;
coinex

آموزش حذف اکانت تیک تاک ؛ به همراه نکات آموزشی دیگری درباره این برنامه!

برنامه تیک تاک از رقبای سرسخت اینستاگرام است و امکانات زیادی را در اختیار کاربرانش می گذارد. در این مطلب به آموزش حذف اکانت تیک تاک پرداخته‌ایم.

ما در تکراتو سلسه مقالاتی در ارتباط با تیک تاک منتشر کرده ایم. تیک تاک به حق یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی مدیا محور در دنیا است که با بیش از 500 میلیون کاربر در سراسر جهان، سودای رقابت با اینستاگرام را در سر دارد.

اگر چه در فرم و قالب کلی، این اپلیکیشن چینی یک الگوبرداری واضح از اینستاگرام است، اما مزیت ها و نوآوری های خاص خودش را نیز دارد. علاوه بر این، تیک تاک با برداشتن برخی محدودیت های اینستاگرام توانسته به محبوبیت بیشتری دست پیدا کند.

اما ممکن است شما به هر دلیلی تصمیم به حذف اکانت تیک تاک خود بگیرید، در این صورت در این گفتار با تکراتو همراه باشید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک

ما پیشتر به بررسی کامل اپلیکیشن تیک تاک پرداخته بودیم. اگر با تاریخچه تیک تاک آشنایی ندارید شاید برایتان جالب باشد کمی درباره این موضوع اطلاعات کسب کنید. تیک تاک در حقیقت ترکیبی از چند اپلیکیشن و ایده است.

در سال 2012 Vine عرضه شد. شاید ویدیوهای 6 ثانیه ای واین را به خاطر داشته باشید. این ویدیوها در فضای مجازی غوغا به پا کرده بودند، کمی پس از محبوبیت کار واین بود که در سال 2014 اپلیکیشن Musical.ly ارائه شد.

سرویس Musical.ly نیز مانند واین امکان ساحت ویدیوهای چندثانیه تا یک دقیقه ای فراهم میکرد. اگر برایتان سوال است که این چه ربطی به تیک تاک دارد باید بگویم بسیار زیاد!

تیک تاک ابتدا با نام Douyin عرضه شد که در حقیقت همان نسخه ای ایست که هنوز هم به عنوان تیک تاک در چین فعال است. توسعه این اپلیکیشن توسط ByteDance در سال 2016 منجر به عرضه رسمی و جهانی تیک تاک شد.

تیک تاک از آن زمان به بعد محبوبیت بالایی کسب کرد و به تعداد کاربران زیادی رسید. ما پیش از این مشهورترین و بهترین تیک تاکرهای جهان را به شما معرفی کرده بودیم.

رشد ادامه دار تیک تاک در سالهای بعد سبب شد تا ByteDance تصمیم به ادغام آن با Musical.ly بگیرد. این تصمیم اتفاقا با استقبال کاربران این اپلیکیشن مواجه شد چراکه به سادگی میتوانستند اطلاعات حساب خود را به تیک تاک منتقل کنند. در نتیجه تعداد کاربران تیک تاک بسیار بالا رفت و بحث بیشترین فالوور در تیک تاک مطرح شد.

این اپلیکیشن که حالا از جمله محبوب ترین اپلیکیشن های دنیا محسوب میشود دارای یک نسخه سبک تر لایت نیز هست که در بررسی و دانلود تیک تاک لایت به آن پرداختیم.

البته اپلیکیشن چینی هنوز راه زیادی تا رسیدن به رکوردهای اینستاگرام مانند رکورد کامنت اینستاگرام یا بیشترین لایک در اینستاگرام  دارد. به علاوه اعداد و ارقان فالوورها در تیک تاک با رکورد بیشترین فالورر اینستاگرام فاصله زیادی دارد.

آموزش حذف اکانت تیک تاک

تیک تاک البته از همان ابتدا مشکلاتی هم در دسترسی داشت که برخی کاربران را ناامید میکند. مثلا مشکل no network connection از مهمترین مشکلات تیک تاک بود که به آن پرداخته بودیم. برخی مشکلات تیک تاک نیز خاص ایران بودند.

ممکن است شما در نتیجه مشکل no network connection و یا مشکلات تیک تاک در ایران و یا حتی به هر دلیل دیگری تصمیم به حذف اکانت تیک تاک خود بگیرید. در این صورت باید چه کرد؟

فرایند ساخت اکانت اساسا در هر اپلیکیشنی کار چندان پیچیده ای نیست. در حقیقت از شما برای عضویت استقبال میشود. اما وقتی قصد خدحافظی داشته باشید وضعیت متفاوت است.

ما امروز قصد داریم به آموزش حذف اکانت تیک تاک بپردازیم. توجه کنید که در اینجا شما بنابر نوع دستگاه، نوع سیستم عامل و ورژن آن به یکی از طرق زیر میتوانید به پاک کردن اکانت تیک تاک اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

این نکته هم لازم به ذکر است که در این روش کلیه اطلاعات شما از بین خواهد رفت و امکان بازگشتی وجود ندارد. البته اگر قصد دارید تیک تاک را با وجود اکانت پاک کنید یا به عبارتی اکانت تیک تاک خود را غیرفعال کنید هم باید با ما تا پایان همراه باشید.

تنها نکته درباره پاک کردن اکانت تیک تاک این است که در این حالت بعد از اتمام تمام مراحل اپلیکیشن به مدت 30 روز اکانت شما را غیرفعال نگه میدارد تا در صورتی که نظرتان عوض شد امکان بازگشت وجود داشته باشد. سپس اگر قصد بازگشت نداشته باشید حساب شما به طور کامل حذف خواهد شد و قابل بازیابی نیست.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در آیفون

برای اینکار ابتدا برنامه TikTok را در گوشی خود باز کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در آیفون
آموزش دیلیت اکانت تیک تاک

روی آیکون پروفایل تاچ کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در آیفون
آموزش دیلیت اکانت تیک تاک

پس از باز شدن صفحه پروفایلتان، روی آیکون سه نقطه در گوشه صفحه تپ کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در آیفون
آموزش دیلیت اکانت تیک تاک

حال وارد قسمت Manage My Account شوید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در آیفون
آموزش پاک کردن اکانت تیک تاک

در پایین صفحه روی Delete Account تاچ کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در آیفون
روش دیلیت اکانت تیک تاک

حال توضیحاتی در مورد حذف اکانت به شما داده می‌شود. همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا هویت خود را تایید کنید. در نهایت در صورت اطمینان و مطالعه شرایط، روی Delete Account تپ کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در آیفون
روش دیلیت اکانت تیک تاک

در پیامی که جهت اطمینان پرسیده می‌شود، مجدد گزینه Delete را انتخاب کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در آیفون
آموزش حذف اکانت تیک تاک

با این کار بلافاصله از تیک تاک خارج خواهید شد. اکنون حساب شما غیر فعال شده و دیگر فیلم‌های شما برای سایرین قابل نمایش نخواهد بود. مدت غیر فعال بودن اکانت ۳۰ روز است و پس از آن و در صورت عدم ورود مجدد به اکانت در این دوره زمانی، حساب شما به طور کامل حذف می‌شود.

هر زمان که نظرتان عوض شد البته میتوانید در این بازه 30 روزه به اپلیکیشن باز گردید و فرایند پاک کردن حساب را لغو کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش حذف اکانت تیک تاک در اندروید

فرایند پاک کردن حساب کاربری تیک تاک در اندروید کمی متفاوت است. اگر تاکنون شماره خود را وارد نکرده اید، وارد قسمت پروفایل شوید و به تنظیمات اپلیکیشن بروید.

در اینجا در قسمت Privacy and Settings گزینه Manage my Account را پیدا کنید آنرا انتخاب کنید. اینجا ابتدا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و مراحل تایید شماره را بگذرانید.

بعد از تایید نهایی مجددا به قسمت پروفایل تیک تاک بازگردید. و اینبار مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در اندروید
آموزش حذف اکانت تیک تاک

روی Settings در گوشه صفحه تپ کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در اندروید
آموزش حذف اکانت تیک تاک

در پنجره باز شده گزینه Privacy and Settings را انتخاب کنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در اندروید
آموزش حذف اکانت تیک تاک

حال به بخش Manage My Account بروید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در اندروید
آموزش حذف اکانت تیک تاک

شما باید گزینه Thinking About Removing Your Account را پیدا و روی آن تپ کنید. با این کار به صورت خودکار یک کد برای شما ارسال می‌شود. اگر کد ارسال نشد، گزینه Send Code را بزنید. کد را در برنامه وارد کنید و گزینه Continue را بزنید.

آموزش حذف اکانت تیک تاک در اندروید
آموزش حذف اکانت تیک تاک

در نهایت Delete Account را بزنید. حال به مانند iOS اکانت شما وارد بازه زمانی 30 روزه ای میشود که پیش از این ذکر کرده بودیم. هر زمانی که نظرتان در این باره عوض شد به اپلیکیشن بازگردید و فرایند را لغو کنید.

بیشتر بخوانید:

امکان غیرفعال کردن موقت تیک تاک

خب باید این را بدانید که تیک تاک به مانند اینستاگرام و یا برخی دیگر از اپلیکیشن ها امکان حذف موقت اکانت را ندارد. در نتیجه شما میتوانید همان غیرفعال بودن 30 روزه اکانت را به عنوان غیرفعال شدن موقت در نظر بگیرید.

اما برای بازیابی اکانت چه باید کرد؟ همانطور که در طول این گفتار تاکید کردیم در صورتی که در طول این 30 روز نظرتا عوض شد میتوانید به اپلیکیشن برگردید و با لاگین مجدد اکانت خود را فعال کنید.

بازیابی این اکانت کار پیچیده ای نیست. کافیست فقط وارد اپلیکیشن شوید، سپس مطابق با تصویر زیر عمل کنید. در اینجا گزینه ای برای لغو فرایند حذف اکانت در اختیار شما قرار میگیرد که با انتخاب آن میتوانید به فعالیت تیک تاکی خود ادامه دهید.

حذف اکانت تیک تاک
پاک کردن اکانت تیک تاک

 

تفاوت تیک تاک موزیکالی و تیک تاک اصلی

اما همانطور که از عنوان این گفتار مشخص است علاوه بر پرداختن به آموزش حذف اکانت قصد داریم شما را با برخی نکات آموزشی مهم در ارتباط با این برنامه آشنا کنیم.

تفاوت تیک تاک موزیکالی و تیک تاک اصلی
آموزش حذف اکانت تیک تاک

برخی کاربران نسبت به این موضوع گلایه دارند که فیلترهای تیک تاک آنها نسبت به سایر کاربران محدود یا کمتر است. اما بد نیست بدانید که تیک تاک دو نسخه رسمی و تایید شده دارد که هر دو هم معتبر هستند.

تفاوت ابزارها و فیلترها در حقیقت از تفاوت دو نسخه ناشی میشود. در نتیجه در ادامه شما را با هر دو نسخه و جزئیات آن آشنا میکنیم.

بیشتر بخوانید:

نسخه اصلی تیک تاک:

نسخه اصلی تیک تاک به وسیله توسعه دهنده‌ای به نام TikTok Pte. Ltd در مارکت‌های مختلف منتشر شده است. این نسخه نیازی به تغییر آی پی ندارد و فیلترهای بیشتری از نسخه دوم این برنامه دارد، بنابراین پیشنهاد ما نیز استفاده از این نسخه است.

همچنین قابلیت‌های بیشتری در تیک تاک اورجینال وجود دارد؛ برای مثال شما می‌توانید با چندین حساب تیک تاک وارد نرم افزار شوید و حساب‌های دیگرتان را هم در این نرم افزار مدیریت کنید.

نسخه تیک تاک موزیکالی:

نسخه دیگر تیک تاک همان تیک تاک موزیکالی است. البته این نسخه در ایران مسدود است و شما برای استفاده از آن ناگزیر به روی آوردن به ابزار تغییر آی پی هستید.

همچنین فیلترهای تصویری این اپلیکیشن با نسخه اصلی تفاوت دارند و ممکن است کمتر یا بیشتر از نسخه اصلی باشند.

نکته: شما می‌توانید هر دو نرم افزار را در کنار هم نصب کنید و از آن‌ها استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

۱۳ روش رفع مشکل برنامه تیک تاک در اندروید و آیفون

۱۳ روش رفع مشکل برنامه تیک تاک در اندروید و آیفون
روش دیلیت اکانت تیک تاک

با وجود اینکه تیک تاک یک اپلیکیشن محبوب و کارآمد برای ضبط و انتشار ویدیوهای کوتاه است، برخی کاربران از مشکلات زیاد آن ناراضی هستند. ما به برخی از این مشکلات قبلا پرداخته بودیم.

حال در اینجا برخی ارورها و ایرادهای جزئی برنامه و راه رفع آنها را به شما معرفی میکنیم.

رفع مشکل ثبت نام در تیک تاک

متاسفانه این برنامه برای ایران تحریم شده است و با آی پی ایران قادر به ثبت نام نخواهید بود. به همین جهت برای رفع مشکل ثبت نام در تیک تاک، باید از ابزارهای تغییر آی پی استفاده کنید و IP خود را به کشورهای دیگر تغییر دهید.

بیشتر بخوانید:

راه های رفع مشکل برنامه تیک تاک

در ادامه برخی از راه های ساده که ممکن است در رفع مشکلات برنامه به شما کمک کند را ذکر میکنیم. به عنوان اولین مورد همیشه بستن و دوباره باز کردن برنامه را مدنظر قرار دهید. ممکن است کار ساده و بیهوده ای به نظر برسد، اما خیلی مواقع جواب میدهد.

رفع مشکل برنامه تیک تاک
روش دیلیت اکانت تیک تاک

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل باز نشدن تیک تاک

گوشی خود را خاموش و پس از گذشتن مدت زمانی کوتاه مجددا آن را روشن کنید. با این کار مشکلات کوچک نرم افزاری در گوشی یا برنامه رفع می‌شوند.

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل باز نشدن تیک تاک
آموزش حذف اکانت تیک تاک

رفع مشکل نرم افزار تیک تاک با بررسی اتصال اینترنت

یک موضوع مهم درباره تیک تاک با توجه به نوع محتوای ویدیویی آن نیاز به اینترنت خوب است. در صورتی که در استفاده از برنامه، تماشای ویدیوها و یا ورود به تیک تاک مشکل دارید ممکن است مشکل از اتصال اینترنت شما باشد.

در نتیجه باید از کیفیت و یا ارتباط اینترنت خود مطمئن شوید. برای بررسی وای فای به مسیر Settings ⇒ Wi-Fi بروید و مطمئن شوید که به شبکه درست متصل شده‌اید.

رفع مشکل نرم افزار تیک تاک با بررسی اتصال اینترنت
روش دیلیت اکانت تیک تاک

همینطور با مراجعه به تنظیمات و قسمت Cellular می‌توانید وضعیت اینترنت سیم کارت را چک کنید. مطمئن شوید که Cellular Data فعال است.

رفع مشکل نرم افزار تیک تاک با بررسی اتصال اینترنت
پاک کردن اکانت تیک تاک

جهت اطمینان با مرورگر خود اتصال اینترنت را چک کنید.

مطمئن شدن از سلامت سرور برای حل مشکل اپ تیک تاک

گاهی ممکن است سرورهای تیک تاک دچار مشکل شوند. در این صورت برنامه برای همه یا بعضی از کاربران غیرفعال می‌شود. می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر از وضعیت سرور تیک تاک مطمئن شوید.

رفع مشکل کار نکردن برنامه تیک تاک

این یک راه متداول درباره بسیاری از ارورهای درون اپلیکیشن است. شما میتوانید در صورتی که از عملکرد اپلیکیشن راضی نیستید به تنظیمات گوشی هوشمند خود و بخش برنامه ها بروید. در آنجا میتوانید حافظه کش و دیتا برنامه را حذف کنید.

رفع مشکل تیک تاک

برای رفع مشکل TikTok به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید و وارد قسمت Apps/Apps Manager شوید. سپس گزینه All Apps را فعال کنید. روی منو (سه نقطه) تپ کنید و گزینه Reset App Preferences را بزنید.

مشکل ثبت نام در تیک تاک، مشکل ارور اینترنت

به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید و وارد قسمت Apps/Apps Manager شوید. برنامه Musical.ly را انتخاب و در زیر قسمت Permissions تمامی مجوزها را برای برنامه فعال کنید و روی Done تپ نمایید.

مشکل لاگین کردن در برنامه موزیکالی تیک تاک

برخی از مشکلات در این زمینه، مربوط به اشتباه وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌شوند. مطمئن شوید که موارد خواسته شده را به دقت وارد می کنید. اگر همچنان مشکل شما رفع نشد، در تنظیمات گوشی حافظه کش برنامه Google Services را پاک و گوشی را ریستارت کنید. سپس مجددا اقدام به بررسی مشکل کنید.

مشکل دوربین در تیک تاک (مشکل جدید تیک تاک)

برای رفع مشکل دوربین هر نوع حالت ضبط یا افکت را خاموش و غیرفعال کنید. ویدیو خود را به صورت ساده ضبط کنید و بعد از تولید، فیلتر و… را به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

خطای Stopped، Not Responding و Force Closes تیک تاک

ابتدا یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. برنامه را هم به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. اگر مشکل رفع نشد، راه حل‌های زیر را دنبال کنید.

نوار نوتیفیکیشن اندروید را پایین بکشید. روی آیکون User در سمت راست کلیک و حالت Guest را انتخاب کنید.

برنامه TikTok Musical.ly را دانلود و نصب کنید. سپس تست کنید که برنامه اجرا می‌شود یا نه؟ در صورت عدم اجرا، احتمالا برنامه‌ای را روی گوشی خود نصب کرده‌اید که با تیک تاک مشکل دارد و باید حذف شود. تیک تاک به RAM زیادی نیاز دارد. مطمئن شوید که حافظه رم شما کافی است و اقدام به خالی کردن فضای آن با بستن برنامه‌های غیرضروری کنید.

نشان ندادن فالور و لایک‌ها در تیک تاک

این مشکل عمدتا به دلیل آپدیت شدن سرورهای تیک تاک رخ می‌دهد. بهتر است چند ساعت صبر کنید و مشکل را مجدد بررسی نمایید. در صورت ادامه این مسئله، از نسخه Lite برنامه استفاده کنید، زیرا ممکن است که این نسخه مشکل شما را رفع کند.

حذف و نصب برنامه برای رفع مشکل برنامه تیک تاک

اگر باز هم مشکل نرم افزار تیک تاک شما رفع نشد، به عنوان راه حل نهایی برنامه را به صورت کامل از گوشی خود حذف کنید.

حذف و نصب برنامه برای رفع مشکل برنامه تیک تاک
پاک کردن اکانت تیک تاک

سپس آخرین نسخه را از اپ استورها دانلود و نصب کنید.

 بیشتر بخوانید:

.

منبع: wikihow و تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام گوشی من دزدیده شد سیم کارت به نام کسی دیگری بود به اسم من تیک تاک حساب درست کرده ویدیوپخش خانواده ام راپخش کردند
    چطورازتیکتاک حذف کنم
    لطفاراه نمائی وکمک همکاری بفرمایید خواهشن

    پاسخ