;
coinex

26 تا از بهترین افزونه های رایگان کروم برای متخصصان سئو

آیا به دنبال لیستی از افزونه های کروم مرتبط به سئو می گردید که به عنوان یک متخصص سئو به شما سرعت عمل و هوشمندی بیشتری بدهد؟ در این نوشته با 26 نمونه از بهترین افزونه های رایگان کروم برای متخصصان سئو آشنا خواهیم شد.

این لیست توسط سئولب، آزمایشگاه تخصصی آموزش سئو تهیه شده است تا نیازهای مرتبط با بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو را در کمترین زمان رفع کنید. ما تمام این ابزارها را آزمایش کرده ایم و به اهمیت و ارزش آنها پی برده ایم. این لیست حاوی 26 تا از بهترین افزونه های رایگان کروم برای متخصصان سئو بوده که برای راحتی شما در چند دسته طبقه بندی شده است:

  • سئو داخلی (On-page)
  • تحقیق کلیدواژه
  • بررسی رتبه
  • سئو تکنیکال
  • ساخت لینک
  • All-in-one
  • متفرقه

بهترین افزونه های رایگان کروم برای متخصصان سئو

سئو داخلی (On-page):

از این افزونه ها به منظور بهبود بخشیدن به وب سایت خود استفاده کنید.

  • SEOInfo

این افزونه به دنبال مشکلات سئو در صفحه شما می گردد، تعداد آن ها را به شما می گوید و این امکان را به شما می دهد که بیشتر بررسی کنید. این بررسی، متا تگ ها ، کنونیکال ها، قابلیت ایندکس شدن، تگ های اپن گراف (Open graph) ، داده های ساختار یافته (Structured data)، تگ های زبان (Hreflang)، سرعت صفحه و … را پوشش می دهد.

این افزونه همچنین دارای ماژول داخلی می باشد که از ابزار Pagespeed Insights API گوگل استفاده می کند.

26 تا از بهترین افزونه های رایگان کروم برای متخصصان سئو

افزونه های مشابه دیگر: META SEO inspector، SEO META in 1 CLICK، Ahrefs SEO Toolbar

  • Free Backlink Checker by LRT

علیرغم نامش، این ابزار کاری با لینک های ورودی ندارد. در واقع این ابزار لینک های خروجی از صفحه را تحلیل می کند. همانند دیگر بررسی کننده های لینک، این ابزار لینک های شکسته و زنده را به ترتیب قرمز و سبز هایلایت می کند. همچنین، توانایی این را دارد که همه ی لینک های یک صفحه را به صورت فایل CSV و XLSX به همراه انکر تکست (Anchor text، قابلیت کلیک کردن)، وضعیت های HTTP و ویژگی “rel” برای تحلیل های بیشتر خروجی بگیرد.

برخلاف تعدا زیادی بررسی کننده ی لینک شکسته، این ابزار به شما اجازه می دهد که وقفه زمانی بین درخواست های لینک را برای تحلیل های کندتر صفحه افزایش دهید. همچنین این افزونه از بسیاری از مثبت های کاذب (چیز های هایی که در ظاهر درست به نظر می آیند در حالی که در واقعیت اشتباه هستند) ناشی از حفاظت سرور جلوگیری می کند.

 

  • Hreflang Tag Checker

اگرچه تعداد زیادی از افزونه ها دیتا های رفلنگ را نشان می دهند، این ابزار بسیار پیشرفته تر است. در واقع این ابزار تگ های رفلنگ URL را دنبال می کند تا چک کند که آیا لینک ها را بر می گرداند و یا خیر.

 

تحقیق کلمات کلیدی:

از این افزونه ها برای پیدا کردن و تحقیق کلیدواژه ها استفاده می شود.

  • SEOStack Keyword Tool

این ابزار هزاران کلیدواژه از یک کلیدواژه اصلی بوسیله گردآوری پیشنهادات خودکار گوگل، بنیگ، یاهو، آمازون و ایبی ایجاد می کند. اگر تا به حال از ابزار Keyword Sheeter استفاده کرده اید، باید با این موضوع و مفهوم آشنا باشید. تمام دیتا ها می توانند به صورت CSV خروجی گرفته شوند.

 

  • TextOptimizer

این افزونه خود را به عنوان یک ابزار کمکی برای نوشتن معرفی می کند. این ابزار نتایج جستجو برای موارد مرتبط را تحلیل کرده و جداول هدف (Intent tables) را به منظور پیشنهاد کلمات دیگر استخراج می کند که شما می توانید در نسخه خود برای مطابقت بهتر با انتظارات موتورهای جستجو استفاده کنید.

 

  • Keyword Surfer

این افزونه ابزاری برای تحقیق کلیدواژه و تحلیل SERP (Search engine results pages، صفحاتی که در اثر جستجو یک کلمه یا عبارت قابل مشاهده هستند) می باشد. این ابزار مقدار قابل توجهی دیتا را در اختیار شما قرار می دهد: تخمین ترافیک سطح دامنه در نتایج جستجو، حجم های کلیدواژه (محلی و عمومی)، پیشنهادات کلیدواژه و دفعات بک لینک (Backlink، لینک های ورودی به یک صفحه اینترنتی) سطح دامنه.

26 تا از بهترین افزونه های رایگان کروم برای متخصصان سئو

افزونه های مشابه دیگر: WMS Everywhere

بررسی رتبه:

از این افزونه ها برای نظارت بر رتبه بندی در SERP ها استفاده می شود.

  • SEO Search Simulator by Nightwatch

این ابزار جستجوهای گوگل را از هر مکانی تقلیدکرده و بررسی می کند که آیا یک URL خاص جز 100 نتیجه برتر به حساب می آید و یا خیر. این افزونه برای مشاهده چگونگی تغییر رتبه بندی برای یک سوال در نقاط مختلف جهان، بسیار مفید است.

 

  • SERPTrends SEO Extension

این افزونه جستجوهای گوگل، بینگ و یاهو شما را تعقیب می کند. سپس، اگر شما جستجو یکسانی را در طول زمان انجام دهید، این ابزار تغییرات رتبه بندی را به صورت مستقیم در SERP ها نشان می دهد.

سئو تکنیکال:

این افزونه ها به بهبود سایت شما از نقطه نظر فنی کمک می کنند.

  • Link Redirect Trace

این افزونه از تمام URL ها در یک زنجیره پرده بر میدارد: از جمله 301، 302 و جاوا اسکریپت. همچنین در پیدا کردن و بدست آوردن مجدد لینک جوس (Link juice، انتقال اعتبار از یک صفحه به یک صفحه مشخص دیگر) گمشده در میان چیزهای دیگر بسیار سودمند است.

افزونه های مشابه دیگر: Redirect Patch، Ahrefs SEO Toolbar

  • Google Lighthouse

این ابزار صفحه شما را حسابرسی کرده و پیشرفت های مربوط به عملکرد، دسترسی، بهترین شیوه های توسعه دهنده و البته سئو را پیشنهاد می کند.

26 تا از بهترین افزونه های رایگان کروم برای متخصصان سئو

  • AMP Validator

این افزونه بررسی می کند که آیا یک صفحه دارای نسخه AMP (Accelerated Mobile Page، یک پروژه تحت نظر گوگل برای افزایش سرعت ارائه محتوا ) می باشد و یا خیر. سپس، با به کار انداختن آن متوجه می شود که آیا آن صفحه از این اعتبار سنجی سربلند بیرون می آید و یا شکست می خورد.

  • OpenLink Structured Data Sniffer

این افزونه از متا دیتا ساختار یافته که در هر صفحه ای ارائه می شود، پرده بر می دارد. این ابزار هم اکنون میکرو دیتا، RDF/XML، RDFa، JSON-LD، Turtle و POSH را پشتیبانی می کند.

افزونه های مشابه دیگر: Structured Data Testing Tool

  • User-Agent Switcher for Chrome

این افزونه یوزر ایجنت (User-agent، یک خط متن که ازطرف مرورگر به وب‌سایت‌ها ارسال می‌شود) را تقلید کرده و بررسی می کند که وب سایت شما در مرورگر و OS های مختلف به درستی نشان بدهد.

  • The Tech SEO-Quick Click Website Audit

لینک های از قبل فرمت شده را برای مجموعه ای از ابزارهای محبوب سئو فراهم میکند. این فزونه، ابزاری دست کم گرفته شده است که نیاز به کپی / چسباندن (copy/pasting) روزمره را کاهش می دهد.

 

  • View Rendered Source

یک ابزار ضروری برای کسانی که با وب سایتهای دارای JavaScript کار می کنند و کد خام صفحه را با حالت ترجمه آن مقایسه میکند. به عنوان سئو، میتوانید چک کنید که به طور مثال JavaScript برچسب های متا را بازنویسی کرده است یا نه

لینک سازی:

از این افزونه ها برای جستجوی بهتر لینک ، تحقیق و مدیریت استفاده کنید.

  • LinkClump

این افزونه چندین لینک را در صفحه باز میکند (در پنجره ها یا برگه های(tabs) جدید) و یا آن ها را در کلیپ بورد کپی می کند. این ابزار زمان زیادی را مخصوصا در مواقع جستجو لینک صرفه جویی می کند.

  • NoFollow Simple

یک افزونه کم حجم است که لینک های نوفالو را هایلایت میکند. برای جستجو لینک فوق العاده مفید است.

  • SimilarWeb

این افزونه ترافیک برآورد شده ، منابع ترافیکی ، رتبه بندی کلمات کلیدی و سایر آمارهای کلیدی را برای هر وب سایت بررسی می کند. این ابزار برای ارزیابی فرصت های لینک بسیار مفید است.

  • Hunter (Freemium)

این افزونه آدرس های ایمیل مرتبط با وب سایتی که شما بازدید میکنید را پیدا میکند. هر ماه 50 اعتبار رایگان دریافت می کنید. علاوه بر این، افزونه جانبی (add-on) گوگل شیت (Google sheets) برای بررسی سریع در حجم زیاد وجود دارد.

افزونه های مشابه دیگر: Clearbit Connect، Name2Email

 

  • Streak CRM for Gmail

این افزونه یک مدیر ارتباط با مشتری برای Gmail  است. ادغام پستی (mail merges) را ایجاد میکند، ایمیل ها را ردیابی میکند، ارتباط متقابل رهبرها/ مشتری ها/ انتظارات را برقرار میکند و … . این ابزار برای سازماندهی کمپین های راه دور ایده آل است.

همه کاره ها :

این افزونه ها را برای وظایف مختلف سئو استفاده کنید.

  • Ahrefs SEO Toolbar

این افزونه شامل گزارش سئو داخلی، ردیاب تغییر مسیر، چک کننده لینک های خراب و هایلایت کننده صفحات نوفالو میشود. استفاده کنندگان از این افزونه همچنین میتوانند پارامترهای صفحه، دامنه و کلیدواژه URL های دیده شده را بدست آورند و نتایج را جستجو کنند.

 

  • MozBar

این افزونه پارامترهای Moz  را همچون اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و امتیاز اسپم(spam score) را بررسی میکند. همچنین میتوان کاستوم سرچ گوگل(کاربران می توانند قبل از اینکه وارد سایت شما شوند، عبارت مورد نظر خود را سرچ کنند) را اجرا کنید، مشکلات داخلی صفحه را چک کنید ، گوگل SERPs را استخراج کنید و … .

 

  • SEO Minion

این افزونه یک تجلیلگر داخلی SEO، چک کننده  لینک های شکسته، پیش نمایشگر SERP و شبیه ساز مکان یاب گوگل(Google location simulator) به صورت همزمان است. اما یک ویژگی منحصر به فرد دارد؛ آن هم صرفه جویی زیادی در زمان است: گوگل  SERPs را برای دو کشور متفاوت مقایسه میکند.

 

ابزارهای بیشتر:

برای وظایف سئو دیگری که با آن ها سروکار دارید ولی در طبقه بندی بالا نمی گنجند از این افزونه ها استفاده کنید.

  • ObservePoint TagDebugger

این افزونه مشکلات را با تجزیه و تحلیل وب سایت و برچسب های بازاریابی (همچون: Google Analytics ، Tag Manager  و…) روی وب سایت شما، حسابرسی و اشکال زدایی می کند. همچنین متغیرها و رویدادهای کلیک شده را بررسی می کند.

افزونه های مشابه دیگر: Event Tracking Tracker، Tag Assistant (by Google)

  • gInfinity

این افزونه نتایج نامحدود در جستجوی فهرست وار گوگل ایجاد میکند. کافی است به انتهای صفحه نتایج بروید تا صفحه بعدی آن به طور اتوماتیک اضافه گردد. این افزونه را با  Chris Ainsworth SERPs extraction bookmarklet ترکیب کنید تا به آسانی  نتایج جستجو را به طور عمده گردآوری کنید.

 

  • Scraper

این افزونه اطلاعات را از هر صفحه وب با استفاده از XPath یا jQuery گردآوری میکند. با گوگل شیت برای انتقال با یک کلیک به صفحه گسترده ادغام می کند. به جای آن میتوانید در کلیپ بورد کپی کرده و در اکسل وارد کنید.

افزونه های مشابه دیگر: Data Scraper-Easy Web Scraping، XPather

نکات و موارد نهایی

چندین افزونه کروم وجود دارد که ویژگی های ابزارها و خدمات آنلاین سئو را مستقیما در مرورگر شما قرار می دهد. امیدواریم این مقاله با معرفی بهترین افزونه های رایگان کروم برای متخصصان سئو در یافتن یک یا دو افزونه که تاثیر قابل توجهی بر بهره وریتان داشته باشد کمک کند و باعث صرفه جویی در وقت شما گردد.

همچنین اگر شما به دوره آموزش سئو سایت و جدیدترین تکنیک های بهینه سازی سایت علاقه مندید میتوانید به سایت Seolab مراجعه کنید. فقط به خاطر داشته باشید که استفاده از تعداد زیادی افزونه روی مرورگر میتواند سرعت کامپیوتر شما را کاهش دهد. پس آن ها را عاقلانه انتخاب کنید.

اگر از افزونه های زیادی استفاده کنید، همیشه می توانید پروفایل های چند کاربره برای وظایف مختلف ایجاد کنید. سپس میتوانید افزونه های متفاوتی برای هر پروفایل نصب کرده و در صورت لزوم بین آن ها جا به جا شوید. همچنین میتوانید با استفاده از افزونه One Click Extensions Manager ، افزونه های خود را مرتب و منظم نگه دارید.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر