;
coinex

آموزش کار با برنامه لایکی (Likee)؛ یک برنامه کاربردی و مفید!

دنیای نرم افزارسازی هر روز محصولات خوبی را به خودش می‌بینید و لایکی هم یکی از این محصولات است. در این مطلب به آموزش کار با برنامه لایکی پرداخته‌ایم.

چگونه از لایکی استفاده کنیم؟ آیا قصد استفاده از لایکی را دارید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ اصلا نگران نباشید، امروز قدم به قدم همراهتان هستیم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه لایکی را نصب و در آن ثبت نام کنید، و از این برنامه بهره ببرید. در این مقاله آموزش کار با برنامه لایکی را در اختیارتان گذاشته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش کار با برنامه لایکی

لایکی چیست و چرا این روزها محبوب است؟

گاهی ایده‌ای جالب برای ویدئو ساختن به سراغمان می‌آید، آهنگ خاصی را لب خوانی می‌کنیم، یا برای آهنگ خاصی دابسمشی در نظر می‌گیریم. لایکی به شما این امکان را می‌دهد که تمام ایده‌های خود را عملی کنید. اپلیکیشن لایکی درسال 2017 به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید در دسته تفریحی و سرگرمی گوگل پلی انتخاب شد. این اپلیکیشن پر کاربرد گوشی های هوشمند 115 میلیون کاربر ماهانه دارد، بیش از 330 میلیون بار دانلود شده و با پیشرفت چشمگیر خود (افزایش 208.3 درصدی نسبت به سال قبل) به یکی از رقبای جدی برنامه تیک تاک تبدیل شده است.

لایکی نیز همچون تیک تاک به شما این امکان را می‌دهد که دابسمش‌های کوتاه با گوشی اندروید یا آیفون خود بسازید و با ابزار ادیتی که در اختیار کاربران قرار داده است، این موقعیت را فراهم می‌کند که ویدیوهای خود را ادیت کنند و یا آهنگ خاصی را از گالری خود یا کالکشن برنامه روی آن قرار بدهند.

likee متعلق به شرکت YY چینی است که مالکیت بیگو لایو، ایمو و لایکی را در اختیار دارد در واقع لایکی زیر مجموعه بیگو لایو بوده که یک شرکت سنگاپوری است و توسط YY خریداری شده است. بر اساس گزارش sensor tower لایکی در سال 2019 هفتمین اپلیکیشن برتر (برنامه غیر بازی) از نظر تعداد دفعات دانلود بوده است که قرار گرفتن در این رده، خود حاکی از پرطرفدار بودن این برنامه است.

برنامه لایکی با اینکه حجم کمی دارد، از کارایی بالا و امکانات ویژه ای برخوردار است؛ این اپلکیشن به گونه‌ای طراحی شده است که با استفاده از هوش مصنوعی همه چیز را برای استفاده کنندگانش سفارشی کند، و علاوه بر این برای کاربرانش ویدیوهایی مرتبط با سلیقه و علایق آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

آموزش قدم به قدم از ثبت نام تا آموزش تنظیمات برنامه لایکی

وجود افکت‌ها و موسیقی‌های دلنشین، امکان گرفتن لایو استریم، امکان افزایش سطح، وجود الماس برای خرید و غیره چند مورد از دلایلی است که لایکی اندروید را تا این حد محبوب کرده است. شاید سر درآوردن از کارایی‌های این برنامه کمی وقت شما را بگیرد، ولی شک نکنید که صرف این زمان ارزشمند است.

نصب برنامه likee و ثبت نام و عضویت در آن

ابتدا نسخه اورجینال و اصلی لایکی را دانلود کنید. زمانی که وارد اپلیکیشن لایکی می‌شوید نیاز است فرم ثبت نام را پر کرده و اطلاعات مورد نظر از جمله شماره تلفن، کد کشور، کد امنیتی، سن، گذرواژه (رمز) و غیره را وارد کنید تا صاحب یک پروفایل در لایکی شوید.

نصب برنامه likee و ثبت نام و عضویت در آن
آموزش کار با برنامه لایکی (Likee)

نکته: می‌توانید گذرواژه را هنگام ثبت نام یا سر فرصت وارد کنید، که در این صورت نیاز است مسیر زیر را دنبال کنید.

پروفایل شخصی/ تنظیمات (Setting) / مدیریت حساب (manage Account) / پیوند‌ حساب (Link Account) / شماره تلفن (Phone) / تعیین گذرواژه (Set password) / وارد کردن گذرواژه/ دریافت کد و وارد کردن آن

برای ویرایش رمز نیز از همین‌ روش اقدام‌ کنید.

نکته اول: برنامه از شما مجوزهای خاصی می‌خواهد، مثل دسترسی به مخاطبین و غیره که تا زمانی که اجازه داده نشود از ادامه کار جلوگیری می‌کند.

نکته دوم: اگر می‌خواهید likee به شما اجازه پر کردن لایو (Live) بدهد، در هنگام پر کردن فرم حواستان باشد سن خود را بالای 16 سال بزنید زیرا در غیر این صورت اجازه پر کردن لایو را نخواهید داشت.

نکته سوم: وقتی یک بار اپلیکیشن را حذف کنید و مجدد نصب کنید، باید از طریق آدمک بالای صفحه اطلاعات ثبت نام خود را مجددا وارد کنید.

پروفایل در لایکی؛ آموزش تنظیمات لایکی

صفحه پروفایل شما صفحه‌ای شبیه به عکسی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، است و شامل قسمت‌هایی است که به تفصیل هر کدام را معرفی کنیم.

پروفایل در لایکی؛ آموزش تنظیمات لایکی
آموزش کار با برنامه لایکی (Likee)
  • دنبال شوندگان (Following): کسانی هستند که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید.
  • طرفداران (Fans): کسانی هستند که طرفدار شما هستند و شما را دنبال می‌کنند.
  • سطح (Level): مرحله‌ای است که شما در آن قرار دارید، هرچقدر سطح شما بالاتر برود افکت‌ها و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. سطح با میزان فعالیت شما در برنامه رابطه مستقیم دارد. با فعالیت هرچه بیشتر خود سطحتان را در اپلیکیشن بالا ببرید. با فعالیت بیشتر و دعوت از دوستان خود می‌توانید امتیاز خود و در نتیجه سطح خود را بالا ببرید.
  • مطالب من (My Posts): قسمتی است که ویدئوهای ساخته شده و ارسالی شما را نشان می‌دهد.
  • creators Hub: قسمتی است که با افزایش امتیاز برای شما فعال می‌شود و از طریق آن می‌توانید الماس به دست بیاورید.
  • پیام‌ها (Messages): در این قسمت پیام‌های ارسالی و دریافتی خود را می‌بینید.
  • لحظه‌ها (Moments): پست‌های جدید افرادی است که توسط شما دنبال شده‌اند.
  • کیف پول (Wallet): در این قسمت لوبیاها و الماس‌های شما مشاهده می‌شود و می‌توانید میزان آن‌ها را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید.
  • زنده (Live): در این قسمت لایوهایی که اکنون در حال پخش هستند، قابل مشاهده‌اند.
  • سطح و امتیازات (Level and Privileges): در این قسمت امتیازات شما قابل مشاهده است. هر سطحی حیوان افسانه‌ای خود و امکانات خود را دارد.
  • آدمک بالای صفحه: در این قسمت شما می‌توانید پیشنهاداتی را برای دنبال کردن و یا مخاطبان خود پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونگی تغییر زبان

وارد پروفایل خود شوید، به قسمت تنظیمات (Settings) رفته، زبان (Language) را انتخاب کنید، روی زبان مورد نظر خود ضربه بزنید و گزینه تایید (Confirm) را لمس کنید.

دنبال کردن (Follow) کاربران برنامه لایکی

در این قسمت ویدئوهایی از کاربران دیگر وجود دارد که با ضربه روی هریک از ویدئوها می‌توانید آن‌ها را باز و تماشا کنید و صفحه زیر را ببینید. با گزینه‌های داخل این صفحه می‌توانید ویدئوی شخص دیگری را لایک کنید یا برای دوستان خود بفرستید. از طریق این صفحه با ضربه روی نام کاربری کاربر، به صفحه اصلی کاربر وارد می‌شوید و با ضربه زدن روی گزینه دنبال کردن (Follow) می‌توانید آن کاربر را دنبال کنید و و پست‌های او را ببینید.

دنبال کردن (Follow) کاربران برنامه لایکی
آموزش کار با برنامه لایکی (Likee)

محبوب (Popular)

در این قسمت ویدئوهایی قرار دارند که بازدید زیادی خورده‌اند و بین مابقی کاربران محبوب واقع شده‌اند. در این قسمت هم امکان دنبال کردن کاربر و ارسال لایک و کامنت وجود دارد.

پیرامون (Nearby)

در این قسمت آخرین ویدئوهایی که منتشر شده‌اند، قرار دارند. این ویدیوها طبق زمان انتشار خود قرار گرفته‌اند و هر کدام بالاتر هستند یعنی دیرتر منتشر شده‌اند.

زنده (Live)

در این قسمت ویدیوهایی که اکنون به صورت زنده در حال ضبط و پخش (استریم) هستند، قابل دیدن هستند و با ورود به آن‌ها امکان قرار دادن نظر برای میزبان نیز وجود دارد. Live ها به صورت تکی و چند نفره گرفته می‌شوند؛ در صورتی که تمایل دارید از خودتان لایو بگذارید می‌توانید از Live قرمز رنگی که در پایین صفحه است استفاده کنید.

زنده (Live)
آموزش کار با برنامه لایکی (Likee)

ذره بین (Magnifier)

در این قسمت ویدئوها به صورت طبقه بندی شده موجود هستند و شما‌ می‌توانید طبق سلیقه خود ویدیوی طنز، آهنگ دار و غیره را انتخاب کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

چگونه با برنامه لایکی دابسمش درست کنیم؟

مهمترین و کاربردیترین ویژگی لایکی ساختن ویدئوها و دابسمش‌های خاص با آن است. در این قسمت به بررسی نحوه کارکرد آن می‌پردازیم. ابتدا وارد پروفایل خود شوید و به قسمت مطالب من (My Posts) بروید. سپس روی گزینه ساخت فیلم ضربه بزنید تا صفحه زیر را ببینید.

چگونه با برنامه لایکی دابسمش درست کنیم؟
آموزش کار با برنامه لایکی (Likee)

گرفتن فیلم (Shoot)

در این قسمت امکان ضبط ویدیو جدید را دارید و می‌توانید تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید. این بخش شامل موارد زیر است:

  • موسیقی انتخاب کنید (Select Music): برای قرار دادن فیلترهای آهنگ روی ویدیو از این قسمت اقدام کنید.
  • تعویض (Switch): با ضربه روی این گزینه دوربین شما به دوربین جلو یا سلفی تغییر می‌کند.
  • دوره (Time): با ضربه روی این قسمت می‌توانید برای ویدئوی خود تایمر و یا شماره معکوس تعیین کنید.
  • سرعت (Speed): با این قسمت سرعت ضبط ویدئوی خود را کنترل کنید. نکته قابل توجه این است که سرعت ویدیوی شما باید با نوع گوشی هوشمند شما متناسب باشد، به همین منظور بهتر است سرعت‌های مختلف را امتحان کنید و یکی را انتخاب نمایید.
  • نسبت (Ratio): این قسمت تنظیمات مربوط به ابعاد صفحه را نشان می‌دهد.
  • زیبایی (Beauty): با استفاده از این قسمت می‌توانید آرایش کنید، و تغییراتی در درشتی و کشیدگی چشمان، کوچکی و کشیدگی بینی خط رویش مو و خط لبخند و غیره ایجاد کنید.
  • فیلتر (Filter): با این قسمت می‌توانید تغییراتی را روی محیط ایجاد کنید.
  • استیکر (Stickers): این قسمت حاوی ماسک‌ها و افکت‌هایی است که در هنگام ضبط، ویدیوی شما را جذابتر می‌کنند.
  • آپلود (Upload): این قسمت به شما کمک می‌کند تا از فیلم‌های موجود در گالری خود استفاده کنید.
  • در انتها نیز با فشردن کلید قرمز رنگ وسط صفحه فیلم خود را پر کنید و سپس ذخیره را بزنید.
  • Superme: در این قسمت شما می‌توانید تصاویر خود را روی فیلم‌های از پیش ساخته شده و موجود در لایکی بگذارید.
Superme
آموزش کار با برنامه لایکی (Likee)

نوع فیلم مورد نظر را از بالای صفحه انتخاب کنید تا وارد صفحه پایین شوید.

Superme
آموزش کار با برنامه لایکی (Likee)

کافی است روی بعلاوه ضربه بزنید و عکس خود را به صورت تمام چهره بگیرید و تایید را زده و‌اقدام به ایجاد ویدیو نمایید.

  • Photo Video:

  • تغییرات مد نظر شما که مربوط به عکس‌ها هستند، به این قسمت مربوط می‌شوند. کافی است عکس یا عکس‌های مورد نظر خود را از گالری خود انتخاب کنید و تغییرات را ایجاد کرده روی آن‌ها افکت و موسیقی بگذارید.
  • جادویی (Magic):

  • این قسمت یک سورپرایز عالی برای تمام کاربران به حساب می‌آید. یک کلکسیون جالب و جادویی که با آن می‌توانید جذابتر از همیشه باشید. آهنگ‌های دلربا، افکت‌های خاص، استیکرهای بی نظیر و غیره که می‌توانند شما را در ساخت دابسمش‌های دیدنی و زیبا یاری کنند، در این قسمت هستند. در بخش جادویی جذابیت‌ها و جلوه‌های زیادی از جمله موارد زیر وجود دارند:
  • 4 بعدی جادویی (4D magic)
  • دیالوگ پردازی (Dialogue Acting)
  • استیکرها (Stickers)
  • سبک‌ها (Style)
  • موسیقی جادویی (Music Magic)
  • سوپر پاور (Super power)
    • Face Cut
    • Popular
  • Astral Travel
  • Morph
  • Telekinesis

بیشتر بخوانید:

بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 ؛ ساده‌ترین روش‌ها برای بازیابی فایل‌های پاک شده

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 ؛ برند خود را زبباتر کنید!

بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به نقاشی ؛ دیگر نیازی به کلاس‌های نقاشی ندارید!

بهترین نرم افزارهای تبدیل PDF به ورد ؛ کدام کانورتر کارایی بهتری دارد؟

بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش ویندوز ؛ چگونه از صفحه نمایش فیلم بگیریم؟

4 بعدی جادویی

یکی از سرگرم کننده‌ترین بخش‌های Likee قسمت 4 بعدی جادویی آن است که در آن شما می‌توانید دابسمش‌ها و ویدیوهایی اکشن با حقه‌های از پیش ساخته شده بسازید. پرش، شلیک شدن، پرتاب شدن، غیب شدن، ظاهر شدن، کوچک شدن، بزرگ شدن، پرواز کردن و غیره تنها تعدادی از ابزارهای این قسمت هستند. کافی است وارد این بخش لایکی شوید و کلید “اکنون بسازید” را فشار دهید و در تنها 6 قدم ویدیوی خود را آماده کنید:

  • تلفن خود را در حالتی ثابت قرار دهید، به صورتی که تکان نخورد.
  • یک پس زمینه مناسب پیدا کنید، از کادر خارج شوید و کلید نارنجی را بزنید.
  • سرعت مورد نظرتان را انتخاب کنید، وارد کادر شوید و کلید نارنجی را بزنید.
  • یکی از جلوه‌های Rocken, Ascension, Befall, Fly, Star Out, Star in و غیره را انتخاب کنید.
  • جلوه مورد نظرتان را از جایی که مد نظرتان است تا جایی که می‌خواهید بکشید تا نوار مربوطه رنگی شود.
  • تایید نهایی را بزنید و از ویدیو استفاده کنید.

سوالات متعارف درباره لایکی

لایکی و تیک‌ تاک چه تفاوتی با هم دارند؟

میتوان گفت کاربرد و طرز کار لایکی و تیک تاک تقریبا یکی است، ولی می‌توان برتری likee را نسبت به تیک تاک در ابزار ویرایش فوق پیشرفته آن دانست.

آیا حساب ساخته شده و اطلاعات و امتیازات ما بعد از حذف برنامه پاک خواهند شد؟

در صورت حذف نصب برنامه هیچ اطلاعاتی پاک نخواهند شد و با بازگشت مجدد به حسابتان می‌توانید دو مرتبه به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

اپلیکیشن likee برای چه سیستم عاملی قابل استفاده است؟

این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios قابل استفاده است.

آیا لایکی به صورت آفلاین نیز کار می‌کند؟

خیر. تمام بخش‌های این اپلیکیشن فقط در حضور اینترنت و به صورت آنلاین کار می‌کنند.

آیا آموزش‌های برنامه لایکی موجود در این مطلب برای آیفون نیز کارایی دارند؟

بله تمام آموزش‌ها برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون کارایی دارند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    من حساب لایکی خوده از دست دادم و هیچ دست رسی ندارم .بهش.

    پاسخ

    سلام چطور میتونم از اهنگ های گوشی خودم برای دابسمشهام استفاده کنم من وقتی میخوام از اهنگ های خود گوشی استفاده کنم فقط یه دونه از آهنگ هام هست

    پاسخ

    سلام وقتی موقع آپلود فیلم در لایکی اینترنت رو قطع کنیم و برنامه رو از صفحه گوشی فقط پاک کنیم یعنی دلیت اکانت نزنیم فیلم بازم ممکنه آپلود بشه ؟

    پاسخ

    سلام وقتی موقع آپلود فیلم در لایکی اینترنت رو قطع کنیم و برنامه رو از صفحه گوشی فقط پاک کنیم یعنی دلیت اکانت نزنیم فیلم بازم ممکنه آپلود بشه ؟یه فیلم شخصی بود نمیخاستم اشتراکگذاری بشه متاسفانه گزینه خصوصی رو نزده بودم فیلم داشت وارد اکسپلور لایکی میشد ۴۷٪نوشته بود بالای صفحه گوشیم کامل شد که نتم رو قطع کردم و برنامه پاک کردم ولی دیلیت اکانت بلد نبودم بزنم توروخداا راهنماییم کنید چکار کنم الان ؟!

    پاسخ

    سلام وقت بخیر من چجوری میتونم کامنت بزارم در لایکی تروخدا کمکم کنید

    پاسخ

    سلام
    من یه مشکل دارم
    چطوری لایکی رو از حالت محبوب در بیارم
    تو رو خداااا کمک کنید

    پاسخ

    من یه مشکل دارم
    چطوری باید لاسکی رو از حالت محبوب در بیارین

    پاسخ

    منظورم لایکی هست

    پاسخ

    سلام وقت بخیر من هرکاری میکنم بافیلترشکن هم که وارد میشم استیکر یا افکت روی صورت نمیاد ولی میگه چهره شناسایی نشد مشکلش چیه میشه کمک کنین

    پاسخ

    سلام , وقت بخیر بنده از مایکت هستم لطفا مطلب رو بh لینک به سایت مایکت به صورت انکر تکست به مایکت قرار بدید با تشکر.

    پاسخ