;
coinex

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ؛ بهترین گوشی هوشمند جهان!

سامسونگ با رونمایی از گلکسی اس ۲۰ اولترا، توجه جهان را باز هم به سمت خود جلب کرد. در این مقاله به معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا می‌پردازیم و نگاهی نزدیک خواهیم داشت به جدیدترین تکنولوژی‌های سامسونگ. با تکراتو همراه شوید.

سامسونگ در رویدادی که روز سه شنبه، ۲۲ بهمن ماه (۱۱ فوریه) برگزار کرد، جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود یعنی گلکسی اس ۲۰ (Galaxy S20)، گلکسی اس ۲۰ پلاس (Galaxy S20 Plus) و گلکسی اس ۲۰ اولترا (Galaxy S20 Ultra) را به نمایش گذاشت. این رویداد یک شگفتی دیگر هم داشت که با نام گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) معرفی شد. اما بزرگ‌ترین گوشی در این رویداد توانست بیشترین توجه را به سمت خود جلب کند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا از اینترنت 5G، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل، زوم دیجیتال 100x و نمایشگر ۶.۹ اینچی برخوردار است که همگی در بالاترین رده‌ی کیفیت طراحی و ساخته شده‌اند. هرچند که تمام این ویژگی‌ها با قیمت بسیار بالایی در دسترس قرار می‌گیرد. ادامه این مطلب به معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ اختصاص دارد. در ادامه به قیمت گلکسی اس 20 اولترا، مشخصات فنی گلکسی اس 20 اولترا به عنوان پرچمدار و بهترین گوشی های سامسونگ 2020 و برترین ویژگی های گوشی جدید سامسونگ می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید گوشی های جدید سامسونگ را بهتر بشناسید، این مقاله‌ها را از دست ندهید:

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از نگاه نزدیک

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از نگاه نزدیک

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۰ اولترا ، به عنوان جدید ترین و بزرگ‌ترین گوشی هوشمند کمپانی سامسونگ است، با بحث برانگیزی فراوان به میدان می‌آید. شما با خرید گوشی جدید سامسونگ می‌توانید از پیشرفته‌ترین گوشی مجهز به 5G همراه با بهترین دوربین جهان استفاده کنید؛ البته اگر با پرداخت هزینه‌ی بسیار زیاد آن مشکلی نداشته باشید.

اگر بخواهیم معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا را خیلی کوتاه و خلاصه کنیم، باید بگوییم که این گوشی با سه ویژگی مهم پا به میدان رقابت گذاشته است؛ نمایشگر بزرگ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، دوربین قدرتمند با قابلیت ضبط ویدیو 8K و پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G. شاید به دلیل قدرت بالای مشخصات فنی گلکسی اس 20 اولترا نام آن را بالاتر از آیفون ۱۱ و حتی پرچمدار ۲۰۲۰ کوپرتینو به عنوان برترین گوشی هوشمند جهان هم دیدیم.

مقایسه گلکسی اس 20 سامسونگ و آیفون 11 اپل ؛ مشخصات، اندازه و قیمت

شاید تصور کنید که این ویژگی‌ها در دو گوشی گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس هم وجود دارند و نیازی نیست که بخواهیم برای آنها قیمت بالاتری پرداخت کنیم. اما معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ با همین چند جمله تمام نمی‌شود.

دوربین گلکسی اس 20 اولترا به چند دلیل مختلف تحسین برانگیز است. با یک نگاه کوتاه به این گوشی متوجه می‌شوید عکس‌‌هایی که در شرایط نوری مطلوب با دوربین اس ۲۰ اولترا ثبت می‌شوند، جزییات بالا و دقیقی دارند. کیفیت عکس‌های این دوربین آنقدر بالاست که اگر بخواهید آنها را ادیت یا کم حجم کنید، مطمئن باشید که کیفیت آنها اصلا کم نمی‌شود. این در حالیست که اگر عکس‌های ثبت شده با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس (پرچمدارهای ۲۰۱۹ سامسونگ) را ادیت کنید، کاهش کیفیت جزیی را در آنها مشاهده خواهید کرد.

لنز تله فوتو ۴۸ پیکسلی یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین مشخصات فنی گلکسی اس 20 اولترا است. به لطف زوم اپتیکال 10x و زوم دیجیتال 100x این لنز می‌توانید عکس‌های زیبایی از سوژه‌هایی که خیلی دور هستند ثبت کنید. برای مقایسه بهتر باید بگوییم که دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس که سال گذشته رونمایی شد، از زوم اپتیکال 2x و زوم دیجیتال 10x پشتیبانی می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه رقیب اصلی اس ۲۰ اولترا، گوشی آیفون ۱۱ پرو است که زوم دیجیتال آن تنها به 6x می‌رسد. زوم 100x یعنی جزییات تصویر حتی در دورترین فاصله‌ها هم کیفیت بالایی دارد.

گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس سامسونگ هم به لنز تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی مجهز هستند. سنسور لنز در این گوشی‌ها بزرگ‌تر از قبل شده و همین ویژگی باعث می‌شود که عکس‌ها با کیفیت بالایی به ثبت برسند. علاوه بر اینکه اندازه‌ی هر کدام از پیکسل‌های مجزا هم در این گوشی‌ها بزرگ‌تر است که اختلاف عددی لنز دوربین این گوشی‌ها را با گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس، بی اهمیت می‌کند.

بهترین گوشی های هوشمند 2020 : فراتر از یک گوشی همراه یا موبایل

لنز اصلی و لنز تله فوتو در گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا هم از سنسورهای بزرگ‌تری برخوردار شده‌اند. همین ویژگی باعث می‌شود که لنز دوربین نور بیشتری را جذب کند. اما لنز سوم اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در این گوشی با دو گوشی کوچک‌تر این خانواده سه نفره، برابر است. سنسور لنز در این دوربین خانواده گلکسی اس 20 هم بزرگ‌تر از لنز تله فوتو ۱۶ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۰ شده است. در ادامه‌ی معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ دوربین، بیشتر به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

سامسونگ همچنان عنوان بهترین نرم‌افزار گوشی را برای خود حفظ کرده است. این شرکت در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ خود این ارتقا نرم‌افزاری را حتی به مرحله‌ی بالاتری رسانده است. یکی از ویژگی‌های هیجان انگیز که نرم‌افزار این گوشی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، ‌این است که می‌توانید عکس و فیلم را با هم بگیرید. اما چگونه؟ این دوربین از حالت جدیدی به نام Single Take پشتیبانی می‌‌کند که چندین شات مختلف را در عرض ده ثانیه ثبت می‌کند. این تصاویر با تمام لنز‌های دوربین ثبت می‌شوند و عکس‌های ساده، اولترا واید، پرتره، ویدیوی هایپرلپس، ویدیو معمولی و غیره در عرض ده ثانیه ضبط می‌شوند. این ویژگی با یک دکمه‌ی ساده فعال می‌شود که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی گلکسی اس 20 اولترا با مشخصات یک لپ تاپ برابری می‌کند؛ یعنی بیشتر از چیزی که از یک گوشی انتظار دارید. رم ۱۶ گیگابایت، تراشه‌ی ۷ نانومتری و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی،‌ ویژگی‌هایی هستند که توانایی‌های یک لپ‌تاپ پیشرفته را در قالب یک گوشی هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهند. یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هم در گلکسی اس 20 اولترا قرار گرفته و دستگاه را برای استفاده‌ از این ویژگی‌های قدرتمند، روشن نگه می‌دارد. اینترنت 5G و سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این گوشی هوشمند هستند.

نکته‌ی مهم و شاید منفی درباره‌ی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ این است که هیچ کدام به جک هدفون استاندارد ۳.۵ میلی‌متری مجهز نیستند؛ این اولین باری است که سامسونگ این قابلیت کاربردی را از گوشی‌های خود حذف می‌کند. هرچند که به جای آن، فضای کافی برای نصب ظرفیت بیشتر باتری فراهم شده است.

نکته‌ی مهم دیگر در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ، قیمت گلکسی اس 20 اولترا قطعا برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه نیست. حتی کسانی که توانایی خرید پرچمدارهایی مثل گلکسی اس ۱۰ پلاس و گلکسی اس ۹ پلاس را داشتند، احتمالا از خرید این دستگاه منصرف می‌شوند.

قیمت گلکسی اس 20 اولترا و سایر پرچمدارهای ۲۰۲۰ سامسونگ در مجموع بسیار بالا است و افراد زیادی هستند که حتی بودجه‌ی کافی برای خرید دو مدل کوچک‌تر، یعنی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس را هم ندارند؛ افرادی هم که توانایی خرید داشته باشند، ترجیح می‌دهند همان نسخه‌ی رده بالاتر گلکسی s20 اولترا را خریداری کنند.

با تمام این اوصاف، محدودیت بودجه نمی‌تواند مانع طرفداران واقعی گوشی‌های سامسونگ شود. این افراد عاشق جدیدترین تکنولوژی‌ها هستند و تلاش می‌کنند به آنها دسترسی داشته باشند.

قیمت گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ چقدر است؟

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ قیمت و تاریخ عرضه

فروش رسمی خانواده پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 20 اولترا، گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس از ۱۶ اسفند (۶ مارس) در آمریکا، ‌استرالیا و اروپا آغاز می‌شود. بریتانیا هم این گوشی‌ها را از ۲۳ اسفند (۱۳ مارس) در بازارهای خود عرضه می‌کند. پیش فروش این گوشی‌ها در حال حاضر در بازار استرالیا و اروپا آغاز شده است. پیش فروش آمریکا هم از ۲ اسفند (۲۱ فوریه) شروع می‌شود.

قیمت گلکسی اس 20 اولترا در بازارهای جهانی ۱۳۹۹ دلار و ۱۱۹۹ یورو است. البته این قیمت فقط برای نسخه‌ی مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی است. پیشتر مفصلا به حواشی پیرامون قیمت گوشی جدید سامسونگ پرداخته‌ایم؛ پیشنهاد می‌شود مقاله قیمت گلکسی اس 20 (Galaxy S20) را از دست ندهید:

قیمت گلکسی اس 20 (Galaxy S20) چقدر است ؛ پرچمدار جدید سامسونگ با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

قیمت گلکسی اس 20 اولترا در مدل رده بالاتر با رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت، با برچسب قیمتی ۱۵۹۹ دلار و ۱۳۹۹ یورو در بازارهای جهان عرضه خواهد شد. گفته بودیم که مشخصات این گوشی با لپ‌تاپ برابری می‌کند!

خبر خوب این است که به لطف اینترنت پر سرعت 5G، آسان‌تر می‌توانید به حافظه ابری دسترسی داشته باشید و مجبور نیستید که حتما نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی را خریداری کنید. علاوه بر اینکه تمامی گوشی‌های سری گلکسی اس 20 از نصب میکرو اس دی و افزایش حافظه تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کنند.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ صفحه نمایش و طراحی

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ صفحه نمایش و طراحی

 

صفحه نمایش
اندازه ۶.۹ اینچ
رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل

نسبت ابعاد ۲۰:۹

تراکم پیکسل ۵۰۹ ppi

تکنولوژی داینامیک آمولد
نسبت نمایشگر به بدنه ۹۰.۷۰ درصد
ابعاد ۰.۳۵ × ۲.۹۹ × ۶.۵۷ اینچ

۸.۸ × ۷۶ × ۱۶۶.۹ میلی‌متر

وزن ۲۲۰ گرم
جنس پنل‌های اصلی شیشه‌‌ای با محافظت گوریلا گلس ۶

فریم آلومینیوم

استاندارد مقاومت استاندارد IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و خاک
ویژگی‌ها رفرش ریت ۱۲۰ هرتز (در رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل)

پشتیبانی ویدیو HDR

نمایشگر مجهز به گوریلا گلس ۶ ضد خش

سنسور نور محیط

سنسور مجاورت

بیومتریک سیستم قفل 2D Face unlock

اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر اولتراسونیک

تنوع رنگ خاکستری کیهانی، مشکی کیهانی

نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا ۶.۹ اینچی است و شما را مجبور می‌کند که انگشت شصت خود را بیشتر بکشید تا به آیکون مورد نظر برسید؛ هرچند که این احساس کشیدگی چندان هم بیشتر از گلکسی اس ۱۰ پلاس نیست. با این حال کماکان ما نام این گوشی را در بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2020 می‌بینیم. طراحی سری گلکسی اس 20 کمی کشیده‌تر شده و عرض آن چندان زیاد نشده است؛ بنابراین گوشی‌های خوش دستی هستند. عرض گلکسی s20 اولترا کمی کوچک‌تر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۶.۸ اینچی و گلکسی اس ۱۰ پلاس 5G با اندازه‌ی ۷.۶ اینچ است.

گوشی گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ در نسبت ابعاد ۲۰:۹ ساخته شده و در مجموع، کمی کشیده‌تر شده و عرض آن، زیاد نشده است. شما هنوز هم می‌توانید این گوشی را با یک دست بگیرید یا آن را در جیب‌های عمیق شلوار جین بگذارید. البته باید بگوییم که اگر می‌خواهید از تمام زاویه‌های گلکسی s20 اولترا استفاده کنید،‌ مجبور می‌شوید که هر دو دست را به کار بگیرید. به طور کلی، گوشی s20 اولترا یک گوشی بزرگ است، اما نه آنقدر ناخوشایند که اندازه‌ی ۶.۹ اینچ در ذهن ایجاد می‌کند.

بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2020 ؛ فهرست بهترین گوشی های سال از نظر صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا به پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) مجهز شده و رزولوشن تصویر آن ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل است. تنظیمات پیش فرض نمایشگر گلکسی s20 اولترا روی ۱۰۸۰ پیکسل است که کیفیت بسیار خوبی دارد. تنظیمات پیش فرض به دوام بیشتر باتری کمک می‌کند. علاوه بر این، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هم در حالت ۱۰۸۰ پیکسل قابل اجراست. رزولوشن کواد اچ دی از رفرش ریت یا نزخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا یک گوشی گیمینگ نیست،‌ اما رفرش ریت ۱۲۰ هرتز این گوشی باعث شده تا بتواند رقیب سختی برای گوشی‌های ایسوس راگ فون ۲ (Asus ROG Phone 2) و ریزر فون ۲ (Razr Phone 2) باشد. این نرخ تازه سازی، دو برابر بیشتر از ۶۰ هرتزی است که در بیشتر گوشی‌های حال حاضر در بازار وجود دارد.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2020 : وقت پمپاژ آدرنالین رسیده

سامسونگ در رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ به حساسیت بیشتر نمایشگر به لمس هم اشاره کرد. حساسیت به لمس در گوشی‌های جدید از ۱۲۰ هرتز به ۲۴۰ هرتز رسیده است. این ویژگی برای کاربرهای گیمینگ بسیار مهم است که نمایشگر را به لمس‌های ملایم‌تر هم حساس می‌کند و سرعت واکنش بیشتری دارد.

خبر خوب دیگر در این بخش از معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس ۲۰ اولترا این است که دوربین سلفی در این دستگاه، کوچک‌تر شده و اینبار در وسط نمایشگر قرار دارد. شکل بیضی مانند برای دوربین سلفی دوگانه در گلکسی اس ۱۰ پلاس برای بسیاری افراد چندان خوشایند نبود. هرچند که گوشه‌ی سمت راست،‌ احتمالا طراحی بهتری می‌شد.

در این بررسی نگاه نزدیک، فرصت کافی برای تشخیص تمام قابلیت‌های نمایشگر وجود ندارد. با اینحال، سامسونگ همیشه توانسته با نوآوری‌های خود در زمینه‌ی نسبت نمایشگر به بدنه، روشنایی تصویر و استاندارد HDR10 پلاس، توجه مخاظبان را به سمت خود جلب کند. هرچند که یک نگاه کوتاه هم می‌توان تفاوت‌های این گوشی جدید را با دستگاه‌های گذشته تشخیص داد.

مشخصات گلکسی اس 20 اولترا ؛ طراحی

گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ از شیشه و آلومینیوم ساخته شد است. برخلاف پرچمدارهای سال گذشته‌ی سامسونگ، هیچ نسخه‌ی سرامیکی از این گوشی در کار نیست. همچنین گلکسی اس ۲۰ اولترا در تنوع رنگی خاکستری کیهانی و مشکی کیهانی عرضه خواهد شد.

گلکسی اس ۲۰ ultra در رنگ‌های صورتی، آبی و خاکستری کیهانی به بازار می‌آید. نسخه‌ی پلاس هم در رنگ‌های مشکی و خاکستری کیهانی و آبی عرضه می‌شود. اما متاسفانه یا خوشبختانه، دو رنگ صورتی و آبی را در نسخه‌ی اولترا نخواهیم دید.

لبه‌ی سمت راست و چپ نمایشگر همچنان خمیدگی دارد؛ اما این خمیدگی نسبت به گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ کاهش داشته و احتمال تماس تصادفی و فعال کردن گزینه‌های ناخواسته، کمتر شده است. پیشتر در زمینه مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 مقاله مفیدی در تکراتو نوشتیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

قبلا درباره‌ی ابعاد کشیده‌ و نه پهن این موبایل (۷۶ × ۱۶۶.۹ میلی‌متر) این موبایل حرف زدیم. حالا در ادامه بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا به قطر و وزن پرچمدار جدید سامسونگ در سال ۲۰۲۰ می‌رسیم. این گوشی با ضخامت ۸.۸ میلی‌متر، ضخیم‌تر از دو گوشی دیگر اس ۲۰ و گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ است. این قطر زیاد به دلیل برجستگی دوربین به وجود آمده که در مجموع، طراحی خوبی از کار درآمده است. البته همه چیز در نهایت به سلیقه‌ی خریدار بستگی دارد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا ۲۲۰ گرم وزن دارد که طبیعتا سنگین‌تر از دو گوشی دیگر در خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ است. برای مقایسه، بهتر است بدانید که گلکسی اس ۱۰ پلاس، ۱۷۵ گرم و گلکسی فولد، ۲۷۶ گرم وزن دارند. اما با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل تکنولوژی 5G mmWave، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، سنگینی وزن قابل چشم پوشی است.

تولیدکننده‌های دیگر گوشی‌های هوشمند درباره‌ی طراحی گلکسی s20 اولترا گفته‌اند که سامسونگ با وجود این ماژول دوربین،‌ شکل ظاهری خوبی را خلق کرده است. سامسونگ خوشبختانه، کیفیت دوربین را فدای ظاهر نکرده است. طراحی ظاهری این موبایل به اندازه‌ی کافی شیک و زیبا است و کاربر با استفاده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی از خرید بهترین گوشی سامسونگ قطعا راضی‌تر هم خواهد شد.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ دوربین

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ دوربین

تنظیمات دوربین چهار گانه
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل

OIS (ثبت اپتیکال تصویر)

فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)

دوربین دوم ۴۸ مگاپیکسل

تله فوتو

تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)

فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)

دوربین سوم ۱۲ مگاپیکسل

اولترا واید

فوکوس خودکار

دوربین چهارم ۰.۳ مگاپیکسل VGA

ToF

ضبط ویدیو ۴۳۲۰ × ۷۶۸۰ یا 8K UHD با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه

۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ یا (4K UHD) با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ یا (Full HD) با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه

۷۲۰ × ۱۲۸۰ یا HD با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه

ویژگی‌ها OIS, HDR, EIS, Time-lapse Video
دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسل

PDAF, HDR

دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا (Galaxy S20 Ultra Camera) به تنهایی می‌تواند هر نظر مخالفی را به موافق تبدیل کند. با یک نگاه کوتاه به دوربین گلکسی S20 Ultra ، ویژگی‌هایی را کشف می‌کنید که بسیار جالب هستند. اگر می‌خواهید تجربه‌ی متفاوتی از عکاسی داشته باشید،‌ پس حتما دوربین s20 اولترا نظر شما را به خود جلب می‌کند.

لنز اصلی در دوربین گلکسی اس ۲۰ ultra به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX با دیافراگم f/1.8 و ۰.۸ میکرون پیکسل است. لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/3.5 و ۰.۸ میکرون و لنز ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و ۱.۴ میکرون دو لنز دیگر گلکسی اس ۲۰ اولترا را تشکیل می‌دهند. از دیگر ویژگی های S20 اولترا سامسونگ از نظر دوربین می‌توان گفت:‌ ماژول دوربین همچنین به لنز ToF هم مجهز است که برای تشخیص عمق و اسکن سه بعدی طراحی شده است. لنز ToF یا زمان پرواز، عمق تصویر پس زمینه و سوژه‌ی اصلی عکس را بهتر تشخیص می‌دهد و در نتیجه، تاری افکت بوکه بهتر می‌شود.

دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا ۴۰ مگاپیکسلی است. سامسونگ از زمان راه‌اندازی گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج تا به حال، چنین آپگرید دوربینی را در هیچ‌کدام از پرچمدارهای خود قرار نداده بود. به جرئت می‌توان گفت ما با بهترین گوشی سامسونگ و شاید بهترین گوشی پرچمدار جهان در سال 2020 مواجه هستیم.

با معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ دوربین، شاید تصور کنید که نیازی به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ندارید. اما فراموش نکنید که تکنولوژی‌های جدید همیشه لذت‌بخش هستند. دوربین گلکسی اس ۲۰ ultra از ضبط ویدیو با کیفیت 8K هم پشتیبانی می‌کنند. ویدیوی 8K در شرایطی که حتی بهترین تلویزیون‌ها هم بیشتر از 4K را پشتیبانی نمی‌کنند، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. اما با قابلیت پیشرفته‌ی 8K می‌توانید ویدیو‌های خود را بدون از دست دادن کیفیت نهایی، ویرایش کنید و هیچ جزییاتی از ویدیوی اصلی را از دست ندهید. بنابراین، ویرایش عکس‌هایی که با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ ultra گرفته می‌شود هم بسیار آسان و لذت بخش خواهد بود.

البته این تعداد مگاپیکسل‌های بالا یک نکته‌ی منفی هم دارد؛ کوچک بودن اندازه‌ی پیکسل‌ها. بسیاری از بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020 با همین تکنولوژی می‌توانند دوربین‌هایی را با لنز ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسل عرضه می‌کنند. این دوربین‌ها در نور کم توانایی عکاسی خوبی ندارند. البته این برای گوشی‌های ارزان‌تر صدق می‌کند، نه به عنوان یکی از مشخصات گلکسی اس ۲۰ اولترا.

اندازه‌ی پیکسل‌ها در اس ۲۰ اولترا، ۰.۸ میکرون است. در حالیکه اندازه‌ی پیکسل‌ها در دو گوشی دیگر خانواده گلکسی اس ۲۰ یعنی گلکسی اس ۲۰ و گلکسی s20 پلاس افزایش داشته و به ۱.۸ میکرون می‌رسد. اندازه‌ی پیکسل‌ها در گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۰، ۱.۴ میکرون بود. خوشبختانه، دو ویژگی دیگر هست که باعث می‌شوند این اندازه‌ی کوچک پیکسل در دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا را نادیده بگیریم.

بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین : بهترین اسمارت‌فون‌ها عکاسی و فیلم‌برداری کدامند؟

اول اینکه سامسونگ در دوربین گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی خود از تکنولوژی نونا بینینگ (nona-binning technology) استفاده کرده است. در این تکنولوژی، ۹ پیکسل با هم ترکیب شده و به یک پیکسل تبدیل می‌شوند. در نتیجه، اندازه‌ی آن در عکاسی شب یا نور کم، به ۲.۴ میکرون افزایش می‌یابد و عکسی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شود. (تقسیم ۱۰۸ بر ۹)

سامسونگ در توضیح لنز دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S20 Ultra جدید خود گفته است که کاربر می‌تواند عکس‌های لنداسکیپ ۱۰۸ مگاپیکسلی از چشم‌اندازهای آفتابی مصر بگیرد و زمانی که وارد یکی از اهرام می‌شود، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند.

دومین ویژگی تحسین برانگیز در دوربین گلکسی اس 20 اولترا ، اندازه‌ی بسیار بزرگ سنسورها در لنزهای اصلی و تله فوتو است. این قابلیت باعث می‌شود که تصاویر در عکاسی در نور کم، نویز کمتری داشته باشند؛ چون سنسورهای بزرگ‌تر، نور بیشتری را جذب می‌کنند و تصاویر با جزییات بیشتری ثبت می‌شوند. هرچند که در کنار سایر مشخصات گلکسی اس ۲۰ اولترا باید در آینده، دقیق‌تر بررسی شود.

نکته‌ی دیگری که این گوشی را متمایز می‌کند، قدرت زوم دیجیتال 100x است که در بالا کمی به آن اشاره کردیم. در نمونه تصویر دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا در پایین قدرت زوم را مشاهده می‌کنید.

قدرت زوم 100x گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا

ویدیوی 8K و حالت single Take

اینها دوتا از برجسته‌ترین ویژگی های گلکسی S20 Ultra به شمار می‌روند. در مشخصات گلکسی اس ۲۰ اولترا  قابلیت ضبط ویدیو 8K را می‌بینیم و لرزشگیر Super Steady هم در این گوشی پیشرفته‌تر شده است (سیستم anti-rolling correction تا ۶۰ درجه). اما این دو ویژگی به صورت همزمان در  گلکسی S20 Ultra پشتیبانی نمی‌شوند. مساله اینجاست که ویدیوی 4K هم از لرزشگیر Super Steady پشتشیبانی نمی‌کرد. این حالت تنها در حالت ضبط ویدیوی ۱۰۸۰ پیکسل قابل اجراست.

نکته‌ی دیگر اینکه سرعت ضبط ویدیوی 8K در گلکسی اس ۲۰ اولترا به عنوان یکی از ارزنده‌ترین مشخصات گلکسی اس ۲۰ اولترا به ۲۴ فریم در ثانیه محدود است؛ بنابراین، جزییات در این سرعت ضبط به انداز‌ه‌ی کیفیت 4K ثبت نمی‌شوند. با اینحال این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که ویدیوی خود را بدون کاهش کیفیت، ویرایش کنید. ضبط ویدیوی 4K هم سرعت بالاتر و قدرت زوم 20x دارد. در حالیکه قدرت زوم 8K، فقط 6x است.

برای ضبط ویدیوی 8K در دوربین گلکسی S20 Ultra باید ظرفیت حافظه بالایی داشته باشید. هر یک دقیقه از این ویدیوها با فرمت HEIC، فضای ۶۰۰ مگابایت از حافظه گوشی را اشغال می‌کند. خوشبختانه حافظه گلکسی اس ۲۰ اولترا با ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت به بازار می‌آید و از افزایش حافظه تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

شما همچنین می‌توانید هنگام ضبط ویدیوی 8K، عکس‌های ۳۳ مگاپیکسلی هم بگیرید. فقط کافیست اپلیکیشن دوربین را باز کنید و همزمان که فیلم می‌گیرید، فورا عکس ۳۳ مگاپیکسلی هم بگیرید.

اپلکیشن دوربین گلکسی اس 20 اولترا یکی از بهترین نرم‌افزار های دوربین است که کاربری ساده‌ای دارد. حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری و همچنین راه‌های مختلف عکس گرفتن، مثل حالت دست و دکمه‌های مختلف، استفاده از دوربین گوشی‌های سری اس ۲۰ سامسونگ را بسیار آسان می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جدید در نرم‌افزار دوربین گلکسی اس 20 اولترا ، ویژگی Single Take است. در این حالت از هر چهار دوربین گوشی استفاده می‌شود و در عرض ۱۰ ثانیه، چند شات مختلف ثبت می‌شود. این نرم‌افزار بر پایه‌‌ی هوش مصنوعی کار می‌کند. دوربین گلکسی اس 20 اولترا هوش مصنوعی دارد و بهترین عکس‌ها را انتخاب کرده و آن را نمایش می‌دهد. در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ دوربین،‌ فرصت کافی برای بررسی قابلیت‌های عکاسی شب وجود نداشت.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا (Galaxy S20 Ultra) از لحاظ قدرت، باتری و نرم‌افزار

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ قدرت، باتری و نرم‌افزار

گلکسی S20 Ultra برای بسیاری از افراد، اولین گوشی مجهز به 5G خواهد بود. تنها یک درصد از گوشی‌های سال ۲۰۱۹ از شبکه 5G پشتیبانی می‌‌کردند که البته هیچ کدام از آنها به اندازه‌ی مشخصات گلکسی اس ۲۰ اولترا، پیشرفته و بهینه نیست. در این گوشی هم مثل گلکسی اس ۲۰ پلاس، تکنولوژی mmWave با sub-6 ترکیب شده تا سرعت دانلود به بالاترین حد ممکن برسد. گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 فقط به sub-6 مجهز است.

هرآنچه از جدیدترین و بهترین گوشی‌های 2020 جهان می‌دانیم:

 

اما سرعت 5G به عنوان یکی از مشخصات گلکسی اس ۲۰ ultra دقیقا چقدر خواهد بود؟ تست سرعت 5G در گوشی گلکسی اس ۱۰ سال گذشته نشان می‌داد که سرعت دانلود این نسخه، ۱.۴ گیگابایت در ثانیه است. البته برای رسیدن به این سرعت باید به مرکز آنتن دهی 5G نزدیک باشید. نکته‌ی مهم درباره‌ی تکنولوژی mmWave در گلکسی اس ۲۰ اولترا این است که سرعت بالایی دارد،‌ اما برد آن محدود است. sub-6 سرعت کمتری دارد (۲۰۰ تا ۵۰۰ مگابایت در ثانیه)، ولی محدوده‌ی بیشتری را پوشش می‌دهد.

برای حل مشکل خالی شدن باتری موبایل باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

البته این حالت‌ها برای گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) بود که سال گذشته به بازار آمدند. گوشی‌های جدید سامسونگ گلگسی s20 پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا، ترکیبی از هر دو تکنولوژی را دارند که تجربه‌‌ی استفاده از 5G را بهتر می‌کند. نکته‌ی دیگر درباره‌ی شبکه‌‌ی 5G، مصرف بالای باتری است. خوشبختانه، گلکسی اس ۲۰ ultra به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز است. اس ۲۰ پلاس هم با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت همراه شده تا نگرانی درباره‌ی مصرف 5G وجود نداشته باشد.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا از لحاظ سخت افزاری لذت بخش‌تر هم می‌شود. همه ویژگی های S20 اولترا سامسونگ رده بالاست. گلکسی S20 Ultra در دو مدل با تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ و سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ عرضه خواهد شد. این دستگاه همچنین با دو نسخه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی با حافظه‌های ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی به بازار خواهد آمد. گوشی S20 اولترا از نصب میکرو اس دی کارت و افزایش حافظه تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

تکنولوژی شارژ سریع Super Fast سامسونگ از دیگر ویژگی های S20 اولترا سامسونگ است که از شارژ ۴۵ وات و ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند که البته فقط شارژر ۲۵ واتی همراه با دستگاه فروخته می‌شود.

در این بخش از معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا باید اشاره کنیم که این گوشی از اندروید ۱۰ و رابط کاربری One Ui 2.0 سامسونگ پشتیبانی می‌کند. این رابط کاربری با Google Duo یکپارچه شده و در نرم‌افزار تماس موبایل قرار دارد. با این ویژگی می‌‌توانید تماس ویدیویی با کیفیت فول اچ دی داشته باشید و همزمان با هشت نفر چت کنید.

حرف آخر

بسیاری از منتقدها گوشی گلکسی s20 اولترا را با واژه‌های بزرگ، سنگین و گران تعریف می‌کنند. درست است که این گوشی تمام مشخصات ذکر شده را دارد، اما به شکلی طراحی شده که یک گوشی قدرتمند تمام عیار باشد.

اگر فکر می‌‌کنید که Galaxy S20 Ultra برای دست‌های شما بزرگ است، این گوشی را نخرید. بسیاری از افراد هم بودجه‌ی کافی این موبایل را ندارند. با اینحال، وجود چنین دستگاهی در بازار گوشی‌‌های هوشمند ضروری بود تا قدرت خود را به رخ رقیب‌ها بکشد.

سامسونگ در گلکسی S20 Ultra، ویژگی‌هایی را قرار داده که مرزهای تکنولوژی گوشی‌های هوشمند را جا به جا می‌کند. قدرت اتصال این گوشی‌ هم به اندازه‌ای است که تا به حال در هیچ گوشی دیگری ندیدیم.

مشتاقانه منتظر عرضه‌ی این گوشی هستیم تا بتوانیم توانایی‌های دوربین گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی را از نزدیک ببینیم. اس ۲۰ اولترا به راحتی می‌تواند بهترین گوشی جهان در سال 2020 باشد؛ حداقل از لحاظ قدرت، نه قیمت.

بیشتر بخوانید:

techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر