ایران با قیمت 400 میلیون تومان

به این ترتیب، نمونه ای که در بازار آمریکا با پرداخت ماهیانه رقمی در حدود 400 دلار (کمتر از 7 میلیون تومان) به صورت Lease برای 4 سال یا پرداخت 20 ماه حقوق در اختیار مشتریان قرار می گیرد، به پس انداز و ذخیره سازی کامل نزدیک به 20 سال (دقیقا 232 ماه) حداقل حقوق و دستمزد 99 نیاز خواهد داشت.

رقبا

رقبای مدل های عادی این خودرو در بازار نمونه های اسپرت عبارتند از:

  1. فورد موستانگ 2020 با قیمت پایه ای در حدود 28000 دلار (460 میلیون تومان)
  2. دوج چلنجر 2020 با قیمت پایه ای در حدود 30000 دلار (500 میلیون تومان)
  3. نیسان 370Z با قیمت پایه ای در حدود 31000 دلار (510 میلیون تومان)
  4. هوندا سیویک Type-R با قیمت پایه ای در حدود 38000 دلار (625 میلیون تومان)
  5. دوج چارجر 2020 با قیمت پایه ای در حدود 32000 دلار (525 میلیون تومان)
  6. تویوتا سوپرا 2020 با قیمت پایه ای در حدود 51000 دلار (840 میلیون تومان)
  7. ب ام و Z4 با قیمت پایه ای در حدود 51000 دلار (840 میلیون تومان)
  8. شورولت کوروت 2020 با قیمت پایه ای در حدود 60000 دلار (990 میلیون تومان)
  9. ب ام و سری M با قیمت پایه ای در حدود 60000 دلار (990 میلیون تومان)
  10. پورشه 718 با قیمت پایه ای در حدود 61000 دلار (1 میلیارد تومان)
  11. مرسدس بنز کلاس E کوپه با قیمت پایه ای در حدود 65000 دلار (1.1 میلیارد تومان)
  12. لکسوس RCF با قیمت پایه ای در حدود 66000 دلار (1.1 میلیارد تومان)

مدل‌های V8 تیپ SS و ZL1

شورولت کامارو 2020 مشابه با دیگر سوپراسپرت های آمریکایی علیرغم قیمت پایین، از لحاظ دینامیکی توانایی رقابت با بسیاری از خودروهای گرانقیمت تر از خود را دارد. برخی از رقبای شورولت کامارو ZL1 مدل 2020 با قیمت 63000 دلار/1 میلیارد تومان با توجه به سرعت، قدرت و شتاب عبارتند از:

  1. دوج چارجر SRT Hellcat با قیمت پایه ای در حدود 72000 دلار (1.2 میلیارد تومان)
  2. موستانگ شلبی GT500 با قیمت پایه ای در حدود 72000 دلار (1.2 میلیارد تومان)
  3. شورولت کوروت Z06 با قیمت پایه ای در حدود 82000 دلار (1.3 میلیارد تومان)
  4. مرسدس AMG E53 با قیمت پایه ای در حدود 83000 دلار (1.3 میلیارد تومان)
  5. دوج چلنجر SRT Demon با قیمت پایه ای در حدود 85000 دلار (1.4 میلیارد تومان)
  6. ب ام و M8 با قیمت پایه ای در حدود 90000 دلار (1.5 میلیارد تومان)
  7. دوج وایپر با قیمت پایه ای در حدود 91000 دلار (1.5 میلیارد تومان)
  8. لکسوس LC با قیمت پایه ای در حدود 94000 دلار (1.5 میلیارد تومان)
  9. پورشه 911 با قیمت پایه ای در حدود 100000 دلار (1.6 میلیارد تومان)
  10. نیسان GT-R با قیمت پایه ای در حدود 116000 دلار (1.9 میلیارد تومان)
  11. آکورا NSX با قیمت پایه ای در حدود 160000 دلار (2.6 میلیارد تومان)
  12. آئودی R8 با قیمت پایه ای در حدود 171000 دلار (2.8 میلیارد تومان)
  13. آلفارومئو 8C با قیمت پایه ای در حدود 300000 دلار (5 میلیارد تومان)
  14. آستون مارتین DBS Superleggera با قیمت پایه ای در حدود 308000 دلار (5.1 میلیارد تومان)

بیشتر بخوانید:

بررسی و مشخصات فنی کیا K900 مدل 2019 ؛ لوکس‌ترین خودروی کشور کره

برآیند کلی

شورولت کامارو 2020 مانند چندین نسل گذشته، یکی از بهترین خودروهای جهان بوده که امسال نیز به نظر بسیاری از منتقدان و کارشناسان خودرو، در رده بهترین خودروهای اسپرت 2020 جای می گیرد. طراحی بدنه بسیار زیبا، جذاب و مدرن بوده و سرشار از جنگندگی و هیجان است.

بررسی کامل و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 ؛ اسپرت، زیبا، SS و ZL1

حتی تیپ پایه نیز عملکردی جذاب داشته و موتورهای V8 و V6 مدل های SS و ZL1 با غرش های خود، آسایش از رقبای غیرآمریکایی می گیرند. مصرف سوخت نیز به نسبت بالا بوده که با توجه به قدرت تولیدی، کاملا قابل انتظار است. اما با توجه به ماهیت اسپرت و قیمت پایین، کابین علیرغم زیبایی و بهره گیری از تکنولوژی های مدرن، کیفیت پایین تری نسبت به رقبا دارد.

بدون شک شورولت کامارو (Chevrolet Camaro) یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت تاریخ صنعت اتومبیل‌سازی جهان است. در این نوشته پس از آشنایی با نسل‌های مختلف، به معرفی و بررسی تیپ ها، امکانات و مرور قیمت و مشخصات فنی شورولت کامارو 2020 خواهیم پرداخت که مانند گذشته در مدل های کوپه و کانورتیبل همراه با پکیج‌های SS و ZL1 عرضه می گردد. خودروهای آمریکایی سال‌هاست که با تکیه بر توانایی‌های بسیار بالای دینامیکی، سرعت و شتاب بالا، ظاهر فوق العاده جنگنده و کلاسیک و قیمت بسیار پایین تر نسبت به نمونه های هم‌توان اروپایی، طرفداران بسیاری در بین علاقمندان صنعت اتومبیل جهان دارند. یکی از محبوب ترین و بهترین این نمونه ها، شورولت کامارو بوده که با بیش از نیم قرن حضور در بازارهای جهانی، در کنار خودروهای عضلانی (Muscle Cars) دیگری مانند موستانگ (Mustang)، کوروت (Corvette)، چارجر (Charger) و چلنجر (Challenger)، به کانون توجه دوستداران سرعت تبدیل شده اند. آگهی فروش کادیلاک ایران کادیلاک سویل مشهور به کادیلاک ایران نسل دوم این خودرو در سال‌های نه چندان دور با مدل های Z28 و SS در بازار ایران نیز حضور داشت و در کنار پونتیاک فایربرد، جیپ واگونیر (یا جیپ آهو)، بیوک اسکای لارک نسل دوم یا بیوک ایران، شورولت نوا نسل چهارم کادیلاک سویل یا کادیلاک ایران که در شرکت پارس خودروی فعلی، همزمان با بازارهای جهان تولید می شد، موسیقی متن سریال خودروهای به‌روز و قدرتمند آمریکایی کشور را تشکیل می دادند. نمونه های قدیمی کامارو در حال حاضر در بازار اینران نیز وجود داشته و با برچسب قیمت چند صد میلیون تومانی بین علاقمندان خودروهای کلاسیک آمریکایی معامله می شود. تاریخچه و نسل‌های مختلف شورولت کامارو نام کامارو برگرفته از کلمه فرانسوی Camarade با معنای دوست یا رفیق بوده و اولین بار در اواسط دهه 1960 میلادی توسط شرکت شورولت و برای رقابت با فورد موستانگ طراحی شد. این خودرو در سال 1967 میلادی راهی بازار شد و تاکنون 5 نسل را پشت سر گذاشته است. این خودروی اسپرت تا نسل چهارم در کلاس بدنه اسپرت سایز کوچک یا Pony Cars قرار داشته و از سال 2010 و نسل پنجم با افزایش ابعاد و طراحی مدرن و متفاوت، رسما وارد کلاس بدنه سایز متوسط گردید. کامارو در فرهنگ عامه نیز حضوری فعال داشته که به عنوان نمونه می توان به شخصیت بامبل‌بی (BumbleBee) در سری فیلم های ترنسفورمز اشاره نمود. کامارو نسل 2 در فیلم Transformres کامارو در سریال Hawaii Five-O کامارو نسل 6 در فیلم Transformers نسل های شورولت کامارو عبارتند از: نسل اول مابین سال های 1967 تا 1969 نسل دوم مابین سال های 1970 تا 1981 نسل سوم مابین سال های 1982 تا 1992 نسل چهارم مابین سال های 1993 تا 2002 نسل پنجم مابین سال های 2010 تا 2015 نسل ششم از سال 2016 تاکنون نسل اول نسل دوم نسل دوم/فیس لیفت نسل سوم نسل چهام نسل پنجم شورولت کامارو 2020 متعلق به نسل ششم این خودرو بوده که از سال 2016 در خط تولید قرار دارد و براساس اخبار منتشر شده، تا سال 2023 میلادی با همین شمایل راهی بازار خواهد شد و د این نوشته در ادامه سلسله نوشته های معرفی و بررسی خودروهای 2020، به بررسی و مرور مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت. شورولت کامارو نسل ششم بیشتر بخوانید: بهترین و پرفروش ترین فیلم های 2020 بررسی شورولت کامارو مدل 2020 شورولت کامارو مدل سال 2020 میلادی از پلتفرم GM Alpha سود برده که پیش از این در نمونه هایی مانند کادیلاک ATS و CTS نیز به کار گرفته شده بود. این خودرو مانند نسل های قبلی در 2 کلاس بدنه کوپه (Coupe) و کانورتیبل (Convertible) یا سقف بازشو عرضه شده و قابلیت تجهیز به پکیج‌های محبوب SS و موتورهای قدرتمند و خوش صدای V8 را نیز دارد. این خودرو در تیپ های پایه با قیمت کمتر از 30000 دلار در رده خودروهای ارزان قیمت قرار گرفته و در مدل های مجهز به پکیج ZL1 در رده خودروهای سوپر اسپرت قرار می گیرد و به همراه فورد موستانگ 2020 یکی از بهترین خودروهای اسپرت موجود در بازار است. بیشتر بخوانید: تغییرات برای سال 2020 شورولت کامارو 2020 سال گذشته مورد یک بهینه سازی ظاهری یا فیس لیفت قرار گرفت که بر جذابیت های بصری آن اضافه کرد. از تغییرات جدید نسبت به مدل سال قبلی می توان به موارد زیر اشاره کرد: طراحی جدید جلو پنجره قابلیت انتخاب گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در مدل‌های مجهر به موتور 3.6 لیتری V6 اضافه شدن تیپ LT1 بهینه سازی جدید بصری در مدل های SS اضافه شدن رنگ جدید بدنه قابلیت سفارش تجهیزات و امکانات جدید به صورت سفارشی یا آپشن نقاط ضعف نقاط ضعف شورولت کامارو 2020 تقریبا مشابه با اکثر خودروهای اسپرت موجود در بازار و نسل های پیشین این خودرو هستند: فضای محدود صندلی های عقب فضای محدود صندوق عقب طراحی کابین ضعیف تر از رقبا نقاط کور متعدد نقاط قوت قیمت بسیار پایین در تیپ پایه (26000 دلار) طراحی بدنه بسیار جنگنده سیستم چندرسانه‌ای کارآمد بازه گسترده موتور و پیشرانه (از 4 سیلندر 2.0 لیتری تا 8 سیلندر 6.2 لیتری) ابعاد شورولت کامارو 2020 یک نمونه نسبتا بزرگ در خودروهای اسپرت بوده و طولی برابر با 4783 میلیمتر، پهنایی در حدود 1897 میلیمتر، ارتفاعی در حدود 1349 میلیمتر و فاصله 2 محور عقب و جلویی در حدود 2812 میلیمتر در مدل کوپه دارد. مدل کانورتیبل نیز ابعاد مشابهی داشته و تنها با ارتفاع 1344 میلیمتر، اندکی کوتاه تر و اسپرت تر از مدل کوپه است. گونه های SS و ZL1 با توجه به ماهیت اسپرت تر، ارتفاعی کوتاه تر دارند. برای درک بهتر ابعاد شوروت کامارو 2020 می توان از این لحاظ آن را در جایگاهی بالاتر از تویوتا کرولا 2020 سدان با طولی در حدود 4635 میلیمتر، مزدا 3 مدل 2020 سدان با طولی در حدود 4660 میلیمتر، ب ام و سری 3 با طولی در حدود 4710 میلیمتر و پایین تر از کیا اپتیما 2019 با طولی در حدود 4850 میلیمتر، تویوتا کمری 2020 با طولی در حدود 4880 میلیمتر، هیوندای سوناتا 2020 با طولی در حدود 4900 میلیمتر و هیوندای آزرا 2019 با طولی در حدود 4930 میلیمتر قرار داد. بیشتر بخوانید: طراحی بدنه طراحی بدنه و نمای شورولت کامارو 2020 یکی از بزرگترین نقاط قوت آن بوده که اگرچه به عقیده برخی، ابهت و قدرت فورد موستانگ 2020 را نداشته، اما علیرغم استفاده از تکنولوژی های مدرن و به روز، هنوز نمایی کلاسیک داشته و به اندازه کافی حس قدرت و اصالت یک سوپر اسپرت آمریکایی را در بیننده ایجاد می کند. چراغ های جلویی بسیار کشیده، باریک بوده و در کنار جلوچنجره کشیده مشبک و ورودی‌های هوا با طرح مشابه جلوپنجره و سپر برجسته، نمایی بسیار قدرتمند را از خود به نمایش می گذارد. البته این جذابیت، در تیپ‌های SS و ZL1 بیشتر از مدل های استاندارد خواهد بود. گاپوت یا در موتور نیز برجسته بوده و هماهنگی کامل با ماهیت کلی دارد. در بخش کناری، خطوط جانبی افقی بوده که در ترکیب با برآمدگی‌های موجود، به سپر عقبی ختم می شوند. گلگیر عقبی نیز بسیار برجسته بوده که نقش بسزایی در انتقال مفهوم قدرت به بینندگان دارد. رینگ‌ها گرچه در تیپ‌های بالا، بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر بوده، اما نمونه‌های 18 اینچی آلیاژی استاندارد نیز جذابیت و نمایی جذاب بسیار دارند. در بخش انتهایی، چراغ ها از 2 بخش کنار هم تشکیل شده و در تیپ های پایین و موتورهای کوچک، خروجی های دوگانه اگزوز، اسپویلر و دیفیوزر با طراحی برجسته خود، هماهنگی قابل قبولی با سایر بخش ها دارند. البته تیپ سوپر اسپرت ZL1 با استفاده از خروجی های اگزوز دوبل در دو طرف سپر نمایی بسیار جذاب‌تر از دیگر مدل ها دارد. در مجموع طراحی بدنه شورولت کامارو 2020 در هر دو گونه کوپه و کانورتیبل کاملا متناسب با ماهیت و قدرت این خودرو بوده و می توان از لحاظ زیبایی آن را در رده بهترین خودروهای اسپرت جهان قرار داد. بیشتر بخوانید: طراحی داخلی و کابین هرچند طراحی داخلی و کابین شورولت کامارو 2020 ترکیبی از سنت و مدرنیته بوده و با استفاده از تکنولوژی، نمای جدیدی به فرم کلاسیک افزوده شده، اما هنوز هم به عقیده بسیاری این بخش در رده نقاط ضعف این خودروی عضلانی قرار دارد. مواد اولیه استفاده شده در ساخت کابین، گرچه نسبت به نسل قبلی بهبود یافته، اما هنوز هم کیفیت این مواد به اندازه ای نرسیده که توان رقابت با همتایان اروپایی خود را داشته باشد. چیدمان ابزار و ادوات، اندکی قدیمی بوده اما حتی در مدل پایه نیز یک صفحه نمایش 7.0 اینچی لمسی رنگی در بخش میانی داشبورد تعبیه شده که دید و دسترسی قابل قبولی برای راننده دارد. غربیلک فرمان نیز اسپرت، کوچک و مجهز به ادوات کنترلی سیستم صوتی، کنترل سرعت و تلفن همراه بوده و بخش پشت آمپر، با طراحی برآمده خود، حس خودروهای قدیمی آمریکایی را به راننده القا می کند. اما با بالاتر رفتن تیپ و افزایش سایز صفحه نمایش اصلی، استفاده از صندلی های اسپرت چرمی ریکارو و سیستم صوتی حرفه ای، حس آسایش بیشتری به سرنشینان دست می دهد. اما با توجه به ستون های بزرگ، هنوز هم نقاط کور بسیاری وجود داشته و استفاده از سیستم های نمایش نقاط کور در تیپ های بالا، تنها بخشی از این عیوب را پوشش خواهد داد. فضای داخلی و صندوق عقب صندلی های با پوشش پارچه ای حتی در مدل پایه نیز اسپرت بوده و به خوبی سرنشینان را در بر می گیرند. فضای برای سرنشینان جلویی کافی و قابل قبول بوده اما صندلی های بخش عقبی مانند اکثر نمونه های اسپرت، تنها برای کودکان و افراد کوتاه قامت و سبک وزن مناسب هستند. فضای درنظر گرفته شده برای محفظه بار و صندوق عقب نیز در حدود 257 لیتر در مدل های کوپه بوده که میزانی متوسط برای نمونه ای در این کلاس به حساب می آید. فضای صندوق عقب شورولت کامارو 2020 کانورتیبل نیز با توجه به مکانی درنظر گرفته شده برای سقف، بسیار محدودتر بوده و تنها حجمی در حدود 207 را در اختیار قرار می دهد. در صندوق عقب نیز بسیار کوچک بوده و همین مساله، مشکلات بسیاری را برای قرار دادن چمدان ها در بخش عقبی به وجود خواهد آورد. موتور و پیشرانه دامنه گسترده موتورهای موجود برای شورولت کامارو 2020 یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن است. این موتورها که شامل نمونه های کوچک 4 سیلندر 2.0 لیتری تا گونه‌های غول آسای 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری هستند، قدرتی مابین 275 اسب بخار تا 650 اسب بخار را در احتیار راننده قرار داده که با هر معیاری، رقمی قابل توجه به حساب آمده و با درنظر گرفتن قیمت، بسیار بالاتر از نمونه ها و رقبای اروپایی (بخصوص آلمانی) خواهد بود. موتورهای موجود برای این خودرو عبارتند از: موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو موتور 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری تنفس طبیعی موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری تنفس طبیعی تیپ‌های SS و LT1 موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر تیپ ZL1 موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو موتور شورولت کامارو 2020 یک نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری DOHC با 16 سوپاپ VVT و سرسیلندر آلومینیومی بوده که در مدل‌های مختلفی از اتومبیل‌های جنرال موتوز از جمله کادیلاک ATS، شورولت مالیبو (Malibu)، بیوک رگال (Buick Regal) و... استفاده می شود. این موتور کوچک با حجم دقیق 1998 سی سی، توانایی تولید نیرویی معادل 275 اسب بخار در دور موتور 5600 دور در دقیقه با استفاده از توربوشارژر (Turbocharger یا پرخوران) را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن که در بازه دور موتورهای 3000 تا 4500 دور در دقیقه به دست می آید، در حدود 295 پاوند بر فوت (معادل 400 نیوتون متر) بوده که رقمی قابل توجه برای یک موتور کوچک 4 سیلندر است. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری شورولت کامارو 2020 نیروی تولیدی نیز در حالت استاندارد توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های عقبی منتقل شده که قابلیت نصب گیربکس 8 و 10 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی با استفاده از اهرم های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان یا شیفتر به صورت سفارشی بر روی آن نیز با پرداخت مبالغ اضافی وجود دارد. شتاب اولیه، حداکثر سرعت و مصرف سوخت شتاب شورولت کامارو 2020 با این موتور گرچه به نسبت دیگر موتورهای موجود پایین بوده، اما با ثبت ارقام 5.1 ثانیه برای 0-100 و حداکثر سرعت 145 مایل در ساعت (معادل 233 کیلومتر در ساعت) در مدل کوپه 2 در می توان آن را در رده خودروهای سریع قرار داد. مدل کانورتیبل نیز با توجه به وزن بیشتر اندکی کندتر از مدل کوپه است. مصرف سوخت نیز باتوجه به عملکرد، قابل قبول بوده و بنابر اعلام شرکت شورولت، این اسپرت ارزانقیمت با توانایی پیمودن 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 23 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی، تقریبا مصرف سوختی برابر با دنا و سمند موجود در بازار ایران با قدرت در حدود 100 اسب بخار دارد. در صورت استفاده از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت اندکی کاهش یافته و به 22، 31 و 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 10.7، 7.6 و 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) خواهد رسید. بیشتر بخوانید: موتور 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری تنفس طبیعی این موتور شورولت کامارو 2020 نیز یک نمونه 6 سیلندر خورجینی 24 سوپاپه VVT با سرسیلندر آلومینیومی بوده که در نمونه هایی مانند شورولت بلیزر 2019، کادیلاک XT6 و XT5 نیز استفاده شده است. موتور V6 شورولت کامارو 2020 این موتور V6 با حجم دقیق 3649 سی سی، به صورت تنفس طبیعی، توانایی تولید نیرویی در حدود 335 اسب بخار در دور موتور 6800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 284 پاوند بر فوت (معادل 385 نیوتون متر) در دور موتور 5300 دور در دقیقه را دارد. نیروی تولیدی موتور نیز توسط جعبه دنده های 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی، به چرخ های عقبی منتقل می گردد. شتاب اولیه، حداکثر سرعت و مصرف سوخت شتاب شورولت کامارو 2020 با استفاده از این موتور اندکی پایین تر از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری بوده و در زمانی در حدود 5.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) به صورت محدود شده را دارد. اما علیرغم عملکرد ضعیف‌تر، با توجه به صدای خروجی بسیار قدرتمندتر، مقبولیت بیشتری نزد رانندگان حرفه ای دارد. مصرف سوخت نیز طبیعتا بالاتر از نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری بوده و توانایی پیمودن 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.0 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی را دارد. استفاده از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک سفارشی، مصرف سوخت را کاهش داده و به 19، 29 و 22 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4، 8.1 و 10.7 لیتر) در هر 100 کیلومتر رسانده که نشان از طراحی مدرن این جعبه دنده دارد. موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری تنفس طبیعی تیپ‌های SS و LT1 این پیشرانه V8 تنفس طبیعی 6.2 لیتری، موتور استاندارد شورولت کامارو 2020 در تیپ های SS و LT1 بوده که با حجم دقیق 6162 سی سی، توانایی تولید نیرویی برابر با 455 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 455 پاوند بر فوت (معادل 617 نیوتون متر) را در دور موتور 4400 دور در دقیقه دارد. نیروی تولیدی این موتور، به صورت استاندارد توسط گیربکس 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک به صورت سفارشی، به چرخ های عقبی منتقل می گردد. موتور V8 تنفس طبیعی شورولت کامارو 2020 شتاب اولیه، حداکثر سرعت و مصرف سوخت با استفاده از این موتور، شورولت کامارو 2020 مدل SS با قیمت پایه 38000 دلار (در حدود 630 میلیون تومان) با شتاب 0-100 در حدود 4.0 ثانیه و حداکثر سرعت 165 مایل در ساعت (معادل 265 کیلومتر در ساعت) با گیربکس 6 سرعته دستی و عملکردی مناسب تر از ب ام و سری 8 جدید با قیمت 90000 دلار (در حدود 1.5 میلیارد تومان) داشته و رسما وارد محدوده خودروهای سوپر اسپرتی شده که قیمتی به مراتب بالاتر از آن دارند. مصرف سوخت گرچه با توجه به معیارهای جهانی بالا، و این خودرو توانایی پیمودن مسافتی به طول 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی و 16 و 26 و 20 با با هر گالن سوخت (معادل 14.7 و 9.0 و 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک دارد، اما نگاهی به توانایی های پیشرانه و شتاب و حداکثر سرعت شورولت کامارو 2020 تیپ های SS و LT1 توجیه مناسبی برای این ارقام خواهد بود. بیشتر بخوانید: موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر تیپ ZL1 این پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری غول پیکر، قدرتمندترین موتور شورولت کامارو 2020 بوده که بر روی مدل ZL1 نصب می گردد. موتور V8 شورولت کامارو ZL1 مدل 2020 این موتور 376 کد LT4 بلوک کوچک نمونه ایست که بر روی سوپراسپرت هایی مانند شورولت کوروت Z06 مدل 2019 نیز نصب شده و با حجم دقیق 6126 سی سی، 16 سوپاپ و استفاده از سیستم سوپرشارژر، نیروی عظیمی در حدود 650 اسب بخار در دور موتور 6400 دور در دقیقه را تولید نموده و حداکثر گشتاوری برابر با 650 پاوند بر فوت (معادل 881 نیوتون متر) را در دور موتور 3600 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می دهد. نیروی این نیروگاه بزرگ نیز توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی به صورت استاندارد و یا 10 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقبی منتقل می شود. شتاب اولیه، حداکثر سرعت و مصرف سوخت شورولت کامارو 2020 تیپ ZL1 رسما یک ابرخودرو بوده و برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به تنها 3.5 ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز رقمی در حدود 198 مایل در ساعت (در حدود 320 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. با این تفاسیر، شتاب مدل ZL1 با قیمت پایه ای در حدود 65000 دلار (در حدود 1.1 میلیارد تومان) در حد و اندازه نمونه هایی مانند مرسدس بنز AMG GT با قیمت پایه ای در حدود 165000 دلار (در حدود 2.7 میلیارد تومان)، آستون مارتین DBS Superleggera با قیمت پایه ای در حدود 310000 دلار (در حدود 5.1 میلیارد تومان) و تنها 1 ثانیه بیشتر از ابرخودروی بوگاتی شیرون با قیمت پایه 3 میلیون دلار (50 میلیارد تومان) دارد. مصرف سوخت نیز باتوجه به قدرت و توان، کاملا منطقی و قابل قبول بوده و شورولت کامارو ZL1 مدل 2020 توانایی پیمودن مسافتی به طول 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس 6 سرعته دستی و 16 و 26 و 20 با با هر گالن سوخت (معادل 14.7 و 9.0 و 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک دارد. بیشتر بخوانید: تیپ های مختلف و امکانات شورولت کامارو 2020 در حال حاضر در بازار ایالات متحده و آمریکای شمالی به عنوان بازار اصلی و هدف، در 3 تیپ اصلی LT و SS و ZL و در مجموع ذر 8 تیپ مختلف در 2 گونه کوپه و کانورتیبل با قابلیت انتخاب پیشرانه ها و موتورهای مختلف به فروش می رسد. تیپ 1LS مدل پایه بوده و مدل ZL1 قدرتمندترین و گرانترین نمونه است. امکانات و تیپ های کامارو مدل جدید به شرح زیر است: تیپ پایه 1LS تیپ 1LT تیپ 2LT تیپ 3LT تیپ LT1 تیپ 1SS تیپ 2SS تیپ ZL1 تیپ پایه 1LS تیپ 1LS نسخه و مدل پایه شورولت کامارو 2020 بوده که تنها در گونه گوپه و با قیمت پایه ای در حدود 26000 دلار (430 میلیون تومان) عرضه می گردد. موتور استاندارد نمونه 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو با گیربکس 6 سرعته دستی بوده اما امکان سفارش گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز با چرداختی مبلغی در حدود 1500 دلار بیشتر (25 میلیون تومان) وجود دارد. برخی از امکانات و تجهیزات استاندارد موجود در تیپ 1LS عبارتند از: چراغ های جلویی خودکار رینگ های 18 اینچی آلومینیومی تایرهای سایز 245/50/18 چراغ های روشنایی در روز با لامپ های LED آیینه های جانبی الکتریکی صفحه نمایش 7.0 اینچی لمسی رنگی سیستم اطلاعاتی سرگرمی MyLink شرکت جنرال موتورز سیستم صوتی با 6 بلندگوی جداگانه اتصال به تلفن های همراه از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث پخش فایل های صوتی گوشی ها از طریق بلوتوث هات اسپات اینترنت 4G LTE در داخل کابین قطب نما پوشش چرمی دسته دنده دوربین کمکی دنده عقب ورود بدون نیاز به کلید به خودرو سیستم استارت خودرو به وسیله دکمه (Push Button) صندلی های اسپرت با روکش پارچه ای صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت به صورت الکتریکی پوشش چرمی غربیلک فرمان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (Single Zone Climate Control) سیستم کنترل سرعت (Cruise Control یا کروز کنترل کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای با استاندارد LATCH خروجی اگزوز دوبل از جنس فولاد ضد زنگ سیستم تنظیمات سفارشی برای نوجوانان سیستم مدیریت فشار باد تایرهای خودرو بیشتر بخوانید: تیپ 1LT شورولت کامارو 2020 تیپ 1LT در هر دو کلاس بدنه عرضه شده و با قیمت پایه ای در حدود 26500 دلار (435 میلیون تومان) در مدل کوپه و 32500 دلار (535 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی به فروش می رسد. این تیپ قابلیت سفارش با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در موتور پایه و موتور V6 با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک را نیز دارد. امکانات این تیپ، به غیر از رینگ های 18 اینچی با طراحی متفاوت، مشابه با مدل 1LS است. امکاناتی مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر، سیستم کنترل صوتی سیستم چند رسانه ای، پشتیبانی از نرم افزارهای Android Auto و Apple CarPlay و سیستم صوتی حرفه ای ساخت شرکت Bose با 9 بلندگوی جداگانه نیز به صورت آپشن برای این تیپ عرضه می گردد. تیپ 2LT این تیپ از شورولت کامارو جدید با قیمت پایه ای در حدود 28500 دلار (470 میلیون تومان) در مدل کوپه و 34500 دلار (570 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل عرضه شده و در حالت استاندارد از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده می کند. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، موتور V6 و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک نیز برای این مدل قابل سفارش هستند. برخی از امکانات و تجهیزات استاندارد موجود در این تیپ عبارتند از: سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dula Zone Climate Control) گرم کن برای صندلی های جلویی سیستم تهویه برای صندلی های جلویی پوشش چرمی برای صندلی ها تیپ 3LT شورولت کامارو 2020 تیپ 3LT نیز مانند دیگر نمونه های سری LT به صورت استاندارد از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی سود برده و با قیمت پایه ای در حدود 32500 دلار (535 میلیون تومان) در مدل کوپه و 38500 دلار (635 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل با سقف بازشو به فروش می رسد. این تیپ نیز قابلیت سفارش با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در موتور پایه و موتور V6 با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک را دارد. برخی امکانات اضافی موجود نسبت به تیپ قبلی عبارتند از: آیینه های جانبی مجهز به گرمکن تریم داخلی با تزئینات آلومینیومی صفحه نمایش 8.0 اینچی لمی رنگی سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning) نمایش اطلاعات در بخش جلویی شیشه راننده (HUD یا هدآپ دی‌پلی) گرم کن برای غربیلک فرمان نورپردازی برای رکاب نورپردازی داخلی در 24 رنگ سیستم نمایش نقاط کور سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده آیینه عقب دیجیتالی سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert) سنسورهای کمکی پارک در بخش عقب تجهیزات سفارشی یا آپشن آپشن های موجود برای تیپ های پایین شورولت کامارو 2020 شامل کیت های بدنه RS و Track Performance و Redline Edition بوده که جذابیت بصری آن را افزایش می دهد. رینگ های غول پیکر 20 اینچی آلیاژی، سیستم های صوتی حرفه ای و لامپ های زنون برای چراغ ها، از دیگر آپشن های موجود هستند. بیشتر بخوانید: تیپ LT1 شورولت کامارو 2020 تیپ LT1 با قیمتی در حدود 35000 دلار (575 میلیون تومان) در گونه کوپه و 41000 دلار (675 میلیون تومان) در مدل سقف بازشو ارائه می گردد. این مدل، از موتور قدرتمند V8 با حجم 6.2 لیتر و گیربکس 6 سرعته دستی و تجهیزاتی نسبتا مشابه با تیپ 1LT سود می برد. برخی از امکانات و تجهیزات اضافی این مدل که گونه قدرتمند تیپ 1LT به حساب آمده، عبارتند از: ترمزهای اسپرت ساخت شرکت Brembo سیستم تعلیق اسپرت و بهینه سازی شده رینگ آلومینیومی 20 اینچی تایرهای سایز 245/40/20 بیشتر بخوانید: معرفی بهترین لاستیک ایرانی ؛ مروری بر برترین تولیدکنندگان تایر در ایران تیپ 1SS این تیپ، گونه استاندارد شورولت کامارو SS مدل 2020 است که با قیمت پایه ای در حدود 38000 دلار (625 میلیون تومان) در مدل کوپه و 44000 دلار (725 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل عرضه می گردد. امکانات موجود در مدل 1SS تقریبا مشابه با 1LT بوده و تنها تفاوت اصلی آن، استفاده از موتور قدرتمند V8 با حجم 6.2 لیتر است. امکانات اضافی موجود در این تیپ نسبت به مدل 1LT عبارتند از: سیستم خنک کننده اضافی برای موتور ترمزهای بهینه سازی شده و اسپرت ساخت شرکت Brembo سیستم تعلیق اسپرت سیستم خنک کننده دیفرانسیل سیستم خنک کننده روغن موتور رینگ های 20 اینچی 5 پره آلومینیومی تایرهای سایز 245/40/20 در جلو تایرهای سایز 275/35/20 در عقب چراغ های عقبی تیره رنگ باله عقبی با طراحی متفاوت تیپ 2SS شورولت کامارو SS مدل 2020 در این تیپ با قیمتی در حدود 43000 دلار (710 میلیون تومان) در مدل کوپه و 49000 دلار (810 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل با موتور V8 و گیربکس 6 سرعته دستی به فروش می رسد. امکانات اضافی نسبت به تیپ 1SS عبارتند از: آیینه های جانبی مجهز به گرمکن تریم داخلی با تزئینات آلومینیومی سیستم صوتی حرفه ای ساخت شرکت Bose با 9 بلندگوی جداگانه سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه سیستم هشدار برخورد از جلو هدآپ دیس‌پلی گرم کن برای صندلی های جلویی سیستم تهویه برای صندلی های جلویی گرم کن برای غربیلک فرمان نورپردازی رکاب نورپردازی 24 رنگ داخلی سیستم نمایش نقاط کور سیستم هشدار خروح مسیر حرکت از بین خطوط جاده آیینه عقب دیجیتال سنسورهای کمکی پارک در عقب سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی تودوزی و پوشش چرمی صندلی ها بیشتر بخوانید: شورولت کامارو ZL1 مدل 2020 شورولت کامارو ZL1 مدل 2020 قدرتمندترین و گرانقیمت ترین نمونه موجود برای این ماسل کار محبوب بوده و با قیمتی در حدود 63000 دلار (1 میلیارد و 40 میلیون تومان) در مدل کوپه و 68000 دلار (1 میلیارد و 120 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل عرضه می گردد. این مدل رسما یک سوپر اسپرت با قابلیت حرکت در پیشت های مسابقه بوده و بسیاری از بخش های آن برای برآورده کردن این نیاز، مورد بهینه سازی قرار گرفته اند. امکانات موجود در این مدل عبارتند از: موتور V8 مجهز به سوپرشارژر با قدرت 650 اسب بخار گیربکس 6 دنده دستی سیستم خنک کننده اضافی موتور ترمزهای اسپرت ساخت شرکت Brembo خروجی اگزوز دوبل سامانه لانچ کنترل برای بهبود شتاب اولیه در مسابقات درگ سیستم تعلیق اسپرت و بهینه سازی شده سیستم خنک کننده روغن گیربکس رینگ های 20 اینچی آلومینیومی تیره رنگ تایرهای سایز 285/30/20در جلو تایرهای سایز 305/30/20 در عقب پدال های آلیاژی گاز، ترمز و ... صندلی های اسپرت ساخت شرکت RECARO غربلیک فرمان و اهرم دنده روکش شده با الیاف چرمی مخصوص سیستم شارژ بدون سیم گوشی های تلفن همراه اسپویلر عقبی اختصاصی کامارو ZL1 ایمنی شورولت کامارو 2020 از لحاظ عملکرد، حتی در تیپ پایه 1LS نیز در رده خودروهای اسپرت قرار گرفته و به همین دلیل، از سطح استانداردی از تجهیزات ایمنی برای حفظ امنیت سرنشینان برخوردار است. برخی از امکانات پایه موجود در این خودرو عبارتند از: ترمزهای ضد قفل دیسکی برای هر چهار چرخ کیسه هوای مخصوص زانوی راننده و سرنشین جلو کیسه هوای پرده ای جانبی کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای با اتصالات LATCH برای کودکان و افراد با قد کوتاه دوربین کمکی دنده عقب سیستم الکتریکی حفظ پایداری خودرو (ESC) تیپ های مجهزتر نیز با استفاده از امکانات فعال ایمنی مانند سیستم نمایش نقاط کور، سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی، سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده، از امنیت بالاتری نسبت به مدل های پایه برخوردار خواهند شد. این خودرو در بررسی ها سازمان امنیت راه های ایالات متحده، در مجموع موفق به کسب 5 ستاره از 5 ستاره ممکن شده و موسسه غیر دولتی IIHS نیز در تمامی بخش ها غیر از مقاومت سقف در نسخه کوپه که عنوان قابل قبول را به خود اختصاص داده، ایمنی شورولت کامارو 2020 کوپه را خوب یا Good برآورده نموده است. بیشتر بخوانید: سواری شورولت کامارو 2020 مانند نمونه های چند دهه گذشته خود، یک اتومبیل اسپرت بوده و حتی در مدل های مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری نیز عملکردی بسیار خوب و جذاب دارد. سیستم تعلیق نیز اسپرت بوده و با انتقال حجم مناسبی از تکان های مسیر پیش رو، رانندگی و سواری اسپرت و مناسبی را رقم خواهد زد. اما موتورهای V8 و حتی V6 با توجه به صدای تولیدی، جذابیتی بسیار بیشتر و مطابق با طراحی بدنه و پیشینه کامارو داشته و طنین بسیار گوش نوازی را از خروجی های اگزوز خود خارج می کند. موتور V8 مجهز به سوپرشارژر نیز پل سر سبد مدل های مختلف شورولت کامارو 2020 بوده که با استفاده از پیشرانه شورولت کوروت، توانایی به چالش کشاندن تقریبا تمامی خودروهای موجود در خیابان را به شما خواهد داد. اما مطابق سوپراسپرت های آمریکایی، کیفیت ساخت کابین پایین تر از کیفیت پیشرانه و طراحی بدنه بوده و نمی توان انتظار محیطی لوکس و مجلل را از کابین داشت که البته این مساله به هیچ وجه اهمیتی برای رانندگان این اسب وحشی ندارد. رنگ بندی شورولت کامارو 2020 بسته به تیپ و پکیج انتخابی در رنگ هایی مختلف و هیجان انگیز از جمله گونه های 2 رنگ مخصوص مسابقه RS و Redline Edition یا سبز متالیک مشابه با موستانگ مدل بولیت (Bullit) به مشتریان عرضه شده که برخی از آنها با پرداخت مبلغی اضافی، جذابیت آن را دو چندان می کند. این رنگ ها عبارتند از: قرمز براق با کد Red Hot خاکستری متالیک با کد Stain Steel Gray Metallic سفید با کد Summit White مشکی براق سبز تیره متالیک با کد Rally Green Metallic خاکستری/آبی متالیک با کد Shadow Gray Metallic آبی متالیک با کد Riverside Blue Metallic نارنجی براق با کد Crush با مبلغی اضافی 400 دلار زرد فسفری با کد Shock با مبلغی اضافی 400 دلار قرمز تیره با کد Garnet Red Tintcoat بیشتر بخوانید: قیمت شورولت کامارو 2020 قیمت شورولت کامارو 2020 یکی از نقاط قوت آن بوده و خریداران بدون در نظر گرفتن شرایط بسیار متفاوت فروش خودرو در کشورهای پیشرفته و اقتصاد آزاد با هر بودجه مابین 26000 دلار (430 میلیون تومان) تا 75000 دلار (1 میلیارد و 250 میلیون تومان)، توانایی لذت بردن از ظاهر و قابلیت های دینامیکی این خودرو را خواهند داشت. قیمت مدل کوپه رقمی مابین 26000 دلار (430 میلیون تومان) در تیپ 1LS با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی تا 50000 دلار (825 میلیون تومان) در مدل 1LT با موتور غول پیکر V8 و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در تیپ SS بوده و مدل کانورتیبل نیز با بودجه ای مابین 32500 دلار (535 میلیون تومان) در تیپ 1LT با گیربکس 6 سرعته دستی و موتور 4 سیلندر و 53000 دلار (875 میلیون تومان) در اختیار خریدار قرار می گیرد. قیمت شورولت کورولت ZL1 مدل 2020 نیز رقمی مابین 63000 دلار (1 میلیارد و 40 میلیون تومان) در مدل کوپه و 68000 دلار (1 میلیارد و 120 میلیون تومان) در مدل کانورتیبل بوده و علاقمندان ابرخودروها می توانند با این رقم، به جدال با آلمانی های گرانقیمت بپردازند. قیمت در ایران این خودرو خوشبختانه در بازار داخلی وجود نداشته و علاقمندان می توانند از امکانات و توانایی های خارق العاده نمونه هایی مانند کوییک سایپا و دنا توربو و ... استفاده کنند. ورود این سوپراسپرت نیز با توجه به نوع روابط ایران و آمریکا اساسا به داخل کشور ممنوع است. اما باتوجه به مقایسه با نمونه های موجود با بازه قیمتی مشابه، قیمت شورولت کامارو 2020 در ایران در صورت ورود به طور تخمینی رقمی مابین 1 تا 2.5 میلیارد تومان خواهد بود. کامارو 1977 در ایران با قیمت 400 میلیون تومان به این ترتیب، نمونه ای که در بازار آمریکا با پرداخت ماهیانه رقمی در حدود 400 دلار (کمتر از 7 میلیون تومان) به صورت Lease برای 4 سال در اختیار مشتریان قرار می گیرد، به پس انداز و ذخیره سازی نزدیک به 20 سال (دقیقا 232 ماه) حداقل حقوق و دستمزد 99 نیاز خواهد داشت. رقبا رقبای مدل های عادی این خودرو در بازار نمونه های اسپرت عبارتند از: فورد موستانگ 2020 با قیمت پایه ای در حدود 28000 دلار (460 میلیون تومان) دوج چلنجر 2020 با قیمت پایه ای در حدود 30000 دلار (500 میلیون تومان) نیسان 370Z با قیمت پایه ای در حدود 31000 دلار (510 میلیون تومان) هوندا سیویک Type-R با قیمت پایه ای در حدود 38000 دلار (625 میلیون تومان) دوج چارجر 2020 با قیمت پایه ای در حدود 32000 دلار (525 میلیون تومان) تویوتا سوپرا 2020 با قیمت پایه ای در حدود 51000 دلار (840 میلیون تومان) ب ام و Z4 با قیمت پایه ای در حدود 51000 دلار (840 میلیون تومان) شورولت کوروت 2020 با قیمت پایه ای در حدود 60000 دلار (990 میلیون تومان) ب ام و سری M با قیمت پایه ای در حدود 60000 دلار (990 میلیون تومان) پورشه 718 با قیمت پایه ای در حدود 61000 دلار (1 میلیارد تومان) مرسدس بنز کلاس E کوپه با قیمت پایه ای در حدود 65000 دلار (1.1 میلیارد تومان) لکسوس RCF با قیمت پایه ای در حدود 66000 دلار (1.1 میلیارد تومان) مدل‌های V8 تیپ SS و ZL1 شورولت کامارو 2020 مشابه با دیگر سوپراسپرت های آمریکایی علیرغم قیمت پایین، از لحاظ دینامیکی توانایی رقابت با بسیاری از خودروهای گرانقیمت تر از خود را دارد. برخی از رقبای شورولت کامارو ZL1 مدل 2020 با قیمت 63000 دلار/1 میلیارد تومان با توجه به سرعت، قدرت و شتاب عبارتند از: دوج چارجر SRT Hellcat با قیمت پایه ای در حدود 72000 دلار (1.2 میلیارد تومان) موستانگ شلبی GT500 با قیمت پایه ای در حدود 72000 دلار (1.2 میلیارد تومان) شورولت کوروت Z06 با قیمت پایه ای در حدود 82000 دلار (1.3 میلیارد تومان) مرسدس AMG E53 با قیمت پایه ای در حدود 83000 دلار (1.3 میلیارد تومان) دوج چلنجر SRT Demon با قیمت پایه ای در حدود 85000 دلار (1.4 میلیارد تومان) ب ام و M8 با قیمت پایه ای در حدود 90000 دلار (1.5 میلیارد تومان) دوج وایپر با قیمت پایه ای در حدود 91000 دلار (1.5 میلیارد تومان) لکسوس LC با قیمت پایه ای در حدود 94000 دلار (1.5 میلیارد تومان) پورشه 911 با قیمت پایه ای در حدود 100000 دلار (1.6 میلیارد تومان) نیسان GT-R با قیمت پایه ای در حدود 116000 دلار (1.9 میلیارد تومان) آکورا NSX با قیمت پایه ای در حدود 160000 دلار (2.6 میلیارد تومان) آئودی R8 با قیمت پایه ای در حدود 171000 دلار (2.8 میلیارد تومان) آلفارومئو 8C با قیمت پایه ای در حدود 300000 دلار (5 میلیارد تومان) آستون مارتین DBS Superleggera با قیمت پایه ای در حدود 308000 دلار (5.1 میلیارد تومان) برآیند کلی شورولت کامارو 2020 مانند چندین نسل گذشته، یکی از بهترین خودروهای جهان بوده که امسال نیز به نظر بسیاری از منتقدان و کارشناسان خودرو، در رده بهترین خودروهای اسپرت 2020 جای می گیرد. طراحی بدنه بسیار زیبا، جذاب و مدرن بوده و سرشار از جنگندگی و هیجان است. حتی تیپ پایه نیز عملکردی جذاب داشته و موتورهای V8 و V6 مدل های SS و ZL1 با غرش های خود، آسایش از رقبای غیرآمریکایی می گیرند. مصرف سوخت نیز به نسبت بالا بوده که با توجه به قدرت تولیدی، کاملا قابل انتظار است. اما با توجه به ماهیت اسپرت و قیمت پایین، کابین علیرغم زیبایی و بهره گیری از تکنولوژی های مدرن، کیفیت پایین تری نسبت به رقبا دارد. اما در مجموع کامارو 2020، به همراه دیگر برادران آمریکایی فورد و دوج خود، تجربه ای بسیار دوست داشتنی برای علاقمندان به اتومبیل خواهد بود. اما فضای داخل کابین و صندوق عقب برای 4 نفر بسیار محدود بوده و این خودرو را می توان نمونه ای مخصوص پیست های مسابقه، و یا زوج های جوان هیجان طلب دانست که با قیمتی پایین، لذتی بسیار را برای آنها رقم خواهد زد. مشخصات فنی کامارو 2020 در یک نگاه تیپ 1LS 3LT SS ZL1 کلاس بدنه کوپه کانورتیبل کوپه کوپه نوع پیشرانه بنزینی توربو بنزینی بنزینی بنزینی سوپرشارژ حجم موتور (لیتر) 2.0 3.6 6.2 6.2 تعداد سیلندر 4 V6 V8 V8 تعداد سوپاپ 16 24 16 16 انتقال قدرت RWD RWD RWD RWD گیربکس 6 دستی 10 اتوماتیک 10 اتوماتیک 6 دستی قدرت (اسب بخار) 275 335 455 650 گشتاور (نیوتون متر) 400 385 617 881 شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 5.1 5.2 4.2 3.5 حداکثر سرعت (کیلومتر) 233 250 265 320 مصرف سوخت (شهری) 11.7 12.4 14.7 14.7 مصرف سوخت (بزرگراهی) 7.8 8.1 9.1 9.8 مصرف سوخت (میانگین) 10.2 10.7 11.7 12.4 حجم باک (لیتر) 72 72 72 72 طول (میلیمتر) 4783 4783 4783 4831 عرض (میلیمتر) 1897 1897 1897 1905 ارتفاع (میلیمتر) 1349 1344 1349 1344 فاصله دو محور (میلیمتر) 2812 2812 2812 2812 فاصله از زمین (میلیمتر) - - - - حجم صندوق عقب (لیتر) 258 207 258 258 وزن (تن) 1.5 1.7 1.7 1.7 سایز تایر (جلو) 245/50/18 245/50/18 245/40/20 285/30/20 سایز تایر (عقب) 245/50/18 245/50/18 275/35/20 305/30/20 قیمت پایه (دلار) 26000 38500 38000 63000 قیمت پایه (میلیون تومان) 430 635 625 1040 قیمت در ایران (تومان/تخمینی) >1 میلیارد >1.5 میلیارد >1.5 میلیارد >2 میلیارد گالری تصاویر شورولت کامارو مدل 2020 منابع: وب سایت رسمی شرکت شورولت سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا وب سایت Autotrader مجله Car and Driver وب سایت Edmunds وب سایت US News وب سایت Motor1 مجله Motor Trends وب سایت Netcarshow

اما در مجموع کامارو 2020، به همراه دیگر برادران آمریکایی فورد و دوج خود، تجربه ای بسیار دوست داشتنی برای علاقمندان به اتومبیل خواهد بود. اما فضای داخل کابین و صندوق عقب برای 4 نفر بسیار محدود بوده و این خودرو را می توان نمونه ای مخصوص پیست های مسابقه، و یا زوج های جوان هیجان طلب دانست که با قیمتی پایین، لذتی بسیار را برای آنها رقم خواهد زد.

مشخصات فنی کامارو 2020 در یک نگاه

تیپ 1LS 3LT SS ZL1
کلاس بدنه کوپه کانورتیبل کوپه کوپه
نوع پیشرانه بنزینی توربو بنزینی بنزینی بنزینی سوپرشارژ
حجم موتور (لیتر) 2.0 3.6 6.2 6.2
تعداد سیلندر 4 V6 V8 V8
تعداد سوپاپ 16 24 16 16
انتقال قدرت RWD RWD RWD RWD
گیربکس 6 دستی 10 اتوماتیک 10 اتوماتیک 6 دستی
قدرت (اسب بخار) 275 335 455 650
گشتاور (نیوتون متر) 400 385 617 881
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 5.1 5.2 4.2 3.5
حداکثر سرعت (کیلومتر) 233 250 265 320
مصرف سوخت (شهری) 11.7 12.4 14.7 14.7
مصرف سوخت (بزرگراهی) 7.8 8.1 9.1 9.8
مصرف سوخت (میانگین) 10.2 10.7 11.7 12.4
حجم باک (لیتر) 72 72 72 72
طول (میلیمتر) 4783 4783 4783 4831
عرض (میلیمتر) 1897 1897 1897 1905
ارتفاع (میلیمتر) 1349 1344 1349 1344
فاصله دو محور (میلیمتر) 2812 2812 2812 2812
فاصله از زمین (میلیمتر)
حجم صندوق عقب (لیتر) 258 207 258 258
وزن (تن) 1.5 1.7 1.7 1.7
سایز تایر (جلو) 245/50/18 245/50/18 245/40/20 285/30/20
سایز تایر (عقب) 245/50/18 245/50/18 275/35/20 305/30/20
قیمت پایه (دلار) 26000 38500 38000 63000
قیمت پایه (میلیون تومان) 430 635 625 1040
قیمت در ایران (تومان/تخمینی) >1 میلیارد >1.5 میلیارد >1.5 میلیارد >2 میلیارد

گالری تصاویر شورولت کامارو مدل 2020

 

منابع:

  1. وب سایت رسمی شرکت شورولت
  2. سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا
  3. وب سایت Autotrader
  4. مجله Car and Driver
  5. وب سایت Edmunds
  6. وب سایت US News
  7. وب سایت Motor1
  8. مجله Motor Trends
  9. وب سایت Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    ایران خودرو چه محصولاتی دارد۲۰۶و ۲۰۷ و۲۰۰۸ و پیکان و405و پارس lx و508

    پاسخ

    بسیار عالی و جامع

    پاسخ

    ببخشید شورلت کامارو 2ss موتورش 8 سیلندره یا 6 سیلندر؟البته مدل 2017

    پاسخ