;
coinex

رونمایی از آیپد ایر 2020 ؛ تراشه A14 و درگاه USB-C!

اپل در سمینار آنلاین خود علاوه بر معرفی اپل واچ ها، رونمایی از آیپد ایر 2020 را نیز انجام داد. آیپد جدید رقیب سرسختی برای هم رده های اندرویدی خود است.

تبلت‌های خانواده‌ی آیپد در سه دسته جای می‌گیرند تا انواع سلایق و بودجه‌های مختلف را پوشش دهند. تبلت‌های خانواده‌ی آیپد ایر به‌دلیل سبک بودن و ارائه‌ی قابلیت‌های مناسب، همواره موردتوجه بوده‌اند؛ بااین‌حال یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که طی چند سال اخیر به آن‌ها وارد شد، زبان طراحی‌شان بود. اپل چند سال است که طراحی تبلت‌های رده‌بالای سری آیپد پرو را تغییر داده و جلوه‌ی جذاب‌تری به‌ آن‌ها بخشیده است.

اپل در بخشی از مراسم امشب، رونمایی از آیپد ایر 2020 را نیز در دستور کار قرار داده بود. این تبلت سخت‌افزار مناسبی دارد و به‌لطف داشتن طراحی مدرن، بهتر از قبل خودش را از تبلت‌های معمولی سری آیپد، متمایز می‌کند. افزایش کیفیت ساخت، قطعا کار کردن با آیپد ایر را جذاب‌تر از قبل خواهد کرد.

رونمایی از آیپد ایر 2020

تا پیش از این اگر آی‌پد با حاشیه‌های باریک و درگاه USB-C می‌خواستید باید یک آی‌پد پرو گران خریداری می‌کردید. اما حالا با آی‌پد ایر 2020 می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های نسخه پرو را با قیمت پایین‌تری در اختیار داشته باشید. آی‌پد ایر 2020 با طراحی مشابه آی‌پد پرو حالا گوشه‌های زاویه‌داری داشته و این‌بار حتی در رنگ‌های متنوع نقره‌ای، صورتی، سبز، آبی آسمانی و خاکستری عرضه خواهد شد.

رونمایی از آیپد ایر 2020 ؛ تراشه A14 و درگاه USB-C!

این اولین بار است که اپل آی‌پد را زودتر از آیفون به نسل جدید تراشه‌های خود مجهز می‌کند. iPad Air 2020 از تراشه جدید اپل A14 بهره می گیرد. این تراشه که به ادعای اپل اولین تراشه ۵ نانومتری در صنعت تبلت و گوشی‌هاست دارای ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور است.

Apple A14 دارای یک طراحی ۶ هسته‌ای (۲ هسته بزرگ و ۴ هسته کوچک) بوده و به گفته اپل ۴۰ درصد نسبت به آی‌پد ایر سال گذشته سریع‌تر خواهد بود. اپل همچنین می‌گوید پردازنده گرافیکی چهارهسته‌ای جدید A14 حالا نسبت به نسل گذشته سریع‌تر بوده و در واقع از پردازنده گرافیکی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها قدرت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر اینها؛ اپل سرانجام پس از آی‌پد پرو، آی‌پد ایر جدید را نیز به درگاه استاندارد USB-C مجهز کرده است. به این ترتیب می‌توانید بسیاری از حافظه‌های جانبی و یا دوربین خود را نیز مستقیماً به تبلت متصل کنید.

دوربین آی‌پد ایر 2020 مشابه آی‌پد پرو دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8 با لرزش‌گیر بهبودیافته و فیلم‌برداری 4K است. دوربین سلفی هم ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فیلم‌برداری و مکالمه تصویری 1080p و عملکرد بهتر در نور کم در نظر گرفته شده است.

آی‌پد ایر 2020 قرار است با قیمت پایه ۶۰۰ دلار از ماه آینده وارد بازار شود. این قیمت برای نسخه ۶۴ گیگابایتی وای‌فای تنهاست. قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۷۵۰ دلار بوده و برای خرید نسخه LTE در هر کدام باید ۱۳۰ دلار اضافه بپردازید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رونمایی از آیپد ایر 2020 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر