;
coinex

مگ سیف (MagSafe) چیست و چرا اپل به دنبال حذف همه پورت‌ها در آیفون 12 است؟

مگ سیف یا کانکتور اختصاصی برق اپل که پیش از این صرفا به لپ تاپ های اپل اختصاص داشت، حال در آیفون 12 نیز موجود است. اما مگ سیف (MagSafe) چیست و چرا اپل به دنبال حذف همه پورت‌ها در آیفون 12 است؟

مگ سیف magsafe ، کانکتور برق اختصاصی شرکت اپل برای لپ تاپ های مک بوک پرو و مک بوک ایر است که در ۱۰ ژانویه سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه Macworld شهر سانفرانسیسکو کالیفرنیا برای مک بوک پرو معرفی شد.

کلمه magsafe از دو کلمه Magnetic به معنی مغناطیسی و Safe به معنی امن و امان تشکیل شده است. در واقع عبارت امن و امان به این دلیل هست که بر خلاف بقیه کانکتور های شارژر در لپ تاپ های معمولی ، مگ سیف magsafe به صورت مغناطیسی به جک برق متصل میشود.

این مسئله احتمال آسیب دیدن پورت ها، کابل شارژ و حتی خود دستگاه را در موقعیت های خطرناک کاهش میدهد. اما حال این قابلیت برای آیفون 12 نیز در دسترس است.

مگ سیف (MagSafe) چیست و چرا اپل به دنبال حذف همه پورت‌ها در آیفون 12 است؟

با تعبیه مگ‌سیف در آیفون ۱۲، اپل می‌خواهد شخصی‌سازی آیفون را از قبل هم آسان‌تر کند. با آهن‌ربا، همه‌چیز در کسری از ثانیه به موبایل شما خواهد چسبید.

بیشتر بخوانید:

با استفاده از مگ‌سیف، به سرعت متوجه خواهید شد که تعویض قاب موبایل چقدر آسان شده است. اما با استفاده از آهن‌ربا، دیگر نگرانی کمتری راجع به آسیب دیدن لبه‌های موبایل، یا فشار آمدن به ماژول دوربین گران‌قیمت دستگاه یا فشرده شدن بیش از حد دکمه‌های کناری خواهیم داشت.

مگ سیف (MagSafe) چیست

و نکته مهم دیگر اینکه قاب‌های محافظ مگ‌سیف، با شارژر مگ‌سیف و دیگر تجهیزات جانبی نیز سازگاری دارند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید به صورت همزمان از چندین تجهیزات جانبی مبتنی بر مگ‌سیف استفاده کنید.

در تئوری، استفاده از مگ‌سیف به این معناست که دیگر لازم نیست بین شارژ وایرلس و قاب محافظ موبایل، یکی از را انتخاب کنید. تمام قاب‌های محافظ می‌توانند به گونه‌ای طراحی شده که اختلالی در کار شارژر وایرلس به وجود نیاورند و در عین حال، می‌توانید به راحتی آن‌ها را از دستگاه جدا کنید.

مگ‌سیف می‌تواند آغازگر عصر جدیدی برای اکوسیستم تجهیزات جانبی اپل باشد و ضمنا شخصی‌سازی را راحت‌تر از هر زمان دیگر خواهد کرد. این موضوع در کنار سهولت شارژ آیفون به هنگام خواب باعث می‌شود حس کنیم مگ‌سیف تنها دلیل معقول برای خرید آیفون‌های امسال است.

دوربین‌ها همواره بهتر می‌شوند، پردازنده‌ها همواره سریع‌تر می‌شوند و 5G هم به شکلی اجتناب‌ناپذیر راهش را به تمام موبایل‌ها باز می‌کند، چه آیفون و چه موبایل‌های اندرویدی. اما هیچ‌ تولیدکننده‌ای در دنیای اندروید یک اکوسیستم تجهیزات جانبی مشابه به آیفون ۱۲ ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مگ سیف (MagSafe) چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر